Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
GTPeti2013-11-09 12:41:05 // 46386
A blogomban többször is írtam a fűtésjavításról. Nálam is hasonló volt a probléma, bár nálam állandóan a szélvédőt melegítette. (Tél=láblefagyás.)
Ludas2013-11-09 11:33:46 // 46385
Fairlane2013-11-09 08:26:05 // 46384
Nézd meg nem-e görbe a bazi hosszú csavar ami a csonkállványhoz fogatja a lengőkarok alját.
gecsa2013-11-09 08:23:58 // 46383
ja, az én autómról van szó, 156 jtd, 932.
gecsa2013-11-09 08:23:04 // 46382
most nekem is kellene egy kis segítség.
elvittem a gépet futóműállításra, és történt az, hogy a hátulját nem tudták beállítani, de csak az egyik felét. a lengőkar olyan, mintha hosszabb lenne a kelleténél, és itt nem 1-2 mm-ről van szó. ugyan utángyártott az alkatrész, de össze lett mérve az előző szettel, és tökéletesen stimmelt a méret. a jobb, és bal oldali is milliméterre azonos. érekes, és gyanús a dologban, hogy a bal oldalát be tudták állítani frankón, de a jobb oldaliban 8mm befelé tartás maradt, mert ott átfordul a kulissza, ergo valamiért nem engedi jobban állítani. találkozott már valaki ilyennel? felhívták a helyi alfa szervízt, ahol jött a szlogen, hogy nem gyári az alkatrész, azért van. de, ha stimmel a méret, akkor mi is van?
elvittem a gépet futóműállításra, és történt az, hogy a hátulját nem tudták beállítani, de csak az egyik felét. a lengőkar olyan, mintha hosszabb lenne a kelleténél, és itt nem 1-2 mm-ről van szó. ugyan utángyártott az alkatrész, de össze lett mérve az előző szettel, és tökéletesen stimmelt a méret. a jobb, és bal oldali is milliméterre azonos. érekes, és gyanús a dologban, hogy a bal oldalát be tudták állítani frankón, de a jobb oldaliban 8mm befelé tartás maradt, mert ott átfordul a kulissza, ergo valamiért nem engedi jobban állítani. találkozott már valaki ilyennel? felhívták a helyi alfa szervízt, ahol jött a szlogen, hogy nem gyári az alkatrész, azért van. de, ha stimmel a méret, akkor mi is van?
hg6idn2013-11-08 20:43:13 // 46381
Valamelyik külföldi fórumon láttam hasonló hibajelenséget, ott valamelyik levegő cső volt fellazulva, gondolom falsot szívott a motor az LMM után. Érdemes lenne a csöveket megnézni, mivel szegényednél ki volt véve a szíve/lelke javítás céljából :)
süsnye2013-11-08 15:18:02 // 46380
biztosan, de a magyar műszaki fordítások nekem sokszor elég zagyvának tűnnek, ezért inkább kerülöm őket..
süsnye2013-11-08 15:17:12 // 46379
azért csak sikerült hülyeséget írnom:
P1172, P1173: 1. hengersor
P1175, P1176: 2. hengersor
legalábbis elvileg a V6 esetén. Sajna nem biztos, h JTS-nél ugyanezeket jelentik és sajnos nem igazán konzekvensek az egyes szoftverek és a neten található infók sem. :(
Ebben kizzo kartárs az igazán kompetens.
P1172, P1173: 1. hengersor
P1175, P1176: 2. hengersor
legalábbis elvileg a V6 esetén. Sajna nem biztos, h JTS-nél ugyanezeket jelentik és sajnos nem igazán konzekvensek az egyes szoftverek és a neten található infók sem. :(
Ebben kizzo kartárs az igazán kompetens.
atis_166jtd2013-11-08 09:30:00 // 46378
Ezeket megtalálod magyarul is.
hg6idn2013-11-08 08:05:07 // 46377
Jts-nél normális, 2+2 lambda van:(
Jack2013-11-07 16:30:17 // 46376
Igazából az akksi sem új, de működik. Indít, saruk tiszták. A hibajelet 1600ford/min adta, ott már van töltés elvileg rendesen. A LMM cserélgetve volt tegnap, kipróbáltunk párat, de az eredetit vissza tettük és pár óra múlva dobta a hibát. Kitöröltem, várom mi lesz.... Köszönöm a válaszokat ;).
Otto2013-11-07 16:27:21 // 46375
Ezt én is megnéztem, de ez hol mi?
süsnye2013-11-07 16:06:20 // 46374
süsnye2013-11-07 16:03:11 // 46373
P1172, P1175
Ez keverékképzési probléma és ez csak a következmény. Az igazi sok minden lehet. Nekem pl. kibelezett katalizátor okozta.
Emlékeim szerint a P1173 és P1176 ugyanez csak a 2. hengersorra. JTS esetén viszont nem tudom, hogy normális-e, hogy a 2. hengersori kódokat is dobja (nyilván csak egy van). De azt is el tudom képzelni, hogy soros motornál bebillenti automatikusan ezeket a hibákat is. annak ellenére, h 1 hengersor van.
De azért először tényleg ellenőriz(tes)d az akksit.
Ez keverékképzési probléma és ez csak a következmény. Az igazi sok minden lehet. Nekem pl. kibelezett katalizátor okozta.
Emlékeim szerint a P1173 és P1176 ugyanez csak a 2. hengersorra. JTS esetén viszont nem tudom, hogy normális-e, hogy a 2. hengersori kódokat is dobja (nyilván csak egy van). De azt is el tudom képzelni, hogy soros motornál bebillenti automatikusan ezeket a hibákat is. annak ellenére, h 1 hengersor van.
De azért először tényleg ellenőriz(tes)d az akksit.
Otto2013-11-07 15:48:10 // 46372
Szívósor nyomásérzékelőt kitakarítottátok? Tele szokott menni koksszal...
.......................2013-11-07 15:09:13 // 46371
az hogy nem az EGR szelep Volt a baja
Otto2013-11-07 14:30:13 // 46370
Üdv!
3 hibát ír a vas.
P0235
P1555 alacsony jel
P0704 érvénytelen jelzés
Ezek mik ezek? :) Mit kell velük csinálni? Törlés után bejönnek megint...
3 hibát ír a vas.
P0235
P1555 alacsony jel
P0704 érvénytelen jelzés
Ezek mik ezek? :) Mit kell velük csinálni? Törlés után bejönnek megint...
pettinke2013-11-07 14:23:35 // 46369
valami nagy gebasz van az üzemanyag-ellátással ... pl. benyás autóba dízel került, vizes, szar az üa., eltömődött szűrő.
vagy csak annyira szar az akksi, hogy meghülyül az alacsony feszültségtől minden :-/
vagy csak annyira szar az akksi, hogy meghülyül az alacsony feszültségtől minden :-/
Jack2013-11-07 13:47:53 // 46368
Urak! Egyszerre 4 hibajel is előjött. P1172,P1173,P1175,P1176. Pontosan nem adja meg hiba okát, csak variációkat(oxigén szenzor, kifogyott a tank:),stb.). Ha ezek együtt mutatkoznak, enged következtetni valami egyértelmű hibára?
Ferke2013-11-07 09:04:21 // 46367
Én nem értem ezeket a dolgokat. Azt írod, hogy elmentél adott szervizbe, ahol megállapították, hogy egr. Vettél egr-t. Betették. Az eredmény, hogy még nem jó. Akkor nyilván otthagytad, és elhozod majd, ha kész a verda.
Ha fizetsz egy szerviznek, akkor miért itt kell a megoldásra rájönni online?:D Szerintem ennek ők sem örülnek, ha meg igen, akkor az az igazi baj...:P
Ha fizetsz egy szerviznek, akkor miért itt kell a megoldásra rájönni online?:D Szerintem ennek ők sem örülnek, ha meg igen, akkor az az igazi baj...:P
ChrisVaughn2013-11-06 19:21:02 // 46366
valószínűleg akkor ez lesz a probléma. gyanítom ami hátulról odafogja a búrához pöcök, az testeli. Holnapután nekilátok megint. Köszi.
Otto2013-11-06 19:16:43 // 46365
A lámpa foglalata a test, tehát csak akkor világít ha benne van...
ChrisVaughn2013-11-06 19:02:48 // 46364
Üdv!
Van nekem egy GT-m. Nagy szenvedések árán ma megpróbáltam kicserélni a ködlámpa izzót. Régebben kiégett, de most, hogy bejött a szar, ködös idő, nem árt ha van. Vettem Megalight Ultrat, de nem igazán tudom bekötni. Ha csak simán rádugom a csatlakozót az izzóra akkor már kéne automatikusan világítania vagy csak akkor fog, ha behelyezem a lámpatestbe és ott valami érzékelő működésbe hozza? Mert ha csak rádugom a kábelre nem halandó világítani se a jobb se a bal oldali. Próbáltam berakni a helyére, de semmi. Ötlet? Sajnos vakon elég nehéz kicserélni, csak tapogatni tudom, látni nem látom.
Van nekem egy GT-m. Nagy szenvedések árán ma megpróbáltam kicserélni a ködlámpa izzót. Régebben kiégett, de most, hogy bejött a szar, ködös idő, nem árt ha van. Vettem Megalight Ultrat, de nem igazán tudom bekötni. Ha csak simán rádugom a csatlakozót az izzóra akkor már kéne automatikusan világítania vagy csak akkor fog, ha behelyezem a lámpatestbe és ott valami érzékelő működésbe hozza? Mert ha csak rádugom a kábelre nem halandó világítani se a jobb se a bal oldali. Próbáltam berakni a helyére, de semmi. Ötlet? Sajnos vakon elég nehéz kicserélni, csak tapogatni tudom, látni nem látom.
Ricsi 1472013-11-06 18:03:44 // 46363
Szevasztok! Segítségre lenne szükségem, pont 1 éve ilyenkor EGR pucolást követően 1 nappal kidobta az autó a motorhibát és olyan hiba üzenetet olvastunk ki, hogy Légtömegmérő időszakos hiba, egy ideig nem volt gond a kocsival, annyit csináltunk, hogy szűkített tömítést tettünk az EGR-hez, persze ez sem oldotta meg a gondot... Közben tavasszal Kollár Szabi álltal meg lett chipelve a kocsi aztán egészen kb augusztusig nem volt gond a kocsival de egyszer kamion előzése közben el hagyta az ereje... Azóta érezhetően néha rosszabbul megy, ezért cseréltem benne 3 Légtömegmérőt is, de egyik sem oldotta meg a hibát viszont lehúzott Légtömegmérő csatlakozóval jobban ment az autó, úgyhogy elmentem tegnap a Csörgő Autoszervízbe ott kiderült, hogy az EGR szelepem halt meg (azt hiszem zárt állapotában érte a vég)... rendeltem tegnap egy új EGR-t ma betették és az eredmény, hogy alapjáraton dadog a kocsi...! Mi lehet a gond?? Beszéltem a Szabival is azt mondja, hogy a chip miatt nem dadoghat a kocsi vagy mégis?? 147 topicba is beírtam hátha valaki onnan tud segíteni, bocs, hogy 2 helyre írom be...!
gecsa2013-11-06 14:29:02 // 46361
a jeladó hiba, időhöz, és helyhez kötött! :D de lehet valami ufótevékenység is.. :D :D :D
azért azt a 0.01%-ot amit Peti meghagyott másnak, ki lehet küszöbölni egy kiolvasással.. ;)
azért azt a 0.01%-ot amit Peti meghagyott másnak, ki lehet küszöbölni egy kiolvasással.. ;)
szeda2013-11-06 05:42:00 // 46360
Igen mástól is ezt a tippet kaptam, megnézem.Köszönöm.A vicc az hogy méterre pontosan ugyanoda parkoltam tegnap este is és ugyanazt játszottuk el, ugyanabban az időpontban.
GTPeti2013-11-05 21:29:36 // 46359
(Bocsánat, inkább a 156-topicra keress rá.)
GTPeti2013-11-05 21:28:18 // 46358
Nyugi, 99%, hogy a szokásos minden héten előforduló főtengely-jeladó probléma.
Keress rá arra, hogy "főtengely" és egyből találsz egy csomó hsz-t itt a topicban. Illetve a 156-om blogjában írtam egy keveset róla.
Egy ilyen idős 156-nál gyári jeladóval szerintem nem is szabad hosszabb útra elindulni. Kivétel: ott az új a csomagtartóban+némi szerszám.
Keress rá arra, hogy "főtengely" és egyből találsz egy csomó hsz-t itt a topicban. Illetve a 156-om blogjában írtam egy keveset róla.
Egy ilyen idős 156-nál gyári jeladóval szerintem nem is szabad hosszabb útra elindulni. Kivétel: ott az új a csomagtartóban+némi szerszám.
szeda2013-11-05 19:31:27 // 46357
Sziasztok,
Tegnap és ma is a következő hibát produkálta a 156-osom.Egész nap minden oké és délután amikor megyek a gyerekért és beülünk akkor nem indul.Csak forgat az önindító de semmi.Ma ugyanez volt.Ilyenkor tolásra pöcre indul, szinte csak lökni kell, egy fordulat és megy de önindítóval egyet sem durran.
Hibakód olvasás még nem volt mert van egy kis problémám a kábel driver telepítésével, egyenlőre nem kommunikál a laptop a kocsival.
De ha van valakinek valami ötlete azt megköszönném.
Tegnap és ma is a következő hibát produkálta a 156-osom.Egész nap minden oké és délután amikor megyek a gyerekért és beülünk akkor nem indul.Csak forgat az önindító de semmi.Ma ugyanez volt.Ilyenkor tolásra pöcre indul, szinte csak lökni kell, egy fordulat és megy de önindítóval egyet sem durran.
Hibakód olvasás még nem volt mert van egy kis problémám a kábel driver telepítésével, egyenlőre nem kommunikál a laptop a kocsival.
De ha van valakinek valami ötlete azt megköszönném.
KicsiStrigo2013-11-05 16:38:26 // 46356
Lehetséges. egyenlőre még nem szedtem szét semmit. Onnan a környékről hallom. Hétvégén ha lesz időm leszedem a szijjat és átforgatok mindent. köszi a tippet!
WarbiRunner (Gyuri)2013-11-05 15:15:38 // 46355
Azt a zúgást ismerem, ez nem ennyire egyértelmű, én a váltó környékén gyanakszom valamire, de amúgy megnézzük a kerékcsapágyat is, nem kizárt hogy az is ad hangot. Olyan pont határeset, tehát nem durván hangos, csak hosszútávon zavaró tud lenni.
gecsa2013-11-05 14:39:48 // 46354
esetleg kerékcsapágyra nem gondoltál? mindenképp a váltó lehet?
Jack2013-11-05 11:37:55 // 46353
Ezen a számon van egy használt állíthaó sabelt. 06309545434
WarbiRunner (Gyuri)2013-11-05 10:54:48 // 46352
Üdv! A hétvégén autópályáztunk vagy 600km-t, a feleségem szólt, hogy szerinte hangos a kocsi. Nekem nem tűnt fel, ilyesmi szokott lenni, de biztos hogy régebben 100e-rel ezelőtt halkabb volt. Nem igazán a motor hangos, mert pl. 3-masban 3e körüli fordulaton autózva nem hallik hangosnak, sőt kifejezetten szép hangja van.
Kérdés: a váltó csapágyazás képes úgy megkopni az évek során, hogy az hangos?
Szinte sosem használom 2500 körüli fordulaton páylán, de most kaptunk hazafelé egy bazi esőt, így visszább vettem. Ott nekem is feltűnt egy búgás szerű hang, ami ütemesen hol hangosodik, hol elhalkul. Én egyértelműen az én oldalamról hallom a felesleges hangokat. Szerintetek egy váltó átcsapágyazás + lendkerék csere megoldaná? Ha meleg van, és rendesen taposom a gépnek, mindene átforrósodik, akkor behalkul, akkor tényleg csak szélzaj és a motor normális mormolása van.
Kérdés: a váltó csapágyazás képes úgy megkopni az évek során, hogy az hangos?
Szinte sosem használom 2500 körüli fordulaton páylán, de most kaptunk hazafelé egy bazi esőt, így visszább vettem. Ott nekem is feltűnt egy búgás szerű hang, ami ütemesen hol hangosodik, hol elhalkul. Én egyértelműen az én oldalamról hallom a felesleges hangokat. Szerintetek egy váltó átcsapágyazás + lendkerék csere megoldaná? Ha meleg van, és rendesen taposom a gépnek, mindene átforrósodik, akkor behalkul, akkor tényleg csak szélzaj és a motor normális mormolása van.
Mr. Z2013-11-05 10:05:58 // 46351
köszi vele pont találkozok majd most keleti véges találkán
Mr. Z2013-11-05 09:57:51 // 46349
Tudtok valakit , aki csinál toronymerevítőket, és nem 50ezeres sparco-t kell venni
Disturbed2013-11-04 22:52:38 // 46348
Szia!
És nem emlékszel véletlenül melyik kábel az? Valamint, hogy érted, hogy ki kellett vágni? Nem elég ha nincs bekötve, ki kell iktatni teljesen a rendszerből?
És nem emlékszel véletlenül melyik kábel az? Valamint, hogy érted, hogy ki kellett vágni? Nem elég ha nincs bekötve, ki kell iktatni teljesen a rendszerből?
mizooo2013-11-04 20:30:06 // 46347
Nekem az 59-nél a gyári magnó bekötése más volt mint az aftermarket-é és ki kellett vágnom egy kábelt a gyári kötegből, különben fejreállt a rendszer és mindenféle hibát dobott, a Can bus-ra ment gondolom értelmezhetetlen jel, át kellene nézni a bekötést. Mármint ha 2001-es 147-nél van.
hg6idn2013-11-04 20:11:49 // 46346
Hát az 1-es lambdád sem tűnik tökéletesnek.
Véleményem szerint csak véletlen egybeesés, de azért érdekes lenne élőadat rögzítés rádió nélkül.
Lambdánál a csatlakozókat sem ártana átnézni.
Véleményem szerint csak véletlen egybeesés, de azért érdekes lenne élőadat rögzítés rádió nélkül.
Lambdánál a csatlakozókat sem ártana átnézni.
Disturbed2013-11-04 20:03:32 // 46345
Sziasztok!
A szituáció ismét a következő:
Gyári fejegység:
Bedöglött ezért lecseréltem, gyári fejegységgel semmi hiba nincs az autón, 70km alatt sem gyulladt ki egy lámpa sem, hibakiolvasás is tiszta.
Új fejegység:
Szinte azonnal "Motor Control System Failure" hiba, véletlenszerűen lambdaszonda, immobiliser, katalizátor, termosztát, amit csak el lehet képzelni kiírja. (Piros-sárga kábelek cseréje előtt és utána is).
Ha visszateszem a gyári fejegységet hibakódtörlés után) azzal nem jön elő a hiba, amint az új fejegység bekerül igen!
Csináltam egy full ECU resetet, már csak ez az egyetlen hiba ami visszajön amit a képen is mellékeltem, a 2es Lambda nem ad jelet.
2 kérdésem lenne:
- Gondolom ez a hiba lambda cserét von maga után mi?
- Van valakinek ötlete mitől gajdult meg az ECU ennyire az új felegységtől? Semmi extra kábelt nem kötöttem be csak a gyárit amiben ugyan ezek vannak nekem (a telfon némítás nincs):
http://www.autohifi-city.hu/html/kep.php?id=WVhWMGIzSmhaR2x2TFdKbGEyOTBaWE12WVhWMGIzSmhaR2x2TFdsemJ5MWpjMkYwYkdGcmIzcHZMV3hoWW10cGIzTjZkR0Z6TkM1cWNHYz0=
A szituáció ismét a következő:
Gyári fejegység:
Bedöglött ezért lecseréltem, gyári fejegységgel semmi hiba nincs az autón, 70km alatt sem gyulladt ki egy lámpa sem, hibakiolvasás is tiszta.
Új fejegység:
Szinte azonnal "Motor Control System Failure" hiba, véletlenszerűen lambdaszonda, immobiliser, katalizátor, termosztát, amit csak el lehet képzelni kiírja. (Piros-sárga kábelek cseréje előtt és utána is).
Ha visszateszem a gyári fejegységet hibakódtörlés után) azzal nem jön elő a hiba, amint az új fejegység bekerül igen!
Csináltam egy full ECU resetet, már csak ez az egyetlen hiba ami visszajön amit a képen is mellékeltem, a 2es Lambda nem ad jelet.
2 kérdésem lenne:
- Gondolom ez a hiba lambda cserét von maga után mi?
- Van valakinek ötlete mitől gajdult meg az ECU ennyire az új felegységtől? Semmi extra kábelt nem kötöttem be csak a gyárit amiben ugyan ezek vannak nekem (a telfon némítás nincs):
http://www.autohifi-city.hu/html/kep.php?id=WVhWMGIzSmhaR2x2TFdKbGEyOTBaWE12WVhWMGIzSmhaR2x2TFdsemJ5MWpjMkYwYkdGcmIzcHZMV3hoWW10cGIzTjZkR0Z6TkM1cWNHYz0=
Jack2013-11-04 15:51:55 // 46344
A műszaki vizsgán mérték a kipu gázt és a vizsgáztató mondja a másiknak: "Te, ez ekkora ágyúval(supersprint végdob) milyen tökéletes lambda értéket mutat?!"
A kérdésem: mi köze a végdob méretének a lambda értékhez???
A kérdésem: mi köze a végdob méretének a lambda értékhez???
Otto2013-11-04 14:50:15 // 46343
Generátor szabadonfutó?
Ktomi2013-11-04 13:03:25 // 46342
Sziasztok!
Ide is beírom...hátha...:Alfa 156 2.0 JTS elektronikájában jártas szakembert keresek. A probléma: állandóan visszatérő fojtószelepes (1. kör; 2. kör) hibajelzés. Előre is köszi!
Ide is beírom...hátha...:Alfa 156 2.0 JTS elektronikájában jártas szakembert keresek. A probléma: állandóan visszatérő fojtószelepes (1. kör; 2. kör) hibajelzés. Előre is köszi!
Jack2013-11-03 21:20:17 // 46340
Nem Mahle, számomra ismeretlen márka, azért nem is maradt meg a fejemben. De most már kíváncsi vagyok én is, utána járok holnap.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-11-03 20:39:48 // 46339
hát akkor x-akta. majd a szerelő meg mondja a tutit.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-11-03 18:35:46 // 46337
áhh a dot4-et össze lehet önteni az 5.1-gyel is mindegyik szintetikus ...