Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

krisz332005-02-18 09:13:49 // 2563
köszönöm a segitséget Bandi akkor ujra telepitem :))
András bácsi2005-02-18 09:07:50 // 2562
A free verziót csak úgy, ha letörlöd, és újratelepíted. Egyébként frissíti magát automatikusan.
beeep1462005-02-18 08:48:58 // 2561
Kösz Paco, tolmácsolom a cimbimnek.
Paco2005-02-18 08:35:27 // 2560
Álljatok rá egy aknára, és hallgassátok meg. Így nem igazán lehet mit mondani. Az ékszíjakhoz nagyon hozzáférni nem lehet, de azért azt felülről nyitott motorháztetőnél szépen halljátok, hogy honnan jön a zavaró zaj. Ha a motor elejéről, vagy hátul alulról akkor kipuff. Ha hátul felül, vagy középen a két hengersor fölött, akkor falsot szív. Ha a motor bal oldaláról akkor valamelyik szíj, vagy a vízpumpa, generátor, szervoszivattyú esetleg a klímakompresszor csapágya. Ha a hengerektől akkor vigyétek el Szamosiékhoz :)
SzJ2005-02-18 08:23:50 // 2559
Ha valaki V-pover benzint tankol, annak egy-két adat. Tűrés- határ A német ADAC autóklub tesztelői is vallatóra fogták a Shell V-Powert. A végeredmény lesújtó. Az Autó2 októberi számának sajtószemléjében közöltük a német Auto Bild benzineket összehasonlító tesztjét. Időközben az ADAC-ot is „megihlette” a nagy érdeklődésre számot tartó téma, és ellenőrizte a V-Powert. A Shell óriási reklámköltségkerettel állt neki a V-Power hirdetési kampányának; a német piacon május óta tartó hadjáratban még Michael Shumachert is bevetették, írja az előzményekről a német lap. Az ígéret kecsegtető: akár 10 százalékos teljesítménytöbblet és 5 százaléknyi nyomatéknövekedés azonnal, vagyis már az első tankolástól. A hirdetések a fenti előnyök mellett súrlódáscsökkentésről és égéstér-, valamint szeleptisztító hatásról is beszélnek a konkurenciához viszonyított átlagosan 10 eurócentes felár ellentételezésének említésekor. Mérési eredmények A teljesítménymérések átlaga [LE] A gyárilag előírt üzemanyaggal V-Powerrel Eltérés [%] Audi A3 2.0 FSI 148,512 148,92 0,3 BMW 316i 119,68 119,272 –0,4 Porsche Boxster 2.7 224,808 227,8 1,3 Volkswagen Golf 1.4 16V 81,192 82,552 1,7 Rugalmasság az V. fokozatban (60-100 km/órára) [s] A gyárilag előírt üzemanyaggal V-Powerrel Eltérés [%] Audi A3 2.0 FSI 9,65 9,61 0,4 BMW 316i 11,63 11,67 –0,4 Porsche Boxster 2.7 8,3 8,41 –1,3 Volkswagen Golf 1.4 16V 15,61 15,29 2,1 Rugalmasság a IV. fokozatban (60–100 km/órára) [s] A gyárilag előírt üzemanyaggal V-Powerrel Eltérés [%] Audi A3 2.0 FSI 5,99 6,03 –0,8 BMW 316i 6,84 6,91 –0,9 Porsche Boxster 2.7 4,01 3,99 0,5 Volkswagen Golf 1.4 16V 10,03 9,91 1,2 Az Autó2 újság 2003/11. számában megjelent cikk rövidített változata
beeep1462005-02-18 07:32:27 // 2558
Üdv urak! 155 2.5 V6 a kérdés tárgya. A baja a következő: alapjáraton jól hallhatóan susog, pontosabban mintha valahol valami kifújna. Aztán ha nyomunk egy kövéret, akkor meg olyan hangot ad mintha csúszna az ékszíj, és a susogás is erősödik. A tulaja szerint nem csak hideg motornál csinálja. Mi lehet a gond, mire gyanakodhatunk így látatlanban?
sardulah2005-02-18 06:33:22 // 2557
Ciao Kollegák!!! 164 kormánymű csere!!! Tapasztalatok, tanácsok esetleg rajzok érdekelnének! Szervízekben kuriózumnak számít! Ténylegesen oly nagy meló? Előre is köszönöm hozzászólásokat,Jó tnácsokat! Üdv!
Satan2005-02-17 22:57:51 // 2556
Hálás köszönet mon signore granturismo. Holnap meló helyett valszeg üveges szemekkel a monitort bámulva cikket tanulmányozok inkább...:)
granturismo2005-02-17 22:52:09 // 2555
Irtam egy cikket ebben a témában a Bravósok oldalára. Nézd meg mert az 1.2-es Bravo-n ugyanez a befecskendező rendszer van mint ezeken a TS motorokon. Úgyhogy az ott leírtak érvényesek ezekre az autókra is. Persze a szerelés kicsit más, mert nem minden ugyanúgy van.Bosch 1.5.5 befecskendező rendszer tisztítása.
Satan2005-02-17 22:46:17 // 2554
Köszi. Házilag van rá esélyem? (Szakihaver+ukrán krovakészlet kombóval. :) ) Nem igazán akarok extra szerelőre költeni, mert ha minden igaz akkor kinéz egy motorcsere, és akkor meg úgyis mindegy...
granturismo2005-02-17 22:41:08 // 2553
Hát olyan hagyományos értelemben vett üzemanyagszúrő általában valóban nincs. Van egy szűrő az üzemanyagszivattyú kosarában, de azt nem kell cserélni. Ha rángat szerintem először a fojtószelepet kellene megtisztítani.
Szilárd2005-02-17 22:38:18 // 2552
Elképzelhető,mert a 156-ban sincs benzinszűrő.
Satan2005-02-17 22:25:22 // 2551
Lenne egy láma kérdésem. A márkaszervízben a szerelő srác egy átvizsgáláskor azt mondta, hogy a 145-ösben nincs üzemanyagszűrő, így azt nem kell cserélni. Ez valóban így van, mert én nehezen akarom elhinni...? (Időnként kicsit rángat a drága, és úgy tűnik egy-egy henger kihagy indítás után, míg be nem melegszik, és szeretném azt hinni, hogy egy eldugult szűrő az oka, és nem a gyújtás, vagy egyéb komolyabb dolog vérzik...)
Wickey2005-02-17 21:09:03 // 2550
akasztunk egy toronymerevítőt a két szarva közé, meg letörünk egy kicsit a másikból is. Befestjük sárgára a csonkokat, meg lefóliázzuk a szemüvegét. Tiszta sportgép lesz a delikvensből :-)
Robi2005-02-17 20:20:32 // 2549
De ha letöröd a szarvát, akkor már "nem lesz gyári"! :)))
Paco2005-02-17 20:17:00 // 2548
Bántja a nyavaja, épp csak letöröm kicsit a szarvát :)
Robi2005-02-17 20:11:12 // 2547
Á, ne bántsd, csak elfeküdte a száját. :)
Paco2005-02-17 19:43:50 // 2546
Hmmmmm........ Némá, mit csobog a kis patak. :) Szeretnélek emlékeztetni, hogy van egy villogó hátsó lámpád szóval úgy kötekedj :-P
krisz332005-02-17 18:30:27 // 2545
segitség hogyan birom a NOD32 virusirtott frisiteni ??
norbee2005-02-17 18:11:15 // 2544
Eszem megáll ezektől. Hagyom, hogy gyakoroljanak a verdán, erre össze se rakják rendesen, és még poénkodnak is. :)))) Azmo szavaival élve: nem gányolunk vazze, csak a gyári a jó!!! :))))))
norbee2005-02-17 18:08:17 // 2543
Te meg a másik. :DDDDD
norbee2005-02-17 18:07:45 // 2542
Te. Szerinted kinél van az Intruder, és mire fogom felhasználni az ilyen jellegű beszólások után? :DDDD
Robi2005-02-17 16:53:49 // 2541
Sárga irigység ON. :) Asszem nem egy kategória a két pia. Az enyémnek szép az üvege, a tied meg fincsi. :) A Te egészségedre is!
szutyok2005-02-17 16:46:30 // 2540
Nekem házi mézes pálinkám van! Akkor egészségére kolléga!
Robi2005-02-17 16:45:07 // 2539
Még van itthon egy üveg "vilmoskörte ízű szeszesital"-om. :)))
szutyok2005-02-17 16:38:56 // 2538
Akkor ma este együtt /nem/ rugunk be!
Robi2005-02-17 16:31:28 // 2537
Én is szívok, most fizettem be a 60 rugós büntimet. Üres a pénztárcám, de legalább van 15 ropi tartozásom.
szutyok2005-02-17 16:27:26 // 2536
Na ja, éppen ezért ugrott a ma esti dartsos sörös buli!
Robi2005-02-17 16:25:54 // 2535
Kinek esik jól? Inkább át se számolom sörre... :)))
szutyok2005-02-17 16:22:17 // 2534
akkor most nyugodt vagyok! Bár nem esett jól!
Robi2005-02-17 16:21:18 // 2533
Hja. Sebaj, így is nyertünk egy ablaktörlő-motor burkolatot. :)
Paco2005-02-17 16:16:50 // 2532
Ha még gyertyát is cseréltünk volna Norbee-nak akkor most lenne 20 HUF-unk :)
krisz332005-02-17 16:16:12 // 2531
igen sajnos ez igy kb ennyi nekem csak a karbi állitás volt 12ezer :(
Robi2005-02-17 16:11:17 // 2530
Szerintem reális. Bár ez a karbi tisztítás egy amolyan "nesze semmi, fogd meg jól" dolog. Karbi tisztítás az is, ha valami adalékot átnyomtak rajta, és az is, ha szétszedték atomjaira, mindent kipucoltak, kifújtak, összerakták, és beállították. Utóbbi nyilván jóval több meló. Az ilyen jellegű munkát jobb felügyelni, különben könnyen lehúzhatnak.
szutyok2005-02-17 16:02:22 // 2529
Most hoztam ki az autót a szervízből! Volt egy ablaktörlő-motor csere, gyertya és levegőszűrő-csere, karburátor tisztítás és szivató-szervíz! Mindezt 19 K-ért! Szerintetek átb@sztak?
krisz332005-02-17 15:49:19 // 2528
na mindegy a lényeg az hogy tiz évig fényeztem autokat és a lakatosokal folyamatos problémáim voltak de mondom ha kicsit jobb idö lessz bárkinek szivesen segitek csak alfásnak persze :))
Robi2005-02-17 15:04:50 // 2527
Szerintem semmi különbség. Max annyi, hogy egy igényesebb hóláncot talán egyszerűbb felrakni, nem fagynak el annyira az ujjaid, mire elkészülsz vele. :)
granturismo2005-02-17 14:55:32 // 2526
Értem. Tehát a 60ezer az anyagköltség és a fényező az tök ingyen dolgozott. Ez így rendben van.
Scott2005-02-17 14:30:02 // 2525
Én tavaly nyáron vizsgáztattam. Akkor még nem volt tervben, hogy felújítom a autót, ezért "némi" kenőpénz segítségével átment a vizsgán, bár így is húzták a szájukat a kasztni miatt. Annyival azért nem volt több a normál díjaknál ( mondjuk egy normál vizsgadíj kétszerese volt ).
pb_2005-02-17 14:27:31 // 2524
Ha úgy csinálod, ahogy javasoltam, akkor igen.
Azmo2005-02-17 14:03:20 // 2523
Hát ja, de attól még nem megy át a vizsgán ha rohadt a küszöb! Mármint normál vizsgán...
pb_2005-02-17 13:16:15 // 2522
Sztem vizsgát kéne nagyon szem előtt tartani, mert az idő nagyon kevés a munka + sztem sok lenne. Én a lakatosra szánt pénzt másra költeném(futómű, kormánymű, fék, stb.). De ettől függetlenül azért lehet árajánlatot kérni a kasztnira.
Scott2005-02-17 12:56:21 // 2521
Meg kértem, hogy a motortér is legyen megcsinálva , az plussz 15-20 .
Scott2005-02-17 12:53:56 // 2520
Nekem 100-at mondtak a jobb alsó padlólemez javítására, plussz a hátsó két kerék ív komplett csere, plussz a hátulján ( a lökhárító felfüggesztésénél ) lévő lyukak eltüntetésére, plussz üreg és alvázvédelemre. Mondjuk a küszöbre nem emlékszem, hogy szóba jött volna-e. A teljes fényezésre meg 160-t.
Azmo2005-02-17 12:19:08 // 2519
Azt hiszem majd megkérdezek vagy fél tucat lakatost, hogy ki mennyit mond erre a munkára és majd meglássuk! Köszi mindenkinek!
Wickey2005-02-17 11:43:28 // 2518
Haha. a nekem meg a másnak között van azért különbség. A különbség abból adódik, hogy a telifénynél nem a meglévő festéket kell kikeverni, hanem lehet olyan színt választani, amiben nincs gyöngyház, és nem 15ezer literje, hanem mondjuk csak 7ezer. Egy autóra elég 2-2.5 liter. A másik amin lehet spórolni, az a munkadíj. Az autót egyedül szedem szét, egyedül rakom össze, a fószerral ketten együtt csiszoljuk ki, ebből adódóan a munkadíj nulla forint. A festék alleszcuzammen 20ezer, lakkal mondjuk 30, kellékanyagok 10ezer, a kamra 2 órára 12 ezer, 3 órára 18ezer. Oké, nem negyvenezer, de hatvanból akkor is megvan. Ez pusztán anyagár.
gyugya2005-02-17 11:10:56 // 2517
Jaja sielunk majd franciaknal. Lehet nem is lesz ra szukseg, deha megis....
someq-1472005-02-17 10:52:33 // 2516
Hali Csak nem sihhhelni veszitek az irányt???? Én 3 hete voltam Ausztriába, amikor az a rengeteg hó esett egy hét alatt (120 cm) és több útszakaszt is lezártak lavinaveszély miatt. Na én akkor egy teljesen gagyi hólánccal evickéltem le a hegyről (kb. 30-35 km) a tesómék OFF-os verdájával. Igazából szerintem a célnak tökéletesen megfelelt.
pb_2005-02-17 10:26:14 // 2515
Akkor úgy gondolom, hogy helyénvaló az összeg.
gyugya2005-02-17 10:23:13 // 2514
Nem tudom mennyire műszaki-szakmai de megkérdezem. Kellene nekem hólánc. Van-e különbség a 4000 és a 12000 forintos hóláncok között. Milyen hátrányom származhat egy olcsó hólánctól? Elszakad, nem fog úgy?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak