Hardy - főkép
>> EseményAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2014-10-18

Sikeres vizsgát tettünk minden felkészülés nélkül. Csak begurultunk jövet menet.

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2014-09-06

Még a múltkor elszakadt a felső turbócsövem. Ideiglenesen meg lett csinalva de el jött az ideje a cserének. Aztán átmentem szívó dieselbe. Már az infarktus kerülgetett, de aztán meg lett a hiba. Az egyik vákumcső adta meg magát. Mivel elég nehezen tudtam elérni így leszedtem az EGR szelepet, igy sokkal egyszerűbb volt.
Beszereztem a műtét elött 3,2-es 4-es 5-ös szöveterősített gumicsövet meg ha toldani kéne 4-es 5-ös műanyagcsövet, hogy ne szerelés közbe kelljen rohangálni.
Aztán jött a meglepetés. A 4-es alulra ráment de felülre nem, az 5-ös felülre igen de alulra olyan laza volt hogy nem raktam volna fel nyugodt szívvel.
Aztán a 4-es lett csak kicsit megfúrtam a felső felét, igy oda is jó lett. Most újra van nyomás a levegőrendszerbe, es visszajött az erő.
Meg ha már így belejöttem akkor az elsőt is cseréltem és ha már levettem az EGR-t azt is megtisztítottam.

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2014-07-22

Ismét eljött az olajcsere ideje, így meglátogattam Csörit. Szűrők és olaj cserélve illetve korábban beugrottam még a szervizbe Attilához, aki az első stabilizátor rudam elhalálozását állapította meg, így az olajcsere időpontjára azt is megrendelte és cserélte. A munka gyors pontos és precíz volt a szokott módon.

 
>> AutóápolásAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2014-05-05

Elegge karcos volt a konzol amiben az ablakemelok vannak es nagyon zavart. Valamit mar regota szerettem volna vele csinalni. Foliat nem akartam meg akartam orizni a gyari allapotot, de az a gumis bevonat tetszett. Aztan ratalaltam a folyekony gumira. A szine mint a gyari a tapintasa is. Annyira jol sikerult hogy a valto melletti konzol is kapott egy reteget mert az is meg volt kopva.

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2014-05-05

Mikor vettem Erden a kormanyomat szerettem volna burkolatot is a kormany ala mert ami van eleg csunyan nez ki es szeretem ha gyari az auto meg a fulei is le vannak torve. Sajnos nehez kapni mert a tempomat karral egyutt elviszik azonnal. De a fonok mondta, hogy nemsokara jon egy tempomatos elteszi nekem. Sajnos aztan nem igazan jartam arra vagy csak hetvegen, akkor meg zarva a bonto. Aztan a minap arra jartam es beneztem mert egy kilincs is kellett mivel az enyem rugoja eltort.
Gondoltam megkerdezem hatha van burkolat. Erre a fonok mondja, hogy persze elraktam neked. Az allam leesett. Nem hogy valoban elrakta ahogy igerte, es annak ellenere hogy nem voltam arra vagy ket honapja nem adta el de emlekezett is ra. Pedig nem jarok oda sokat.
Le a kalappal elotte!

 
>> Tuning és extraAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2014-03-04

Már régóta le szerettem volna cserélni a kormányomat, mivel a tökéletesre törekszem, és az enyém egy kicsit meg van kopva. Nem vészes de engem zavar.
Gondoltam az újrabőrözésre, sőt a minap láttam egy nagyon szép GT kormányt ami van a 156 hoz is a Trencsikéknél, és az ára is jó de nagyon elüt a színe mindegyiknek. Igaz fekete bőrnek mondják de nem az sajnos, van bennük valami szürkés árnylat, így nagy a kontraszt a légzsák és a kormány között.
Így csak a gyári kerék maradt, az meg ritka nagyon, mármint az épp, és hibátlan.
Mivel éppen Érden jártam így beugrottam a bontóba, elötte jött egy kevés km-s 156.
Józsi nagyon korrekt, és segítőkész volt, tényleg le a kalappal előtte, és ami nem mindegy, olcsó.Egy szinte teljesen új kormányt kaptam 10.000 Ft-ért. Még jó hogy előző nap a Trencsikéknél nem vettem meg egy szintén bontott jóval rosszabb állapotban lévőt másfélszer ennyiért. Szétszedtem leápoltam és megy a helyére.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2014-03-02

Igaz hogy Bose rendszer van az autóban ami jobb mint egy egyszerű alap, de lehet ennél jobbat építeni, de akkor is hiányoltam a magasakat. Főleg hogy az előző 156 ba szépen csilingeltek a kilincs mellett. Gondoltam vezetékszakadás vagy valami, így nekiláttam megnézni mi a gond.
Hát gond az nincsen, hacsak nem annyi, hogy nincs benne magas. Illetve a kilincsnél áll hangsugárzók vannak műanyagból. Vezeték, minden ott van, és mint kiderült be is van kötve, de magasak lent vannak a nagy hangsugárzóba.
Kaptam egy párat próbaképpen. A méret pont megfelelt, csak be kellett kötni, ami nem volt nagy feladat mivel be volt vezetékezve.

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2014-02-17

Szétmállott a kuplung munkahengeremnél a gumi amivel a pedálhoz csatlakozik. Mivel a munkahenger gyári volt és hibátlan és az ára 40.000 Ft körüli így egy pár forintos gumi miatt nem akartam cserélni, így csináltattam hozzá műanyagból egy betétet.
Remélem tartós lesz.

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2014-01-23

Már nagyon idegesített hogy egyre több alkalommal megtorpant néha az autó mintha egy pillanatra nem kapna üzemanyagot. Végignéztem mindent de nem láttam semmi eltérést. Ha lehúztam az LMM csatlakozóját abba maradt a jelenség.
Mikor voltam Erhardnál a futómű alkatrészekért érdeklődtem az LMM ára felől is, de ő lebeszélt róla, mert szerinte ennek más baja lesz. Mondjuk EGR.
Bele tette a bogarat a fülembe és ismét szétszedtem. Kicsit ragadt a tengelye, de nem veszélyesen. Beáztattam gázolajba, majd kapott WD 40 fürdőt. és utána csak ráleheltem és már járt a tengely. Miután összeraktam nagy örömmel tapasztaltam, hogy csak ennyi volt a baja, és megszűnt a jelenség. Erhardnak igaza volt!
Meg ha már megint szétszedtem akkor részlegesen lefalaztam, ami annyit tesz hogy kapott egy szűkítőt a beáramló része. Fúrtam a lemezre egy 8-as lyukat, így nem megy bele annyi korom, viszont nem dob hibát.

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2014-01-19

Az év utolsó napjan hangos zörgést hallottam a motortérből ami egyre hangosabb volt. Így az évet Csörinél kezdtem aki diagnosztizalta illetve meg is oldotta szinte azonnal a hibát. Ki lett cserélve a szabadonfutó illetve a feszítő. Az egyik tönkretette a másikat.
Meg kicsit kopogott a hatulja ami nem kicsit idegesített, igy ki lett cserélve az egész stabilizator amit viszont én csináltam.