A vezetőülésembe a szivacs sajnos egyre jobban ment tönkre, ráadásnak az ülésfűtésem is megadta magát, és bejött a hideg. Nem halaszthattam tovább a felújítást, pedig se testem se lelkem nem kívánta.
Neki láttam keresni donort. Egy jobb kormányosból való bal faceliftes ülést kerestem volna, mivel azt kevesebbet használják, hisz utasülés. A légzsák miatt kellett volna a faceliftes.
Bontókból elfogyott az egy darab, illetve találtam egy bontót Pesten ahol azt mondták van lehet válogatni. Felmentem és akkor szembesültem a ténnyel hogy annak ellenére, hogy elmondtam milyen kell az egyik igényemnek se felelet meg. A lehet válogatni 3 darabot takart amiből kettő rommá volt ülve. Az ideg szétb@szott, de ha már feljöttem akkor elvittem egy balkormányos jobb első légzsák nélküli ülést.
Át kellett alakítani kivágni a légzsák helyét, de sikerült.
Az ülésfűtés is cserélve lett mert az enyém teljesen megadta magát. Minden a gyári helyre került, nem fúrtam semmi pluszt. A kapcsolót is a gyári helyére tettem be, és a gyári visszajelző is be lett kötve.
A végén kapott az egész ülés egy tisztítást meg egy méhviaszos ápolást.
Mikor megvettem akkor volt vezérlés cserélve. Azóta eltelt 2 év meg 60000 km. Igy ismét cserélni kellett. Természetes Várpalotán Csöri csinálta a szokott minőségben. Az autót előző nap vittem le és másnap hozták vissza. Igy a bejegyzéshez szükséges képeket Attila csinálta amiért külön köszönet! Bár lehetett volna egy olyan is amin derékig az autóba "kotorász" elvileg van azon az iphonon önkioldó is :-))))
Sajnos a kozel 1 eves Behr termosztatom már nem működött rendesen. A 80 fokot mar nem érte el soha ha meg ráraktam a fűtést még lejjebb csökkent. Ha cserelni kell ugy is évente akkor mar valami olcsóbbat vettem. Vernet került bele. Erhardtol vettem. Rendesen beáll a hőfok elég hamar 85-88 fokra. Egy kis probléma volt vele, a hőfok jeladó ami benne volt valami egészen más autóba való és köszönő viszonyba sincs a csatlakozóval. De Erhard orvosolta a problémát. Amin nagyon meglepődtem a szerelés alkalmával hogy a turbócsövem belül teljesen száraz.
Sikeres vizsgát tettünk minden felkészülés nélkül. Csak begurultunk jövet menet.
Még a múltkor elszakadt a felső turbócsövem. Ideiglenesen meg lett csinalva de el jött az ideje a cserének. Aztán átmentem szívó dieselbe. Már az infarktus kerülgetett, de aztán meg lett a hiba. Az egyik vákumcső adta meg magát. Mivel elég nehezen tudtam elérni így leszedtem az EGR szelepet, igy sokkal egyszerűbb volt.
Beszereztem a műtét elött 3,2-es 4-es 5-ös szöveterősített gumicsövet meg ha toldani kéne 4-es 5-ös műanyagcsövet, hogy ne szerelés közbe kelljen rohangálni.
Aztán jött a meglepetés. A 4-es alulra ráment de felülre nem, az 5-ös felülre igen de alulra olyan laza volt hogy nem raktam volna fel nyugodt szívvel.
Aztán a 4-es lett csak kicsit megfúrtam a felső felét, igy oda is jó lett. Most újra van nyomás a levegőrendszerbe, es visszajött az erő.
Meg ha már így belejöttem akkor az elsőt is cseréltem és ha már levettem az EGR-t azt is megtisztítottam.
Ismét eljött az olajcsere ideje, így meglátogattam Csörit. Szűrők és olaj cserélve illetve korábban beugrottam még a szervizbe Attilához, aki az első stabilizátor rudam elhalálozását állapította meg, így az olajcsere időpontjára azt is megrendelte és cserélte. A munka gyors pontos és precíz volt a szokott módon.
Elegge karcos volt a konzol amiben az ablakemelok vannak es nagyon zavart. Valamit mar regota szerettem volna vele csinalni. Foliat nem akartam meg akartam orizni a gyari allapotot, de az a gumis bevonat tetszett. Aztan ratalaltam a folyekony gumira. A szine mint a gyari a tapintasa is. Annyira jol sikerult hogy a valto melletti konzol is kapott egy reteget mert az is meg volt kopva.
Mikor vettem Erden a kormanyomat szerettem volna burkolatot is a kormany ala mert ami van eleg csunyan nez ki es szeretem ha gyari az auto meg a fulei is le vannak torve. Sajnos nehez kapni mert a tempomat karral egyutt elviszik azonnal. De a fonok mondta, hogy nemsokara jon egy tempomatos elteszi nekem. Sajnos aztan nem igazan jartam arra vagy csak hetvegen, akkor meg zarva a bonto. Aztan a minap arra jartam es beneztem mert egy kilincs is kellett mivel az enyem rugoja eltort.
Gondoltam megkerdezem hatha van burkolat. Erre a fonok mondja, hogy persze elraktam neked. Az allam leesett. Nem hogy valoban elrakta ahogy igerte, es annak ellenere hogy nem voltam arra vagy ket honapja nem adta el de emlekezett is ra. Pedig nem jarok oda sokat.
Le a kalappal elotte!
Már régóta le szerettem volna cserélni a kormányomat, mivel a tökéletesre törekszem, és az enyém egy kicsit meg van kopva. Nem vészes de engem zavar.
Gondoltam az újrabőrözésre, sőt a minap láttam egy nagyon szép GT kormányt ami van a 156 hoz is a Trencsikéknél, és az ára is jó de nagyon elüt a színe mindegyiknek. Igaz fekete bőrnek mondják de nem az sajnos, van bennük valami szürkés árnylat, így nagy a kontraszt a légzsák és a kormány között.
Így csak a gyári kerék maradt, az meg ritka nagyon, mármint az épp, és hibátlan.
Mivel éppen Érden jártam így beugrottam a bontóba, elötte jött egy kevés km-s 156.
Józsi nagyon korrekt, és segítőkész volt, tényleg le a kalappal előtte, és ami nem mindegy, olcsó.Egy szinte teljesen új kormányt kaptam 10.000 Ft-ért. Még jó hogy előző nap a Trencsikéknél nem vettem meg egy szintén bontott jóval rosszabb állapotban lévőt másfélszer ennyiért. Szétszedtem leápoltam és megy a helyére.
Igaz hogy Bose rendszer van az autóban ami jobb mint egy egyszerű alap, de lehet ennél jobbat építeni, de akkor is hiányoltam a magasakat. Főleg hogy az előző 156 ba szépen csilingeltek a kilincs mellett. Gondoltam vezetékszakadás vagy valami, így nekiláttam megnézni mi a gond.
Hát gond az nincsen, hacsak nem annyi, hogy nincs benne magas. Illetve a kilincsnél áll hangsugárzók vannak műanyagból. Vezeték, minden ott van, és mint kiderült be is van kötve, de magasak lent vannak a nagy hangsugárzóba.
Kaptam egy párat próbaképpen. A méret pont megfelelt, csak be kellett kötni, ami nem volt nagy feladat mivel be volt vezetékezve.