Hardy - főkép
>> AutóápolásAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-05-08

Mikor megvettem már tele volt az oldala ajtórányitásokkal, meg húzásokkal. Gondoltam ráférne, hogy ezek eltűnjenek, meg egy kis ápolás is, így elvittem vftsárpi cartárshoz egy polírra. Ha már ott van a lámpát is megcsináltattam.
Szerintem a képek magukért beszélnek....:-)

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-04-26

Egyszer csak egy olajtócsát láttam a kocsi alatt, bíztam benne hogy nem az autómból folyik, de mikor alánéztem meg kellett állapítanom, hogy sajnos igen. Megadta magát a főtengelysimering. Csöri volt olyan rendes, hogy bezsúfolta még a heti keretbe valahogyan, így gyorsan és szakszerűen meg lett oldva a probléma. Ezer köszönet érte! Meg ki kellett cserélni még a bal gumiharangot is.

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-04-21

Találtam az autó elejébe egy kis olajtócsát. Sajnos a légkondi vezetéke az alu megadta magát. Javítani nem lehetett mert tele volt lyukkal, mint kiderült a tisztítás után. Bontott lett véve, ami persze a legalsó volt a légkondicső halmazba. Örültek nekem Érden biztosan... De én is izgultam hogy legyen. Nem értem igazából, hogy egyforma autó, motor évjárat, és egyiknek itt megy a cső a másiknak ott!
Ráadásul a régebbi autómnál elég lett volna az utolsó 30 cm-t cserélni ilyenkor mert ott volt még toldva a vezeték, itt viszont az egészet kellett a tűzfaltól. A fél motorteret ki kellett bontanom.
Ha már megbontottam cseréltem az összes gumigyűrűt.
Nyomáspróbáztuk nem engedett semmit, mégis a gép a feltöltés során szivárgást észlelt, de fel lett töltve, ment bele UV is rendesen, hátha meglátjuk hol enged. Sehol se láttunk szivárgást így se. Most jön a hideg rendesen!
Sajnos azóta találtam még egy "kis" olajat a kocsi alján de ez már más lesz sajnos és Csörire vár. Kicsit sírni tudnék mert szerintem a kuplung cserénél nem cseréltek főtengely simeringet és az fáradt el, de meglátjuk...

 
>> Tuning és extraAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-04-04

Mivel az első lökhárítómon lévő toldat kicsit megrepedt és akadt rá vevő, aki már szokta ezt a magasságot így kicsit szomorúan de megváltam tőle. Másik fajtát kap ami ennyire nem alacsony, meg ha esetleg ültetésre kerülne a sor akkor is használható. A Fanat-X csapat vette kezelésbe.

 
>> EseményAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-04-01

Sajnos megharapta egy csúnya aknafedél. Az a baj vele, hogy elég alacsony, pedig még le sincsen ültetve... Kinéztem egy másikat ami kicsit magasabban lenne, és a Fanat-X csapat elég jó áron le tudná gyártani is. Köszönet ystucnak. Még megálmodom, lehet adok neki még egy esélyt a túlélésre. Meg ha már le van véve akkor újra fényeztetem az első lökhárítót is mert tele van kőfelverődésekkel, meg nézek rá valami fóliát a sok kis kő ellen, mert nem gazdaságos negyed évente átfesteteni.

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-03-23

Elég gyorsan pörögnek a kilométerek az autóba, így meg kellett látogatni Csörit, hogy megejtse a kötelező olajcserét. Gyári szűrő, és olaj, meg kicserélte a nívópálcának a tömítését, mert szivárgott mellette az olaj elég rendesen. Természetesen minden gyorsan precízen!

 
>> EgyébAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-03-09

Richie156 cartársnak köszönhetően kaptam kölcsön egy magyar nyelven íródott kezelési útmutatót faceliftes 156-hoz. Gondoltam bescanellem az egészet, de rájöttem, hogy felesleges, mert az eleje megegyezik a korábbiéval. Így csak azokat a részeket melyek különböznek, álltam neki. Aztán 40 oldal után eltűnt az egész amit addig csináltam. Így idő hiányába maradt a fénykép. Aztán átkonvertáltam.
Igaz ebbe az M-Jet nincsen benne, de ahogy néztem a Francia, meg az Angol könyvet abba se viszik túlzásba ezeknek a járműveknek a leírását. Azon kívül, hogy hol van a nívópálcs, meg az olajbetöltő nyílás, meg pár műszaki adat a menetteljesítményekről aztán ennyi.
Ha valakinek szüksége lenne rá szóljon nyugodtan, megpróbálom átküldeni. Ha lesz időm meg feltöltöm valahova...
Addig pár kép ízelítőül :-)

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-03-04

A múltkor kicseréltem a turbócsövet, és van pár jótékony hatása. Szerintem, már korábban is lehetett rajta egy kis repedés, csak nem vettem észre.
Idáig ha hosszabban állandó sebességgel közlekedtem, és odaléptem egy előzésnél a gáznak, kis fekete pamacsot lőtt. Na ez most megszűnt, illetve a fogyasztásom 6,2-6,5 között volt. Most 5,3, illetve 5,52 volt.
Nem tudom, hogy a csőcsere, vagy az ÖMW prémium üzemanyagának az eredménye, de mindenesetre jó!
Meg volt egy kis időm így kijavítottam pár kőfelverődést a kocsi alvázán megelőzve a rozsdásodást, meg GTPeti ajánlását megfogadva az ülés alatt lévő nyúlványba szintén volt egy kis alvázvédelem.

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-03-01

Sajnos engem is elért egy diesel betegség. Elfáradt az alsó turbócsövem. Sikerült utángyártottat szerezni de nem tartott sokáig a boldogság, mert rövid lett. Aztán Tatán a bontóba volt olyan ami kellett. De közbe olvasgattam a neten, és voltam Pesten, vettem turbó rendszerhez való fém csövet. Így legközelebb a rövid is jó lesz, csak ki kell egészíteni a közepét egy kis vassal!

 
>> AutóápolásAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-02-17

Nagyon piszkos volt és tele volt sóval vagy amivel az utakat jégmentesítik, így kapott egy mosást.