Mikor megvettem már tele volt az oldala ajtórányitásokkal, meg húzásokkal. Gondoltam ráférne, hogy ezek eltűnjenek, meg egy kis ápolás is, így elvittem vftsárpi cartárshoz egy polírra. Ha már ott van a lámpát is megcsináltattam.
Szerintem a képek magukért beszélnek....:-)
Egyszer csak egy olajtócsát láttam a kocsi alatt, bíztam benne hogy nem az autómból folyik, de mikor alánéztem meg kellett állapítanom, hogy sajnos igen. Megadta magát a főtengelysimering. Csöri volt olyan rendes, hogy bezsúfolta még a heti keretbe valahogyan, így gyorsan és szakszerűen meg lett oldva a probléma. Ezer köszönet érte! Meg ki kellett cserélni még a bal gumiharangot is.
Találtam az autó elejébe egy kis olajtócsát. Sajnos a légkondi vezetéke az alu megadta magát. Javítani nem lehetett mert tele volt lyukkal, mint kiderült a tisztítás után. Bontott lett véve, ami persze a legalsó volt a légkondicső halmazba. Örültek nekem Érden biztosan... De én is izgultam hogy legyen. Nem értem igazából, hogy egyforma autó, motor évjárat, és egyiknek itt megy a cső a másiknak ott!
Ráadásul a régebbi autómnál elég lett volna az utolsó 30 cm-t cserélni ilyenkor mert ott volt még toldva a vezeték, itt viszont az egészet kellett a tűzfaltól. A fél motorteret ki kellett bontanom.
Ha már megbontottam cseréltem az összes gumigyűrűt.
Nyomáspróbáztuk nem engedett semmit, mégis a gép a feltöltés során szivárgást észlelt, de fel lett töltve, ment bele UV is rendesen, hátha meglátjuk hol enged. Sehol se láttunk szivárgást így se. Most jön a hideg rendesen!
Sajnos azóta találtam még egy "kis" olajat a kocsi alján de ez már más lesz sajnos és Csörire vár. Kicsit sírni tudnék mert szerintem a kuplung cserénél nem cseréltek főtengely simeringet és az fáradt el, de meglátjuk...
Mivel az első lökhárítómon lévő toldat kicsit megrepedt és akadt rá vevő, aki már szokta ezt a magasságot így kicsit szomorúan de megváltam tőle. Másik fajtát kap ami ennyire nem alacsony, meg ha esetleg ültetésre kerülne a sor akkor is használható. A Fanat-X csapat vette kezelésbe.
Sajnos megharapta egy csúnya aknafedél. Az a baj vele, hogy elég alacsony, pedig még le sincsen ültetve... Kinéztem egy másikat ami kicsit magasabban lenne, és a Fanat-X csapat elég jó áron le tudná gyártani is. Köszönet ystucnak. Még megálmodom, lehet adok neki még egy esélyt a túlélésre. Meg ha már le van véve akkor újra fényeztetem az első lökhárítót is mert tele van kőfelverődésekkel, meg nézek rá valami fóliát a sok kis kő ellen, mert nem gazdaságos negyed évente átfesteteni.
Elég gyorsan pörögnek a kilométerek az autóba, így meg kellett látogatni Csörit, hogy megejtse a kötelező olajcserét. Gyári szűrő, és olaj, meg kicserélte a nívópálcának a tömítését, mert szivárgott mellette az olaj elég rendesen. Természetesen minden gyorsan precízen!
Richie156 cartársnak köszönhetően kaptam kölcsön egy magyar nyelven íródott kezelési útmutatót faceliftes 156-hoz. Gondoltam bescanellem az egészet, de rájöttem, hogy felesleges, mert az eleje megegyezik a korábbiéval. Így csak azokat a részeket melyek különböznek, álltam neki. Aztán 40 oldal után eltűnt az egész amit addig csináltam. Így idő hiányába maradt a fénykép. Aztán átkonvertáltam.
Igaz ebbe az M-Jet nincsen benne, de ahogy néztem a Francia, meg az Angol könyvet abba se viszik túlzásba ezeknek a járműveknek a leírását. Azon kívül, hogy hol van a nívópálcs, meg az olajbetöltő nyílás, meg pár műszaki adat a menetteljesítményekről aztán ennyi.
Ha valakinek szüksége lenne rá szóljon nyugodtan, megpróbálom átküldeni. Ha lesz időm meg feltöltöm valahova...
Addig pár kép ízelítőül :-)
A múltkor kicseréltem a turbócsövet, és van pár jótékony hatása. Szerintem, már korábban is lehetett rajta egy kis repedés, csak nem vettem észre.
Idáig ha hosszabban állandó sebességgel közlekedtem, és odaléptem egy előzésnél a gáznak, kis fekete pamacsot lőtt. Na ez most megszűnt, illetve a fogyasztásom 6,2-6,5 között volt. Most 5,3, illetve 5,52 volt.
Nem tudom, hogy a csőcsere, vagy az ÖMW prémium üzemanyagának az eredménye, de mindenesetre jó!
Meg volt egy kis időm így kijavítottam pár kőfelverődést a kocsi alvázán megelőzve a rozsdásodást, meg GTPeti ajánlását megfogadva az ülés alatt lévő nyúlványba szintén volt egy kis alvázvédelem.
Sajnos engem is elért egy diesel betegség. Elfáradt az alsó turbócsövem. Sikerült utángyártottat szerezni de nem tartott sokáig a boldogság, mert rövid lett. Aztán Tatán a bontóba volt olyan ami kellett. De közbe olvasgattam a neten, és voltam Pesten, vettem turbó rendszerhez való fém csövet. Így legközelebb a rövid is jó lesz, csak ki kell egészíteni a közepét egy kis vassal!
Nagyon piszkos volt és tele volt sóval vagy amivel az utakat jégmentesítik, így kapott egy mosást.