Hardy - főkép
>> Tuning és extraAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2014-01-04

Beszereltem egy egyedi indításgátló rendszert. Pár relé meg mikrókapcsoló kellett hozzá. Mikor megvettem volt benne csak eléggé barbár módon volt beszerelve a riasztóval együtt, így az akkor kidobásra került, mert folyamatosan szívatott.
Kapott egy visszajelzőt is amit a gyári helyre szereltem be.

 
>> EgyébAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-12-26

Itt volt az ideje hogy felkerüljenek, így december elején sikerült vásárolni 4 nagyon jó állapotú Michelin gumit ValeRosi46 cartárstól. Tapad mint állat!
A fogyasztásommal viszont szenvedtem. Mivel van egy app a telefonomon ami számolja, és hirtelen megnőtt. Felment 7,2-re amit soknak tartottam, bár páran azt mondták nem sok. De nem hagyott nyugodni, így nekiláttam és kezdésnek befújtam WD-40 el az LMM csatlakozóját. Most visszament 6,2 illetve a következő 6,0 lett. Természetesen teletankkal mérem.

 
>> EgyébAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-12-13

Volt egy kis gondom a melegedéssel meg a hőfokkal. Rákerestem miket írtak korábban de nem lettem okosabb sőt. Van akinek mereven 90 fokon áll van akinek az első vonásnál, van olyan is akinek ingázik a kettő között. Viszont hogy mennyi az első vonás megoszlanak a vélemények 70 vagy 80 fok. Igy gondoltam pontot teszek a dolog végére. Kértem kölcsön a páromtól egy hitelesített hőmérőt és mivel volt otthon egy termosztátom abból feláldoztam a gumicsövet és a képen látható módon bevezettem azt a belsejébe miután beépítettem a csövet az autóba, mivel így lesz pontos a mérés. Meg rákötöttem a FES- re is így összehesonlítottam a három adatot.
Akkor lássuk az adatokat:
óra szerint 50 fok FES szerint 61,6 hőmérő szerint 61,3
óra szerint 90 fok FES szerint 93,5 hőmérő szerint 92,7
és akkor az a bizonyos vonás FES szerint 83,7 hőmérő szerint 83,4
Tehát valószínűbb hogy 80 fokot kell hogy mutasson, és nem 70, ami elvileg logikusabb lenne. Akkor a kiosztás 50 80 90 100 es 130.

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-12-11

Sajnos egy évet bírt ki így megint cserélni kellett. Természetesen Csöri cserélte, és ő is vette észre hogy nem jó mikor cserélte az olajat.

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-11-21

Leugrottam Csörihez, hogy kicserélje az olajat, meg a gázolajszűrőt. Pár nappal korábban meg csináltam egy légkondi tisztítást akkor meg ki kellett cserélnem a pollenszűrőt, meg akkor már a levegőt is cseréltem.

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-11-18

A tankolásnál vettem észre hogy valami nem kerek mert felment a fogyasztásom 7,7 literre. Átneztem FES- el de nem találtam semmit. A motorterbe se lattam semmi eltérést. Aztán kaptam segítséget a forumon es amire gyanakodtam a turbócsövem fáradt el, csak nem latszott mert takarja az a fekete valami ami rajta van, hangja meg nem volt. Eleg hosszan ki volt repedve, de a belseje még jobban, kb 15 cm hosszan. De meg pont nem szakadt át, csak azon a par cm-s részen.
Szerencsére nem dobok ki semmit, igy a múltkor vasarolt fem csövet , es a repedt alsó turbócsövemet megkerestem es pont az a resze volt jo ami nekem kellett. Igy orvosolva lett a gond ideiglenesen, bar azert jo lenne egy masik 45 fokos cső az elejere a pillangószelephez, vagy egy komplett felső turbócső. De a legjobb megoldás egy fém cső lenne.
Ha valaki tudja ki csinalt ilyent ne tarsa magába.
Meg ha már nekiláttam megtakarítottam az EGR szelepet is, ami nem nagyon volt koszos. Egy kis korom amit levegővel kifujattam. Meg a kis szenzort a szívósorba szintén megpucoltam.

 
>> EseményAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-10-27

Veszprémbe jártam és csináltam pár képet...

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-10-27

A rádióm kijelzője kicsit elfáradt. Nem akartam másikat de zavart. Az új kijelzőnek horror az ára, már ha lehet kapni. A javítás se olcsó! Így vettem egy komplett radiót, bar utólag derült ki, hogy le van törve az előlap felfogatása. Így nekiláttam és a kettőből csináltam egyet, meg van még alkatrészem ha kéne. / csak ne kijelző legyen /

 
>> Tuning és extraAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-10-19

Mindig szerettem volna egyet, de mindig elmaradt...
Viszont mivel volt már küszöb meg első toldat valami kellett. Igen jó áron mint írtam az előző blogban sikerült vennem egyet, csak festeni kellett.
Mind Edd China megmondta: " kétszer mérünk egyszer vágunk" én is így csináltam nehogy ementáli legyen az autó hátuljából :-) Volt egy praktikus segédeszközöm is hozzá, így felkerült a végére. A lyukak természetesen mindenféle kezelést kaptak, nehogy rozsdásodjanak.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-10-19

Mivel a másik autómon kicsi rendszám volt ezért nagyon zavart az a nagy valami az autó elején. Le is vettem de sajnos elég sok alkalommal megállítottak. Mivel kapott parkolóradart, így matrica nem lehetett, meg az eredeti sem. Gondoltam lesz rá "B" típusú.
Hát kapásból elutasították, mondván nem lehet mert Unió meg minden.
Mutattak képet Ferrariról, hogy erre is sajnos nagyot kellett....gondolom mennyire boldog lehetett a tulaj...adtak a CW értéknek rendesen!
Hívtam a KOLOS nevű illetőt, mert páran ajánlották, de olyan összeget mondott, hogy ledobtam a hajamat. A 300 százalékos hasznát kicsit sokalltam!
De aztán lehetett....:-)))) bár nem volt egyszerű!
Nagyon nagy köszönet érte az egyik barátomnak és a páromnak, és ami a lényeg, anyagárban megúsztam :-)