Hardy - főkép
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2012-11-16

Mikor megvettem nagyon sok olajpára volt a kartergázcsövek környékén. Lemostam kapott új bilincseket, de nem lett az igazi. Nagyon kemények voltak az olaj meg a hőingadozás miatt. Mivel a tökéletesre törekszem, így nem volt mit tenni csere lett a vége. Csöri hozta az alkatrészeket, én meg beraktam. Remélem most már jó lesz!

 
>> Tuning és extraAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2012-11-02

Az ember a jót könnyen megszokja, és mivel a másikba volt ablakfelhúzó automata, ebbe meg nem, nekiálltam beszerezni egyet. Hát az elején szenvedtem vele, mert ilyent még nem raktam be, meg a kapcsolási rajz is eléggé silány volt hozzá. Aztán olvasgattam meg GTPeti segített megfejteni hogy is kell bekötni ezt a szerkezetet. Sikerült beszerelni bár kellett méricskélni hozzá, mi merre megy. Ráadásul volt +, és - vezérlése, így könnyű volt indító impulzust adni neki. Sorba húzza fel az ablakokat, és a végén még egyszer leellenőrzi.
A másik az ablaktörlő kar, amit megcsináltam mert zavart, hogy lejött róla a festés. Mindig láttam ha kinéztem a szélvédőn, az meg sűrűn megesik vezetés közbe. Meg a lapátok is le lettek cserélve mert nem tetszett ez a Bosch. Kerestem már rá olyant ami tetszik, de nem találtam. Csöri viszont valami Isteni ötlettől vezérelve elő hozott egy pár gyárit, hogy esetleg nem kell-e. Hát rá is raboltam azonnal!

 
>> Tuning és extraAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2012-10-27

Nándi cartársnak köszönhetően megérkeztek a belső küszöb díszeim, meg az ajtógombok. Nekem nagyon tetszenek. Meg GT cartársnak köszönhetően megjött a "registeres" matricám is. Már csak a kígyók vannak hátra, bár azt is megrendeltem már vagy több mint egy hete. Talán lassan az is megérkezik.

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2012-10-27

A múlt alkalommal Csöri diagnosztizált pár hibát amihez meg lett rendelve az alkatrész. Cserélve lett a kuplung munkahenger, a motorkitámasztó kutyacsont, meg az alsó lengőkar. Meg kapott egy futómű állítást is. Egyenlőre ennyi. Lassan alakul az autó.
Még azért van mit csinálni, de műszakilag legalább megvagyunk vele. Remélem így is marad.
A szerviz mint szokott gyors, pontos, és precíz volt. De ezt ennél a szerviznél nem kell mondani.

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2012-10-23

Nem működött a baloldali ajtómon a központi zár, illetve nem nyitotta az ajtót. Nekiálltam megnézni mi lehet a gond. A riasztót kötötték be rosszul. Gondoltam helyrehozom, de kapcsolási rajzot illetve bekötési ábrát nem tudtam találni a riasztóhoz. Elég régi modell. Amit találtam hozzá nem lett volna rossz, de elég trehányul szerelték be.
Aztán az i re az tette fel a pontot, mikor a vezetékeket elvágták a kötegbe és fordítva forrasztották össze, össze vissza a színeket. Mivel csak az önindítót tiltotta le, fogtam és kiszereltem. Most működik a záram is.

 
>> AutóápolásAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2012-10-20

A tükörtartó konzolom egy kicsit elfáradt. Sajnos elég egy kis kőfelverődés, aztán az ablakmosó folyadék pont ráfolyik és az alumínium máris ledobja a festést. Le lett csiszolva aztán alapozó megint csiszolás, aztán fényezés. Most szép. Bár ha lesz időm kap karbon fóliát mint a másik.

 
>> AutóápolásAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2012-10-20

A motorterem eléggé piszkos volt. Ez azért is volt fura nekem mert a másikba egy agy, vagy egy szívműtétet is el lehetett volna végezni. Viszont Csöri mesélt nekem történetet, hogy ha megmosom a motort és nem vigyázok akkor lehetnek problémák, mert az autó agya a motortérbe van. Abba maradtunk, hogy tavasszal rendbe rakjuk. De akárhányszor felnyitottam a motorteret, mindig egy kis könnycseppet elmorzsoltam a szemem sarkába. Apukája viszont mondta, hogy nincs új a nap alatt, és a tiszta petróleumnál jobb nincs a világon. Így egy rakás ronggyal meg egy üveg petróleummal nekiálltam rendet rakni.
Meg a riasztó szirénáját a turbó mellől átraktam a bal sárvédő dobba a műanyag alá. Ott jobb helye van szerintem.

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2012-10-17

Mikor megvettem azt mondták jó az ülésfűtés csak a visszajelző nem világít. Hát nem éreztem a melegséget ma hajnalba, így mértem egy ellenállást és miután 0 volt az eredmény nekiálltam szétszedni az ülést. Az aljával kezdtem gondoltam ott a baj, mert az van legjobban igénybe véve. Miután szétbombáztam az alját és rá tudtam mérni mindenre, kiderült nem ott a baj, hanem a háttámlába. el volt szakadva a kábel. Mind a kettő. Forrasztás és összerakás. Most jó, és a visszajelző is világít.

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2012-10-12

A mai nap elég mozgalmasan telt autó fronton. Elsőnek az elsősegély csomag helyét, illetve felfogatását csináltam meg. A nagy doboz csúszkált ide-oda, és elegem lett belőle. Meg a másiknál már volt nekem jó kis helyem.
Ehhez ejtettem két kis bevágást a kárpiton, belefűztem a gumit amit hátul összekötöttem, és már kész is. Meg ha már itt szerelgettem gondoltam megkeresem a tanksapka vésznyitóját, mert az el volt tűnve. Persze meglett. Valaki már javította a légzsák csatlakozóját, és nem rakta vissza a helyére, ahogy a légzsák vezetékét se.
A motortakaró egyik rögzítési pontja le volt törve. Ez is orvosolva lett.
Aztán jött ez EGR tisztítás, mivel nagy részt csak városba közlekedett. Az alsó rés a szívósoron el volt dugulva. Úgy kellett kivésni. Közbe értekeztem Csörövel aki mondta, hogy ajánlatos a pillangószelepet is megnézni, meg a szívósort nehogy korom essen bele, mert az belemegy a motorba. Megnéztem! Hát ez a szerencsétlen autó hol kapott levegőt azt nem tudom, de a pillangószelepen keresztül nem az tuti!
Most csak elég a gézpedálra gondolnom, és úgy gyorsul, és húz, hogy az hihetetlen az előzőhöz képest. A képek magukért beszélnek!
Közbe megérkezett András bácsi és megjött a küszöböm is, de ez már egy másik blog lesz.

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2012-10-11

Mivel most lett véve, meg eljött az éves olajcsere ideje -szerintem utoljára, ment innentől kezdve már km-hez lesz kötve- így meglátogattuk a szokásos szervizet ahol Alfákat gyógyítanak. Csöri átnézte és kicserélte a szűrőket, meg az olajat. Most gyárikat kapott, mert megérdemli. Rendszámtartó is be lett állítva, mert kicsit csálén állt. Ha meg már hozzányúltunk kapott egy rendeset :-). Sajnos a futóművet nem tudta beállítani, mert az alsó lengőkar teljesen kuka. Így az meg lett rendelve, meg az alsó kuplungmunkahenger, mert abból meg folyik az olaj, és kellett még egy fölső motorkitámasztó kutyacsont, mert az szintén szét van szakadva.Remélem a jövő héten berakásra kerülnek és a futómű is be lesz állítva. Még a jobb kilincsel kell valamit kezdeni, mert az meg van feszegetve. Valószínű fel akarták törni az autót. Más minden rendben van, ami remélem így is marad.