A kupplung némileg megfáradt,így frissítésre került sor.Szerkezet,kinyomó,tárcsa,kettöstömegü.Visszatért a nyomatèk hiányzó rèsze.Köszi Jata.Legutsó utamon a 2 elsö fékbetèt lerùgta a súrlódófelületet amit hangos morgással jelzett.Szintèn cserére került.
munkámból fakadóan újfent sokat kell úton lennem,és autópályázásra kellett egy kocsit szerezni ami hosszú útra kényelmes megoldást nyújt.Első sorban természetesen az alfák felé terelődött figyelmem, ezen belül a 166 volt a lehetseges opcio.Motor nem volt kérdés 2,4 20 szelepes Mjet.Váltóban elkezdtem automatákat is nézni.2006-2007 es évjáratot kerestem.Június óta a mobile.de-n es a használtauto.hu-n töltöttem szabadidőm java részét, ezen kívül több cartársnál is érdeklődtem a kiszemelt feltételek alapján érintett dolgok után (motor, váltó,etc). Ezúton is köszönöm infóikat.Sajnos hosszú idő után sem találtam egy olyan gépet ami 150000 km alatt volt és a szervízkönyv nem veszett el,mindegy hogy idehaza vagy külföldön volt az auto.Novemberben gondoltam egy nagyot,es egy másik olasz márka esetlegesen megfelelő típusait is megneztem.Ekkor akadt meg a szemem egy szintén nem minden utcasarkon kanyargó gyönyörű vason.Fekete metál,minden széppel jóval.Kis utánajárás után kiderült hogy az általam kiválasztott 2.4 Mjettel es japo 5 gangos ótómatával szerelik (mint a 166 okat), így a kísértés győzött.Megérkezett a második olasz a családba egy Lancia Thesis Emblema személyében, a "racer" mellé egy "cruiser" jött.
Remélem sok problémamentes kilometert tudhatunk a jövőben magunk mögött az uj jövevénnyel, akit mimásként is nevezhetnénk, mint fekete bálna.
Így nálam is beigazolódott a mondás miszerint, "az egy olasz vasnál csak a kettő a jobb..." :)
Kishíján újfent őrületbe kergettek a sivító első tengelycsapágyak .Mese nem volt menniük kellett.Gondoltam nem lesz gon,szerszamkészlet jóapáméknál profi,van minden 52-es méretig.Gondoltam...kiderült ugyanis hogy arra nem gondoltam hogy a tengelyen a rögzítőanya körül egy kups perem található és a rendes méretű crovafej.Szerencsére egyik ismerős kitudott segíteni egy ezen okbol fokolt végű crovával.ezek után már nemvolt fennakadás, régi csapágyak landoltak a vasgyűjtőknél.
Az ujak már kussolnak és teszi ka dolgukat.
Alig egyev elteltevel elfäradtak az Osram Cool Blue izzok,eddig ezek birtäk a legrövidebb ideig a kepzest.
Helyükre Osram Nightbreaker Plus izzok kerültek.
Miutan az auto jobb hätulja ugy döntött hogy leutanozza egy sugarhajtasu repülögep hajtomüzajat, nem volt mas hatra tenni kellett vmit (ha csendben akartam volna közlekedni vagy folyamatosan nagy sebesseggel kellett volna jobbra kanyarodnom,vagy 140 alatt nem közlekedni...sajna egyik sem kivitelezhtö hosszutavon).Leugrottam Jata-hoz, ahol fel ora alatt olajcsere es hatsocsapagy csere is megvolt.
km : 238890
No akkor leirnam röviden kalandos pär evemet a fent emlitett gumikkal,avagy hogyan csereltem le 7 gumit kb 40000 km alatt...
A 7 Sessantabol 2 erte meg hogy elkopjon. 5-öt kukaztam a 40 000 km alatt,ami nemtul jo arany...ebböl 3 belsö ele kopott el es repedt ki (a sportfutomüves nehez orru autoknal allitolag tipushiba - amit ezek utan elis hiszek ), 2 pedig defektetes lett es Y-os mivolta miatt nem volt menthetö...
igy eleg deficites volt a gumiberuhazas .
Jo gumi mert tapadasra ,vizelvezetesre sosem volt panasz, de egyszerüen nem valtotta be a hozza füzött igenyeket. szumma szummarum 40000 km 7db gumi 5*40000FT uj gumi + 2 * 14 000 Ft hasznalt gumi + 8* 3000 Ft szereles = 252 000
+ ehhez jön az elmult 2 hetben a hirtelen gumiszükseglet megoldasara forditott 75 000 Ft. igy egy "laza" 300 000 Ft ba került hogy Ultrac Sessantaim voltak 40 000 Km autozasra. Ami sztem nemtul gazdasägos...Ebböl mar ugyancsak kijött volna 2 garnitura gumi...ami kibirt volna vagy 120 000 km-tert..legyen ez a vegszo...
Nos törtent ami törtent, Frankfurtbol hazafele betertem celomtol 180 kilometerre tankolni ahol aztan megällapitottam hogy a bal hatso gumi laposnak tünik.
Elgurultam oldalra a levegötöltöhöz, felfujtam, es mar a fujatas közben is sziszegest figyeltem meg,ami a müvelet utan sem szünt meg.
No akkor ez potkerekes tema lesz.
Elökaptam a potkereket, am teremszetesen a gyäri meretü kerekkulcs nem passzolt a nyäri felni csavarjaihoz.Ekkor jött a Jolly Joker...Mivel ADAC klubtag vagyok riadoztattam a särga angyalt.A telefon utan szamitva 15 percen belül ott volt, elökapta a krokit,meg a szükseges krovat, esmar repült is fel a kerek.A gumiban egy hegyes ködarab volt a vetkes.Miutan felhivta a figyelmem arra hogy max 80-al guruljak, bucsut vettünk, megköszöntem a gyors segitseget es hazagurultunk.Tegnap reggel bevittem egy itteni szervizbe a gumit, es akkor hivtak fel a figyelmem hogy Y -os a sebessegindex (amit teremesztesen tudtam csak mar elis felejtettem) ez annyit jelent hogy futofelületen sem javithato...Es a gumi pärban cserelendö.
Mivel hetvegen megint utazni kell es gyors es gazdasagos megoldas kellett igy ujfent kereses kezdödött.Egyik kollega emlitett egy joembert itt a környeken akinel jo minössegü jo allapotu hasznalt gumik szerezhetök be.Felhivtam,egyeztettünk idöpontot,igy melo utan megis jelentem a helyszinen. 2 perc alatt visszatert egy kb 90% os Pirelli P Zero-val a szükseges meretben.Az är is vällalhato volt igy mondtam neki hozza a masikat is... Fel ora alatt minden a helyen volt ...
Mivel a futomühöz kellett nyulni a müszaki elött jobbanak lättam egy ujabb futomübeällitäst.Ismet egyik cimboramhoz Bècihez vezetett pontosabban a Kiss Gumiszervízhez - Győrbe a Kalvaria utra (mindenkinek csak ajanlani tudom öket) , evek ota ide jarok a sracok rendesen be tudjak allitani a futomüvet.
1 ora szenvedes (begyogyult anyak miatt) utan meglett volna a müvelet ,de...
Mivel volt idöm nyitott szemmel järtam,igy megint felfedeztem valamit.A Vredestein Ultrac Sessantak jo gumik csak az en automat nemigen birjak...Vmi modon megint jobban koptatta a gumi belsö elet,es megint sikerült kicsipetni.Hamar hirtelen kellett ebben a meretben gumit keriteni.Csak tèliben sikerült,de ez nem zavar,nagy melegek ugysem lesznek mar...
A megmentö gumikat Tèten a gumiszervizben Pèter cimboramnal leltük,es dobta fel nekem.
Ezuton is ujfent köszönöm a sräcok segitseget.
Ujabb 2 ev telt el ujra müszakira kellett menjen a vas. A cserelendök ismetelten a futomü környeken voltak fellelhetök.Felsö lengökarok, pär szilent, ezen kivül csont nelkül vette a vas az akadalyt . Meg volt nemi atrocitäs egy kipuffogogäz visszavezetö harmonikacsövel is ;)
Köszi a segitseget Jata!
Az utobbi idöben egy erdekes jelensegre lettem figyelmes.Inditaskor elhalvanyulo müszerfal,es nullazodo napikilometrszamlalo figyelmeztetett hogy valami nem oke...
Mivel inditaskor, nagy äramfelvetelkor fordult elö gyanum azonnal az akkura terelödött.
Meres eredmenyekent az akku rendben.Ekkor urott be hogy akkusaruk is vannak a vilagon..Voltak is...Leszereles utan megällapitottam hogy a saruk felfekvöfelülete az akku polusan az 1/4 ere csökkent a többin a mär jolismert zöld bevonat kepzödött ami ugy enm jo elektromos vezetö :)
Alapos tisztitas utan visszacuppantak a helyükre, azota is tünetmentes a vas.
Hamar bütyköltem, kipucoltam a legszüröt es az LMM-et is.KM: 232200