Egy ideje várat magára a futómű orvoslása, amiről olajcsere alkalmával kiderült, hogy beavatkozást igényel. Felsők kukásak, jobb alsó kukás. Erre mondtam, hogy egyszerűbb egy piszokkal megcsinálni, és kicserélni mind a négyet, így nyomhatunk legalább egy resetet a lengőkarok kilométerszámlálóján. A bent lévők még gyáriak, ha jól tévedek, nyolc évesek. Ha ezek is kibírnak ennyit legalább, akkor a következő tulaj sem panaszkodhat majd.
Futómű felújításom receptje:
Hozzávalók: lengőkarok jóárasítva, megrendelve, leszállítva Erhardtól (amire a szerelőm azt mondta, hogy talán még ő sem tudott volna ennyiért beszer áron). Beszerzésre vár még némi szilikon zsír szerelőim javaslatára a felső lengőkarokhoz
Elkészítés: az alkatrészeket beépíttetjük, futóművet behangoltatjuk és kész a csendes futómű (remélem) ízlés szerint a fékbetétek nyikorgását is csökkentethetjük szerelőnkkel.
A kérdés: Tényleg ennyi a különbség a gyári és utángyártott között?


Fájt rá a fogam régóta, és most összejött hozzá végre minden: loudlink + kábel + 8GB kártya + kártyaolvasó .
A kulturált rögzítést kell már csak megoldanom.
Nincs más hátra, mint öröm és boldogság és hangerő!


Egy olyan világban szeretnék élni, ahol ha délután háromkor felhívom az okmányirodát, hogy hogyan lehetne bejegyezni a forgalmiba a D rendszámot - ami egyébként az ő figyelmetlenségük miatt kimaradt -, készséges tájékoztatást kapok. Ahol kedvesen fogadnak 15 perccel zárás előtt, utolsóként is. Egy olyan hivatalt szeretnék, ahol 2 perccel a sorszám kiadási lehetőség után még a kezembe nyomják a sorszámot, és egyből az ablakhoz hívnak, ahol kedvesen segítenek, tájékoztatnak. Ahol az előttem állótól elkérik a mobiltelefonszámát, és megígérik, holnap ha sikerült valamit intézni, visszahívják. És mindezt végig kedves hangon.
Szeretnék egy olyan ügyintézőt, aki az ügyfélfogadás lejárta után öt perccel még tudja azt mondani: Köszönöm, hogy észrevette a hiányosságot! - Megismétlem: az ügyintéző azt mondja: KÖSZÖNÖM! És kifele menet az ügyféltájékoztatónál a hölgyek azt mondják: Ne arra menjen, mert bezártuk, de itt a szolgálati bejáraton még kimehet!
Olyan hivatalt szeretnék, ahol szolgáltatást kapok, és tudok ezt követően mosolyogva:További szép napot! kívánva távozni.
És mi történt a valóságban? Veszprémben, ma, nekem pontosan ez. Egy pillanatra az az érzés fogott el, hogy ilyen lehet Európában élni.
15.00: a munkahelyemen ülök és kitalálom, hogy meg kellene csináltatni a bejegyzést, hogy ne kössön belém miatta egy rendőr sem, és biztosan kell majd az őszi műszaki vizsgára is
15:05: telefon az okmányirodába: ha most elindulok, még ma megcsinálják nekem - elindulok, mert van egy óra szünetem
15:17 okmányiroda, érkezés
15:35 sorra kerülök, ügyintézés, pecsét kb 1 perc.
15:36 mosoly, köszönés, távozás
15:45 ismét a munkahelyemen ülök, és ezt a történetet mesélem
Belegondolni is hihetetlen, hogy így is működhetnek a dolgok!

Hát, eljött az idő, úgyhogy olajcsere. Ami kifolyt: Valvoline MaxLife 10W-40 ami befolyt Selénia Racing 10W-60 a szűrő pedig gyári, emellett kicseréltem az ablakmosó fúvókáit is, mert szeretek tisztán látni.
Ezeken kívül még kapott az autó két új nyári gumit mert kettő már a halálán volt (2003-as gyári szerelés). Meglátjuk mit tud maj a Uniroyal Rain Expert.
Ami pedig ezután jön, az a lengőkarok cseréje. Alsó és felső mindkét oldalon. Tehát futóműre fel! Nagyon-nagyon-nagyon rossz hangja lett így, hogy visszatettem a 16-os kerekeket. A téliekkel nem is lehetett hallani/érezni. Úgyhogy a következő hónap nagyjavítással indul!
km 109917


Ismét felkerültek a nyári gumik. A hátsók azonban cserére érettek.
km 109785
Megjött a tavasz, így az autó is kapott egy kellemes wax réteget ismételten. Meglátjuk, meddig tart a hatás.


Nemsokára aktuális lesz az olajcsere, így kértem a fiúkat a szomszédban, hogy nézzük át úgy, hogy ősszel vizsga, és mi az, amit addig egészen biztosan orvosolni kell!
Olajból végül a Racing mellett döntöttem, hátha kevesebbet csipeget. Most ott tartunk, hogy MaxLifeból megevett 2,5 litert 12e km alatt, ez 1000 km alatt 2 deci. Ez jó-e vagy rossz 100e km alatt, nem tudom, meglátjuk mit csinál a vastagabb full szintetikus olajjal. (Az üzenőfalra várok esetleges véleményeket, tapasztalatokat.)
Amivel viszont elégedetlen vagyok, az a fékbetétek nyikorgása! Szörnyű! Állítólag valamilyen folyadékba áztatva lehet csökkenteni, a hanghatást! Az biztos, hogy minden zebrán alvajáró gyalogos felébred, ha közeledem.
Rendeltem négy 16-os tojástartót. Lehet, hogy az autóhoz is jó lesz!

Ki lett cserélve a szervokormány folyadéka, és a váltóolaj.
A váltóé szép tiszta volt, de a szervo a szép piros helyett valami sötét sár szerű lé volt. Most a folyadékok mindenhol felfrissítve.
km: 103001
