Mutasd

>> Autóápolás2018-05-05

Bőrápolás és waxolás volt a mai menü.

 
>> Tuning és extra2018-05-01

A vezérlés és a relé bekerült a helyére, majd sikerült a vezetéket átvezetni a kesztyűtartóhoz.
Gyors teszt: minden működik.
Már csak össze kell rakni az autót.
A rádióval megküzdöttem, de nyertem :-)

Az eredmény:
- gombra zár, egyet villant az index,
- másik gombra nyit, kettőt villant az index,
- a harmadik gomb kb. 2 mp-es nyomására nyit a csomagtartó, villant az index.

Már csak a másik kulcs helyett is venni kell egy régebbit.

 
>> Tuning és extra2018-04-30

A múltkor kiderült, hogy a gyári helyére nem fér be.
Ha már a műszerfalba kerül, akkor ki lehet használni minden extrát:
- villogó irányjelző
- csomagtartó nyitás
Első lépésként visszaforrasztottam a múltkor kiszedett relét.
Miután nem fértem hozzá a központi zár vezérlőjéhez, az A oszlopban csatlakoztam rá a két nyitó szálra (fehér és kék). Vigyázni kell, mert több kék is van. A lámpában lévő csatlakozóhoz ki lehet mérni, ha az ember egy gombostűt szúr a vezetékbe. Aztán lehet vágni. Mellesleg kidobtam az eredeti vezérlőt.
Aztán - feleslegesen - szétkaptam a középkonzolt, mert a vészvillogóra akartam rácsatlakozni. Nos oda nem lehet, mert csak jelet ad a relének.
A kapcsolási rajzot tanulmányozva megkerestem a szükséges lábakat. A 12Voltot és a testet is innen vettem, a lámpákra meg direktbe kötöttem. A relé lábainak a tövére forrasztottam a vezetékeket, így kb 1,5 mm-t nem lehet e helyére tolni, de érintkezik így is.
Már csak egy relét kellett felrakni a vezérlőre, mert a csomagtartó kimenet nincs relézve. Nem akarok bajt.
Beraktam, működik :-)
Még a csomagtartó kapcsolóra kell átvinni a kábelt és összerakni a műszerfalat.
Már látni a fényt az alagút végén.

 
>> Tuning és extra2018-04-25

Megjött a fekete váltógomb. Nagyon jól néz ki, hibátlan. Gyorsan felpattintottam.
Még esztergáltatnom kell egy műanyag gyűrűt, amire a váltószoknyát rögzíteni lehet.

2018.04.25. update
Elkészült a műanyag izé, felraktam. Jó lett :-)

 
>> Tuning és extra2018-04-22

Már régóta töröm a fejem egy DRL-en.
Ma a Homasitában sikerült is találnom egyet, ami be is fér a rendelkezésre álló 15 mm magas helyre.
Királyság lenne, ha megnéztem volna az engedélyét. Mivel nincs E jele, nem lehet használni.
Mérgemben feltúrtam a netet és rendeltem egy E jeleset, ami 15 mm magas. Várom a postást.

update:
Megjött, csak nem 15 mm magas, hanem 17 mm. Így már nem fér be. Fúróval lemartam 1-1 mm-t a két oldalából, de így sem az igazi.
Projekt jegelve....

 
>> Egyéb2018-04-22

Km óra állás: 59.723 km
Együtt megtett út: 4.223 km
Együtt töltött idő: 254 nap
Tankolt üzemanyag: 384,91 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,76 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 28,47 Ft/km
Napi átlagos futás: 16,63 km/nap

 
>> Tuning és extra2018-04-22

A mai tour de Balaton keretében ellátogattunk a fehérvári Homasita boltba és vettem egy defektjavító folyadékot. Bekerült a régi helyére, mert annak már erősen lejárt a szavatossága.
Egy darabig nem lesz vele gond.
Vettem LED-es "izzót" is a belső világításba, de nem világít benne, mert fordított polaritást kér, mint amit a foglalat ad.

 
>> Szerviz2018-04-21

Tényleg öröm az automata tető. Természetesen mindig akkor áll le, amikor a legtöbben látják. Itthon sose.
No most sikerült elkapnom diagnosztika közben:

READING PARAMETERS:
Tetôborítás bal zár zárás/nyitás: Aktív
Tetôborítás jobb zár zárás/nyitás: Nem aktív

Zárat szétszedve semmi baja, kapcsol ahogy kell. A végén kiderült, hogy a vezérlés melletti csatlakozónál van a baj. Csatit széthúz, kontaktsprével befúj, összedug és minden rendben.

Az első eletromos hiba 99-óta, mióta Alfával járok.

 
>> Szerviz2018-04-18

Ma 16 éves PHuBi :-)
A múltkor az ODB csatlakozón keresztül nem sikerült elérni a tetőt. Ma megpróbáltam a hidraulika melletti 3 pólusú csatin keresztül. Nem sikerült.
Mondjuk furcsa volt, hogy a MES sárga csatit kért, az meg ugye itt nincs.
Végignézve a Spidereket a 2,0V6TB-nél 3-as átalakítót kért és rácsatlakozott.
Volt benne egy hiba:
"40
Az ok erre a hibara Unknown / Belso hiba
A hiba aktualis statusza
The error counter value is 1"
Töröltem, nem jött vissza.
Az alábbi paramétereket lehet kiolvasni:
READING PARAMETERS:
Vászontetô helyzete: Closed
Tetôborítás helyzete: Down
5. ív helyzete: Mozgásban
Tetô nyitás mágnesszelep: Nem aktív
Tetô zárás mágnesszelep: Nem aktív
Tetôborítás nyitás mágnesszelep: Nem aktív
Tetôborítás zárás mágnesszelep: Nem aktív
Tetôborítás zárszerkezet nyitás relé: Nem aktív
Tetôborítás zárszerkezet zárás relé: Nem aktív
Tetôborítás bal zár zárás/nyitás: Active
Tetôborítás jobb zár zárás/nyitás: Active
Tetôborítás bal zár leeresztve: Nem aktív
Tetôborítás jobb zár leeresztve: Nem aktív
5. ív bal zárszerkezet zárás relé: Nem aktív
5. ív jobb zárszerkezet zárás relé: Nem aktív
5. ív bal zárszerkezete: Active
5. ív jobb zárszerkezete: Active
5. ív bal zárszerkezet nyitás/zárás: Active
5. ív jobb zárszerkezet nyitás/zárás: Active
Tetô gomb: Kikapcsolt
Elektromos pumpa relé: Kikapcsolt
Kézifék: Activated
Jármû sebesség : < 5 km/h
Bal ablak fel gomb: Engedélyezve
Bal ablak le gomb: Engedélyezve

A tetőnyitás azért akadt el, mert a fedél nyitó nem nyitott ki. Hiába engedte el a bovden, zárva maradt.

 
>> Egyéb2018-04-16

Tegnap ránéztem az olajszintre. Hiányzott. Eddig nem fogyott, tehát valami nem stimmel.
Ma alánéztem a kocsinak és látom, hogy valami csöpög a kocsiból.
A második képen éppen "összeáll" a csepp a leesés előtt.
A csepp olaj tuti, de honnan jön? Holnap felemelem a kocsit és alábújok...