Mutasd

>> Szerviz2017-11-28

Ma teljesen lebontottam a bal hátsó futóművet. Minden rendben, csak egy esztétikai festés kell.
A rugó felső résében lévő "virágcserép" tele volt földdel, homokkal. Cserébe tökéletes az állapota :-)

A Pók után furcsa úgy autót szerelni, hogy nem kell a csavarlazító. Egy csavar sincs berohadva :-)

 
>> Szerviz2017-11-27

Beszereztem féktárcsákat és betéteket hátra. Sajnos gumiharmonikát nem kaptam a kézifék bovden végére.

 
>> Szerviz2017-11-26

Felbakoltam a hátulját is. A kaszni sokkal merevebb, mint a Póké volt, az ajtó simán nyílik/záródik, nem feszül így sem.
Kerekek előre kerültek az új Conti gumikkal.
A bal hátuljáról leugrott a fék. A helyzet kissé bonyolultabb, mint elöl, kell:
- új féktárcsa, mert 10,4 mm vastagok (nem lehet már szabályozni) és csúnyán kopottak,
- új fékbetét, mert valami fel van az egyikre kenődve,
- gumiharmonika a kézifék bovden végére, mert elporladt.
Maguk a fékek jól néznek ki, de nem ússzák meg a felújítást.
Új fékcső meg már van.

 
>> Szerviz2017-11-24

Nekiálltam, nem kellet háromnegyed óra a féknyereg felújítására. Látszott, hogy ez nem volt "lyukas", teljesen tiszta volt a belseje.

 
>> Szerviz2017-11-22

Reggel hirtelen ötlet miatt Topiékhoz mentem és rendeltem 2 első és 2 hátsó fék felújító készletet. Arra gondoltam, hogy a vezető gumikat kicserélem, a többi nem is igazán kell. (nyíl) Délutánra itt is volt.
Nekiálltam az összerakásnak.
A baloldallal nem is volt gond, a jobbal aztán lett.
A féknyergen két hibát is észrevettem:
- a gumi gyárilag nincs benn a helyén (3. kép)
- ráadásul sikerült kivágni is (4. kép)
Nem maradt más, mint felhasználni a felújító készlet többi alkatrészét is. Emlékezvén a régi nagy sz@pásra a Pók fékjével, kis pihenő után álltam neki. Aztán pár perc alatt sikerült. (5. kép)
A szétszedés után derült ki, hogy igen is aktuális volt. A kifolyt olaj és a belseje elég koszos volt, tehát a lyukon ment befelé is a kosz. (8-9. kép)

Aztán összeraktam a jobb oldalt is.

A gyors sikeren felbuzdulva megfordult a fejemben a másik felújítása is. Végül is veszteni valóm nincs vele és akkor jó pár évig nyugodt lehetek...

 
>> Szerviz2017-11-21

16 napja áll PHuBi a garázsban.
Ma megjöttek a fékcsövek. Mindkettő problémás volt.
Az elsőből először két különböző jött, amiből csak az egyik volt jó. Tegnap megjött a másik is.
A hátsó fékcső nem egyszerű történet, 4 különböző hosszt dobnak ki a netes alkatrészáruházak. Nem volt más bemásztam alá és megmértem. 30 cm volt csavartól csavarig. Innen már csak a 31-33 centi körüli hossz jöhetett szóba. Persze abból se jó jött elsőre. Kicsit fura volt a vége (1. kép). Ma megjöttek a jók is.

Sikerült összerakni az első futóműveket, már csak a fék hiányzik

Újra beizzítottam a "festőkabin"-t és lefestettem a fékhűtő lemezeket.
Festés közben eszembe jutott, amikor 2012.07.14. este a nagy hágóvadászat előtt okozott ez a lemezke fejtörést. A szállásra felvivő szerpentinen néha nagyon hangos súrlódó hangot halottam az első futóműből. Már mindenre gondolta, aztán csak ezek a lemezek görbültek meg és értek hozzá a tárcsához :-)
A szerelés helyszíne az utolsó képen...

PHuBi szervizelése/extrái eddig: 318.231 Ft
Fényképek a bütykölésekről: 929 db

 
>> Tuning és extra2017-11-19

Maszkolás, drótkefe, drótkorong, festék - a délelőtti program az első fékeknek.
A hidegre való tekintettel összeállítottam egy fűtött fújó - szárító kamrát is.
Amíg száradt összeraktam a bal elejét.

Már csak el kell menni a fékcsövekért és lehet összerakni :-)

 
>> Szerviz2017-11-18

A mai menü:
- kerékagy festés feketére

 
>> Szerviz2017-11-17

2 első féktárcsa (TRW - feketére festett)
2 első kutyacsont
1 liter fékolaj
1 flakon piros féknyeregfesték

Fékcső nem lett, mert 3 féle létezik.
Itthon megmértem, 300 mm + a csavaros vég. Kb 320 mm-es lesz, ami kell.

u.i.
Hogy rúgja meg a paci, a több ezer Pók-szereléses kép között egy sincs a hátsó fékcsőről. Cseréltem, a zacskójának képe segített volna.

 
>> Autóápolás2017-11-16

Eldőlt.
Fekete lesz...
...lett :-)

Holnap meglesznek az alkatrészek, a hétvégén akár talpra is állhat PHuBi.
Bár még utána kellene járni az olajfolyásoknak is.