BFMSE - főkép
>> SzervizAlfa 166 V6 TB // 2009-06-08

Megyek hazafelé munka után, és azt veszem észre, hogy füst jön be az utastérbe és a kormányt egyre nehezebben tudom tekerni.

Rögtön megálltam, poroltó elő, tiszta para vagyok, nehogy nekem itt felgyulladjon...
Kinyitom a géptetőt, és sehol semmi, láng, kicsit megnyugodtam.

Akkor látom, hogy a szervó egyik csöve elrepedt, és a szervó olaj a kipufogóra folyt. Szerencsére 1 sarokra voltam otthonról, annyit még elgurultam vele. Otthon pont volt hasonló cső, kicseréltük és kapott új szervó olajat is.

 
>> Tuning és extraAlfa 166 V6 TB // 2009-05-02

Juhhe, vettem egy turbonyomas mero muszert a homsitaban. nezegettem sokfelet, de mind 2 barig mertek (minek?), es nekem az nem tetszett. Vegul talaltam egy szolid muszert, ami 1,5 barig mer. Ezt megvettem es ha lesz egy kis ido akkor be is epittetem. :) A muszer ara 5900 Ft volt.

 
>> SzervizAlfa 166 V6 TB // 2008-12-15

Amikor gyorsitok az autoval kihagyasokat tapasztalok a teljesitmenyben. A turbo elektronikus szabalyzo (TCV szelep?) szelepere gyanakszunk, de nem biztos. Vettem egy bontott szelepet, megnezem, hogy mit csinal azzal a kocsi. Kiolvasasnal a computerben nem nem volt hiba (bocs, volt: kopogaserzekelo).

A computert "reset-eltem" a kovetkezo modszerrel: akku saru leszed 2 orara, aztan visszatesz es jarat alapjaraton (STR OFF) az auto 5 perc, utana leallit es ujraindit es elmeletileg megvolt a reset.

 
>> SzervizAlfa 166 V6 TB // 2008-12-08

Mivel a regi turbomnak elegge logott a tengelye (mar beleert a hazba a kompresszorkerek) ezert vettem egy masik turbot. A csere utan, viszont nem volt meg a vart eredmeny. Kiderult, hogy a szabalyzo szelep is le volt ragadva ami miatt eleresztette a nyomast a turbo. Le lett cserelve a szelep is, most mar huz az auto, de azt hiszem meg nem az igazi, de mar jo uton vagyunk :)

 
>> SzervizAlfa 166 V6 TB // 2008-11-28

Mivel a kötél háza meg volt sérülve, a téli befagyások elkerülése miatt ki lett cserélve a kézifékkötél. Sajnos a rögzítés csavarja beletört a hátsó lengőkarba, ezért ki kellett szedni a régi csavart ami nem volt egyszerű feladat. A lényeg, hogy sikerült kicserélni és remélem nem fog befagyni ha igazán hideg lesz.

 
>> SzervizAlfa 166 V6 TB // 2008-11-20

Most, hogy bejöttek a hidegek, egyre lassabban melegedett be a kocsi, és a hűtővíz hőmérséklete is mindig alacsony volt. Mivel a motor beinítása után a hűtőre menő gumicső már langyos volt, arra tippeltem, hogy a termosztát a rossz. Sikerült kicseréltetni. A régi termosztátház ki volt belezve, tehát nem csoda ha nem melegedett fel a víz.

 
>> EgyébAlfa 166 V6 TB // 2008-11-20

A felni már megvolt (lásd előző post), most gumi is került rá és fel lett szerelve az autóra. Pirelli Snowsportot kapott 205/55 R16-os méretben. Ez egy kicsit kisebb mint a nyári, de a 215/55 annyival drágább, hogy nem láttam értelmét megvenni.

 
>> EgyébAlfa 166 V6 TB // 2008-11-17

Mivel jön a tél, be kellett szereznem télire kerekeket. A nagy fékek miatt nem is annyira egyszerű a történet. Végül úgy hozta a sors, hogy ugyanolyan felniket vettem télre, mint ami nyáron a kocsin van. A gumik is hamarosan megérkeznek.

* A felszerelésnél kiderült, hogy nem is ugyanolyan, mert nyári az 7" széles, a téli pedig csak 6,5" széles.

 
>> SzervizAlfa 166 V6 TB // 2008-10-29

Nos, egy régebbi postban írtam, hogy a kuplung még nem az igazi. Mivel szivárgott a főhenger, az is le lett cserélve, és lassan de biztosan összeáll ez a kuplungos téma.

 
>> SzervizAlfa 166 V6 TB // 2008-10-10

A baloldali ablaktorlo lapat csikosan torolt, ezert lecsereltem. Az uj szerzemeny Valeo lett, es eddig elegedett vagyok vele, mert csendesen es szepen torol. Ki lett tisztitva az ablakmoso spriccelo feje is, es most mar nagyon szepen beteriti ablakmosoval a szelvedot (3 vagy 4 sugarban jon ki a viz a fejbol).