BFMSE - főkép
>> SzervizAlfa 166 V6 TB // 2008-08-14

A km számlálóm elkezdett vacakolni és eltünnek néha a kijelzőn részletek. Ez baromi bosszantó, ezért vettem egy bontott műszert szintén grande banditól. Sajnos nem tartott sokáig az öröm, mert a bontott műszer egyszercsak ugyanúgy elkezdett vacakolni. Aztán megint jó lett... Nem tudom mi a fene ez, de most többnyire jó, csak néha fordul elő a hiba... Valószínüleg a bontott műszer is szar...

 
>> SzervizAlfa 166 V6 TB // 2008-08-14

Sajnos a bal elso kodlampam elrepedt, ezert ki kellett cserelnem. Valaki azt mondta, hogy ne vegyek utangyartottat, mert nem vilagit jol stb... Nem tudom mi az igazsag, de a bontott gyarit sikerult megvennem grande banditol, es hoztam egy jobbos indexet is.

A kodlampa csere nem veszes dolog. 3 db csavar tartja amibol 2 alulrol szepen hozzaferheto, de a 3. az nagyon maceras volt. Kicsit megemeltem hozza az autot, es ugy fertem hozza egy hajlitott hosszuszaru kulcsal.

Az index cserenel eloszor megijedtem, hogy le kell szedni a kereket, meg a muanyag kerekdobot, de aztan kiderult, hogy kijon anelkul is az index. Csak ovatosan kell csinalni, hogy ne sertsuk meg a fenyezest.

 
>> SzervizAlfa 166 V6 TB // 2008-08-14

Az elozo postban leirtam, hogy a kuplung szerkezet es tarcsa csere ellenere sem vagyok elegedett, meg mindig tul kemeny szerintem a kuplung. Ma kicsereltuk a munkahengert, de meg mindig nem az igazi. Mar csak ket dolog van ami a hibat okozhatja. Az egyik a fohenger, a masik az a csillapito ami a munkahenger es a fohenger kozott van.

 
>> SzervizAlfa 166 V6 TB // 2008-08-12

Mivel elég kemény volt a kuplungpedált nyomogatni, azt gondoltam, ki kellene cserélni. Meg is rendeltem az új Valeo szettet, és megtörtént a csere is. Jobb lett, de nem vagyok 100%-ig elégedett, lehet, hogy a munkahengert is fel kell újjítani, vagy cserélni.

 
>> Tuning és extraAlfa 166 V6 TB // 2008-07-24

Az autóba beszereltem egy Nokia bluetooth-os kihangosítót. Nagyon jól működik, és végre szabályosan lehet autózás közben telefonálni.

Az ICS-ben van GSM modul, de sajna a kikódolás még nem jött össze, meg egyébként is a GSM modul használata elég macerás, ugyanis kellene hozzá egy autóskártya, amit csak előfizetéses telefonhoz adnak havi díjért (kb. 1500 Ft/hó). Ennyit szerintem meg nem ér, mert a kihangosító megvan 10 000 Ft-ból, és nincs havidíj, tehát kicsit több mint fél év, és megtérül az ára.

 
>> SzervizAlfa 166 V6 TB // 2008-07-24

Sikerült beszerezni minden alkatrészt és lecserélni a vezérműszíjat, valamint a bordásszíjat és a hozzájuk tartozó feszítő és vezető görgőket.
Emellett még szelephézagot is állítottunk, aminek hatására megszünt a csúnya kopogós hang.

A következő nagy munka a kuplung cseréje lesz.

 
>> EgyébAlfa 146 Ti // 2008-07-02

Eljott a nap amikor elkelt a kisautom. Egyutt toltott 4,5 ev valamint 57 ezer km utan elvaltak utjaink. Remelem az uj gazdaja is annyira fogja szeretni mint en szerettem :)

 
>> SzervizAlfa 146 Ti // 2008-05-16

Elég kemény a pedál, de még nincs megkopva a tárcsa. A biztonság és a kényelem kedvéért cserélünk mindent. Valeo ment bele.

 
>> SzervizAlfa 146 Ti // 2008-05-16

Olaj (Most Selenia 20k)
Olajszűrő+légszűrő+pollenszűrő.

 
>> SzervizAlfa 146 Ti // 2008-05-16

Lehet, hogy nem is a hosszbordásszíj vezetője volt a szar, hanem a generátor csapágy. A felújítás sok lett volna (40e), mert nagyon szétment mindene, ezért vettem egy bontottat.