KM: 199492
Időnként valami éktelenül kerepelt a motortérben a szíj oldalon, bal oldalon pedig nyiszogott valami a futóműben.
Csöri kicserélte a főtengely szíjtárcsát, lötyögött. Fémdarabkákat is gyártott :)
Futóműben bezsírozott valamit, legközelebbre, tavaszra ezek lesznek:
kék színű DPF-re menő cső
első alsó hátsó szilentek
Illetve az újonnan beletett Eibach Pro rugókkal nagyon ül az eleje. Ezt még ki kell gondolnom, elkézlehető, hogy kap új első gyári rugókat. Nem akartam, hogy lejjebb legyen mint a gyári Ti, de ez lejjebb van... nagyon. :(
KM: 165774
Ma elgurultunk Csörihez, egy olajcserére. Mivel még mindig nem romlott el semmi, ezért javításra most (sem) volt szükség. :) Olaj, olajszűrő, átnézés.
Hazaérve mindig nullázom a szerviz számlálót, ott valahogy nincs kedvem pepecselni vele és Csörit sem akarom ilyennel baszkurálni. :) Nullázni pedig érdemes, mert különben tuti, hogy bőven elfelejteném a csereperiódust.
KM: 153000
Ezeket használtam:
Csiszolóvászon, P60, P100, majd 220-as sima festékbolti csiszolószivacs, aztán ezek:
INDASA™ Csiszolószivacs (P800)
3M™ 03810 Csiszolószivacs 115x140mm (V.Fine)
Ezeket itt vettem: http://www.carcolor.hu/shop/hu/48-csiszoloszivacsok
Szóval ezeket vetettem be, nagyjából 3 óra volt / oldal a csiszolgatás. Sajnos a csapszeget is úgy verték ki a féknyeregből, hogy közben odab*sztak annak is. Meg voltak egyéb kavicsnyomok, ezeket kicsiszoltam a féknyeregből, hogy ne legyen rajta lyuk. Elvoltam vele. Mivel nem szereltem le, ezért a belső oldalához nem fértem annyira oda, hogy ott is tökéletesen lecsiszoljam, de ez már így is nagyon szép lett, ez úgyis csak esztétikai dolog, belső oldal nem látszik. Hamarosan a hátsónak is nekieesek, legyen egyforma az árnyalat :) Az nincs lekopva, és kisebb is.
K2 féknyereg festék: Pl itt: https://www.karasna.hu/spd/L346CE/K2-BRAKE-CALIPER-paint-400ml-piros-feknyereg-feste
Azért ez, mert kimondottan írták hogy fényes, és tényleg az :) Jó árnyalat és fényes :)
Alapozónak: null' target='_blank'http://www.motipspray.hu/webshop/festekek/very-well-szurke-benzin-es-olajallo-akril-alapozo-400ml//a' target='_blank'>http://www.motipspray.hu/webshop/festekek/very-well-szurke-benzin-es-olajallo-akril-alapozo-400ml/
Ezt 3 rétegben, rétegek között 15 pewrc szünet, vigyázva nehogy megfolyjon. Utána 2 óra száradás, majd a festék, 1 réteg, 15 perc szünet, még egy réteg, aztán a tárcsáról lemostam nitróval ahol ráment, aztán hagytam 24 óra száradást, és utána matrica.
KM: 152261
Már nagyon, komfortrontóan búgott az autó. Csöri szerint jó eséllyel kerékcsapágy, ha nem akkor a váltó. Picit aggódtam, de felemelve rögtön megmutatta magát, hogy kerékcsapágy. SNR csapágyat kapott. Visszatért a csend, komfort. Egész fura lett. Hallom a motort is már.
Ha már ott jártam, 11000 km után ismét kapott új olajat, és ezúttal a többi sallangot is: levegőszűrő, utastérszűrő, gázolajszűrő, olajszűrő.
KM: 142495
Hiba továbbra sincs, de eljött az olajcsere ideje. Ezen kívül még kicseréltettem az alig 1 éves első féktárcsát és betéteket. A vásárláskor kapott új első cuccot, ami egy valamilyen rozsakupac tárcsa volt, és valamilyen betét. Ez már 1 év után visított és rázott, fasza kis cucc lehetett. Most kapott Brembo festett tárcsákat és Ferodo betéteket.
Nívópálca tömítés csere is volt, amihez sajnos le kellett bontani a DPF-et is.
Főtengely szíjtárcsa csere is volt, gyárit kapott.
130130 km
Sajnos a TI ülések szélén lévő varrások az ülések mélysége miatt hajlamosak megkopni. Úgy döntöttem nem kókányolok lakkfilccel és társaival, megpróbálom rendes bőrfestékkel kijavítani. A http://borfestek.hu/ oldalról rendeltem a cuccokat hozzá:
- festék
- tapadásnövelő
- befejező lakk
Először a felületet jól megtisztítottam tiszta alkohollal, hamar szárad. A varrás mellett montázsazalaggal leragasztottam, de óvatosan anélkül is lehet festeni.
A festékhez a leírás szerint 10% tapadásnövelőt kevertem, laboratóriumi mérőedényeket használtam, de csak mert hozzájutottam. Ezután papírboltban kapható sima iskolai lószőr ecsettel kijavítottam a varráson a festést. A száradás után felvittem a befejező lakkot (félfényes változat), ezt két rétegben is elvégeztem. Növeli a bőr ellenállását az izzadtsággal, zsírral szemben, és növeli a kopásállóságot. Teljes száradás után az ülés egész felületén elvégeztem a bőrtisztítást és bőrápolást, amihez a készletet szintén a fenti webáruházból rendeltem. Az ápoló balzsamot kézzel masszíroztam be a bőrbe, a végén pedig áttöröltem a hozzá kapott törlőronggyal.
A kormányt szintén lemostam bőrtisztítóval (jó mocskos volt, szép barna lét töröltem le róla pucolás közben), majd kapott masszírozva finom bőrápolót, két adagban. Miután megszáradt, letörölgettem. Nem lett ragacsos, sem csúszós, pont olyan amilyennek lennie kell.
Nem vagyok profi bőrkárpitos, biztos szebbre is lehetett volna csinálni, de jó érzés a self-service.
Nekem tetszik a végeredmény (két utolsó kép)
129130 km
Már régóta LED volt a helyzetjelzőben, de sajnos a hibajelző állandóan nyekergett, hogy rossz az izzó. Ezt most megoldottam, a LED izzóval párhuzamosan bekötöttem egy 220 ohm / 2W ellenállást, ami nem melegszik számottevően, és átveri a hibajelzőt.
125860 km
Zavart, hogy a távolsági fényszórónak a színe sárga, míg a többi fény szép fehér. Az aliexpressről rendeltem egy H1 Led izzót, amiben izzónként 6-6 HighPower LED van. Brutál fényes és fehér, ahogy kell. Szerencsére ezek már passzív hűtésűek, így a ventillátor miatt nem kell aggódnom, hogy bexarnak. Nagyon kicsi a hely, nagyon nehéz beletenni. Iszonyatos türelem kell hozzá. De megérte!!!
Aliexpress link: https://www.aliexpress.com/item/2X-Car-LED-Headlight-12V-24V-60W-9600LM-6000K-Light-Auto-Headlamp-Bulb-Kit-H1-H3/32748957519.html?spm=2114.13010608.0.0.3cyudE
Youtube videó: https://www.youtube.com/watch?v=Uygv3OM5Z28
125810 km
A motorháztetőn volt néhány csúnya kavicsnyom, némelyikben már pici rozsda is látszódott. Ez lett felújítva szépen, ill. volt itt-ott 1-2 apró karcolás, ezeket is eltüntették az ügyes mesterek. Igen tetszetős lett a végeredmény.
Külön kérés nélkül a motorháztetőn lévő "púpot" is eltüntették, ami úgy keletkezett, hogy valaki ügyesen lecsukta a motorháztetőt úgy, hogy az akku nem volt a helyén, vagy a negatív saru nem volt becsukva. Így a motorháztetőn keletkezett egy púp. Már nincs ott :)
Kell rá ellenállás, különben hibát jelez a járgány. Bőven elfér, nem nehéz elhelyezni. Én két csatlakozóból egy toldást építettem az izzó és az autó közé, így bármikor kivehető. De nem akarom kivenni, jól néz ki!