Blog >> olajcsere
AlfaCity után első dolgom volt szervizeltetni a kocsit.
Első körben ezekre került sor.
Fék felújítás:
-Első Tárcsák Brembo 2db
-Hátsó Tárcsák Brembo 2db
-Első betétek Brembo
-Hátsó betétek Brembo
-Kézifék bovden 2db
-Féknyereg festék (piros)
Vezérlés:
-Vezérműszíj
-Feszítőgörgő
-Vezetőgörgő
-Vízpumpa
Egyéb:
-Levegőszűrő
-Olajszűrő
-Selenia motorolaj 5W-40
-Paragi Kipufogódob (ezt csak fel kellett szerelni)
-Kipufogó rögzítő 6db
Ezeket én kértem pluszba (legalább tudom hogy cserélve volt):
-Váltóolaj 2L
-Szervóolaj 1,5L
Megjegyzésként mondanám, hogy a hangja valami rohadt jó lett :D Nagyon illik hozzá ez a szolid dorombolós hang.
Hát nem mondom hogy olcsó volt de szerintem nem is volt drága főleg úgy, hogy nem a legolcsóbb alkatrészek kerültek bele. Mivel jó pár évig még vele tervezem az élete, így egyértelmű, hogy a jót kapja :D
És ugye még kimaradt a futómű felújítás és a fékolaj csere, az utóbbira nem jutott idő a féknyereg festés miatt.
Ezekre körülbelül szeptemberbe kerítek sort, addig még nyaralás stb, szóval gyűjteni kell.



Eljött az idő az olajcserére 184500 km-nél. Megkapta a szükséges Selenia olajat + a Sofima olajszűrőt. Valamint megvettem még a pollenszűrőt, gázolajszűrőt és levegőszűrőt is. Pollenszűrő lecserélve. Napokban lesz időm a gázolaj és levegőszűrő is le lesz cserélve.
Bár a szervizkönyves km szerint még nem, de az évek előrehaladta miatt úgy gondoltam, esedékes egy vezérlés csere. Sokáig keresgéltem a környéken megbízható szerelőt, aki elvállalja, de nem találtam meg a megfelelő embert. Aztán Sugár cartárs volt olyan jó fej, és kölcsönadta a vezérlésrögzítő célszerszámot, és mivel ezen kívül rendelkezésemre állt a szakmai- és műhelyfelkészültség, magam csináltam meg.
A főtengelyről a PK-szíj tárcsáját volt egy kicsit szopás levenni, mert az hajlamos rárohadni a vezérműszíj-tárcsa tengelycsonkjára, de egy nagyobb méretű dornival, és kalapáccsal ez a kötés is oldható.
Beépített alkatrészek:
- vezérműszíj (Dayco)
- vezetőgörgő (Ruville)
- feszítőgörgő (Ruville)
- vízpumpa (Starline, fémlapátos)
Az alkatrészárakat nem tudom, mert a szettet a családtól kaptam, születésnapomra :)
Olaj+szűrő 12000 Ft.
Km óra állása: 222300 km.
Előző olajcsere 213000-nél, csak a bejegyzés elfelejtődött.
220000-nél nyári gumi garnitúra került fel, kicsit belenyúltunk a szezonba a téliekkel, de azoknak már úgyis mindegy volt. Sikerült egy garnitúra keveset futott Michelin Primacy HP 205/55 R16 gumit szerezni, azok kerültek fel. 15000+4000 Ft.

Motorolaj: Selenia WR Pure Energy 5w30
Km: 194.664
Sima olajcsere. Egyrészt ideje volt már, másrészt a sok jó tapasztalat miatt ki akarom próbálni a Castrol Edge 5w-40-et. Tehát a Mobil helyett most Castrol ment bele, plusz gyári olajszűrő. Mivel a levegőszűrő és a gázolajszűrő idő közben cserélve lett, így most csak ennyi.


Épp Győrbe tartottam suliba Pestről, amikor egy padlógáz után elkezdett lassulni az autó alattam. Nem ment. Pont ezen a héten jelentkeztem be olajcserére...
Megadta magát a turbó. Tréleren vittem Tuningmanhez 2014-10-15-én este, leraktam a szerviz előtt, másnap kezdődhetett a műtét.
A turbón keresztül mindent teleküldött olajjal (intercooler is tele volt). Gábort pedig a leszereléskor nyakon is köpte rendesen. A középrész teljesen odavolt, így ment felújításra.
1 hét után kaptam vissza az autót. Turbó feljújítás, szívóág, intercooler átmosása, olaj- és szűrőcserék.
Olaj: Gulf Formula ULE 5W-40 SM/CF
Költségek:
Tréler: 6.000,- (Fehérvár-Pest oda-vissza gázolaj)
Turbófelújítás: 110.000,-
Olaj, szűrők és munkadíjak: 40.000,-
Km: 178.000









Mai nap le lett szervizeltetve az autó.
Kapott:
- Selenia 20K for Alfa Romeo olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- NGK Laser Platinum gyertyákat 100.000 km-es (8 db)
Egyéb munkafolyamat:
- futóműbeállítás
Km: 105.011

Eltelt 2 év. Újabb műszaki vizsga. A kocsi csont nélkül átment.
Előtte cseréltünk olajat, illetve az első stabilizátor szilentjeit. Végre megszűnt a kopogás a kocsiban.
km állás: 213.001km

0
580