Blog >> olajcsere
Elérkezett a várva várt pillanat 2016.03.27-én. Kitakarás, indítás és már morog is.
Természetesen a kötelező évenként esedékes szervizt is letudtuk, plusz alánéztem de rohadásnak, rozsdásodásnak semmi nyoma.
Amiket kapott:
- Motul 10w60 8100 X-power olaj
- olajszűrő (Mecafilter)
- levegőszűrő (UFI)
- pollenszűrő (Gielle aktív szenes)
Km óra állás: 74270
Ezúttal közel 14 hónap és 11.940 km futás után sikerült rendeznem após aknáján a harmadik olajcserét mióta az enyém a gépezet, olajszűrővel és légszűrővel együtt.
Ugyan az előző olajjal maximálisan elégedett voltam (Fuchs Titan Supersyn 5W-40, amit a majd 12e km alatt sem kezdte el csipegetni, míg az előző olajjal ez 8e km után erőteljesen elindult, és még a színe sem volt durva), ezúttal mégis más olajat választottam.
A Xado SM/CF 5W-40-vel már az előző periódus előtt is kacérkodtam, és mivel néhány ezer km-rel ezelőtt kapott a motor revitalizálást Xado 1 Stage Gel formájában, a fémkerámiás Xado olaj egyfajta folytatásként nagyon adta magát.
A szűrők esetében a 'gyári minőség' mellett döntöttem, a légszűrőnél figyeltem arra, hogy az olasz ipar remeke mellett döntsek (Sofima), így utólag csak azt bánom, hogy az olajszűrő német (Mahle Knecht), pontosabban Made in India...
- olaj: Xado SM/CF 5W-40
- olajszűrő: Mahle Knecht
- légszűrő: Sofima
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000072/0000072352t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000072/0000072353t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000072/0000072354t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000072/0000072355t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000072/0000072356t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000072/0000072357t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000072/0000072358t.jpg)
1 év, közel 10.000km.
- Olajszűrő
- Olaj Mobil 1 NewLife 0W-40
- Levegőszűrő
- Gázolajszűrő
km állás: 178.793km
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000071/0000071684t.jpg)
Vásárlás utáni vezérlés csere, olajcsere, valamint az összes szűrők cseréje. Köszönet a D.Z. Tuning-nak!!!
Riegleréknél ma megejtettük a bejáratás utáni olajcserét.
Furcsa, hogy tiszta a kocsi alja.
km óra állás: 2.520 km
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070794t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070795t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070796t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070797t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070798t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070799t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070800t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070801t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070802t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070803t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070804t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070805t.jpg)
Egy idő óta egyre hangosabb lett a vezérlésmódosító, illetve kiderült, hogy amikor átvettem az autót csak vezérműszíj volt cserélve, a görgőkben ahhoz képest +40ezer volt, így akkor már megtörtént a komplett vezérléscsere is mindenestül balansszal, olajcsere is aktuális lett szűrőkkel együtt ( ez utóbbiakkal kicsit túlszaladtam közbejött egyebek miatt :( ). Vezmód most már semmit nem karran, pár ló is mintha visszatért volna a ménesbe, bár lehet ez csak placebo...
A lista:
- vezérlés szett (Dayco)
- balansz szett (INA)
- vízpumpa (Dolz)
- szelepfedél tömítés (Victor Reinz)
- vezérműtengely szimeringek (Corteco)
- vezérlésmódosító (gyári ricambi originali)
- olaj (Selénia Racing 10w60)
- olajszűrő (Sofima)
- légszűrő (Sofima)
- pollenszűrő (Kristal)
A munkáért köszönet eAtis155 cartársnak, bátran ajánlom. :)
km óra: 254500
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070768t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070769t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070770t.jpg)
Megtörtént, ismételten Petronas SYNTHIUM Racer 10W-60 ment bele, természetesen szűrővel együtt.
km állás: 159.711