Blog >> olajcsere
Egy idő óta egyre hangosabb lett a vezérlésmódosító, illetve kiderült, hogy amikor átvettem az autót csak vezérműszíj volt cserélve, a görgőkben ahhoz képest +40ezer volt, így akkor már megtörtént a komplett vezérléscsere is mindenestül balansszal, olajcsere is aktuális lett szűrőkkel együtt ( ez utóbbiakkal kicsit túlszaladtam közbejött egyebek miatt :( ). Vezmód most már semmit nem karran, pár ló is mintha visszatért volna a ménesbe, bár lehet ez csak placebo...
A lista:
- vezérlés szett (Dayco)
- balansz szett (INA)
- vízpumpa (Dolz)
- szelepfedél tömítés (Victor Reinz)
- vezérműtengely szimeringek (Corteco)
- vezérlésmódosító (gyári ricambi originali)
- olaj (Selénia Racing 10w60)
- olajszűrő (Sofima)
- légszűrő (Sofima)
- pollenszűrő (Kristal)
A munkáért köszönet eAtis155 cartársnak, bátran ajánlom. :)
km óra: 254500



Megtörtént, ismételten Petronas SYNTHIUM Racer 10W-60 ment bele, természetesen szűrővel együtt.
km állás: 159.711
2015. június 4.
Ment az autó olajcserére Gáborhoz.
Olaj: Gulf Formula ULE 5W-40 9.100,-
Olajszűrő: Mann Filter W7003 1.800,-
Levegőszűrő: Alco 1.900,-
Gázolajszűrő: Alco SP-1342 3.450,-
Kopogott az eleje, első stabpálcák cserések voltak, TRW ment bele. 3.500,- / db
Munkadíj: 5.000,-
km: 188.300
2015. december 10.
Újabb olajcsere
Olaj: Gulf Formula ULE 5W40 9.100,-
Olajszűrő: Mann Filter W7003 1.800,-
Levegőszűrő: Mann Filter C29124 4.200,-
Gázolajszűrő: Alco SP-1342 3.450,-
Pollenszűrő: WIX 2.250,-
Munkadíj: 5.000,-
km: 198.300,-
olaj és szűrő csere (Olaj: Selenia WR P.E 5w30 | TECNECO FM )
levegő szűrő (MULLER PA3132)
pollen szűrő ( TECNECO FM K1005)
üzemanyagszűrő csere
EGR & MAP szenzor tisztítás
Óraállás: 124020
Voltam olajcserén Csörinél. Selénia Racing 10W60 és gyári olajszűrő került fel. Kapott egy Xado EX120 revitalizálót az üzemanyagrendszer és egy Xado 1 Stage revitalizálót a motor. Sikerült szert tennem egy garnitúra szürke hátsó lámpára, ez talán jobban mutat a sötét autón, mint a fehér. Elvitt bennünket Horvátországba, Krk-szigetre és vissza is hozott (természetesen hiba nélkül).






Ma meg volt az első átvizsgálás egy pilisvörösvári szerelőnél.
Kicserélte a folyadékokat, a szűrőket, a gyertyákat és a vezérlést. Nem kevés pénz volt, de most már nyugodt szívvel el merek indulni az Alfával hosszabb útra is.
Vezérműszíj: 8170 Ft
Balance szíj : 10580 Ft
Feszítőgörgő: 20484 Ft
Vezetőgörgő: 7212 Ft
Balance feszítő: 9545 Ft
Vízpumpa: 14194 Ft
Lapos szíj: 7665 Ft
Gyertya_1: 32316 Ft
Gyertya_2: 29414 Ft
Levegőszűrő: 2630 Ft
Pollenszűrő: 3410 Ft
Fagyálló: 3150 Ft
Olajszűrő: 1820 Ft
Selenia olaj (6l): 18760Ft
Váltó olaj (2l): 5392 Ft
A szerelő talált még pár dolgot, amit ki kell cserélni, vagy át kell nézni jobban, erre pár héten belül sort akarok keríteni:
Kormánymű, első stab. rúd, kipufogó konzol, termosztát, fék tisztítás (olaj csere) és ajtó beállítás, hogy megszűnjenek a zörgések hátul.
Újabb olajcsere, 10w-60asra. Gyári olajszűrővel
Km óra állás: 153700
Természetesen nem maradhat el a vásárlás utáni kötelező olajcsere. Bár 180.000 km.-ig szervizkönyves az autó, és úgy néz ki, hogy még benne vagyunk az utolsó csereintervallumban, de az a tuti, amit én intézek, előző tulajban, látatlanban nehezen bízok meg. Gyorsan meg is rendeltem az előírt Seléniát és a teljes szűrőszettet. Ma délelőtt meg is csináltuk, szóval üzenet a hajónaplónak: 203552 km-nél összes olaj és szűrő cseréje megtörtént. Kivéve az üzemanyagszűrőt, de már az is beszereztem. :) U.I.: a pollenszűrő tragikus állapotban volt, legszívesebben az előző tulaj párnája alá dugnám. :@

