Blog >> olajcsere
124534 km
Karbantartás Csörinél.
- vezérműszíj + vízpumpa és a többiek cseréje
- olaj + olajszűrő csere (Castrol Edge DPF 5W-40)
- pollenszűrő csere (KAVO)
- üzemanyagszűrő csere (UFI)
- levegőszűrő csere (Starline)
- fékfolyadék csere (Ferodo FBX100)
- váltóolaj csere (SWAG valami)
Sietős távozás miatt csak 200 km-rel később nulláztam a szerizintervallumot a MES-sel. Eddig 35000 km-re volt belőve, ezt visszavettem 15000-re. Jobb a békesség.
Szezonkezdet=olajcsere
Most Selénia Racing 10w60-at tettem bele és gyári olajszűrőt.
Km. óra állás: 77363 km


ez is megtörtént. Találtam olcsón Castrol Magnatec-et. Előzőleg Total volt benne, úgy tűnik ezek a dieselek nem érzékenyek a márkára. Tizenként úgyis lecserélem.

Olaj: Castrol 10W60
Olajszűrő: MannFilter
Km: 171572
Olajcsere, Selénia 20K, km óra állás 53400 km.
Tavasz, 10.000km eltelt:
- Motul 5w40 X-cess
- Szűrök
- 2db Osram CoolBlue
@193.600km
Olaj + olajszűrő + légszűrő + pollenszűrő csere az újabb felfalt tíz ezer km-re emlékezve... :)
Kapott egy új szelepfedél tömítést is, mert az is szivárgott. Ezt korábban megvettem már, de most vált igazán esedékessé.
230.000km



A január végi vásárlást követően az eredetvizsgálat és az átírás is sikeresen lezajlott február első felében. Egy bent ragadt hibakód miatt az elhozatal óta világított a "check engine" lámpa, de Szecsei Tibi barátom pár perc alatt orvosolta ezt, azóta sem találkoztam a műszerfalon hibajelzéssel.
Majd következett egy alapos külső és belső takarítás, miután már papíron is hozzánk tartozott az autó. Örömmel konstatáltam, hogy a gyári felszerelés közel hiánytalan, a 4 gyári GTA szőnyegből 3 hibátlan állapotban megvan. A vezető oldali első GTA szőnyeg hiányzik, egy ilyet be kell majd szereznem.
De visszakanyarodva a címben jelzett témához, az első komolyabb beavatkozás a motorolaj és az olajszűrő cseréje volt. Olajban a Selenia 10W 60 Racing mellett tettem le a voksot, míg szűrőben a MANN Filter lett a befutó. Eredetileg fém dobozos Selenia-ra pályáztam, de az sajnos nem jött össze. A gyárilag előirányzott mennyiség 5,9 liter, így az 5+1 liter elégségesnek bizonyult és még kis tartalék is maradt. A cserét saját kezűleg terveztem végrehajtani, ami így is történt. Ellenére annak, hogy az olajszűrőhöz kicsit bontani kellett a klíma és egyéb csövekből, de végül sikerült hozzáférnem. Szerencsére nem volt a szűrő nagyon rászorulva, így gyakorlatilag smirglivel és a puszta kezemmel szépen le tudtam tekerni. Az új szépen passzolt a helyére, igaz 2-3 centivel rövidebb, az eredetileg rajta lévőnél. De ez nem okozhat gondot, tekintve, hogy a MANN Filter e-katalógusa is ezt hozza a 932A motorkódhoz, tehát a GTA -hoz ez ajánlott. Én bízom a MANN mérnökeiben, remélem nem okoznak csalódást. Az egész művelet megvolt ca.3 óra hossza alatt, úgy, hogy bőven hagytam kicsöpögni az olajat. Gyakorlatilag egy szerelő akna és pár célszerszám segítségével simán kivitelezhető házilag is a csere.
Még vannak kisebb projektek hátra, mint pl. ablakmosó tartály csere, K&N Filter installáció, váltó olaj revízió és szükség esetén csere, felnik fékpor mentesítése, klíma vezérlő egység csere, első ülések renoválása,stb. Ahogy haladok ezekkel, jönnek az újabb blog bejegyzések.





Legutóbbi olajcsere óta megtettem 11725 km-t, így itt volt az ideje egy újabb cserének, illetve átvizsgálásnak. Mivel meg vagyok velük elégedve, most is a kecskeméti Formont Automobil Alfa Romeo márkaszervizbe vittem az autót. Reggel mentem, és mivel semmi egyéb javítani való nem volt, gyorsan kész is lett.
Olaj: Selénia Star Pure Energy 5W40
Olajszűrő: gyári
Levegőszűrő: gyári
Km: 167625
190780 km: olaj, olaj-, levegő-, pollenszűrő, váltóolaj, két axiálcsukló és korrmányösszekötő-gömbfej, egy vízcső, termosztát, futóműállítás
1
616