Blog >> olajcsere

- Pollenszűrő (Mann CU23009)
- Motorolaj (Selenia PE WR 5W30 4,2 liter) és olajszűrő (Mann HU 8006 Z)
- TCT hidraulikaolaj (Liqui Molly 1127 Zentralhydraulik-Öl 0,5 liter [csak a tartály])
- EGR hűtő fedél 71772987
- EGR szelep tömítés
- EGR cső tömítés 55209340
- EGR cső O-gyűrű 14463880
- Nívópálca tömítés 7698975
- Olajszint jeladó 55231583
- Oldalindexek (bal és jobb) 55231583 50522993

163 050 km

>> SzervizWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2019-09-26

A héten az autó indítás után olajcserére való figyelmeztetést kezdett dobálni, ami így bő 2e km-rel csere után nem tűnt normálisnak. Utánanéztem a cumó működésének. Az van, hogy egyrészt az infotainment számol vissza 15e km-ről ill. 1 évről, és a nullához közelítve figyelmeztet. Az olajcserekor ezt nullázták is. Van viszont az ECU-ban egy tároló, amibe használati statisztikák kerülnek (gondolom olyasmik, hogy hány hidegindítás volt, hány parketta, stb.), és ezek alapján szól, ha eljött az olajcsere ideje. Ezt külön kell nullázni, ami viszont elmaradt, emiatt dobta most be a figyelmeztetést.

Budaörsön soron kívül fogadtak, és megcsinálták a nullázást, így most rendben van. Ezen kívül volt egy visszahívás is a benzinszintmérővel kapcsolatban, így egyúttal ezt a frissítést is megcsinálták.

>> SzervizWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2019-07-23

Egy éves lett az autóm, így elvittem az első revízióra Budaörsre. Az éves inspekciók mellett kapott új olajat és pollenszűrőt is cseréltek. Minden rendben van, azt mondták, hogy nem tudnak belekötni. Az előző olajban 5000 km sem volt, de az utóbbi hónapokban szinte csak városban használtam az autót, ami az olajnak is elég nagy igénybevételt jelent. Szoftverfrissítést is kapott, az adaptív tempomatos visszahívásos sztori ezzel elrendeződött.

Ezt követően az Autó Néro Kozmetikába vezetett az utam egy ózonos klíma fertőtlenítésre, ez egy 15 perces művelet, melyet fél óra szellőztetés követett. Nem volt büdös a klíma, de jobbnak látom minden pollenszűrő-cserekor megcsinálni ezt a kört preventív jelleggel. A bolti elpukkantós verziókat nem szeretem, mert utána napokig illatos-büdös az utastér.

Szervizköltség: Selénia 0W-30 Digitek + szűrő, pollenszűrő, munkadíj 95.579 Ft

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2019-07-19

Olaj + olajszűrő + üzemanyagszűrő + légszűrő + pollenszűrő cserélve.

Üzemanyagszűrő ~52.000 km ment (2015-07-10).


262.585 km

>> SzervizParaBella // Alfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2019-07-09

Ma sikeresen és ZÖKKENŐMENTESEN! (hoppá!) és előrehozva (10K helyett 8K km lett) végrehajtottuk a szokásos nagy szervizt in da BogyóGarage - Olajcsere, levegőszűrő, pollenszűrő, olajszűrő és váltóolaj.
Sajnos cserére szorul majd az olajleengedő csavar - felír gyorsan, lefényképez.
Továbbá a váltóolaj valószínűleg látott már szebb napokat is, valahol úgy kb ie.400-ban. Olajnak már nem nagyon nevezném azt ami benne volt, inkább csak valami bubimentes kólának :D Na ezt gyorsan orvosoltuk is es kapott egy finom Liqui Molly 80W-s kenőt. Betöltése nem volt egyszerű, de szerencsére Bogyónak a kincses tárháza mindenféle poszt-apokaliptikus "célszerszámot" tartogat :D (2 méter többféle fajtájú gumicső, végére pedig szakszerűen csatlakoztatott 500ml-es fecskendő - AZTAROHADT!!444négynégy xD... lényegtelen, működött !
Az egész vacsorát egy félórás ózonos tisztítás koronázta meg.

Az utolsó szervizeléskor azt mondták, hogy a motor és a váltó összetételénél folyik az olaj. hát nekem nem úgy tűnt... de én nem vagyok szakember (fotó mellékelve) Figyelni fogom merről csurran-cseppen az olaj.
Remélhetőleg nekem lesz igazam és megúszom olcsóba. Will see...

>> SzervizLaciferi // Alfa 146 Ti 2.0 16V // 2019-08-05

Augusztus elején vagyok beírva másik nagyobb szervizre, ezután már nyugodtabban fogok közlekedni :)

Cserélve lesznek a hátsó fém fékcsövek, amik a híd alatt futnak, plusz a olajteknőm is másikra (olyanra amiben jó a menet) + olajcsere is lesz, illetve lehet a hátsó gumi fékcsövek is kicserélik ha olyan az állapota, szóval nem lesz kis meló na.

Közben kiderült, hogy cserélni kell a jobb hátsó kerékcsapágyat, valamint a bal elsőt is, szóval még ez is meg lesz csinálva...

Költségeim:

-Bontott fékerő szabályozó +gyári új rugó 10000 Ft
-Olajteknő bontott 20000 Ft
-Olajszűrő (Mann Filter) 2000 Ft
-Olaj 5 liter (Motul 10w60) 20000 Ft
-Fékcsövek 18000 Ft
-Bal első kerékcsapágy (Skf) 15000 Ft
-Jobb hátsó kerékcsapágy (Moog) 15000 Ft
-Szerelés - Németh Mihály Dunakeszi 100000 Ft

http://fiat-nemet.hu/

Km: 169500

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2019-05-10

Az idei olajcsere ideje is eljött. Most kicsit több km-t sikerült a kocsiba beletekerni egy év alatt, kb. 17000-et. Még januárban elmentem Csörihez, hogy ránézzen az autóra és megbeszéljük, hogy miket kell majd cserélni. A mai időpont is már jó egy hónappal ezelőtt le volt foglalva. Végül a következő beavatkozások lettek elvégezve:

-Olaj-, olajszűrő-, üzemanyagszűrő-, levegőszűrő- és pollenszűrő-csere;

-Preventív módon EGR szelep hűtő fedél csere;

-Főtengely ékszíjtárcsa csere (kicsi könnyezés volt, motortér takarítás után is mindig megjelent egy kis olaj a motorburkolaton. De kb. ez is preventív volt. A gumigyűrű benne már nagyon ergya volt);

-Első lengőkar hátsó szilentek cseréje (nem volt nagyon vészes, de azért már nem nézett ki jól, így nem autóztam ki belőle az utolsó csepp km-t is, inkább csere);

-Klímagáz lefejtés és feltöltés + klíma fertőtlenítés (Bő 3 éve van nálam, azóta nem volt a klímához nyúlva, de előtte sem. Baja nem volt, hűtött rendesen, szóval ez is preventív jelleggel történt. Amúgy 50 g gáz hiányzott belőle, most 460 g-al feltöltve rendesen);

-Fékolaj csere (ez is 2 éve volt utoljára).

Remélhetőleg egy évre újra le van tudva a szerviz látogatás

>> SzervizMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2019-04-14

Most próbaképpen Motul 5W-40 olajat kapott, szokásos Mann+Hummell olajszűrőt, légszűrőt, pollenszűrőt és a váltóolaj is felfrissítésre került, Fuchs Titan Synth, abból is az ideálisan ajánlott ~2.9 liter töltet.

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2019-04-06

Március elején - az "üzemanyagfolyásos" mizériát követő szombaton - nekiláttam a már szokásosnak nevezhető tavaszi teendőimnek. Kicseréltem a légszűrőbetétet, a pollenszűrőt, valamint kifertőtlenítettem és ellenőriztettem a gázmennyiséget a klímában (kellett bele 200 gramm, mert csak 300 jött le az 500 helyett).
Pár héttel később, a hónap végén emelőre került az autó. A terv az volt, hogy visszacserélem a nyári kerekeket, s kezelem a fenéklemez télen bekövetkezett - előzetesen apró kis felületi rozsdaként azonosított - elváltozását. Nem mondom, hogy az várt amire számítottam, hisz észrevettem, hogy a hátsó fékbetétek már kis híján vason vannak, s a fenéklemezen is (igaz nem ott ahol előzőleg vártam, hanem egy, a legelső alkalommal még más módszerrel javított helyen) találtam egy hüvelykujjnyi lukat.
A sajnos már szokásosnak mondható munkafolyamat következett - csiszolás, Brunox, tömítőmassza, fólia, tömítőmassza, alvázvédő - de azokon a helyeken ahol már így javítottam, egészen jól tartja magát. Továbbra sem vagyok rá büszke, de csak kis felületen, és a karosszéria merevségét nem befolyásoló helyeken alkalmaztam a módszert (küszöbök, tartóelemek, és a fenéklemez nagy része szerencsére épek), ott is leginkább csak amiatt, hogy ne ázzon alulról a beltér.
Végül április elején leműszakizott, és kapott hátra egy garnitúra Textar fékbetétet, valamint hogy teljes legyen a szerviz (az üzemanyagszűrőt szintén márciusban már cseréltem), lecserélték a motorolajat és az olajszűrőt is. Ez utóbbi maradt Bosch, de az olajban változás történt. Az évek óta használt Mobil helyett most az 5W-40-es Total Quartz 9000 Energy-re esett a választásom - eddig minden munkahelyemen Total kenőanyagokat használtunk, soha nem volt semmi panasz, így remélem az Alfának is megfelel.
Műszakilag most kimagaslóan jó állapotnak örvend a 156-os, futóműve egyelőre hangtalan és feszes (kopp-kopp), fékei szinte újak elöl hátul, s az ülésfűtést valamint a leszigetelt tetőablakot leszámítva minden hibátlanul működik benne. Anno csak átmeneti megoldásnak indult, de lassan új rekorder lehet belőle. Ma már több, mint két éve megvan, ami eddigi kilenc autóm közül csak az E36-osnak és Puntónak sikerült - utóbbinak is csak úgy, hogy a nyarakat leszámítva végig garázsban pihent, s mindig volt mellette egy "első számú" járművem is.
Gyerek mellett már nem csapong úgy az ember, de pont emiatt egyre nyilvánvalóbb az is, hogy kelleni fog valami praktikusabb, fiatalabb, kevesebb törődést igénylő járgány. Két évet még biztosan kaptam, hogy megálmodjam a helyes irányt, ugyanakkor a rajongás biztosan megmarad az öreg Sportwagon irányába...

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1,8 SW, Rafi // 2019-02-23

Ismét TC-ben jártunk és folytattuk a kicsi kocsi bütykölést. Olaj+olajszűrő+légszűrő+pollenszűrőcsere meg volt. Az első lökhárítóba is bekerültek a szenzorok.


129.659 km