Blog >> gumi
sikerült jó áron vennem 4 gumit amit a napokban fel tetetek az aluval együtt.
2 db Pirelli Pzero Asymetrico és 2 db Pirelli Pzero Rosso...225/45 R17
Az elmúlt 2 hét eseményei:
Elérkezett az idő, hogy kicseréljük a csúnya acélfelniket a gyári alufelnikre, és felkerüljenek a nyári gumik. Azt reméltem, hogy a nyári gumikkal, amivel vettem az autót még ezt a nyarat lehúzom, de biztonsági okokból inkább vettem rá 4 (használt) Matador gumit. Szerelve 24.000Ft volt. Azért nem újakat vettem, mert tervben van a 15" gyári felniket 16" ra cserélni.
Sikeresen átléptük a 140.000. Km-t :)
A féknyergek fekete színe sem tetszett, ezért vettem fényes piros festéket és lefestettük őket vasárnapi kikapcsolódásként a barátnőmmel :)
Sokkal jobban mutatnak a tűzpiros féknyergek :D
Az egyik kerék levétele közben sikeresen elrepesztettem a gyári kerékkulcsot... Ezért sürgősen kölcsön kellett kérnem egyet.
Költségeim:
4db nyári gumi: 24.000 Ft
Hammerite fényes piros festék: 1.750 Ft
Teleszkópos kerékkulcs: 2200 Ft
megvolt a szokásos nyárigumi-csere, a levetett téliken viszont úgy tűnik, a futófelület belső rész jobban kopott a külsőnél > ergo futómű-geometriát kell állíttatni. (éljenek a fekvőrendőrök és a lukas aszfalt.)
Hát, eljött az idő, úgyhogy olajcsere. Ami kifolyt: Valvoline MaxLife 10W-40 ami befolyt Selénia Racing 10W-60 a szűrő pedig gyári, emellett kicseréltem az ablakmosó fúvókáit is, mert szeretek tisztán látni.
Ezeken kívül még kapott az autó két új nyári gumit mert kettő már a halálán volt (2003-as gyári szerelés). Meglátjuk mit tud maj a Uniroyal Rain Expert.
Ami pedig ezután jön, az a lengőkarok cseréje. Alsó és felső mindkét oldalon. Tehát futóműre fel! Nagyon-nagyon-nagyon rossz hangja lett így, hogy visszatettem a 16-os kerekeket. A téliekkel nem is lehetett hallani/érezni. Úgyhogy a következő hónap nagyjavítással indul!
km 109917
Pénteken elérkezettnek láttam a napot arra, hogy végre megszabaduljak az enyhén rozsdás acélfelniktől:) (no csak őszig:) Bepakoltam a korábban beszerzett alufelniket és a hozzájuk tartozó gumikat (2 darab), valamint a kerékcsavarokat és útrakerekedtem. A XVI. kerületben találtam gumist, akinél volt megfelelő gumi is:) Az üzlet megköttetett, mindenki örül, a dög meg szépül:D Egy aprócska probléma van a nyári kerekekkel, h baromi zajosak, de simán megszokható. Először kerékcsapágyra gyanakodtam, de mivel mindegyik jó állapotban van, ezért más nem lehet csak a gumik:(
2011.03.10-én az autó megkapta az új nyári gumikat. Konkrétan Pirelli P Zero Nero gumikat kapott 215/45R17 méretben.
Km: 129.210
Ma felkerültek a téli gumik Tápióbicskén, mert bár az időjárás még nem követelte meg, de későbbi időpontban már macerás lett volna megoldani a feladatot logisztikailag.
Felkerültek a téli Lancia Speedline kerekek '89-ből. :-) Centírozásnál egy kicsit ette a súlyokat. Lehet tél végén görgőzés lesz. Könnyebb lett vezetni a kisebb kerékkel. Lehet megy a háztól a 17"-os kerék. Sajnos lemaradtam a 16"os változatáról. :-S
Fényképgépet nem vittem, emiatt nem tudtam megörökíteni az idei év utolsó nagykerekes pózát, amikor beül a kerék a kasztniba. Durván nézett ki pedig. Az esti pakolásnál viszont kattintottam párat. De már itt is sötét volt. Sajna az ülésfűtésem még most sem jó.
Felnik szépen elpakolva.
Ha már a GTVvel kell kibekkelnem a telet, megteszek mindent, hogy a lehető legkevesebb problémával járjon.
Amint bejött a hűvös idő, a zár máris meghülyült; rosszul becsukott ajtónál (első fokozat) csak a külső kilinccsel lehet kinyitni. Bár ezt típushibának mondanám, nyáron is csinálta és láttam már olyan gétévést aki ezzel szenved. Aztán a központi zár hideg nyirkos időben jól nyit, de azzal a lendülettel be is zár. Gyorsnak kell lenni, hogy elkapjam, mikor nyitható a kocsi.
Szóval bal első ajtó teljesen szétkap, bovden meghúz, amennyit a csavar enged (nem állítható, csak amennyi holtjátéka van), összes csati megtisztítása. A jobb ajtónál csak a zsanér meletti csatit húztuk szét, ott látszódott az egyik lábon egy kis korrodálódás, mint az akksi sarun szokott lenni. Ez okozhatta a kp-zár hibát.
Ezt az ajtót nem szerelték szét, de szeretném, ha úgy lenne, mert a bal jobb lett, mint új korában. Olman Zsolt kollégájának arany keze van hozzá, amit megszerel, az utána nem nyöszög, nem zörög.
Furcsa, de ennél a típust valahogy úgy tervezték, hogy érezze az ember, hogy minden múlékony és semmi sem állandó. És ezt nem jó értelembe kell venni. Folyamatosan bennem a para, hogy vajon mit török le, mi nem fog működni, mert esik az eső, mi zavarodik meg, mert hideg van. Ezt a kocsit a garázsba és a nyári napokra tervezték..
Ja, és felpattantak a téli gurulók is, hamár.. Egész jól áll neki. Illetve nem csúnya :)
Szerviz a'la Olman Zsolt
Gumi csere: Strauss Gumi.
Lecseréltem a kopásjelzőig amortizálódott gumikat. A gumik.com-ról rendeltem 4db Toyo Proxes T1R-t. Előre 205/45R16 mig hátra 225/45R16 került.