Blog >> xado

>> Szervizkiko // Alfa 156 SW Distinctive 1.9 JTDm TI // 2016-01-11

Mivel hamarabb kiszemeltem a sárkányt, így előre dolgoztam kicsit. dec 29-30-31én reggel 9-től este 10ig vizsgáltam át és cseréltem le benne ezt azt, később felsorolom. szétszedtem és kitakarítottam jó alaposan hogy mindenhol megállja a helyét és azt hiszem sikerült is. A cserélt dolgok a következők voltak a három napban:
- motor-, váltó-, szervo-, fékolaj.
- izzítás új volt
- olaj, levegő, gázolaj, pollenszűrő
- gewinde beállítva
- fékeket még járatni kell ugyan is 3 hónapig állt a telepen, de egyre harapósabb.
- lmm, mapszenzor egr takarítva illetve egr lefalazva
- műszerfalizzók cserélve, klímapanel hőfok érzékelő takarítva
- motor öblítés, üzemanyag adalék ( Xado 5w40 olaj, illetve Xado féle üzemanyag tisztító. ajánlom mindenkinek a saját verzióját, tapasztalatból mondom nagyon jó
- ablaktörlő lapátok cserélve
- kuplunk, kettőstömegű hibátlan
- turbo úgyszint hibátlan..

218.000km-el vágtunk neki a jövőnek

 
>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2015-10-02

Voltam olajcserén Csörinél. Selénia Racing 10W60 és gyári olajszűrő került fel. Kapott egy Xado EX120 revitalizálót az üzemanyagrendszer és egy Xado 1 Stage revitalizálót a motor. Sikerült szert tennem egy garnitúra szürke hátsó lámpára, ez talán jobban mutat a sötét autón, mint a fehér. Elvitt bennünket Horvátországba, Krk-szigetre és vissza is hozott (természetesen hiba nélkül).

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-09-14

Ma kapott a motor revitalizáló adalékot: XADO 1 Stage Gel.
Mentem is vele 100 km-t, tapasztalat még nincs. Hacsak annyi, hogy negatív hatász nem tapasztaltam! :)

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-08-12

Ma két fajta revitalizáló adalékot fecskendeztem az autóba a XADO EX 120 termékcsaládból:
- üzemanyagrendszerhez
- szervo és hidraulika rendszerhez

Hamarosan kap a váltó és a motor is, kíváncsi vagyok, lesz-e érzékelhető bármi változás.

>> EgyébJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2015-03-25

A motorgenerál óta csak Xado olajat használok, abból is ezt a két fajta viszkozitásút. A téli hidegben gondoltam a hígabb olaj jobban teszi majd a dolgát, nyáron és a pályanapokon pedig a 10W-60 ami szükséges a kocsinak.
Tapasztalatom szerint normál használat mellett akár lehetne ebben 10W-40-es olaj is, nem sok különbség jön ki egyszerű városi használat mellett. Amit észre vettem, hogy az 5W-50 olajtól hidegben szebben indul, kevésbé erőlködik az önindító és a punnyadt akkumulátorom. Viszont a motor járása alacsony fordulaton -és úgy általában is- sokkal nyersebb. A 10W-60-tól sokkal selymesebben jár, teljesítményben és fogyasztásban nem jelent különbséget a két olaj. Az alapjárat is könnyebben beáll a sűrűbb olajtól, a vezérlés módosító is ugyan annyi idő alatt hallgat el, szóval nem látom értelmét az 5W-50-nek sehol. Nekem, ahogy és amire én használom, a 10W-60 a jobb, szimpatikusabb. Hozzá kell tennem a véleményem szubjektív, nincs semmilyen komolyabb mérés mögötte, csak az érzetre történő megállapításaim írtam ide. Másoknak lehet ettől eltérő tapasztalata vagy véleménye más hasonló viszkozitású olajjal.
Én Xado-t használok csak, ennek a speciális tulajdonságait (a fémkerámiáról beszélek) nem tudom bemutatni, mikroszkóppal nem vizsgáltam a henger falát. Azt viszont érzem, hogy az autó 20k km alatt "beérett", mechanikai zörejektől teljesen mentes, nagyon halk járású, teljesítménye konstans, mintha még erősebb is lenne, mint 10k km-rel ezelőtt. A közeljövőben szeretném leméretni, mekkora is a benne rejlő teljesítmény, hiszen a JTS-ről köztudott, hogy a gyári 166Le sose volt meg benne, 145-150Le körüli értékeket mértek a használt motoroknál. Majd meglátjuk mit mutat a műszer...

>> SzervizJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2015-03-20

Most 10000km ment bele a csere óta. Azért is engedtem eddig a 8000 helyett, mert ebben sok volt az autópálya használat. Most újra 10W-60 került bele, természetesen Xado!
A hibajel amit kiolvastunk, lambda hátsó 2 és az összes ehhez kapcsolódó üzenet. Meg is örültem, hogy nem a felsők, mert az 1,5x annyiba kerül. Gábor (Tuningman) szerelte a kocsit, ajánlotta ha már leszerelte, cseréljük mindkettőt, a csereperiódusa úgy is 150k km. Legyen. A próbakörön újabb hibajelet dobott. Kiolvasva a felső 2es adta be. 2éve cseréltettem ki, sokáig nem bírta... Most az is érkezik. A felső egyes még gyári, várom az idejét, mikor adja fel a küzdelmet.

>> SzervizChrisVaughn // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2014-10-04

Túl vagyunk a harmadik olaj és szűrő cserén, a tárcsákat, betéteket és fékcsöveket is illő volt már cserélni, illetve ezzel együtt váltó és fékolajat is kapott, és 1-2 apróságot is, itt a lista. :)

-Xado 10w60 Rally Sport 5x1L motorolaj
-Tutela ZC75 2x1L váltóolaj
-Liqui Moly DOT4 - 0.5L fékolaj
-Elől Juratek tárcsa + Juratek betétek
-Hátul Brembo Max tárcsa + Mintex betétek
-Alco olajszűrő
-Alco levegőszűrő
-Bárdi saját márkás fékcsövek

Előző olajcsere: 147.346km
Jelenlegi olajcsere: 157.771km
Megtett út: 10.425km

Hátsó-első rendszámkeretet is cseréltem, fémre, a krómhatású műanyag hamar elpattant. Ali-Expresszről pedig rendeltem 4db alfás szelepsapkát, imbusz csavaros, lopásbiztos. :)

Költségek:
85-90k között, 46-50%-os kedvezményekkel.

A hátsó tárcsákkal először sikerült befürödni, nem az autóhoz valót kaptam, valahogy nem egyezett az osztókör. De jó fejek voltak és rossz szó nélkül cserélték a bárdiban.

>> SzervizJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2014-08-16

166000km-nél, tehát 8000km után cseréltük a 10W-60 Xado-t, 5W-50 Xado-ra. A csereperiódus alatt 8dl olajat töltöttem utána, ami azt gondolom teljesen vállalható. Ebben volt egy Olaszország, autópályán 130-160 között kényelmesen, sok napi használat és néha egy kis dundizás:).
Érdekes jelenség, hogy az autó ha sokat áll alapjáraton és/vagy rányomom a klímát, akkor elkezd füstölni a kipufogó(?). Olaj szaga van és sokat látott szerelők is csodájára jártak a kikapcsolható füstölésnek. Egy mert megszólalni csak, az is halkan, hogy "mintha elvesztené a vezérlést?". Ez biztos mindenkinek sokat mondott, de én annyit értettem belőle, hogy blézacerrel abcugol vezérlést :). Inkább csak csúnya, a olajfogyasztásban nem számottevő. Legalább is azt gondolom, mert a 8dl keletkezhetett abból is, hogy a szelepdeklinél folyt egy kicsit a felújítás óta. Most az is meg lett csinálva, tehát lehet nem fogyaszt olajat egyáltalán.

>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2014-08-06

140.785km

Ette a Selenia-t így más tapasztalatától felbátorodva kipróbálom ezt az olajat.
Olaj:11K
szürők: 6K
Support: 5K

Javítva még a ablakmosó tartály is. Le volt csúszva a cső.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-07-28

Egy tank Xado-val kezelt nyál elfogyasztása után a következő észrevételeket teszem.

1. Az alapjáraton előtte mért +-2 fölötti korrekciós értékről (1-es kép) +-0,9 körülire változott (2-es kép) kb. azonos feltételek és paraméterek mellett.
2. Egyenletesebben és halkabban jár alapjáraton még kiírt EGR-rel is mint valaha.
3. Más nincs, de tettem bele ebből is és majd meglátjuk.