Blog >> kulcs
Piritunak hála lőttem ebayen egy új kulcsházat. Köszi innen is a linkért! Olaszországból három nap alatt meg is érkezett. Gyorsan át is pakoltam a cuccokat bele. Sajnos a régi kulcs emblémája teljesen elkopott, így az nem újrahasznosítható. A szerelés menete végtelenül egyszerű, minden adja magát. Semmi speciális dolog nem kell hozzá. Így most lett két vállalható kinézetű kulcsom az autóhoz, és pótalkatrészek hozzá, ha gond lenne.
Update:
Megérkeztek Olaszországból az emblémák is. Nem matrica, eredeti fémlapra készített.
Az egyik kulcsom nem működteti a központi zárat. Már egyszer foglalkoztam a témával, ma újra nekiugrottam.
Az már tuti, hogy a kulcs nem jó, mert nem is világít rajta a LED.
A két kulcs elektronikáját összehasonlítva, az egyes pontokat kimérve, gyakorlatilag semmire sem jutottam. A PIC lábain megvan a feszültség, sehol sincs szakadás, a tranzisztorok jók. Szóval nem jutottam semmire.
Két út van:
- lecserélni a vezérlőt távirányítósra, akár bicskakulcsosra (feltéve, hogy passzol a nyelv),
- venni egy bontott vezérlőt a két kulcs belső részével.
update 2018.01.27.:
A manual ezervalahányadik oldalán megemlítik, hogy a kulcsok kódcetlijét a programozás után a kódkártya hátoldalára kell ragasztani. Az a két keret pont ezért van ott. Hát nincs ott. Giovanni bekaphatja...
update 2018.02.04.:
Tocsa Cartárs küldött egy linket a PIC-ről. Az infótól fellelkesülve még egyszer nekiálltam a méregetésnek. A kapcsoló a tápot kapcsolja.
Hogy a Prognózis egykori dalát idézzem: Minden jó, jó, jó, csak semmi sem működik...
Olajcsere, vezérműszíj, görgők. Ugyan nem telt el 60000 km viszont, már 6 évnél jártunk, és szétszedve ideje is volt az egésznek, teljesen repedezett volt már a szíj.
Bónuszban a távirányító is működik újra, a rossz hír hogy ettől meg a másik elvesztette a fonalat. Ezúttal a hóesés kimaradt, viszont cserébe majd megfagytam. Ismét ablaktörlő, az előző nem sokáig bírta.
-Után gyártott kulcs 1 db 1.155,- (majd kiderül hogy mennyire jó, állítólag mivel picit rövidebb ezért nem biztos hogy ki lehet nyitni vele az autót :), pótkulcsnak tervezem)
-4 db kulcsba való embléma 3.000,-
A szokásos jövök-megyek helyett egy hosszú hétvégét vendégeskedett az Alfa Várpalotán. A menü egy adag olajból és egy kazal szűrőből (olaj, levegő, pollen) állt.
Csöri, a soros szervizen túl, az elhalt távirányítókba is életet lehelt.
Kilométeróra állása: 166 295
Kínai oldalon akadtam rá egy nyers, utángyártott Ferrari kulcsra. Mivel sajnos a nyers kulcsszár nem ugyanolyan mint a GTV-é ezért kicsik faragni kellett.
- Másoltattam egy sima Fiat kulcsszárat, meg egy immo chip-et a gyári kulcsomról.
- Kioperáltam a Ferrai kulcsból a kulcsszárat, majd beragasztottam a helyére az újat.
- Az immo chip-nek megvolt a helye
És kész is.
Egész jól néz ki :-)
update: időközben találtam olyan nyerskulcsot aminek megegyezik a szára. Rendeltem is egyet, úgyhogy most már 2 van :-)
Úgy vettem a kocsit ,hogy a kulcs távirányítója nem kommunikált a kocsival ezt orvosolták nekem Pápán nagyságrendileg 12 mp alatt :D nagyon profik csak ajánlani tudom...! most lekell szoktatnom magam a kulcsolásról :D
Egy FIAT logós bicskakulccsal vettem át az autót, ami valljuk be, nem éppen illett hozzá. :D Végre eljöt az idő, hogy lecseréljem! :)
Ebayen vettem, Angliából jött, és szép fém.
Az eredeti, egygombos kulcsot az autó vásárlásakor elég ramaty állapotban kaptam meg. Teljesen szét volt esve, az öreg, mindenre jó cellux nevezetű csodafegyverrel volt összeeszkábálva, és az autó nyitása is elég nehézkesen működött vele.
Úgy döntöttem, ennek véget vetek!:)
Körbeszaglásztam a neten, és találtam több ajánlatot, ami távirányítós bicskakulcs készletekről szólt. Végül a "bicskakulcs.hu" ajánlata mellett döntöttem.
Ez egy háromgombos kulcsszett, fejegységgel.
Mivel eleve egy kicsit zavart, hogy a csomagtartót csak belső karral, vagy kulccsal lehet kinyitni, úgy döntöttem, hogy ha már három nyomógombos kulcsot veszek, és babrálok a kocsival, akkor minden legyen extra.:) Ezért vettem szintén az említett helyről egy mágneses csomagtartó-nyitó modult is.
Megérkezett az áru, s én alig vártam, hogy beépítsük.:)
Ez a tegnapi napon, jelentem, sikeresen meg is történt.:D
Megkértem egy remek autóvillamosságis ismerősömet, hogy segítsen a művelet végrehajtásában, mert egymagam teljesen elveszek a témában.
A csomagtartóba a hátsó ülőlapot kiszedve, szépen küszöb alatt elvezettük a mágneszár kábelét, magának a zárnak pedig egy gyönyörűen megbújó, már-már a célra kifejlesztett kis helyet találtunk a csomi nyitó kallantyú mellett, a kettős lemezelés között. Igaz jó játék volt olyan kis megbújt helyre beszerelni az eszközt, viszont teljesen megérte.:) Erről sajnos elfelejtettem képet csinálni....sorry.
Az új távirányító fejegységének szerelését a kormány mellett balra lent található biztosítéktáblánál kezdtük. Itt nagyon nem tudok szakmai mélységekbe belemenni...elnézést.:)
A lényeg: megkerestük az ajtókat nyitó, valamint, valamint az ajtókat záró meglévő vezérkábeleket, ezekre rákötöttük az új fejegységet, adtunk neki pozitívat meg testet az akksiból jövő kábelekről, majd a csomiból behúzott kábelt is csatlakoztattuk.
Az új fejegységnek remek helyet találtunk a biztosítéktábla mellett, ahova gyorskötözővel rögzítettük.
Csodálatosan működik, nagy az öröm és bódottá.:)
Alfa Amore!