Blog >> vízpumpa

>> SzervizLeZo // Alfa 156 SW 1.9 Mjet // 2013-02-21

Közeledett a 150eKm, ezért kapott az autó új szíjakat, vízpumpát, görgőket és kitakarította Csőri a vastüdőt koromtól, így az EGR és a turbó is szabadabban lélekzik.

145187km

>> SzervizSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-02-18

Megtörtént a vezérlés szett-görgők, vízpumpa cseréje!
Most 60ezerig nyugi van! :D

Majdnem pontosan 185.000kmnél!

Alkatrész : 28.000.-
Szerelés : 10.000 .-

Ma ki lett cserélve a vezérműszíj, vezetők, görgők, vízpumpa, balansz szíj, hosszbordás szíj. Az alkatrészeket és a várakozás idejére a jó társaságot Erhard biztosította. :)

km.: 211.403

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-24

A hűtéssel sem kockáztatunk, ezért a vízpumpa is cserélve lett. Természetesen kapott friss fagyállót is a rendszer.

>> SzervizG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "TÖRPI" // 2012-05-15

A vízpumpa cserélődött, melegedés mérséklődött. Graf-ot kapott, nagy fémlapátos, olyan amilyen kell:) Teszi a dolgát.
Szombaton volt egy kis időm, gondoltam megcsinálom a fékemet használhatóra. Voltak próbálkozások, de az összes itthoni készleten levő főfékhenger vacak volt. Mivel az abst esélytelennek láttam működőképesre összehozni, ezért szereztem egy főfékhengert, ami nem abses autóhoz való. Ez került be. A fékcsövekkel volt egy kis anomália, mert a réz cső, amit rendeltem nem jött meg. Ezen a szálon elindulva némi keresgélés után a kertben fellelhető gyári, bontott fékcsövet használtam fel. Ami el volt rohadva az autómon, azt cseréltem, valamint azokat a csöveket alakítottam át, amiket az abs kiiktatása miatt feltétlenül szükséges volt. Sikerült beszerezni egy fékcsőperemező szettet, ami szerintem visszahozta a ráfordított összeget. A peremezést egy kicsit gyakorolni kellett, mert elég nehéz a gyári csövekkel dolgozni, mivel elég merevek és könnyen törnek. Némi gyakorlatozás után élesben sikerült elsőre szivárgásmentesen megcsinálni az összes illesztést. Elöl és hátul is elég gatyák voltak a csövek, egyedül az autó alatt hátra menő csövek voltak jó állapotban. Az első nyergeket is cseréltem, nem voltak a helyzet magaslatán a régiek, szerencsére egy légtelenítő se szakadt be. A fékbetét elég vékony volt már, az tegnap (vagyis hétfőn) érkezett, ma került be. Simert kapott, főleg az ára miatt, szerintem nem lesz vele gond.
Zé.-nek megint csak hatalmas köszönet az alkatrészekért és a konzultációért:)
Egészen kezd autó formája lenni a dolognak:)

>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2012-02-10

Újabb 10e km került a kocsiba, így esedékessé vált az olaj és szűrők cseréje, illetve ha már szerelőnél volt a kocsi, megejtettünk egy vezérlés cserét is.

Km: 110500

A múlt héten hétfőn tankolás utáni indításkor ékszíjnyikorgás hallatszott. Megnéztem, minden a helyén volt, ékszíj rendben, tárcsák rendben. Elíndítottam megint, semmi hang, csak vmi klattyogás, ami meg is szűnt, amint felvette az alapjáratot.
A szervópumpára gyanakodtam, mert az egyik cső kicsit könnyezik, ezért meg is rendeltem a szervópumpát, itt a jürgeneknél. De mielőtt kiért volna csütörtökön, szerdán este, munkahelyről akartam hazaindulni, és ismét megjött a szíjhang, meg vmi fémes csikorgás.. Na, mondom, a legjobbkor. Másnap reggel érkezett volna a szervópumpa, gondoltam, akkor veszek ki szabit, és helyi csináld magad műhelyben kicserélem a szervópumpát.
Csakhogy mivel, a szíj bordás fele meg volt barnulva, de száraz volt, képbe került a vízpumpa is.
Majd másnap, világosban már meg tudtam normálisan nézni, h mi történik, miközben asszony indítózik. A szervópumpa bizony forgott rendesen, viszont a vízpumpa előbb megállt, minthogy a szíj megállt volna. Így már elég egyértelmű volt a gond, még szerencse, h nem álltam neki kicserélni a szervópumpát..
Mivel hvégére hazamentünk, vettem is egy vízpumpát ill. paraflu-t (köszi Erhard :) ).
Aztán most hétfőn elkezdtem szervízt keresgélni itt a közelben. Szerencsére találtam is egyet. El is vontatták tegnap, ma pedig kész van.
A német szaki pedig megdícsérte, h nagyon szép állapotban van az autó.. :)

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2011-10-04

Nagyszerviz: olajcsere, vezérműszíj,, vízpumpa, felső lengőkar szilent csere, hátsó kereszt merevítő csere, izzító gyertya csere, egr tisztítás.
Vére megszűnt a nyikorgás elől, és már nincs karácsonyfa a műszerfalon sem a kiégett lámpa, az izzítógyertya és az egr miatt.

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2011-09-21

Ismét egy kicsit bosszantó történet... Hétvégén az M7-esen arra lettem figyelmes, hogy melegszik a hűtővíz, hirtelen 120 fokot mutatott az óra... gyors félreállás, a kiegyenlítőtartály tele volt... továbbindultunk, és kiderült, hogy 100 km/h felett teljesen jól működik minden. Amint nagyobb terhelés kapott a motor, egyből melegedni kezdett, a ventillátor pedig nagyon lassan hűtötte vissza, úgyhogy maradt a 100-as tempó. Hétfőn az első dolgom volt, hogy elvigyem a Budaörshöz.

A tipp ekkor már egyértelműen a vízpumpa volt, be is igazolódott. Garanciában cserélték, természetesen a vezérléssel együtt.

A probléma gyorsan megoldódott, de nem felhőtlen az örömöm, mert 43 ezer kilométernél egy ilyen hibát eléggé korainak tartok... Még szerencse, hogy megvettem a +2 év kiterjesztett garanciát, mert már pont elmúlt 2 éves az autóm, így ez egy eléggé költséges szervizlátogatás lett volna... Talán annyi apró öröm van, hogy a 80 ezer km-nél esedékes vezérléscsere így 120 ezerre tolódott. Feltéve, ha az új vízpumpa bírja majd addig!

Az Autóház Budaörsben ismét nem csalódtam, kaptam csereautót a javítás idejére, sőt még le is mosták az autómat átadás előtt. Külön köszi a gyorsaságot Horváth Lacinak! :)

>> SzervizG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "PIRI" // 2011-05-16

Picit elvagyok maradva a blogírással, de most pótolom a dolgot:) Az egész úgy kezdődött, h befizettem a biztosítást, majd kényelmesen autózgattam egy darabig. Amikor is enyhe koppanásra lettem figyelmes, ami jobbra kanyarodáskor jelentkezett, pár nap és némi távolság múlva recsegéssel jelezte a jobbos féltengely, h ő bizony itt föl fogja adni (kell nekem sokat mászkálni a kocsival b+, h kopjon?!...:D). Na bumm neki, féltengelyesek lettünk, nembaj, van tartalék, majd berakjuk. De mikor? Mivel időtényező terén enyhe hiányosságokkal küzdöttem, egyik este úgy döntöttem, h nekiállok, másnap is kell az autó alapon:). Persze meló után (9kor már hazajöttem...) állok neki, nehogymá reggel keljek 4kor:) 10kor sikerült nekiállni, másfél óra, hat szakadt gumikesztyű, két könyékig fekete kézzel később már kész is volt. Ha már szét volt szedve, egyúttal kicseréltem a fékbetéteket is, 3 mm kopóréteg volt a régieken. (egyébként tiszta "pazarlás" volt, máskor vasig sikerült lekoptatniXD (ez meg rossz vicc volt...:)) Na itt álltam meg egy 0órás cigire:D Nekiálltam még ezután kevés bontással vízpumpát cserélni, mert vminek elöl csapágyhangja volt. Persze Murphy él és virul, ő sem szokott korán lefeküdni, ezért természetesen a generátor volt csapágyas:) Beletrafáltál, Józsi, legalább fasza új a vízpumpád is:) (itt jegyezném meg, h a régi az ütközésnél kaphatott, mert elkezdett beállni de volt itthon, amit elbontottam, ahhoz adták:) Az egésznek a vége, egy elgedett hanjalikettes vigyor és egy túlélt másnap lett:D A generátor megmaradt holnapra:D
Ezen kívül szereztem még pár cuccot, ami beépítésre vár, a kormány alatt szar a fehér gyűrű (amiből kijön a légzsák és a duda kábele), köszi Sanyi146!!:D, az önindító "néha" vacakol, az is holnap cserélve lesz, meg ami még eszembe jut és idő lesz rá:)