Blog >> görgő

Kicseréltettem a hosszbordás szíj feszítőgörgőjét is. A csikorgás megmaradt, viszont javasolták, hogy cseréltessek vezetőgörgőt... ezt egy hónapja meg is tettem, és a csikorgás már azelőtt is megvolt, és most is megvan, szóval nem az a ludas.
És még a légkondi csapágy is cserére érik lassan.

km:185.442

>> SzervizStee146 // Alfa 146 1.6 TS // 2009-11-02

Tavaly (2008-ban), nem sokat költöttem a kocsira. Igazából baja se nagyon volt, meg túl sok pénzem se. :)
Most viszont szépen előjöttek a dolgok, még talán a tavalyiak is. :)

Kezdődött augusztus környékén azzal, hogy időnként nem volt töltés, és kellemetlen hang jött a generátor felől. A szerelőm hamar kiderítette, hogy generátor probléma van, az új csere szóba se jöhetett, a felújítás szintén elég drága lett volna (50eFt), így kapott egy bontott generátort. Rá is fért, mert szét volt törve az egész generátor ház, így már nagyon a végét járta. Olajcsere (173e KM), pollenszűrő, levegőszűrő.

Szerelés közben derültek ki egyéb dolgok. Első lengőkarok, szilentek, gömbfejek. Mind csere. Jobb első kerékcsapágy csere.
A számla végösszege 110E Ft.

Már ekkor volt pár "apróság" amire nem futotta zseton, de néhány hétre rá, ezek is belekerültek: féltengely gumiharang, egy csomó műszerfal izzó, fűtőventilátor ellenállás híd, elektromos ablak szorulás megjavítása, jobb első ajtózsanér eltört, ennek meghegesztése. költség kb. :65e Ft.

Természetesen most is kimaradt egy-két dolog, mert egy igazán mélyreható szerelés mindig derít ki újabb dolgokat egyébként meg épp mentünk nyaralni. :)

A harmadik kör, elsősorban a motor felől hallható cicergések, ciripelések elhárítására irányultak. Rövid idő alatt kiderült, hogy egy teljes vezérlés csere szükséges. (szíjak, görgők, vízpumpa). Emellett belement egy új termosztát és egy bal hátsó kerékcsapágy. részösszeg: 105e Ft.

Mostanra (2009.11.02) tényleg nagyon szép hangja van a motornak, a vezmód kezd makrancoskodni, de az már tavaszig bírja. A gyertyák is lassan cserések lesznek, szerintem már az is tavaszi történet. Maradt még egy szervó olaj cső, ami csöpög, szép lassan. Az is ráér. De a kocsi most nagyon szépen megy, a motor szinte gyári hanggal duruzsol, szóval elégedett vagyok.

Hatalmas köszönettel tartozok az" Alba autó alkatrész"-nek a korrekt (kurvaolcsó) alkatrész árak miatt és Zolinak a lelkiismeretes szervizelésért.

>> SzervizRooDee // Alfa 156 2,4 JTD 100 KW 136 PS // 2009-05-26

1 fejezet: 1 rész: beszerzés

Bementem a szakikhoz, kértem az alkatrészeket, nos egy nagy koppanás..a pofám a foldre zuhant, mikor mondják, h mi mennyi pff... első izben hosszbordásszij feszito gorgo..kb másfél honapja még 30-35 e ft korul mozgott mindenhol..aszongya nekem 49 eze öccáz..pff mondom, hagyjuk megnézem máshol..(ez kb 180euro) megyek a másik szakikhoz, ugyan ez a tipus, gyártmány, meg minden...210 euro.. agyam eldobtam..gyors egy-két telefon, és egy orán belul hoztak 31 000 FTért:D mondom, igy már mindjárt jobb:D (u.i.: koltségeimet euroban irom)

>> SzervizTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2009-04-28

Remélem utoljára kell a segédszíj egyik görgőjét kicserélni. Sajna az elválasztó műanyag hiányzott a motortér és a kerékjárati ív közül, így folyton oda nyomta a koszt a kerék. Marklarnak hála sikerült a hiányt pótolni, Csöri berakta az új görgőt és a műanyagot is, probléma tehát megoldva.

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2009-01-06

Ismét eljött az ideje a szervíznek. Az előző alkalommal (vezérlés cseréjekor) kimaradt a hosszbordás szíj feszítő és vezető görgője. Most pótoltuk. Ezenkívül a bal első felső lengőkar volt csereérett, illetve a lengéscsillapító gumiharangját kellett megigazítani.
Olaj (Selénia 20K AR), olajszűrő, légszűrő és pollenszűrő és a gyertyák (gyári NGK 100e Km) lettek cserélve.
Az egyik görgő és a pollenszűrő kivételével minden gyári.

Volt egy kis 156 minitali, mert GTPeti is épp ott volt, lengőkarcsere ügyben.

Legközelebb a hűtőcsere (réz, szivárog, nemszép) és egy kis futómű igazítás lesz.

>> SzervizTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2008-12-14

Vagy kétezer görgője van egy ékszíjnak, vagy kókányolás minősített esete áll fenn. Pár hónapja cseréltem a szíjfeszítő gőrgöt, erre nem megadja magát a csapágy már megen? Szegénynek olyan hangja volt, hogy a legközelebbi szervizbe, Budaörsre is legszívesebben tréleren vittem volna. Darált, reszelt, vinnyogott, mindenféle hangot kiadott, amit egy csapágy ki tud, ha gebaszos.
Szerencsére annyi még volt Alfonzban, hogy az orvoshoz lábon menjen és kivitt az Autóház Budaörshöz, ahol rendbe tették. Kicserélték a görgőt, sőt a munkalap szerint egy szíjfeszítő terelőcsapágyat is cseréltek benne.
Km állás: 169.000

>> SzervizTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2008-11-15

Hát ezt is megéltem. ma belekerült a 169 ezredik kilométer Alfonzba, amit egy kis szervizeléssel ünnepeltem.
Elgurultam Csörihez, hogy szüntesse meg az ékszíj vonyító hangját. Gyönyörű, napsütéses időben autóztunk le Várpalotára. A görgőt (gyári) és az ékszíjat (Dayco Pirelli) Csöri kicserélte, a hang megszűnt és boldogság vala :)

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2008-08-08

Egyik felnim állítólag kicsit ütött lett, így elvittem görgőztetni. Most meg állítólag jó...
Nem túl látványos költségelem ez a móka.

>> SzervizTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2007-12-03

George-ot és Willyt meg fogom ütni. Pár hete kérdezték tőlem, hogy a hosszbordás szíjat és a görgőt cseréltettem-e. Mondtam, hogy nem. Válasz: nem ártana, mert szépen bekavarhat a vezérlésbe, ha szakad.
Na, hát ezt úgy, ahogy van le se szartam, egészen múlt hét péntekig. Beadtam Alfonzt a helyi szerelőhöz, mert iszonyatosan vonyított a motor. Én a generátorra tippeltem, mert onnan jött a hang. Aztán megállapították, hogy a hosszbordásszíj görgője adta meg magát. Kivették, betettek egy új SKF-et, a szíj viszont maradt a régi, azt mondták, még jó állapotban van.
Mindez munkadíjjal együtt 20.000 forintomba fájt.
Szóval George, Willy, jövök egy sallerral Nektek :)
Km állás: 158.300

>> SzervizJata // Alfa 164 2.0 TS Super Silver // 2007-08-18

Tegnapi nap fojamán kilett cserélve a vason mindkét hosszbordás szíj a vezetö görgövel egyetembe.