Blog >> alufelni
ismerőssel újrafényeztettem mind a négy felnit.....széép lett.....és nem is fájt sokba:D!
Igen, eljött az idő. Már sokan szívták a véremet amiatt, hogy még mindig a téli felniken gurulok, de hát végül is nem önszántamból volt ez így. Mindegy, végre felkerültek a nyári papucsok.
Reggel bepakoltam mindent az autóba, pont befért az összes dolog. Elgurultam GabCsiék gumis műhelyéhez, és ott megtörtént a felszerelés. Hát, azt kell, hogy mondjam, nagyon ütős lett a végeredmény, én teljesen elégedett vagyok, még ha ez a felni nem is az eredeti terv volt. De azt hiszem jól alakult így a dolog, nagyon ott van a látvány. :-)
GabCsitól sikerült beszereznem mozgókúpos csavarokat is a felnihez 7000 Ft-ért. Köszi! :-)
És igen! Végre megérkezett a garnitúra. Ma elmentem érte Punisherhez. Kicsit sajnálom, hogy nem az eredetileg kiválasztott felni lesz, de ez is elég jól néz ki. Tetszik. A mérete 8"x17". Kíváncsi vagyok hogyan fog mutatni az autón. Pár nap és kiderül. Már csak mozgókúpos csavarokat kell beszerezni, mert (nem kis meglepődésemre) azt nem adtak hozzájuk.
Bár másfél hónapja megrendeltem a MOMO felniket, azok sajna nem érkeztek meg. És mivel bizonytalan, hogy mikor lesz az általam kinézett felniből valami, kompromisszumot kellet kötnöm, és választottam másikat. Maradtam a MOMO kínálatánál és így alakult, hogy MOMO Strike Black lett a dologból. Ebből állítólag van raktáron. Reménykedem benne, hogy most már minél előbb felkerülhet a nyári gumi is az autóra.
Megrendeltem a MOMO Ten S Black felniket 17"-os méretben. Most már csak várnom kell, hogy végre megjöjjenek...
A bizniszt Punisher intézi nekem.
Ma a tettek mezejére léptem , igaz eleinte hátrafelé:
a bal első ajtózáramban a műanyag elem elrepedése miatt a kulcszárral mozgatott himba szeret befeszülni, nem nyílik az ajtó ilyenkor. Egy ideje rendben volt, de pár napja megint kezdte :-(
Elhatároztam, hogy mielőbb bontóba megyek és megnézem az ottani gép első zárait, ha a műanyag nem repedt azokon, elhozom őket. Sőt úgy tűnt, akár ma el is juthatok böngészni...
Ebből persze az elhúzódó megbeszélések miatt semmi nem lett, viszont menet közben a bal első belső gombot lenyomva sikerült magamra zárni az egész kocsit, majd beragadt az ajtózáram :-p
A jobb egyben ki van véve a himba, ilyenkor az marad nyitva, igaz kívülről bezárni sem lehet , csak a hátsókat lehet kézzel nyomkodni - meg persze a jobb 1-en át kiszállni :-(
Végre lement a nap : szerdánként mutter jön a gyerekekre vigyázni, asszonyka tanfolyamon - én is leléptem egy órácskára a garázsba. Előlre a nyári kerekeket már napközben fel akartam tenni, most legalább nyugodtam megkerestem a kesztyűimet és nem a ház lakóitól zaklatva láttam hozzá.
A garázsba menet belülről - ajtóborítás nincs! :-) - lekaptam a B1 könyöklőt, majd sikerült a zárat kipattintanom, behúzó vissza és döntés:
Pénteken délután TURI:
1. zárak
2. műszerfalernyő - ha nincs szarrá érve! Az enyém a letört fülek miatt nem rögzíthető a műszerfalhoz és gyárilag csak órákkal együtt van 23k-ért.
illetve +1: ha nem drága, el kellene hozni a J1 műanyag kerékdobot - talán a repedt-törött, de nem hiányos lenne a legjobb - hátha kis módosítással a tervezett hátsóhoz öntőformaként szolgálhatna.... ?!
Garázsban: lemostam a felniket és feltettem őket. Gyors orrfutó-szemle is volt közben - kilóra minden megvan, egyenlőre elvannak az elemek, ha kicsit kopogva is.
Bal első emelési pont környéke még decemberben beszakadt, még tart a szilós kinyomás, nyilván emelés csak a lengőkarnál addig. Fel is írom:
LAKATOLÁS B (kevésbé fontos részek-sorozat) 001: bal első küszöb-vég
Mocskos dísztárcsát elmosni szépen, ehhez kellékanyag: BRIGÉCIOL!
Kitaláltam még, hogy ha a lakatolás miatt hátul lesz egy darabig téli-kerék ,a peremén csorbult-sérült J2 RONAL-t megpróbálom rendbetetetni - bár ott tartanánk!
Tegnap Csörinél jártam. Kicserélte a két hátulsó hátsó lengőkart az autómon, kicentírozta a négy alufelnit és beállította a futóművet.
És vele cseréltettem ki a szövetbetétet a bal hátsó kerékdobban, ezt még tavaly üzleteltem Bandival.
Tegnap végre felkerültek a nyári új gumik és persze az új felnik:))) küszöb nincs fent mert müanyagosnál van,,,, Meg alvázvédöztem kezdett 1-2helyen rozsdásodni
Elkészültek az alufelnik (0313) görgőzéssel, javítással, fényezéssel és fel is szereltettek a tengelyvégekre. Nem volt túl szép időnk, így csak egy-két képet csináltunk róla, de ha le lesz mosva a paripa, akkor készülnek majd jobbak is.
123.004 km-nél váltották a nyári gumik a télieket 1668km megtétele után. Nem mondható, hogy nem kíméltem:) Havat nem sokat látott.
[Költségeim: görgőzés-javítás-fényezés: 11.200Ft/db (17"), új kerék csavarok, szelepek, felszerelés, stb.: 8.000Ft.]