Blog >> izzó
E korábbi tulaj nem fordított rájuk túl nagy figyelmet, vagy 8-10 izzót kellett kicserélni. Pedig fény nélkül még az Eiffel torony sem az igazi :)
A kék rendszámvilágítást már lefilozofáltam magammal: azt már csak akkor látja a rendőr, amikor elindultam, akkor meg már csak alig-alig.
Kicseréltem mindkét izzót a tompítottban plusz került egy az izzókészletbe is. Azt hitem olcsóbb az izzó.
Pótoltam a felnikulcsot is, mert a szerzsámossal nem járt, amikor vettem a kocsit. Amit kéőbb pótoltam azt egy defektnél megette a csavar. :-) Inkább, mint a csavar feje kopjon le. :-) Ez befért a pótkerekes dobozba, de nem úgy, mint a gyári. Ezres volt. :-)
Már régebben (is) voltak olyan törekvéseim, hogy megpróbáljam megtalálni a legjobb izzót, ami a lámpákba rakható.
Próbáltam többek között Philips power2night GT150-es izzókat a tompítottba.
Összemérve egy hagyományos izzóval láthatóan jobb a fénye. Tehát, aki nem akarja a fényszóróját nagyobb hőterhelésnek kitenni (a GT150 szabvány 55 Wattos) és nem vágyik a divatos kék fényre, annak mindenképpen ajánlom ezt az izzót. Azért én szokásomhoz híven nem álltam meg és - mivel a 100 Watt azért nekem is merész (...és drága mulatság lehet) -beszereztem egy pár Philips Rallye 80 Wattos izzót. Egy gyors checkolás alapján ezeknek még jobb fénye van...
(Mint kiderült, nálam az izzók nem természetes elhasználódás végett cserélődnek. :)
Update: Nem álltam meg... Befigyelt a xenon-szett. Jó! (De diszkrét, 4300K-s, vagyis fehér fényű. Nem kék show-light...)
Az első DEPO lámpáimba probléma (értsd: közdarab) nélkül befértek a xenon izzók.
Ami a fényerőt illeti, egyértelmű, hogy eddig ez a legjobb. Az egyik trafó egyébként kb. 1 évet bírt ki, ezután csak "hidegen" gyújtott be. Jó, cserébe nem is kerül annyiba, mint a (túlárazott) gyári megoldás.
Update 2: Már gyári projektoros xenon lámpák vannak az autóban.
Update 3: A szgk. világítótestek jelölései:
Fényszóró kivitel:
A - helyzetjelző
B - ködlámpa
C - tompított
R - távfény
CR - táv- és tompított fény
C / R - táv- vagy tompított fény
HC - halogén tompított fényszóró
HR - halogén távfény
HCR - halogén táv- és tompított fényszóró
HC / R - halogén táv- vagy tompított fényszóró
DC - Xenon tompított fényszóró
DR - Xenon táv fényszóró
DC / R - Bi-Xenon
/ = együttesen nem használhatók
Hátsó lámpák kivitele:
A - helyzetjelző
AR - tolatólámpa
F - ködlámpa
IA - tolató reflektor
R - zárófény
S1 - féklámpa
2a - hátsó index
Egyéb lámpák:
1, 1a, 1b első indexek különböző verziói
5 - kiegészítő index a jármű oldalán 6m hosszig
6 - a kiegészítő index a jármű oldalán 6m hossztól
SM1 - oldalsó méretjelző az összes járműhöz
SM2 - oldalsó helyzetjelző 6m hosszig
Álmosan beülve az autóba reggel Kedvessel néztük a szembe álló autón a tompitott fényeit. Ő is, én is csak egy fényt látott.... Ez minket kisért:) A Punto is így kezdte:)
Nagy elánnal áltam neki, majd megszenvedtem. Jó kis droidnak kell lenni, aki izzót cserélget az Alfán! :D Jópár perces káromkodás, felületi sérülések után ismét két "szemmel" vakíthatom a népet!
Jah és hétvégén ahogy megjött a jóidő beköltözött egy kismadár... Kellemes csicseréssel autózunk. De nem sokáig :)
Volt némi szabad időm, így 16 kerekeket megmozgatva (Alfa + családi OFFos) téliesítettem a gépjárműparkot. Többet ért mint egy fogyi show :)
Közben kicseréltem a pótféklámpában egy parázs-izzót is. Tényleg olyan egyszerű, ahogy azt egy márkatárs már vázolta. Egy nagy műanyag fejű csavar fogja fel, aztán pár apróbb a burkolatot. Visszatenni ugyanilyen ultra könnyű volt.
Szombaton kegyetlenül meggyűlöltem az autó hülye vicceit.
Pár hete kiégett a bal első helyzetjelző. Gondoltam, majd veszek égőt a benzinkúton a következő tankolásnál. A kúton nem volt. Hazafelé megálltam egy másikon, ott sem volt. A fékszervízzel és a hűtőventillátor javításával egyidőben (lásd előző post) meg is vásároltam a Hella H6W halogén helyzetjelző izzót, miután 600 forint fölötti ára volt, ezért csak egy darabot. Kicseréltem szombat este, és az a meglepetés ért, hogy nem aludt el a visszajelző a műszerfalon. Lekapcsoltam a tompítottat, kiszálltam, és azt hittem hogy ez valami vicc. A bal oldali (új Hella) vidáman világított, ellenben a jobb oldali is kiégett. Alig egy-két hétre rá.
Nagyon begurultam. Szerencsére Vácon a Meteorban 1532 forintért kaptam KÉT darab helyzetjelző izzót. A másik ment az égőkészletbe. Most pöpec. Kérdés meddig, ámbár a használt égők is működtek 50.000 km-en, (azaz jó ezer üzemórán) át, most cseréltem őket először. Ami meglepő, hogy szinte egyszerre mentek tönkre.
Gondoltátok volna, hogy a GT-ben egy indexlámpa izzó annyira különleges, hogy még a márkakereskedésben is negyed órába telik, míg megtalálják?
Már akkor gyanús volt, amikor egy benzinkúton azt mondták, hogy ők ilyet még nem láttak. Aztán amikor Elaforgnál Karcsiék is csak széttárták a kezüket, hogy nincs ilyenjük, nem volt más választásom, kimentem a Csiki-Begéhez.
Ott elsőre szintén ki voltak akadva rajta, de aztán utánanéztek a számítógépben. Meg is találták. Hozta is nagy vigyorral a dobozt az eladó: - háromezernegyvenkilenc forint!
Mire én: - egy dobozzal?
- Nem, egy darab!
Itt kicsit meglepődtem :)
Valami speckó halogén izzó ez, H21W van ráírva.
Nos beraktam, de továbbra sem működött. Akkor megkértem őket, hogy nézzék át a dolgokat. Végül a hiba nem a foglalatban, nem is a vezeték végén volt, hanem a jobb első lámpánál, ahonnét indul a vezeték a bal első indexhez. A lényeg, hogy megtalálták, kapott kétezer forintot a szerelő és boldogan távoztam :)
(A kép csak illusztráció :)