Blog >> izzó
A hátsó alfa jelről lepattogott a lakk és az embléma is kezdett eltűnni, ezért ki lett cserélve. A hátsó részénél, ahol egy rugó van beakasztva vizet kapott és attól ment szét. A rugó szerintem túl hosszú is lehet, mert már ki is lyukasztotta a jelet. Most nyomtam bele egy kis sziloplasztot, hogy a víz ne menjen bele.
Mivel többen írták a fórumon, hogy mennyire sokat jelent a +50-90%-os fényerejű izzó, ezért gondoltam kipróbálom. A GE +90%-os izzóját (H7) tettem bele, tapasztalatok később.
A fékem egy ideje annyira nyikorgott, hogy az őrületbe kergetett, ezért kapott új betéteket. AZ előző mintex volt, és a brembo tárcsával szerintem nem szerették egymást. Most ferodo ment bele, és végre csendesen tudok fékezni.
Szívás ezerszer. Kicseréltem az izzókat a konzol tekerentyűi mögött. Elég fekete volt már mind. Zsírul világított összerakás után. De akkor vettem észre, hogy bármelyiket tekerem a határok nem a helyükön vannak. :-) Bázeg, szétszedés ismét. Végigjátszottam, hogy jó legyen. Később kocsikázás közben észrevettem, hogy nem reagál a höfok állítására és furán viselkedik a fokozat állításánál is. Áááááá ismét szétszedés és ennek a kettő tekerentyűnek a megcserélése következett. Ezután már tökéletesen működött. Izzó csere a szivargyújtó mögött is. A szivargyújtó nem működik. Holnap megnézem a 15A-es biztosítékot. Kedvem már nem volt hozzá. De legalább szépen világít minden.
Szerda délelőtt Pestországban észrevettem egy másik autó hátulján, hogy a jobb oldali lámpa halványabban világít, vagyis tiszta kéken. Először a trafóra gyanakodtam, hogy megadta magát, de amikor megcseréltem a két trafót, akkor lett biztos, hogy az izzó a hibás. Ma elmentem egy xenon üzletbe, vettem egy izzót, berakattam, és tíz perc múlva már ott sem voltam.
Elérkezett a 2010-es olajcsere ideje is. A km órában 95661 km volt. Ahogy szoktam most sem tettem meg 10.000 km-t az utolsó olajcsere óta :)
Cseréltünk még: olajszűrő, levegőszűrő, bal első tompított izzó, rendszámtábla világítás izzó, riasztótávirányító elem.
A tolatáskori féknyikorgás is orvoslásra került. Szorult egy kicsit a hátsó betét.
Plusz ami meglepetés volt az autó felemelésekor az az, hogy eltört/elrohadt egy kipufogó tartó elem. Ez meg lett hegesztve.
Kell hozzá: 6 db 1,2W rizsszemizzó, csillagcsavarhúzó, torx csavarhuzó, 4 db szög
Ki kellett cserélnem egy izzót ma műszeregységben, mivel az óra világításából egy izzó kiégett. Kicseréltem így hát mind a hatot, hiszen nagyjából megegyező lehet az élettartamuk.
Aki nem csinált még ilyet, először a váltó szoknyáját kell kivenni az ezüstös műanyaggal együtt. Ezt követi a hamutartó egység (2 csillag csavar), majd a váltót körülvevő fekete műanyag keretet (négy csillagcsavar). ezt követi a klíma konzol (4 csillagcsavar).
A négy darab szög ( kb 10 cm hosszú és vékony, hogy a négy lyukon beférjen) tökéletesen alkalmas arra, hogy kiszedjük a rádiót, és a rádió keretet.
Ezt követi az utolsó műanyagburkolat. 2 torx és 2 csillag csavarral.
Miután leszedtünk minden műanyag burkoltatot, jöhet a műszeregység 4 csillagcsavarja.
a hátoldalon hat rizsszemizzó tartó (narancssárga) található. Mivel nincs beleforrasztva az izzó, csak ki kell húzni a régit, és betenni az újat.
A visszaépítés ugyanez, csak fordított sorrendben.
Beépítési idő, ha minden adott legfeljebb egy óra.
km: 101775
Kivolt égve mind a 3 tekerentyü hátsó világítása. Mivel nem kaptam sehol olyan foglalatú izzókat, amien nekem kelett volna, így hasonlót vettem és átforrasztottam a gyári foglalaltba a rizsszem izzókat :) macerás egy munka, legközelebb eredetieket szerválok az tuti! De sokan így ajánlották, mert gyárikat nagyon-nagyon nehéz találni :(
Aki hasonló müveletre adná a fejét, annak egy kis segítség, ami alapján én is csináltam ezt aszerelést:
Hogyan cseréljünk izzót a 147 klímapaneljén?!
A mai garázs témám. :-) Mondjuk nevetek, de nem volt jó kedvem.
1. Xenon trafó a lámpa alá
2. zenét bekötni
3. konzol izzóit kicserélni
Ebből csak a harmadik sikerül. Ja meg a kettes félig. :-)
5:40kor kezdtem a melót. Szétborítottam akonzolt. Ez már gyorsan megy. Gondoltam, leszedem a lököst és utána bekötöm a zenét. A lökös leszedésénél az elöl található négy csavarból csak 3 jött ki. Ezután eltörtem a fejet, amivel csavartam ki. 5 perces gondolkodás után a többit visszaraktam. Nem tudtam kiszedni azt az egy csavart. Majd kövi hétvégén. Pedig jó lett volna. :-)
Na akkor kábelek behúzása. Jó régen megvan az alapanyag. Alig találtam meg, hogy hol húzzam át a kábelt a műszerfalnál. Szépen elvezetve minden. De nem kapcsol az erősítőm. Zsír. A multimeter lemerült. Honnan nem jöhet a csodás táp? Vagy megkakkant az erősítő? Ez is egy hét múlva folytatódik. Ideg megevett. Kocsi alá is be akartam nézni, de egy műszakot lenyomtam a garázsba....ééééés elfelejtettem az ülésfűtéshez a kábelt kiigazítani.
Konzol az könnyen ment. :-D
Ja és még azon kell agyalnom, hogy az RCA kábellel mi legyen, mert nem megy be normálisan a magnó.
Képek nincsennek, mert majdnem összetörtem mindent. :-)
Kiégett a jobboldali rendszámtábla izzóm. Pótóltam. Az költség a pótizzó árát is tartalmazza :)
Műszerfal felső izzó vacakolt...hol égett.....hol nem....mostanában nem.
Kiszed, kicserél (bár 1 picit erősebb)
Este kiderül milyen, max veszek uo izzót mint ami volt és kicserélem arra.
Köztes olajcsere, olajszűrő. Az ülés alatti légzsákcsatlakozót talán már sikerült maradandóan rögzíteni, hogy ne csússzon szét. Rendszámvilágítás izzó csere.
Elsőre jó ötletnek tűnt sétálni egy kicsit, míg az olajcsere tart, de rohadt hideg volt :)