Blog >> v6
Kicseréltem a pollenszűrőt, mert az olajcserénél azt elfelejtettem venni, természetesen aktív szenes került bele. Csere idő 10 perc, nekem 30 perc, de csak mert minden helyet átmosok letisztítok, az is kap műanyagápolót amit nem is látni :)
Végre át lett írva a gép....hivatalosan is V6 tulaj vok :)!
Az önindító bendixes volt.....egy kis upgrade és újra indul gond nélkül!
Az első komolyabb meghibásodásig 1100 együtt töltött kilométert kellett várni, persze így se hagyott ott az útszélén. Történt ugyanis, hogy 300km-re otthonról, egyszer csak felkeményedett a kormány elment a szervó. Félre állok nézem a tartályba nincs egy csepp olaj. Mondom megpróbálok öntök bele, vettem is egy MOL kúton a világ de bizonyosan az ország legdrágább ATF olaját ( M7 rulez ) , hát szinte rögtön kifújta a kocsi alá. Mondom nagy a baj, biztos a kormánymű. Tibi166 egész más okból pont felhívott, mintha csak megérezte volna, mondom neki mi van erre á ő is így járt hidegben, nincs nagy baj , a 166-ban ugyanis a szervó olajnak van egy hűtője elől a lökhárító mögött, és arról valószínűleg lenyomta a bilincset és vele a csövet a hidegben besűrűsödő olaj. Hazaértünk pályán úgy se kellett kormányozni, De a városban halál volt. Majd leszakadt a kezem, a 17-es téli gumik csak fokozták az izomlázat. Végül ma Tibi kb 30 perc alatt megcsinálta és újra tökéletes. Az egész egy 20 ft-os bilincs miatt. AZ szervó olaj került bele.
Az vezetőoldali ablakemelő kapcsolók közül egy darab el volt törve és ki lehetett szedni nem fogta egy pöcök sem. Már el is kezdtem keresgetni a neten, amikor láss csodát találtam, egy tökéletes cseredarabot a kesztyűtartóban!! Meglepi. Ki is cseréltem. A képen a törött darab :)
költségem így : 0 Ft :)
Messzire mentem érte,de megérte.Még csak ismerkedünk...nehéz megszokni hogy gyakorlatilag azt teszek az utakon amit csak akarok!A fogyasztásban kellemesen csalódtam...V6-ot mindenkinek,főleg ilyen üzemanyagár mellett!
Belül szinte tökéletes állapot,a kormányt és a váltógombot kell újrabőröztetni.Az ülés is kicsit ki van kopva a beszállásoktól, de még vállalható.
Kívülről is jó állapotban van...szép gyári állapot,tetszik,nem is akarom pimpelni,max. egy GTA body kit, ha találok.
A motor-váltó-futómű is pöpec,nem szorulnak semmilyen felújításra.A kipufogó fúj ki valahol,az önindító bendixes...ezeket ünnepek után orvoslom...a remus dob amugy is hangos nekem.
A hátsó kipufogó már csak nehezék volt, és nem akartam egy gagyi után gyártott de legalább jó drága kipufogó dobot venni, ezért elvittem Zalaegerszeg legjobb kipufogósához Janika kipufogó szervizben.
Janika Kipufogó
Ki lettek cserélve a flexi csövek, a hátsó dob, a gyári vég pedig vissza lett rakva.
Szép érces hangja lett
A fojtószelep tisztítás után elmúlt a dadogás. Több napja tünetmentes.
Igazából amiatt "kellett" egy kellemes karikát menni a GTV-vel, mert a garázsban nem fértem hozzá a Q4 és a GT téli felnijeihez, de egy ilyen ürügy mindig mosolyt csal az arcomra.
Ez a kocsi egy kincs az autógyártás történetében. Az aresei V6-os különböző, különlegesen szép szólamú hangszínei eszméletlen csemegét jelentenek a fülemnek, pedig nincs abszolút hallásom ;)
Ahogy megy, az egy átlag autó képességeihez képest sci-fi, de még a GT után is, ami egy évtizeddel modernebb konstrukció, összehasonlíthatatlan.
Mivel már nem gyermekkorban van, hanem erős tinédzser a lelkem, jelezte is finoman, hogy ereje teljében van, ebben nincs hiba, de a kipufogó rendszer (ami nem teljesen gyári) nem bírta a hűvös decemberi délelőtt az erőteljes terhelést, a kiáramló boldog gázok kicsit szétcsúsztatták a rendszert. Ezt tavasszal rendbe rakatom, most megy szépen a garázsba pihenni.
A képen is látszik, hogy a kipufogó vége nem áll rendesen, a hangja bestiális egyébként :))
Imádom.
PS: a nyári kerekeken (jó, 8mm-esek) olyan kezesen viselkedett városban és városon kívül a 6-8 fokos síkos úton, hogy magam is meglepődtem B-)
Ma próbáltam a dadogást megszüntetni, kapott 50 liter Shell nitro mellé Liqui Moly Injektortisztítót.
Kapott egy új légszűrőt és karburátor tisztítóval kitisztítottam a fojtószelepet, majd egy kis WD40-et kapott a tengelye.
Eredmény semmi, apróbb rángatások 2000 alatt illetve hirtelen kigyorsításkor dadogás.
Megtisztítottam az LMM-et , de semmi. Majd le is húztama csatlakozót, így a műszerfalon kivillant a hibajelző ugyan úgy bedadog, de semmi tehát valószínű az is jó.
Ami fura , hogy néha random durrog is. Gyújtásra tippelek.