Blog >> v6
Régóta árultam, azonban közös utunkat egy kihagyhatatlan csereajánlat okán fejeztük be. A legjobb, leginkább szeretett autóm volt. A folytatás egy másik legendás típus és sztori...
Egy ideje melegen a bal keréknél csapágyas hang volt hallható, ami a kuplung kinyomásával jelentősen csökkent. Emellett a 155-höz képest már vásárlás óta nagyon lent fogott a kuplung, ezért nem akartam tovább halogatni a cserét. Zé végezte a cserét, új valeo szett került bele. Hát.. az első kilométereken újra kellett tanulnom az autót vezetni, párszor majdnem le is fulladtam vele :) Jól fog végre a kuplung és ott ahol kell neki.
Kapott friss 75W-90 váltóolajat is.
Óraállás: 113e km
Netes böngészés ill. érdeklődés után arra jutottam, hogy nem fogok gyári alsó borítást rendelni, mert elég drága. Úgy döntöttem, teszek egy próbát a polcar-nál kapható 156 alsó burkolattal, amin nincs semmi kivágás, így saját magam alakíthatom ki a szükséges szellőző lyukakat.
Kerestem egy olyan képet, ami felül- vagy alulnézetből mutatja a V6 burkolatot. Ezen a képen keresgéltem támpontokat, ahhoz, hogy az ovális lyukat lehetőleg pontosan tudjam kivágni. A támpontok végül olyan egyenesek lettek, amik jól beazonosítható pontokat kötnek össze (mint pl. a felfogatási pontok) és kb. érintik a kivágandó lyukat. Rajzolgattam, majd a valóban hasznosakat megjelöltem és azokat felrajzoltam fehér jelölő filccel a burkolatra is. Kicsit igazítottam a lyukon "művészileg" :) majd kivágtuk.
A váltónál egy beömlő van gyárilag, nem pedig olyan szellőzők, mint, amit én vágtam, de egyelőre nem akartam, komolyabb beavatkozást ezen a téren, mert látni szerettem volna felszerelve.
A felszerelés sem volt akadálymentes, mivel a felfogatási pontok nem voltak mindenhol lyukon, de erre számítottam is, utángyártott cuccról lévén szó. Ezeek a lyukak többszöri felszerelés és jelölés után ki lettek igazítva és minden a helyén.
Az ovális lyuk pontosan ott van, ahol kell. A váltónál pedig csak annyit kell tennem várhatóan, hogy a menetirány szerinti első 2-3 rést össze kell nyitnom, tehát egy nagyot kell belőlük csinálni, mivel ott van egy kis hajlítás a burkolatban, így ott be tud áramlani a levegő a váltó alá, ahogy a gyárin is van.
Elérkezett az idő egy nagyobb szerviz elvégzéséhez.
Először az első futómű újult meg. Kapott új alsó és felső lengőkarokat, stabilizátor szilenteket és stab. pálcákat. A lengéscsillapítók és a rugók szinte újak Eibach Pro. Így már teljesen koppanás mentes és feszes lett az eleje.
A hátsó traktus jövőre kerül sorra. Bár az állapota még elég jó.
Közben sikerült szert tenni gyári 17"-os felnikre és 4db jó állapotú Dunlop Winter Sport téli gumira is. A felnik nem igényeltek semmi törődést, gumik fel és mehettek az autóra.
Következő történet kicsit nagyobb volumenű volt:
Vezérlés csere, természetesen gyári alkatrészekből, kivéve a szíj mert az Gates lett. Bekerült egy fémlapátos vízpumpa is. A hosszbordás szíjat és a rugós feszítőgörgőjét is cseréltem. Kapott friss hűtőfolyadékot, és persze Selenia 20K-t gyári szűrővel. Az olajteknőt is levettem, megtakarítottam kívül-belül és újratömítettem, pár helyen picit könnyezett az olaj alóla. Lecseréltem a szervó és váltóolajat is. A légszűrő átadta a helyét egy K&N sport betétszűrőnek. Át szilentezem a felső motorkitámasztót is, nagyobb perselyeket kapott és remélhetőleg sokkal tartósabb megoldás lesz. Kellett pár célszerszámot is csinálnom. A vezérműtengelyekhez biztos ami biztos alapon csináltam rögzítőket, a főtengely szíjtárcsájához pedig egy rögzítőt ami mind két irányban megfeszül és biztonságosan lehet az anyát lazítani és meghúzni.
És ha már ennyire szét szedtem a motort akkor egyúttal szépen meg is takarítottam mindent. Illetve ami gyárilag szép sárga galvános azt homok szórtam és kapott új galvánt. A szelepfedél takaró és a szívótorok is gyári állapotba került. Ezek is le lettek szórva, kipolírozva majd lakkozva, hogy szépek maradjanak. Szerettem volna olyan kinézetet adni a motortérnek mint amikor kikerült a gyárból.
Következő projekt a fékrendszer lesz. Brembo nyergek előre, új tárcsák és betétek hátra is.
Ismét köszönet illeti Torjay Lacit az alkatrészek beszerzéséért, illetve a rendkívüli segítőkészségéért!
Gyakorlatilag a nuvola megvétele óta állt fent a jelenség, hogy az üzemanyagszint-mérő az óraegységben nem mutatta a nafta szintjét - azaz igen, a gyújtás/beröffentést követően kb. fél percig, utána rohamos gyorsasággal fittyedt le a mutató zéró állásba, a csóróságjelző lámpa pedig már-már a retinámat égette folyamatosan. ( Csak csendben: kb. négyszer sikerült kifogyasztanom a benzint a bellából, szerencsére mindig benzinkút közelében történt a malőr... )
Egy isteni sugallattól vezérelve, és Töki májsztró ( Zé. munkatársa ) egy korábbi beavatkozását a JTD-men megjegyezvén kicseréltettem a komplett cuccot a tankból AC-pumpástól, úszóstól, membránostól. A rendelkezésemre álló, bontásra ítélt nagyvad alkatrésze került beszerelésre. Éééés - megjavult, a szint korrektül látható, a benzinkannát eltehetem a csomagtartó hátsó fertályába VÉGRE. :)
Nem élhetek G-szem nyifogás nélkül, erről már egy, a Jakab Records ( Andy és Zsunior ) által promótált, ám eddig kiadatlan zenei albumomon is tanúskodik az egyik ( igaz, még meg nem írt ) nóta címe. :P :)
Zé.-nél cserélve lettek ( ezen IS ), kaptam ajiba egy pár használt, de az addig bent lévőknél jobb állapotúnak tűnő stab. pálcát is hátra. Az eddigi első fékbetétek is átadták a helyüket jobb állapotúaknak ( ATE ) - köszi, Gyuszi barátom.
Ma elhoztam a szervizből a kocsit.
Egyfelől remek, hogy a kocsi óramű pontossággal jár (képzavarral élve :D), másrészt olyan elképesztő menetdinamikai adottságokkal rendelkezik, hogy minden alkalommal rácsodálkozom. Itt két kézzel kell fogni a kormányt gyorsításkor. :)
Ami viszont elszomorít, hogy milyen állapotúak voltak az állítólag gyári, újra cserélt hirdotőkék, illetve tömítések. Elhozhattam volna mindent, de nem akartam, így csak az egyébként hibátlan vezérműtengelyeimet (már korábban cserélve lett) mentettem meg, ha valakinek kell, szóljon, ha nem, tartaléknak vagy nehezéknek mindig jó lesz :D
Mit is mondjak, egyik szemem sír, másik nevet. Előbbi nyilván a korábban hiába beleölt idő, energia és főként az ezt övező csalódottság miatt... Node, öröm és boldogság, most hogy egészséges a kocsi, tele is tankoltam, mert szinte üres volt, először megijedtem, hogy mennyire sok ment bele, mert mindig az 56-ba toltam teltankot az elmúlt ~másfél évben, annak meg ugye kisebb a tankja :)
Eddig bírták az első gumik. Laci barátomtól ( Varga Laci, a Fiat/Alfa bontós ) nagyon korrekt áron kaptam két nagyon jó állapotú használt Goodyear Eagle F1 típusút, fel is kerültek a felnikre. A szereltetés GabCsi-nál, a Méta Gumiszervizben esett meg.