Blog >> 156

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-05-18

El volt repedve a teteje. Elaforgtól rendeltem gyári újat.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-05-18

A régi szívócső elrepedt a harmónikás résznél. Csöri rendelt gyári újat. Ha már szétszedtem, kitisztítottam a fojtószelepet is és géppel reseteltem is.

>> AutóápolásPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-05-10

Nálam így néz ki egy 18 éves autó belseje.

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-05-10

Száműztem a szivargyújtót. Meguntam, hogy állandóan kiesik belőle az átalakító.

>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2017-05-04

Az index nem működött, elakadásjelző szintén. Riasztó aktiválása/deaktiválás esetén villogott.

Cserélve az index relé.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-04-25

Ki lett cserélve a légszűrőházam. Az enyém el volt törve a csavarozási pontoknál, ahol a tetejét csavarozom rá a házra. Sajnos újat már nem lehet kapni, így maradt a bontott. Elég sok dolgot le kellett szerelnem, hogy fentről ki tudjam bújtatni, de sikerült. Kapott új légszűrőt is, gyárit.
Km: 172.004

>> Egyébpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2017-04-09

Április elsején belekerült az autóba a 295 ezredik kilométer (a pillanatot megint nem sikerült pontosan elkapnom), s lekopogom abszolút túl is teljesíti minden elvárásom. Jön megy - meglepően dinamikusan - közben alig fogyaszt gázolajat, olajat pedig egyáltalán nem.Megszűnt a klíma és hűtőventillátor hektikus működése (fogalmam sincs mitől - talán így próbálja meghálálni a törődést, mint egy menhelyről befogadott kutya), valamint a vezetőülés alatti csatlakozó fixre forrasztásával már a légzsáklámpa sem világít a műszerfalon, így ebben a hónapban le is műszakiztatjuk a gépet. Ha időnk engedi kicsit foglalkozunk is vele, de ezek mind csak apró, a működést nem befolyásoló, leginkább csak zavaró dolgok elhárítása lesz.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-04-07

Olaj: Castrol 10W60
Olajszűrő: MannFilter
Km: 171572

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2017-06-26

Felrakattam nyári felni-gumi összeállítást. Szerintem, még mindig nagyon dögös. :-)

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2017-03-22

A Sprintauto Service-ben beszerelték az új Eibach pro kit rugókat és a Koni STR.T lengéscsillapítókat. Az alkatrészt én vittem, de kellett még hozzá 4 porvédő a lengéscsillapítókhoz, illetve Rado szólt, hogy a felső lengőkarok elég gatyák (a szilentek nyikorgását én is hallottam), úgyhogy azokat is kicserélték.

Beigazolódott a sejtésem, hogy nem a gyári rugók voltak benne, hanem egy Vogtland ültető szett, ami 40 mm-t ültet elöl-hátul. Az új rugókkal (amik 3 centit ültetnek) is láthatóan magasabb lett a kocsi, főleg elöl. Ezt egyáltalán nem bánom, mert állandóan leért mindenhol az eleje. Attól, hogy egy kicsit magasabb lett még most is elég jól néz ki. :)

A fő különbséget persze akkor vettem észre mikor elindultam az autóval és mentem kicsit. Szó szerint ég és föld. Sokkal összeszedettebb az egész, a gátlók pont jó keménységűek. Nem billeg, nem úszkál, fogja az utat és fekszik a kanyarban, mint macska az ágyban. :) Egyszerűen olyan, mintha egy másik autót vezettem volna.

Ja és kicserélték az ABS pumpát az eredeti megjavítottra. Rendesen működik: van ABS, működik a sebesség mérő és km számláló és nincs hibaüzenet. :)

Csináltam egy előtte-utána képet, ami elég béna, de azért látszik a lényeg. És van egy kép a régi rugókról is.