Blog >> 156
A régi szívócső elrepedt a harmónikás résznél. Csöri rendelt gyári újat. Ha már szétszedtem, kitisztítottam a fojtószelepet is és géppel reseteltem is.





Az index nem működött, elakadásjelző szintén. Riasztó aktiválása/deaktiválás esetén villogott.
Cserélve az index relé.
Ki lett cserélve a légszűrőházam. Az enyém el volt törve a csavarozási pontoknál, ahol a tetejét csavarozom rá a házra. Sajnos újat már nem lehet kapni, így maradt a bontott. Elég sok dolgot le kellett szerelnem, hogy fentről ki tudjam bújtatni, de sikerült. Kapott új légszűrőt is, gyárit.
Km: 172.004
Április elsején belekerült az autóba a 295 ezredik kilométer (a pillanatot megint nem sikerült pontosan elkapnom), s lekopogom abszolút túl is teljesíti minden elvárásom. Jön megy - meglepően dinamikusan - közben alig fogyaszt gázolajat, olajat pedig egyáltalán nem.Megszűnt a klíma és hűtőventillátor hektikus működése (fogalmam sincs mitől - talán így próbálja meghálálni a törődést, mint egy menhelyről befogadott kutya), valamint a vezetőülés alatti csatlakozó fixre forrasztásával már a légzsáklámpa sem világít a műszerfalon, így ebben a hónapban le is műszakiztatjuk a gépet. Ha időnk engedi kicsit foglalkozunk is vele, de ezek mind csak apró, a működést nem befolyásoló, leginkább csak zavaró dolgok elhárítása lesz.

Olaj: Castrol 10W60
Olajszűrő: MannFilter
Km: 171572
A Sprintauto Service-ben beszerelték az új Eibach pro kit rugókat és a Koni STR.T lengéscsillapítókat. Az alkatrészt én vittem, de kellett még hozzá 4 porvédő a lengéscsillapítókhoz, illetve Rado szólt, hogy a felső lengőkarok elég gatyák (a szilentek nyikorgását én is hallottam), úgyhogy azokat is kicserélték.
Beigazolódott a sejtésem, hogy nem a gyári rugók voltak benne, hanem egy Vogtland ültető szett, ami 40 mm-t ültet elöl-hátul. Az új rugókkal (amik 3 centit ültetnek) is láthatóan magasabb lett a kocsi, főleg elöl. Ezt egyáltalán nem bánom, mert állandóan leért mindenhol az eleje. Attól, hogy egy kicsit magasabb lett még most is elég jól néz ki. :)
A fő különbséget persze akkor vettem észre mikor elindultam az autóval és mentem kicsit. Szó szerint ég és föld. Sokkal összeszedettebb az egész, a gátlók pont jó keménységűek. Nem billeg, nem úszkál, fogja az utat és fekszik a kanyarban, mint macska az ágyban. :) Egyszerűen olyan, mintha egy másik autót vezettem volna.
Ja és kicserélték az ABS pumpát az eredeti megjavítottra. Rendesen működik: van ABS, működik a sebesség mérő és km számláló és nincs hibaüzenet. :)
Csináltam egy előtte-utána képet, ami elég béna, de azért látszik a lényeg. És van egy kép a régi rugókról is.


Megjöttek. :) Eibach pro kit rugók és Koni Str.t lengéscsillapítók. Jövő héten kerülnek be, már nagyon nagyon kíváncsi vagyok. :)
Az az igazság, hogy nem tudom milyen rugók vannak benne, mivel azokon nem találtam semmiféle jelölést is sima fekete rugók. Viszont szemre lejjebb van, mint egy sima sport futóműves 156.
Beraktam egy képet a jelenlegi állapotról, hogy lehessen látni majd a különbséget.



2
506
Fórum
Friss topicok
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Giulia
- Szerelőműhely
- Erőforrás alternativák
- KRESZ
- Alfáskisállatoskedvences
- Oldtimer, youngtimer
- Ugyanaz kicsiben
- Együnk-igyunk, amíg teh...
Tagok
Új tagjaink
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas



