V.Tomi.145-146 🍀2018-07-16 15:35:27 // 140855
Csak vonóhorogot :)
Rolee462018-07-15 23:13:32 // 140854
A jó állapotban lévőknek még van árúk,az occok meg sokba lesznek😏
Kazes☻2018-07-15 22:08:51 // 140853
Aha... hát találtam ott (is) egy-két jót, ami ránézésre jó lenne! :)
Kazes☻2018-07-15 22:08:04 // 140852
Klassz, de kicsit drága... mondjuk Giuntininek lehet pont jó! ;)
Rolee462018-07-15 21:09:31 // 140851
Németbe is sok a rozsdás autó😕,de vannak olyanok,akik megtehetik és csak nyáron használják a hobby autójukat.Azokon nincs sok rozsda🙂.
Rolee462018-07-15 21:03:36 // 140850
Ez is Nero😊,de kevés km-es😉
Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/alfa-romeo-145-twin-spark-1-4-l-103-ps-schwarz-top-zustand/889738641-216-6837?utm_source=sharesheet&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android
Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/alfa-romeo-145-twin-spark-1-4-l-103-ps-schwarz-top-zustand/889738641-216-6837?utm_source=sharesheet&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android
Rolee462018-07-15 20:44:38 // 140849
Kincses ládát találtál neki😄😉
V.Tomi.145-146 🍀2018-07-15 13:42:42 // 140848
Kisvuk2018-07-14 12:45:00 // 140846
Sziasztok !
Sürgössen szükségem lenne egy 146 bal hátsó féknyeregre tárcsához (1998,1.6 TS.). Aki tud megoldást kérem keressen .
Üdv, Pisti
Sürgössen szükségem lenne egy 146 bal hátsó féknyeregre tárcsához (1998,1.6 TS.). Aki tud megoldást kérem keressen .
Üdv, Pisti
Kazes☻2018-07-12 19:23:10 // 140845
Meg lett... nagy nehezen. ;-) De kár, hogy fekete! :-P De azért klafi... :-)
Kazes☻2018-07-12 19:03:16 // 140844
A német se jó?! Az osztrákosokat szidják, azt már több helyen is olvastam. A Szicília környékiek biztos nem láttak egy szem hót se nem! :-D
Bocs, de link köllene... ;-)
Bocs, de link köllene... ;-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-12 18:56:36 // 140843
Olaszból igaz csak. Máshonnan meg a rozsda játszik.
Egyébként a hahu-n ott egy tetőablakos 1.8ts jó árban, jó kiállással. Egy megnézést simán ér az is. Nekem az szimpatikus autó. A fotók nem jók, de ami látszik, az nem rossz.
Egyébként a hahu-n ott egy tetőablakos 1.8ts jó árban, jó kiállással. Egy megnézést simán ér az is. Nekem az szimpatikus autó. A fotók nem jók, de ami látszik, az nem rossz.
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-12 18:52:02 // 140842
Mondjuk ahogy nézem az itthoni felhozatal elég roncstelep. Biztos nem akarsz 146-ot? Sokkal jobb a kínálat. Az a grafit színű 1.6 TS SE full bőrrel pl kifejezetten szép, és különleges így képekről. De az 1.7 boxi is bíztató és használhatónak tűnő jtd-k is vannak.
Kazes☻2018-07-12 18:47:21 // 140841
De csak olasz honból, igaz? Vagy bárhonnan a tréler játszik?! :-o
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-12 18:42:46 // 140840
Aha.. Td100, már villanyos adagolós és a jtd előd blokkal (1910ccm). Az még bejáratós volt annyi km-rel :-) A behozással annyi a gond, hogy tréleren jöhet csak, az plusz ktség. Mire rendszámozod, névre írod, vizsgáztatod, már túl sokban van. Többe lesznek a járulékos költségek mint az autó. És akkor még mindig lutri, hogy mit hoztál be, mit kell még rá költeni.
Giuntini2018-07-12 16:39:57 // 140839
A Te nézelődéseid mindig jók.:) Mit szólsz ahhoz a kék 1.4 TS-hez???
Kazes☻2018-07-12 16:06:38 // 140838
Hehe... én is pont azokat, arrafelé nézelődtem! :)))
Giuntini2018-07-12 16:02:56 // 140837
Az enyém 1.9 TD volt, 100 pacival.Az a típus, ami biztonságosan elmegy A-ból B pontba, de semmi több. Bár szerintem nagyon jó minőségű volt, rozsda 13 éves korában mikor eladtam semmi. Nem zörgött, a műszerfal és az egész belső korrekt volt. Annyi hibával adtam el, hogy az adagolóból folyt a gázolaj, és a kuplung már nagyon kemény volt, de 350 ezer volt benne! Eredeti!
Most láttam a Hahun egy egész korrektnek tűnő 145-öt, bár nem nagyon akarok itt venni. Inkább rászánnék 1000€-ot, és valahonnan Velence vagy Milano környékéről hoznék be.
Most láttam a Hahun egy egész korrektnek tűnő 145-öt, bár nem nagyon akarok itt venni. Inkább rászánnék 1000€-ot, és valahonnan Velence vagy Milano környékéről hoznék be.
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-12 13:47:42 // 140836
80 ezer volt a Marisban amikor vette, és kb másik 80-at gyűrt bele jórészt városban. Olyan munkája volt, hogy boltokat járt körbe, akár naponta. A kutyacsont a stabilizátornál rendszeresen szétesett (146-ban nincs is ilyen alkatrész), második helyen a kormány összekötő állt a pusztulás listán ha jól emlékszem. Ezek gyengék voltak benne, más baja nem nagyon volt. Tény, hogy nem jó utakon járt, és ha haladni kellett, haladt, kapta az ívet a vas. Elég megbízható csataló volt az, az első olasz gép a haveri körben. Az élő cáfolata volt mindannak, amit az olasz autókról szájhagyomány útján "tanultunk" :-) És hogy ment, jesszus. Sima 1.6 szívó, mai napig nem fogom fel ésszel, hogy az hogy bírt annyira menni. Állítólag chipes volt. 8.2 alatt volt 100-on, Imi barátom nyomta neki, én stoppereztem :-)) 7400-ig forgott (napi rendszerességgel kapta is a fordulatot), ott dadogott le, 200 fölé lazán ment, és ha nem volt bántva elképesztően keveset evett. Nagyon jó autó volt.
Ha nincs az a Maris, lehet nem vagyok most itt, hanem valami VW fan klubot boldogítok és valami szörnyű passatból nézem irigykedve a szép olasz dögöket :-D
Ha nincs az a Maris, lehet nem vagyok most itt, hanem valami VW fan klubot boldogítok és valami szörnyű passatból nézem irigykedve a szép olasz dögöket :-D
Kazes☻2018-07-12 12:49:07 // 140835
Igen. :) De hát sajna kókler volt az előd, csak tulaj... ezért is volt aztán menthetetlen... : /
VKG231!!! (156+75)2018-07-12 12:24:49 // 140834
Jó is az, csak normális gazdája legyen :)
Persze szegény Arna azért nem a szépség mintapéldája :)
Persze szegény Arna azért nem a szépség mintapéldája :)
Kazes☻2018-07-12 12:12:52 // 140833
Nálunk a Td volt előbb és meg is lepődtem, amikor elkezdtünk vele járni, hogy itt is elmegy szépen, ott is ... majd megjött a Ts és visszaálltam a rendes Alfás közlekedésre! :)))
Kazes☻2018-07-12 12:10:59 // 140832
Bizony, bizony... én az Arnámat nagyon bírtam, a kis boxi miatt! :)
marci912018-07-12 11:20:04 // 140831
Ez tényleg nagy meglepetés volt nekem is. Nem gondoltam volna, hogy egy korábbi és egy facelift utáni évjárat között ekkora különbség lehet. Nekem kissé olyan, mintha gyárilag próbálták volna sportosabbá varázsolni a futóművet, csak közben meg a hazai utak... Sokszor én is sajnálom szegényt, főleg városi használatnál.
Engem elgondolkodtatott amúgy, hogyha egyszer lesz sok-sok időm és nincs fizikai akadálya, lehet megpróbálom beszerelni egy korai TD rugóit. Az alkatrész katalógus szerint egyezik a két autó futóműve. A rugalamasabb rugó ráadásul sokkal jobban kímélné a futómű többi részét is. Gyuri TD-je príma példa erre, nekem 140E-nél már olajosodni kezdtek az első telók. A TD nagy meglepetés volt amúgy nekem. A fene se gondolta volna, hogy egy dízel Alfa is lehet sportosan mérges :D Ők egyszerűen tudják a titkát, akár dízel, akár benzin és kész.
Engem elgondolkodtatott amúgy, hogyha egyszer lesz sok-sok időm és nincs fizikai akadálya, lehet megpróbálom beszerelni egy korai TD rugóit. Az alkatrész katalógus szerint egyezik a két autó futóműve. A rugalamasabb rugó ráadásul sokkal jobban kímélné a futómű többi részét is. Gyuri TD-je príma példa erre, nekem 140E-nél már olajosodni kezdtek az első telók. A TD nagy meglepetés volt amúgy nekem. A fene se gondolta volna, hogy egy dízel Alfa is lehet sportosan mérges :D Ők egyszerűen tudják a titkát, akár dízel, akár benzin és kész.
VKG231!!! (156+75)2018-07-12 11:14:54 // 140830
Egyébként a boxer teljesen jól megy, és nincs ám soktízezres vezérlés, meg vezmód meg kutyafüle... :) (És akkor ez még csak a hétköznapi használat, nem a motorpukk, ami azért a TS16V-től nem áll nagyon messze...)
Apróságok előfordulnak, meg nagyon alacsonyan van a nózija, de azért azt nem szeretném, ha eljutnánk oda, hogy a TS16V megbízhatóbb a boxernél :))))))))))
Pl városi használatra egyértelműen tök jó a boxi. Oké, sokat eszik... De az az 1-2 liter nem akkora különbség szerintem.
Az enyémnek sok baja volt, pláne ahhoz képest, hogy csak 2 évet volt nálam, de kb minden az előző tulaj hanyagsága... :) (Pl az átütött termosztát a rossz vízpumpa miatt nem nevezhető túl pozitífvnak, ahogyan a seprűnyélllel állítható jobb első ablak sem, de akár a 15W40-es olaj használatát is ide sorolnám...)
Ami meg nem, az meg azé' vót', mert fiatal voltam és kellett a pénz :))))))))
Meg mert szavak nincsenek az útminőségre az országban, és ez már 9 éve is így volt :) Konkrétan volt olyan, hogy - igaz már a 195/50R15-ös gumin- nyomvályún koppant fel a kipuffleömlő. Dváááááááááááááááá!!! Amikor meghallottam a jól ismert csattogást (sortömítés ugye, hiszen itt a 4 henger leömlője 4 felé megy... ezért ha leér, csak az egyik leömlő deformálódik), azt hittem, ott borítom árokba. Mindezt a műszaki előtt EGY nappal.
Apróságok előfordulnak, meg nagyon alacsonyan van a nózija, de azért azt nem szeretném, ha eljutnánk oda, hogy a TS16V megbízhatóbb a boxernél :))))))))))
Pl városi használatra egyértelműen tök jó a boxi. Oké, sokat eszik... De az az 1-2 liter nem akkora különbség szerintem.
Az enyémnek sok baja volt, pláne ahhoz képest, hogy csak 2 évet volt nálam, de kb minden az előző tulaj hanyagsága... :) (Pl az átütött termosztát a rossz vízpumpa miatt nem nevezhető túl pozitífvnak, ahogyan a seprűnyélllel állítható jobb első ablak sem, de akár a 15W40-es olaj használatát is ide sorolnám...)
Ami meg nem, az meg azé' vót', mert fiatal voltam és kellett a pénz :))))))))
Meg mert szavak nincsenek az útminőségre az országban, és ez már 9 éve is így volt :) Konkrétan volt olyan, hogy - igaz már a 195/50R15-ös gumin- nyomvályún koppant fel a kipuffleömlő. Dváááááááááááááááá!!! Amikor meghallottam a jól ismert csattogást (sortömítés ugye, hiszen itt a 4 henger leömlője 4 felé megy... ezért ha leér, csak az egyik leömlő deformálódik), azt hittem, ott borítom árokba. Mindezt a műszaki előtt EGY nappal.
Giuntini2018-07-12 10:35:37 // 140829
Az is az igazsághoz tartozik, amit most az utóbbi egy évben ráköltöttem az 59-re, a hf probléma kapcsán, a harmadából de a feléből egy nagyon pipec állapotú 145 TS-t vehettem volna. Az 59 2,4 abszolút nem alkalmas a rövid távú városi közlekedésre. A mimap vezettem a 730d-t. Hogy az mennyivel könnyebben melegszik mint az 59. Pedig az enyémben új termosztát van!
Giuntini2018-07-12 10:23:05 // 140828
Akkor ott valami gond volt a Mareán, mert én 350 ezer km-el adtam el, még a kuplung is gyári volt, a futóműben kétszer cseréltem stab pálcákat. Igaz, az az autó szinte újként került hozzám.
Most ismét napirenden van nálam a 145 téma. Alfa City-n láttam nagyon sokat, és az a forma most is nagyon üt. Érdekes, mikor megjelent nem tetszett annyira. Viszont az a forma kínálja magát egy kis optikai tuningra.
Én nem akarnék száguldozni vele (arra ott van a 159), ez inkább városi autónak kellene, mindennapokra. Alapkövetelmény, hogy ne legyen rohadt, és én is a TS motorra szavazok. Baromi jó a boxer hang, de itt elsőrendű követelmény a használhatóság. Elég az 1.4-es motor. Úgy néz ki barátnőm egyre többet lesz itt Amerikából, és akkor lesz mivel járnia neki is. Alfa City-n ismét beszéltem az olasz rendőrautósokkal, és 1000€ környékén már lehet nem rohadtakat kapni, meg hát ott kevésbé rohadnak. Az Auto Scout-on viszont a szép QV-kért akár 5000€-ot is elkérnek. A jó 145-öknek kezd felmenni az áruk. Kevés van, és egyediek.
Most ismét napirenden van nálam a 145 téma. Alfa City-n láttam nagyon sokat, és az a forma most is nagyon üt. Érdekes, mikor megjelent nem tetszett annyira. Viszont az a forma kínálja magát egy kis optikai tuningra.
Én nem akarnék száguldozni vele (arra ott van a 159), ez inkább városi autónak kellene, mindennapokra. Alapkövetelmény, hogy ne legyen rohadt, és én is a TS motorra szavazok. Baromi jó a boxer hang, de itt elsőrendű követelmény a használhatóság. Elég az 1.4-es motor. Úgy néz ki barátnőm egyre többet lesz itt Amerikából, és akkor lesz mivel járnia neki is. Alfa City-n ismét beszéltem az olasz rendőrautósokkal, és 1000€ környékén már lehet nem rohadtakat kapni, meg hát ott kevésbé rohadnak. Az Auto Scout-on viszont a szép QV-kért akár 5000€-ot is elkérnek. A jó 145-öknek kezd felmenni az áruk. Kevés van, és egyediek.
VKG231!!! (156+75)2018-07-11 19:53:07 // 140827
Nekem csak rossz tapasztalatom volt a magasságával, pedig egy idényt lenyomtam 195/55 R15-ös gummákon is (ami ugye nem a gyári mérete csak a jtd-qv párosnak), de akkor is folyton túl alacsony volt.
Pedig azok a toora canonica felnik nagyon szépek vóttak :)
Pedig azok a toora canonica felnik nagyon szépek vóttak :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-11 17:48:02 // 140826
Ezért sem merek boxira váltani, erről olvastam sokat, hogy állandóan lekoppannak. És ha lekoppan, akkor törik, szakad. Hangra állat jók, de maradok a funkcionalitásnál :-) Az átmeneti autónak vett TD hatalmas meglepetés volt, nem gondoltam, hogy 7 év után még azon agyalok, hogy mégsem kéne lecserélni. Pont annak az ellenkezője amit írsz. Soha ilyen gondtalan autóm nem volt. Kopp..kopp :-)
Emlékszem, Imi barátom a Marea-ján 1-2 telente futóművet újított, nem bírta igazán. Ebben meg szinte minden gyári. Egy kormány összekötőt, kért, és hátul a lengőkar csapágy kapott egy felújítást. És kb azért, mert épp volt itthon egy szett, átszilenteztettem a lengőkarokat, mondván a gumi alkatrész azért öregszik. 7 év városozás alatt. Egy néhány éves autó szintjét hozza úgy, hogy két fillér hozzá minden.
Emlékszem, Imi barátom a Marea-ján 1-2 telente futóművet újított, nem bírta igazán. Ebben meg szinte minden gyári. Egy kormány összekötőt, kért, és hátul a lengőkar csapágy kapott egy felújítást. És kb azért, mert épp volt itthon egy szett, átszilenteztettem a lengőkarokat, mondván a gumi alkatrész azért öregszik. 7 év városozás alatt. Egy néhány éves autó szintjét hozza úgy, hogy két fillér hozzá minden.
VKG231!!! (156+75)2018-07-11 16:41:08 // 140825
Nnna a boxerrel ugyanez megvan 30-nál is, azzal a különbséggel, hogy nem csak azt érzed, hogy szétesik, hanem jó eséllyel valóban :DD De legalább a leömlőt leszakítod :D Ha esetleg lenne egy kis fölös pénzed meg időd újratőcsavaroztatni :DD Ha pedig sikerül végleg elb.szni, akkor HF le... :D
Imádtam, 2 év alatt többet feküdtem alatta, mint a 155 alatt 6 év alatt, pedig ott váltót is cseréltünk :D Meg egyszer kuplung munkahenger cserekor sikerült annyira fellevegősíteni a rendszert, hogy 2 órán át nyomkodtuk felváltva a haverommal :D
De nem vagyok igazságos, ha ugyanolyan magas lett volna a 155, tuti azzal is lett volna ilyen gondom.
Imádtam, 2 év alatt többet feküdtem alatta, mint a 155 alatt 6 év alatt, pedig ott váltót is cseréltünk :D Meg egyszer kuplung munkahenger cserekor sikerült annyira fellevegősíteni a rendszert, hogy 2 órán át nyomkodtuk felváltva a haverommal :D
De nem vagyok igazságos, ha ugyanolyan magas lett volna a 155, tuti azzal is lett volna ilyen gondom.
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-11 15:24:38 // 140824
Szólj mindenképp, egy újságot veszek akkor :-)
De még akár össze is gyűlhetünk 145/46-ozni egy mini tali erejéig a magazin kedvéért :-)
Sőt a felniket is kölcsönadom a fotózásra, mégse lemezkerékkel már.. :-DDD
De még akár össze is gyűlhetünk 145/46-ozni egy mini tali erejéig a magazin kedvéért :-)
Sőt a felniket is kölcsönadom a fotózásra, mégse lemezkerékkel már.. :-DDD
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-11 15:18:21 // 140823
Na ennyire azért nem vészes, csak kicsit billeg mint egy 156 :-P
Viszont Marci volt itt tegnap az 1.6 TS-el. Sima Fl-es, nem SE verzió, magas futóműves. Mentünk az övével, aztán a TD-vel egyet itt a kivezető úton. Jó sz@r út. A különbség valami elképesztően drasztikus. A TS-ben 60-70 körül is az az érzésed, hogy most hullik szét, ráz, küzd a futómű. Pedig egyben van az autója nagyon, nem kopog, nem üt, csak valahogy nem szereti az ilyet, hánykódik. Ugyanott a TD-vel 110-zel mentem végig mindenféle dráma nélkül. Meglepő volt.
Eddig is feltűnt, hogy a TD-t nem viseli meg a rossz út, igazi kis crossover. És nincs túl lent semmije, nem ér le az alja soha sehova. Nem véletlenül megy 4 hét múlva hegyi túrára, sziklás úton vadkempinget megközelíteni, patakon átkelni :-D
Viszont Marci volt itt tegnap az 1.6 TS-el. Sima Fl-es, nem SE verzió, magas futóműves. Mentünk az övével, aztán a TD-vel egyet itt a kivezető úton. Jó sz@r út. A különbség valami elképesztően drasztikus. A TS-ben 60-70 körül is az az érzésed, hogy most hullik szét, ráz, küzd a futómű. Pedig egyben van az autója nagyon, nem kopog, nem üt, csak valahogy nem szereti az ilyet, hánykódik. Ugyanott a TD-vel 110-zel mentem végig mindenféle dráma nélkül. Meglepő volt.
Eddig is feltűnt, hogy a TD-t nem viseli meg a rossz út, igazi kis crossover. És nincs túl lent semmije, nem ér le az alja soha sehova. Nem véletlenül megy 4 hét múlva hegyi túrára, sziklás úton vadkempinget megközelíteni, patakon átkelni :-D
Kazes☻2018-07-11 12:19:45 // 140822
Akkor turbó nélküli...! :)))
Kazes☻2018-07-11 11:45:30 // 140821
Én nem is nagyon merek forszírozni a tádéval, mert attól félek leborul az útról... ijesztget! :)))
VKG231!!! (156+75)2018-07-11 11:35:38 // 140820
Ezért tökéletes autó a 75 TS :))) Nem kell vele nagyon gyorsan menni, de a balansza minden közül a legjobb, a ZF kormánymű precízebb, mint a többiben, sperr - ideális súlyelosztás... :)
De hozzáteszem: Jó balanszú elsőkerekes autó szerintem a túraautókon innen nem igazán van és nem is lehet, azokban meg ott a brutál sperr és a slick gumi...
Nem kérdés, hogy a hot hatchek megindítják a feneküket is szépen (ahogy amúgy a 156 is behúzza maga alá a popsiját forszírozott helyzetben), de azért úgy a határon menni utcai autóval csak hátsókerekessel lehet, ahogyan azt az én érzékeim kívánják. És itt sem hetesbéjemvé kell hozzá, hanem nagyon max 1500 kiló és szívómotor... Legalábbis ezt gondolom amíg ki nem próbáltam egy Giuliát. Ha az meggyőz, akkor a többi nem érdekel :)
A háromszázon lovas tájperrek meg gófgétéik engem nem érdekelnek, a fókuszból is csak az öthengeres RS a hangja miatt... :) Minek meg hova? :) A Nordschleifén úgysem fogok körrekordot dönteni egy olyannal sem... :)
De hozzáteszem: Jó balanszú elsőkerekes autó szerintem a túraautókon innen nem igazán van és nem is lehet, azokban meg ott a brutál sperr és a slick gumi...
Nem kérdés, hogy a hot hatchek megindítják a feneküket is szépen (ahogy amúgy a 156 is behúzza maga alá a popsiját forszírozott helyzetben), de azért úgy a határon menni utcai autóval csak hátsókerekessel lehet, ahogyan azt az én érzékeim kívánják. És itt sem hetesbéjemvé kell hozzá, hanem nagyon max 1500 kiló és szívómotor... Legalábbis ezt gondolom amíg ki nem próbáltam egy Giuliát. Ha az meggyőz, akkor a többi nem érdekel :)
A háromszázon lovas tájperrek meg gófgétéik engem nem érdekelnek, a fókuszból is csak az öthengeres RS a hangja miatt... :) Minek meg hova? :) A Nordschleifén úgysem fogok körrekordot dönteni egy olyannal sem... :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-11 11:20:30 // 140819
Ízlések és pofonok ugye :-) A hang nekem annyiban számít, hogy elviselhető legyen. Ezen kívül csakis az autó balansza, és reakció készsége érdekel. Amikor tényleg rákattanok a vezetésre, csakis erre feszül rá minden idegszálam. Na ilyen nem volt már lassan két éve :-( Ilyen 1-2 másodpercek a szörnnyel, de ennyi. Már eljutottam addig, hogy 4 kerékkel csúszva beraktam a kereszteződésbe (elértema ződet..sárgát.. yess) a múltkor. És ennyi megáll a műsor, lehetetlen tolni tovább. Ha azzal a lendülettel játszok tovább, 200-zal szállunk át a vasúti hídon, városban. Pedig indulna az adrenalin, a lábam már rezdül a padló felé, bekapaszkodok a kormányba, aztán a józan ész felülkerekedik. Ez ilyen.
A Tádé meg kevés. Jókat huligánkodok vele, de az adrenalin küszöböt nem éri el. A balansz sem olyan. A kormány pontos, de nem elég feszes, az erő olschool turbós módjára 2200-nál hirtelen jön meg, aztán el is fogy hamar, nincs elég fordulat tartomány és kevés a tolás, nincsenek meg az erőhatások :-) De mindegy, ezt másért szeretjük, kényelmes, városban pont eléggé dinamikus, és atomcsapás álló a technika, nem bír elromlani :-D
A Tádé meg kevés. Jókat huligánkodok vele, de az adrenalin küszöböt nem éri el. A balansz sem olyan. A kormány pontos, de nem elég feszes, az erő olschool turbós módjára 2200-nál hirtelen jön meg, aztán el is fogy hamar, nincs elég fordulat tartomány és kevés a tolás, nincsenek meg az erőhatások :-) De mindegy, ezt másért szeretjük, kényelmes, városban pont eléggé dinamikus, és atomcsapás álló a technika, nem bír elromlani :-D
VKG231!!! (156+75)2018-07-11 10:47:24 // 140818
Amúgy én is gondolkodom rajta, hogy ne legyen-e a végcél mégis inkább egy Giulietta, mert az a popsi valahol hátul az agytekervényeimben olyat indít el, amit még a 75 sem :)))
De nem lesz Turbodelta, ez szinte tuti :)
De nem lesz Turbodelta, ez szinte tuti :)
VKG231!!! (156+75)2018-07-11 10:46:22 // 140817
Ó, azért hidd el, a 155 nagyon más kávéház volt :))) Nekem a gyorsan menés nem nyomatékból, hanem fordulatból van, ilyen (de)generáció vagyok, nem tehetek róla :) 4000 felett kezdődik az élet!! :)
Amúgy a 156-nak 2.2-t fordul a kormány kopptól-koppig, a GTA-nak 1.8-at :)))
Kemény futómű nekem mostan nem kell, "nein danke, ich fahre" :))) Tegnap Füredről felfelé egy szegény háromajtós Stilo ment előttem, én meg az első és a második hajtűben negyedik padlón fordultam el... Szerintem azóta sem érti mi történt és hogyan fordulhattam el akkora tempóval :) Külső íven. Hiába érződik az 56 puhának, nagyot alkottak vele. ÉS negyedikben már szerencsére a sperr sem hiányzik, azért nem n+1 nm van benne :) De azért egy Q2... :)
Nekem a 155-ben két dolog volt a szerelem: a 8V TS motor és a napfénytető. A többi mindegy, ezt a kettőt keresem bármilyen autóban :))) Ha 1987 előtt készült, akkor lehet Nord, ott egye meg a fene :)
Ha ez 50-50%-ban számít, akkor most eltoltam 75-25-re a napfénytető oldalára ezzel a Punto Cabrioval, de lehet, hogy 80-20-ra :) Bár a Lampredi SOHC sem nagyon szar dolog többnyire :)
Amúgy a 156-nak 2.2-t fordul a kormány kopptól-koppig, a GTA-nak 1.8-at :)))
Kemény futómű nekem mostan nem kell, "nein danke, ich fahre" :))) Tegnap Füredről felfelé egy szegény háromajtós Stilo ment előttem, én meg az első és a második hajtűben negyedik padlón fordultam el... Szerintem azóta sem érti mi történt és hogyan fordulhattam el akkora tempóval :) Külső íven. Hiába érződik az 56 puhának, nagyot alkottak vele. ÉS negyedikben már szerencsére a sperr sem hiányzik, azért nem n+1 nm van benne :) De azért egy Q2... :)
Nekem a 155-ben két dolog volt a szerelem: a 8V TS motor és a napfénytető. A többi mindegy, ezt a kettőt keresem bármilyen autóban :))) Ha 1987 előtt készült, akkor lehet Nord, ott egye meg a fene :)
Ha ez 50-50%-ban számít, akkor most eltoltam 75-25-re a napfénytető oldalára ezzel a Punto Cabrioval, de lehet, hogy 80-20-ra :) Bár a Lampredi SOHC sem nagyon szar dolog többnyire :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-11 10:36:17 // 140816
Igen, a Turbodelta az nagy vágyálom. Az is marad sajna :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-11 10:34:51 // 140815
Értem én... de nekem nem feltétlen a motorhang adja be az adrenalint. A 146 (155 és társai) vezethetősége, direktsége, kormányzása. A 156 ilyen szempontból sosem volt az esetem, ott nem állt össze az élmény.
És nekem megvolt a 146 azzal a 8.5s-os gyorsulással, a gyárilag keményebb futóművel, a kisebb áttételű kormánnyal. Én már ezt az élményt keresem.
Anno valamelyik német autós magazinban (Autobild?) pont a 146 jtd és a 3-er összehasonlító tesztje indított el. Imi barátomnak halomban voltak az ilyen magazinjai. Aztán fórumos vélemények alapján hanyagoltam a TS-t, beültem a jtd-be. Aztán évek alatt a találkozókon kiderült, hogy jé, a jtd az SE verziókkal van egy magasságban. Jé, ennek is kevesebbet fordul a kormánya, egyik 146 verzió csonkállványa sem jó alá, mert erősebb alatta a futómű (lengőkar kivételével).
A 155-ödhöz gondolj hozzá egy ültetést, egy direktebb kormányt és a 156-od menését. A turbólyukat vedd ki a képletből, a fix geo sokkal jobb gázreakciót ad. Fent fordulaton vegyél el egy kis menést belőle cserében. Azóta is hiányzik amit az az autó tudott :-D
Minden méter tánc vele.
Csak annyi, ha a Kobela autója jtd lenne, lehet ott toporgnék már nála szatyorban szorongatva az "emílió"-t :-) Aztán Sanyától kunyerálnám a téli felni szettjét, mert az a pici szélesítés a hab a tortán :-)
És nekem megvolt a 146 azzal a 8.5s-os gyorsulással, a gyárilag keményebb futóművel, a kisebb áttételű kormánnyal. Én már ezt az élményt keresem.
Anno valamelyik német autós magazinban (Autobild?) pont a 146 jtd és a 3-er összehasonlító tesztje indított el. Imi barátomnak halomban voltak az ilyen magazinjai. Aztán fórumos vélemények alapján hanyagoltam a TS-t, beültem a jtd-be. Aztán évek alatt a találkozókon kiderült, hogy jé, a jtd az SE verziókkal van egy magasságban. Jé, ennek is kevesebbet fordul a kormánya, egyik 146 verzió csonkállványa sem jó alá, mert erősebb alatta a futómű (lengőkar kivételével).
A 155-ödhöz gondolj hozzá egy ültetést, egy direktebb kormányt és a 156-od menését. A turbólyukat vedd ki a képletből, a fix geo sokkal jobb gázreakciót ad. Fent fordulaton vegyél el egy kis menést belőle cserében. Azóta is hiányzik amit az az autó tudott :-D
Minden méter tánc vele.
Csak annyi, ha a Kobela autója jtd lenne, lehet ott toporgnék már nála szatyorban szorongatva az "emílió"-t :-) Aztán Sanyától kunyerálnám a téli felni szettjét, mert az a pici szélesítés a hab a tortán :-)
Kazes☻2018-07-11 10:31:30 // 140814
És az örök szerelem... főleg a Turbodelta! :D
Kazes☻2018-07-11 10:30:39 // 140813
Ó, igen... a régi szép idők! :)))
VKG231!!! (156+75)2018-07-11 10:16:21 // 140812
Muhaha, bilibe ér a kezem, de azért itt is látszik, hogy erősen alálőtték azokat a gyári számadatokat :))) (a Turbodelta elviekben 170 lovas volt. Itt éppen gyári állapotban 194-et tud...)
És ez felér egy 75 EVO-val, ha a ritkaságot vesszük... 361 volt belőle valamikor, de az is tény, hogy az EVO más áron mozog........ :) Nagyjából Giulia QV áron :))))
És ez felér egy 75 EVO-val, ha a ritkaságot vesszük... 361 volt belőle valamikor, de az is tény, hogy az EVO más áron mozog........ :) Nagyjából Giulia QV áron :))))
VKG231!!! (156+75)2018-07-11 10:07:21 // 140811
És erről beszéltem: egy ilyen a világ végéig elkísér, az árából már nem is tud veszíteni, szinte új autó... :)
VKG231!!! (156+75)2018-07-11 10:03:26 // 140810
Jaj még egy gondolat: Ugyan 11 s az 1.6 boxer gyorsulása, de az 11 olyan másodperc amikor végig autóversenyzőnek érzed ám magad ;)
Azért ha valamit, a hatfélbe beleugató motorhangot érdemes volt kitapasztalnom anno :) Persze - persze, lassú(cska), de nagyon szerethetően hörgött a kisautóm :)
Az SW így, chipelve hiába tud sztem bőven 8-as gyorsulást (nem mértem, meg nem is tudok gyorsulni, fogalmam sincs mennyi lehet), nem érzem magam tőle Fangionak, ha a kamionsort 4-ben 80-ról letrepnizve kb 10 másodperc alatt végignyomom :)))
Bezzeg a 8V TS... :) Duplakuplung, visszahárom padló, hatfél, négypadló, satufék ... :) A 156-ban ez nagyon más érzés: kétezertől négyezerkettőig nagylevegőtveszünk, fütyülünk és közepesnél semmivel nem nagyobbat fékezünk... :)
Az olasz autókban egyébként még a gyengékben is megvan az akarás a menésre. A szépen forgó motorok, a visszahörgés motorféküzemben... Simán el tudom képzelni, hogy mondjuk egy Giulietta Nuova élhető az 1.3-as motorral, mert csak 1100 kiló és mégiscsak 90 lóerő... Ráadásul dupla Weberek etetik... Egy J astra 101 az 1.6-ossal és szerintem legalább négy tonna :)))
Szóval nem lehet az vállalhatatlan betegágy :) Tehát élményben az öreg olasz autó fölött szerintem csak a bungee jumping van meg a DH bringázás :)
Annyira emlékszem, amikor még 15 évesen, jogsi nélkül vezethettem a 75 TS-t a gödöllői reptérnél (rég elévült már, bátran le lehet írni :)). Az egyik kanyar előtt visszaváltottam négyből háromba... Na nagyjából akkor értettem meg, miről szól ez az egész. (És neeem, nem azért mert akkorát reccsent a váltó, hogy kiesett a kezemből :)) Az a motorhang életem végéig elkísér.
Azért ha valamit, a hatfélbe beleugató motorhangot érdemes volt kitapasztalnom anno :) Persze - persze, lassú(cska), de nagyon szerethetően hörgött a kisautóm :)
Az SW így, chipelve hiába tud sztem bőven 8-as gyorsulást (nem mértem, meg nem is tudok gyorsulni, fogalmam sincs mennyi lehet), nem érzem magam tőle Fangionak, ha a kamionsort 4-ben 80-ról letrepnizve kb 10 másodperc alatt végignyomom :)))
Bezzeg a 8V TS... :) Duplakuplung, visszahárom padló, hatfél, négypadló, satufék ... :) A 156-ban ez nagyon más érzés: kétezertől négyezerkettőig nagylevegőtveszünk, fütyülünk és közepesnél semmivel nem nagyobbat fékezünk... :)
Az olasz autókban egyébként még a gyengékben is megvan az akarás a menésre. A szépen forgó motorok, a visszahörgés motorféküzemben... Simán el tudom képzelni, hogy mondjuk egy Giulietta Nuova élhető az 1.3-as motorral, mert csak 1100 kiló és mégiscsak 90 lóerő... Ráadásul dupla Weberek etetik... Egy J astra 101 az 1.6-ossal és szerintem legalább négy tonna :)))
Szóval nem lehet az vállalhatatlan betegágy :) Tehát élményben az öreg olasz autó fölött szerintem csak a bungee jumping van meg a DH bringázás :)
Annyira emlékszem, amikor még 15 évesen, jogsi nélkül vezethettem a 75 TS-t a gödöllői reptérnél (rég elévült már, bátran le lehet írni :)). Az egyik kanyar előtt visszaváltottam négyből háromba... Na nagyjából akkor értettem meg, miről szól ez az egész. (És neeem, nem azért mert akkorát reccsent a váltó, hogy kiesett a kezemből :)) Az a motorhang életem végéig elkísér.
VKG231!!! (156+75)2018-07-11 09:53:35 // 140809
Mondjuk azért nekem érdekesebb modellpaletta volt az ARNA - 33- Sprint - Giulietta Nuova - 75 - 90 - Sei - Duetto Spider - GTV6... :)))))))
de én már csak ilyen idióta vagyok :)))) (És így csak 1985-ben lehetett volna megvásárolni a boltot egy az egyben... :))
de én már csak ilyen idióta vagyok :)))) (És így csak 1985-ben lehetett volna megvásárolni a boltot egy az egyben... :))
Shadin2018-07-11 08:38:46 // 140808
Nem nyúltam még hozzá, bár igény volna rá.
VKG231!!! (156+75)2018-07-11 07:56:09 // 140807
Hogy alátámasszam:
A Gtv 2.0 V6 Turbo 8.445.000 volt újban, a 3.0 V6 24 V 9.125.000.
A Fiat Coupé 2.0 16V Turbo Plus (a full-full) 6.520.500... és a 2.0 20V Turbo Plus került 7.999.000-be...
A 146 ti volt 4.975.000...
Szóval elég jól el voltak szeparálva egymástól a típusok, mindenkinek szépen leosztva, hogy hová is való.
Persze az is igaz, hogy volt is miből válogatni... Azóta sem volt olyan széles az Alfa modellpalettája, ráadásul relatíve értelmesen is volt elosztva. 145-146-155-164-GTV-Spider...
Na de most már nincs min siránkozni, hiszen van SUV :))))
A Gtv 2.0 V6 Turbo 8.445.000 volt újban, a 3.0 V6 24 V 9.125.000.
A Fiat Coupé 2.0 16V Turbo Plus (a full-full) 6.520.500... és a 2.0 20V Turbo Plus került 7.999.000-be...
A 146 ti volt 4.975.000...
Szóval elég jól el voltak szeparálva egymástól a típusok, mindenkinek szépen leosztva, hogy hová is való.
Persze az is igaz, hogy volt is miből válogatni... Azóta sem volt olyan széles az Alfa modellpalettája, ráadásul relatíve értelmesen is volt elosztva. 145-146-155-164-GTV-Spider...
Na de most már nincs min siránkozni, hiszen van SUV :))))
Kobela2018-07-10 23:55:28 // 140806
Köszi.. Tavaly a Youngtimer magazinba benne volt a 33-asom... Lehet még idén a 146 is megjelenik 😊