marci912018-11-26 10:14:44 // 141805
Érdemes előtte a vez.módosító solenoidját is kipucolni, ellenőrizni. Ha melegedésre elmúlik, az általában hidrotőke szokott lenni. Nem vészes hadjárat a csere, vezérműtengelyek leszerel, hidrotőke kihúz, új berak olajjal, tengelyek vissza. Olyan aprók rajta a furatok, hogy minimális olajlerakódástól is már nem működnek megfelelően. Ha már Wartburg, emlékezzetek a melós, olajcserét alig látott 1.3 Wartburgok hidrotőke csattogására :D
Piritu - 1.000.0002018-11-25 20:53:39 // 141804
"kb mindenki IS" - a német kollégák ilyenek. Amikor meglátják hogy Alfával vagyok nem állják meg és rákérdeznek. Aztán mindig kiderül hogy nekik sokkal több gondjuk van a sajátjukkal...
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-25 20:37:19 // 141803
Sosem volt igazi vw-m. A wartburgnak volt 'góf' motorja, azzal eljátszottam, ismertem az összes motor és váltó kódot. De az Waresz volt akkor is :-) Aztan jött a Fabia, ami viszont olyan mély nyomot hagyott, hogy 26e km-rel eladtam és vettem helyette egy kitudja mennyit futott, Alfát. Páran néztek csak hülyének... kb mindenki IS :-)
Piritu - 1.000.0002018-11-25 19:21:05 // 141802
Már azt hittem hogy annyira nem hagyott mély nyomot benned az autó hogy még arra sem volt méltó hogy megjegyezd a nevét :-DD
Piritu - 1.000.0002018-11-25 19:19:20 // 141801
A TS nekem is erre van :-)
Gyógyszer a kerepelésre. Nyitott tetővel nem nagyon tudok átmenni egy alagúton visszakapcsolás nélkül :-))
Gyógyszer a kerepelésre. Nyitott tetővel nem nagyon tudok átmenni egy alagúton visszakapcsolás nélkül :-))
Shadin2018-11-25 12:41:36 // 141800
Hát előferdül hogy tolom neki. Nagyobb élvezet eskü mint a 159, olyan egészségesen pörgi meg a 6k-t, ahogy azt a Tibi sohase nem :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-24 22:55:29 // 141799
Wartburg Versenyautó :-D
Piritu - 1.000.0002018-11-24 21:54:22 // 141798
WV :-DDD
Piritu - 1.000.0002018-11-24 21:53:41 // 141797
Igen hidrotőkés, nekem is az jutott először eszembe.
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-24 20:57:03 // 141796
Hidrotőkés motor a TS? Nagyon olyan hangja van, mint mikor annak a kis járatába kosz kerül. Ez tipikusan hidegen csattog, melegen halkul. Bár nekem csak WV motoron volt ilyen problémám.
Piritu - 1.000.0002018-11-24 17:34:16 // 141795
A kocsi használatijában benne van: sportos használat esetén.
Jelentősen csökkenhet pl az olajfogyasztás.
Jelentősen csökkenhet pl az olajfogyasztás.
Shadin2018-11-24 16:16:28 // 141794
Van egy gondom amit nem tudok megmagyarázni. NÉHA hidegen beindulás után a motorból csettegő hangot hallani, lokalizálni nem tudom, mintha a szelepekhez lenne köze, de nem tudom. Azóta csinálja, hogy kicseréltem a vezérlésmódosítót, előtte nem csinálta. Vez. mód. gyári, a cserét nagyon nem lehetett elrontani. Gondolnám hogy szeleprugó törés, DE amikor felmelegszik a motor akkor már semmi hangja nincs. Lehetne szerkezeti probléma, DE nem mindig csinálja, csak kb. az indítások 10%-ánál. Mi a tök lehet?
Album...
Első videó majdnem hidegen, második 50° a harmadik pedig egy pár km-es próbakör után.
Album...
Első videó majdnem hidegen, második 50° a harmadik pedig egy pár km-es próbakör után.
Shadin2018-11-24 16:06:33 // 141793
Skacok! Néhányan mondtátok, hogy ha nem "elég" a 10w-40 akkor tegyek bele 10w-60-at. Mi az az eset ami miatt a vastagat kell beletenni?
Kau2018-11-24 14:19:47 // 141791
Jelentem kész vagyok az ablaktörlő motorral. Az első próbák szerint működik :))
Én beleugrottam egy 1.5 órába. Leginkább azt a kérdést feszegettem magamban, hogy ahhoz, hogy férek hozzá, meg az hogy jön ki? :)
Csapágylehúzó nem kellett. Viszont volt egy két dolog,amit leírok, hátha másnak is segítség.
A csapágylehúzó tévesztett meg, hogy, hogy jön le az ablaktörlő kar. Feszegettem, mint a hülye, aztán néztem, hogy az alján van egy kis védőburkolat. Kipattintottam és volt mögötte egy 14-es csavar. Még jó, hogy nem törtem le :)))
A kart függőlegesbe állítva, szépen lejön a helyéről KÉZZEL :)
Viszont érdemes megjegyezni, melyik pozícióban állt meg, mert ugyanoda kell visszarakni. (Tőlem ez vett el 10 percet, míg a végén beállítottam).
Érdemes figyelni a lötyögős bolhákra is, mert az biztos, hogy összerakásnál a legszarabb helyre fog beesni :)
Most már úgy érzem képes vagyok megcsinálni 3/4 óra alatt is :)
Érdemes krovával rendelkezni, mert ilyen is kell, meg olyan is... (10-13).
Én beleugrottam egy 1.5 órába. Leginkább azt a kérdést feszegettem magamban, hogy ahhoz, hogy férek hozzá, meg az hogy jön ki? :)
Csapágylehúzó nem kellett. Viszont volt egy két dolog,amit leírok, hátha másnak is segítség.
A csapágylehúzó tévesztett meg, hogy, hogy jön le az ablaktörlő kar. Feszegettem, mint a hülye, aztán néztem, hogy az alján van egy kis védőburkolat. Kipattintottam és volt mögötte egy 14-es csavar. Még jó, hogy nem törtem le :)))
A kart függőlegesbe állítva, szépen lejön a helyéről KÉZZEL :)
Viszont érdemes megjegyezni, melyik pozícióban állt meg, mert ugyanoda kell visszarakni. (Tőlem ez vett el 10 percet, míg a végén beállítottam).
Érdemes figyelni a lötyögős bolhákra is, mert az biztos, hogy összerakásnál a legszarabb helyre fog beesni :)
Most már úgy érzem képes vagyok megcsinálni 3/4 óra alatt is :)
Érdemes krovával rendelkezni, mert ilyen is kell, meg olyan is... (10-13).
Kazes☻2018-11-23 22:37:16 // 141790
Igen-igen! :D
És most, hogy gépnél vagyok, javítom a telefonom... "égtájból", ez fontos! :)
És most, hogy gépnél vagyok, javítom a telefonom... "égtájból", ez fontos! :)
Kau2018-11-23 22:15:19 // 141789
Zöldet, fehéret, pirosat? :)))
Kazes☻2018-11-23 20:22:07 // 141788
Feltétlenül fújjál, mind a négy égtályból... de leginkább délről, a származása miatt! :-)
Kau2018-11-23 18:01:53 // 141787
Van zsír spray-m. Fújjak rá vagy inkább csak töröljem le a régit? :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-23 15:35:17 // 141786
Nyilván.. a zsír nyáron hígabb rajta, ezért működik. Ahogy hűl az idő, megdermed és nem működik. Ahogy bemelegszik az autó, megint jobban működik. Ez ilyen :-)
Kazes☻2018-11-23 14:24:41 // 141785
Ilyenkor a legjobb...ő is tudja! :D WD40-el fújd be, hamarabb megadja magát. :)
Jorjie2018-11-23 12:38:24 // 141784
Nyugi, egy óra alatt megvan, én is csináltam :-)
Shadin2018-11-23 11:32:39 // 141783
Nekem is ez a 7végi proj. :-)
Kau2018-11-23 10:38:20 // 141782
Na majd jól neki esek hétvégén, ha az idő is engedi :) Örülök, hogy most akad a legjobban, nem nyáron. Mennyivel jobb 3 fokban szerelni... :)
Kazes☻2018-11-23 09:43:21 // 141781
Nekem eddig még egyszer sem kellett hozzá! :)
Kau2018-11-23 09:41:04 // 141780
Köszi. Megnézem mit tehetek, csapágylehúzóm nincs.
Kazes☻2018-11-21 21:42:09 // 141779
Tudom, azért is írtam... 141773.hsz. :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-21 19:28:55 // 141778
Az ablaktörlő szerkezetet kiveszed, letörlöd az érintkező pályáról a zsírt és újra évekig jó :-) Az elektronikát ne forraszd le, annak semmi baja :-) Én a relét is megpucoltam, de a rele burkolat porlik nagyon, jobb úgy hagyni.
Kau2018-11-21 17:50:04 // 141777
De amúgy tényleg jól összerakták ezeket az olaszok. Egy csomó minden eredeti még a gépen. Szűrők, gyertyák, olaj :))))
Na, de komolyan. Pl. Még mindig az eredeti lengéscsillapítókkal és rugókkal járok. Az elektronikában minden működik, kivéve a klímát. Úgy, hogy 18 évig nem kellett hozzányúlni. Most nem a lambdaszondára és LMM-re gondolok :)
Belül minden más működik.
Persze korábban megvettem a márkás ill. gyári alkatrészeket.
Ennek ellenére minket is elért a 18 év. 1-es fokozatban már akadozik az ablaktörlő. Kattog a bal első ajtó nekem is. És januárra van időpontom az alját és a küszöböket megcsináltatni.
Néha viszont elgondolkozok, hogy mennyit érdemes még rákölteni? Szeretem, de most már egyre többet kéne ráfordítani.
Na, de komolyan. Pl. Még mindig az eredeti lengéscsillapítókkal és rugókkal járok. Az elektronikában minden működik, kivéve a klímát. Úgy, hogy 18 évig nem kellett hozzányúlni. Most nem a lambdaszondára és LMM-re gondolok :)
Belül minden más működik.
Persze korábban megvettem a márkás ill. gyári alkatrészeket.
Ennek ellenére minket is elért a 18 év. 1-es fokozatban már akadozik az ablaktörlő. Kattog a bal első ajtó nekem is. És januárra van időpontom az alját és a küszöböket megcsináltatni.
Néha viszont elgondolkozok, hogy mennyit érdemes még rákölteni? Szeretem, de most már egyre többet kéne ráfordítani.
Kau2018-11-21 17:39:26 // 141776
Na jó, de az kibírt 7-8 év gyorsulási versenyzést és 235 ezer km-t :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-21 16:45:45 // 141775
Na jó, Kau esetében ez más :-) A Ts amúgy is szezon motor :-P
Kazes☻2018-11-21 14:12:22 // 141774
Na, nem ám az első motorral... ;)
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-21 10:16:00 // 141773
Közel 300e és egyben van, mert valahogy ez a 145/46 sorozat jól sikerült. Oké hogy konszern lomokból áll (csicsafiat vagy mi :-)), viszont tartós is, egyedi is, jól használható és még Alfa is. :-)
Kazes☻2018-11-21 09:56:12 // 141772
És milyen 296 ezer...!!! :)
V.Tomi.145-146 🍀2018-11-21 09:52:03 // 141771
Jól van köszi szépen az infót :)
Kau2018-11-21 09:51:11 // 141770
Ja, úgy az más. Én napi szinten használom és van most benne 296 ezer km.
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-21 09:14:34 // 141769
Pedig most az a cél. :-) Nyomunk egy resetet 22 évnél és használjuk tovább. Ezért sem görcsölök azon, hogy egy dízelt újítok fel, nem valami 1.7 boxit :-) Nem eltenni akarjuk. Önző módon magunknak akarjuk az élményt, megy vissza napi használatba. A kasznin kívül mást nem újítunk, 150e km van a technikában és olyan is az élmény. Ha még 7 évet kibír alattunk, akkor lesz benne 190e :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-21 09:02:15 // 141768
Egyből pöccre jár a motor, de vagy fél percig lábbal kell gázt tartani, különben remeg. A gázpedál érintése nélkül kell indítani, így enyhébb hidegekben szépen jár. Amint hozzáérek a gázhoz, valami leold és remeg. Nagy mínuszokban mindegy :-) Szerintem nem jó benne a KSB patron, de nem foglalkoztam az üggyel, a melegítő tökéletesen megoldotta a dolgot.
Egyébként az adagoló háznyomás szabályzó cserével és a füstcsavar állításával nekem sokat javult, előtte rondábban remegett.
Egyébként az adagoló háznyomás szabályzó cserével és a füstcsavar állításával nekem sokat javult, előtte rondábban remegett.
Kau2018-11-21 08:58:16 // 141767
Olyan nincs, hogy kész! :))
V.Tomi.145-146 🍀2018-11-21 07:49:26 // 141766
Tényleg... Neked a TD hogy indul nagy mínuszokban? Alapjárat hideg motornál feljebb megy? , gázt adsz neki indításkor? Persze még mielőtt beszerelted a vízmelegítőt.
Kazes☻2018-11-20 22:44:02 // 141764
Nálunk 4 év és 53 ezer és Ő is csak épült - szépült! :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-20 22:31:34 // 141763
70e alatt az az autó csak javult és szépült :-)
Nálunk 7 év és 37e km a mérleg. :-)
Nálunk 7 év és 37e km a mérleg. :-)
Kazes☻2018-11-20 21:56:48 // 141762
Beállok a sorba én is...! ;)
V.Tomi.145-146 🍀2018-11-20 20:32:11 // 141761
Hát ha egyszer elkezded... :)... akkor nincs megállás :D
Nálunk is jut minden hétre valami. Persze le is élhetném aztán majd lesz másik alapon, de inkább javítom. A TDvel már 70.000 futottam úgy hogy jár neki
Nálunk is jut minden hétre valami. Persze le is élhetném aztán majd lesz másik alapon, de inkább javítom. A TDvel már 70.000 futottam úgy hogy jár neki
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-20 17:42:08 // 141760
Ez nem kevés meló lesz. Én ezt az egyet is már szívesen látnám készen :-)
A blogja is már lassan egy folytatásos webregény, minden napra jut valmi apró feladat.
A blogja is már lassan egy folytatásos webregény, minden napra jut valmi apró feladat.
V.Tomi.145-146 🍀2018-11-20 15:52:23 // 141759
Jövőre én is fényezek, lesz mit. A pirost telibe, a kéket itt ott, a többi polir, a zöldnél meg csak küszöb mert nincs színre fújva mióta ki lett hegesztve
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-20 14:54:38 // 141758
Lehet :-) De lehet egyszerűbb 10 évente renoválni.
V.Tomi.145-146 🍀2018-11-20 14:37:34 // 141757
2-3 év múlva lehet jól jön majd :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-20 14:04:54 // 141756
Amit levettem már elvitte lomos kukás.. :-)
Ez meg már nem fogja visszadobni az eredeti színt, mert már be van alapozva szépen az egész :-) Én már most nem varazsolok. Vettem horpadás kihúzót, polír korongot, kínai kerámia löttyöt. Na ezek mennek mind a padlásra. :-)
Ez meg már nem fogja visszadobni az eredeti színt, mert már be van alapozva szépen az egész :-) Én már most nem varazsolok. Vettem horpadás kihúzót, polír korongot, kínai kerámia löttyöt. Na ezek mennek mind a padlásra. :-)