Fórum >> Típusok >> 145-146

marci912018-11-26 10:14:44 // 141805
Érdemes előtte a vez.módosító solenoidját is kipucolni, ellenőrizni. Ha melegedésre elmúlik, az általában hidrotőke szokott lenni. Nem vészes hadjárat a csere, vezérműtengelyek leszerel, hidrotőke kihúz, új berak olajjal, tengelyek vissza. Olyan aprók rajta a furatok, hogy minimális olajlerakódástól is már nem működnek megfelelően. Ha már Wartburg, emlékezzetek a melós, olajcserét alig látott 1.3 Wartburgok hidrotőke csattogására :D
Piritu - 1.000.0002018-11-25 20:53:39 // 141804
"kb mindenki IS" - a német kollégák ilyenek. Amikor meglátják hogy Alfával vagyok nem állják meg és rákérdeznek. Aztán mindig kiderül hogy nekik sokkal több gondjuk van a sajátjukkal...
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-25 20:37:19 // 141803
Sosem volt igazi vw-m. A wartburgnak volt 'góf' motorja, azzal eljátszottam, ismertem az összes motor és váltó kódot. De az Waresz volt akkor is :-) Aztan jött a Fabia, ami viszont olyan mély nyomot hagyott, hogy 26e km-rel eladtam és vettem helyette egy kitudja mennyit futott, Alfát. Páran néztek csak hülyének... kb mindenki IS :-)
Piritu - 1.000.0002018-11-25 19:21:05 // 141802
Már azt hittem hogy annyira nem hagyott mély nyomot benned az autó hogy még arra sem volt méltó hogy megjegyezd a nevét :-DD
Piritu - 1.000.0002018-11-25 19:19:20 // 141801
A TS nekem is erre van :-)
Gyógyszer a kerepelésre. Nyitott tetővel nem nagyon tudok átmenni egy alagúton visszakapcsolás nélkül :-))
Shadin2018-11-25 12:41:36 // 141800
Hát előferdül hogy tolom neki. Nagyobb élvezet eskü mint a 159, olyan egészségesen pörgi meg a 6k-t, ahogy azt a Tibi sohase nem :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-24 22:55:29 // 141799
Wartburg Versenyautó :-D
Piritu - 1.000.0002018-11-24 21:53:41 // 141797
Igen hidrotőkés, nekem is az jutott először eszembe.
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-24 20:57:03 // 141796
Hidrotőkés motor a TS? Nagyon olyan hangja van, mint mikor annak a kis járatába kosz kerül. Ez tipikusan hidegen csattog, melegen halkul. Bár nekem csak WV motoron volt ilyen problémám.
Piritu - 1.000.0002018-11-24 17:34:16 // 141795
A kocsi használatijában benne van: sportos használat esetén.
Jelentősen csökkenhet pl az olajfogyasztás.
Shadin2018-11-24 16:16:28 // 141794
Van egy gondom amit nem tudok megmagyarázni. NÉHA hidegen beindulás után a motorból csettegő hangot hallani, lokalizálni nem tudom, mintha a szelepekhez lenne köze, de nem tudom. Azóta csinálja, hogy kicseréltem a vezérlésmódosítót, előtte nem csinálta. Vez. mód. gyári, a cserét nagyon nem lehetett elrontani. Gondolnám hogy szeleprugó törés, DE amikor felmelegszik a motor akkor már semmi hangja nincs. Lehetne szerkezeti probléma, DE nem mindig csinálja, csak kb. az indítások 10%-ánál. Mi a tök lehet?

Album...

Első videó majdnem hidegen, második 50° a harmadik pedig egy pár km-es próbakör után.
Shadin2018-11-24 16:06:33 // 141793
Skacok! Néhányan mondtátok, hogy ha nem "elég" a 10w-40 akkor tegyek bele 10w-60-at. Mi az az eset ami miatt a vastagat kell beletenni?
Shadin2018-11-24 16:04:32 // 141792
Itt van egy jó leírás, reg. után még fényképek is vannak. Én is megcsináltam, tök jól műxik :-)
Kau2018-11-24 14:19:47 // 141791
Jelentem kész vagyok az ablaktörlő motorral. Az első próbák szerint működik :))
Én beleugrottam egy 1.5 órába. Leginkább azt a kérdést feszegettem magamban, hogy ahhoz, hogy férek hozzá, meg az hogy jön ki? :)
Csapágylehúzó nem kellett. Viszont volt egy két dolog,amit leírok, hátha másnak is segítség.
A csapágylehúzó tévesztett meg, hogy, hogy jön le az ablaktörlő kar. Feszegettem, mint a hülye, aztán néztem, hogy az alján van egy kis védőburkolat. Kipattintottam és volt mögötte egy 14-es csavar. Még jó, hogy nem törtem le :)))
A kart függőlegesbe állítva, szépen lejön a helyéről KÉZZEL :)
Viszont érdemes megjegyezni, melyik pozícióban állt meg, mert ugyanoda kell visszarakni. (Tőlem ez vett el 10 percet, míg a végén beállítottam).
Érdemes figyelni a lötyögős bolhákra is, mert az biztos, hogy összerakásnál a legszarabb helyre fog beesni :)
Most már úgy érzem képes vagyok megcsinálni 3/4 óra alatt is :)
Érdemes krovával rendelkezni, mert ilyen is kell, meg olyan is... (10-13).
Kazes☻2018-11-23 22:37:16 // 141790
Igen-igen! :D


És most, hogy gépnél vagyok, javítom a telefonom... "égtájból", ez fontos! :)
Kau2018-11-23 22:15:19 // 141789
Zöldet, fehéret, pirosat? :)))
Kazes☻2018-11-23 20:22:07 // 141788
Feltétlenül fújjál, mind a négy égtályból... de leginkább délről, a származása miatt! :-)
Kau2018-11-23 18:01:53 // 141787
Van zsír spray-m. Fújjak rá vagy inkább csak töröljem le a régit? :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-23 15:35:17 // 141786
Nyilván.. a zsír nyáron hígabb rajta, ezért működik. Ahogy hűl az idő, megdermed és nem működik. Ahogy bemelegszik az autó, megint jobban működik. Ez ilyen :-)
Kazes☻2018-11-23 14:24:41 // 141785
Ilyenkor a legjobb...ő is tudja! :D WD40-el fújd be, hamarabb megadja magát. :)
Jorjie2018-11-23 12:38:24 // 141784
Nyugi, egy óra alatt megvan, én is csináltam :-)
Shadin2018-11-23 11:32:39 // 141783
Nekem is ez a 7végi proj. :-)
Kau2018-11-23 10:38:20 // 141782
Na majd jól neki esek hétvégén, ha az idő is engedi :) Örülök, hogy most akad a legjobban, nem nyáron. Mennyivel jobb 3 fokban szerelni... :)
Kazes☻2018-11-23 09:43:21 // 141781
Nekem eddig még egyszer sem kellett hozzá! :)
Kau2018-11-23 09:41:04 // 141780
Köszi. Megnézem mit tehetek, csapágylehúzóm nincs.
Kazes☻2018-11-21 21:42:09 // 141779
Tudom, azért is írtam... 141773.hsz. :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-21 19:28:55 // 141778
Az ablaktörlő szerkezetet kiveszed, letörlöd az érintkező pályáról a zsírt és újra évekig jó :-) Az elektronikát ne forraszd le, annak semmi baja :-) Én a relét is megpucoltam, de a rele burkolat porlik nagyon, jobb úgy hagyni.
Kau2018-11-21 17:50:04 // 141777
De amúgy tényleg jól összerakták ezeket az olaszok. Egy csomó minden eredeti még a gépen. Szűrők, gyertyák, olaj :))))
Na, de komolyan. Pl. Még mindig az eredeti lengéscsillapítókkal és rugókkal járok. Az elektronikában minden működik, kivéve a klímát. Úgy, hogy 18 évig nem kellett hozzányúlni. Most nem a lambdaszondára és LMM-re gondolok :)
Belül minden más működik.
Persze korábban megvettem a márkás ill. gyári alkatrészeket.
Ennek ellenére minket is elért a 18 év. 1-es fokozatban már akadozik az ablaktörlő. Kattog a bal első ajtó nekem is. És januárra van időpontom az alját és a küszöböket megcsináltatni.
Néha viszont elgondolkozok, hogy mennyit érdemes még rákölteni? Szeretem, de most már egyre többet kéne ráfordítani.
Kau2018-11-21 17:39:26 // 141776
Na jó, de az kibírt 7-8 év gyorsulási versenyzést és 235 ezer km-t :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-21 16:45:45 // 141775
Na jó, Kau esetében ez más :-) A Ts amúgy is szezon motor :-P
Kazes☻2018-11-21 14:12:22 // 141774
Na, nem ám az első motorral... ;)
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-21 10:16:00 // 141773
Közel 300e és egyben van, mert valahogy ez a 145/46 sorozat jól sikerült. Oké hogy konszern lomokból áll (csicsafiat vagy mi :-)), viszont tartós is, egyedi is, jól használható és még Alfa is. :-)
Kazes☻2018-11-21 09:56:12 // 141772
És milyen 296 ezer...!!! :)
V.Tomi.145-146 🍀2018-11-21 09:52:03 // 141771
Jól van köszi szépen az infót :)
Kau2018-11-21 09:51:11 // 141770
Ja, úgy az más. Én napi szinten használom és van most benne 296 ezer km.
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-21 09:14:34 // 141769
Pedig most az a cél. :-) Nyomunk egy resetet 22 évnél és használjuk tovább. Ezért sem görcsölök azon, hogy egy dízelt újítok fel, nem valami 1.7 boxit :-) Nem eltenni akarjuk. Önző módon magunknak akarjuk az élményt, megy vissza napi használatba. A kasznin kívül mást nem újítunk, 150e km van a technikában és olyan is az élmény. Ha még 7 évet kibír alattunk, akkor lesz benne 190e :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-21 09:02:15 // 141768
Egyből pöccre jár a motor, de vagy fél percig lábbal kell gázt tartani, különben remeg. A gázpedál érintése nélkül kell indítani, így enyhébb hidegekben szépen jár. Amint hozzáérek a gázhoz, valami leold és remeg. Nagy mínuszokban mindegy :-) Szerintem nem jó benne a KSB patron, de nem foglalkoztam az üggyel, a melegítő tökéletesen megoldotta a dolgot.

Egyébként az adagoló háznyomás szabályzó cserével és a füstcsavar állításával nekem sokat javult, előtte rondábban remegett.
Kau2018-11-21 08:58:16 // 141767
Olyan nincs, hogy kész! :))
V.Tomi.145-146 🍀2018-11-21 07:49:26 // 141766
Tényleg... Neked a TD hogy indul nagy mínuszokban? Alapjárat hideg motornál feljebb megy? , gázt adsz neki indításkor? Persze még mielőtt beszerelted a vízmelegítőt.
Kazes☻2018-11-20 22:44:02 // 141764
Nálunk 4 év és 53 ezer és Ő is csak épült - szépült! :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-20 22:31:34 // 141763
70e alatt az az autó csak javult és szépült :-)
Nálunk 7 év és 37e km a mérleg. :-)
Kazes☻2018-11-20 21:56:48 // 141762
Beállok a sorba én is...! ;)
V.Tomi.145-146 🍀2018-11-20 20:32:11 // 141761
Hát ha egyszer elkezded... :)... akkor nincs megállás :D
Nálunk is jut minden hétre valami. Persze le is élhetném aztán majd lesz másik alapon, de inkább javítom. A TDvel már 70.000 futottam úgy hogy jár neki
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-20 17:42:08 // 141760
Ez nem kevés meló lesz. Én ezt az egyet is már szívesen látnám készen :-)
A blogja is már lassan egy folytatásos webregény, minden napra jut valmi apró feladat.
V.Tomi.145-146 🍀2018-11-20 15:52:23 // 141759
Jövőre én is fényezek, lesz mit. A pirost telibe, a kéket itt ott, a többi polir, a zöldnél meg csak küszöb mert nincs színre fújva mióta ki lett hegesztve
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-20 14:54:38 // 141758
Lehet :-) De lehet egyszerűbb 10 évente renoválni.
V.Tomi.145-146 🍀2018-11-20 14:37:34 // 141757
2-3 év múlva lehet jól jön majd :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-20 14:04:54 // 141756
Amit levettem már elvitte lomos kukás.. :-)
Ez meg már nem fogja visszadobni az eredeti színt, mert már be van alapozva szépen az egész :-) Én már most nem varazsolok. Vettem horpadás kihúzót, polír korongot, kínai kerámia löttyöt. Na ezek mennek mind a padlásra. :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak