Kazes☻2018-10-06 23:17:59 // 141605
Klassz lett, grat! :)
V.Tomi.145-146 🍀2018-10-06 22:48:14 // 141604
Mai nagy túra. 800km oda vissza, de meg lett.
Ebből szereltem ki és vittem bele helyette SE üléseket. ± 60.000,-
Tudom nem volt olcsó, na meg a bőrt sokan nem szeretik de hát meg kell fogni az alkalmakat. Kicsit foglalkozós de szép. + kap idővel majd ülés fűtést. Legyen ez a kétéves szülinapja nálam a kis TSnek :)
Ebből szereltem ki és vittem bele helyette SE üléseket. ± 60.000,-
Tudom nem volt olcsó, na meg a bőrt sokan nem szeretik de hát meg kell fogni az alkalmakat. Kicsit foglalkozós de szép. + kap idővel majd ülés fűtést. Legyen ez a kétéves szülinapja nálam a kis TSnek :)
Shadin2018-10-04 09:06:57 // 141603
Ezúton is üdvözlöm a cartárst, ha esetleg olvassa!
Shadin2018-10-04 09:06:09 // 141602
foxx2018-10-02 23:23:40 // 141601
Köszi a megerősítést, akkor tényleg valami nem az igazi még.
Nagyon szemezek azzal, hogy ránézzek a vezérlésre, nincs-e véletlen elrakva vagy ilyesmi, illetve lehet le kéne cserélni vezérműszíjakat, bár az a 3 szíj ami látható, azok jól néznek ki, lehet nem rég járt erre valaki.
Találtam a manualon kívül egy egész részletes leírást a műveletről http://forum.alfa145.com/index.php?showtopic=20790
A legnagyobb kérdésem az hogy most le kell-e eresztetni a klímát/szét kell-e szedni a klímakört? A manual szerint igen, a leírás szerint nem, illetve nem említi a szétszerelést, Én meg nem bánnám ha az utóbbi is működne.
Előbb behajoltam a kulplung pedálhoz, sajna ott is látok nedvesedést (éppen csak), nem olyan látványosat mint a munkahengernél, de úgy néz ki majd ez is foglalkozós lesz. Még gondolkozok azon hogy ezzel mi legyen, a hétvégén úgyis akarok szerelgetni rajta.
Úgy érzem eddig, hogy ilyen kis odafigyeléssel egyre élhetőbbé válik, amikor elhoztam akkor kb vezethetetlen volt a megszorult váltó bowdenekkel.
Nagyon szemezek azzal, hogy ránézzek a vezérlésre, nincs-e véletlen elrakva vagy ilyesmi, illetve lehet le kéne cserélni vezérműszíjakat, bár az a 3 szíj ami látható, azok jól néznek ki, lehet nem rég járt erre valaki.
Találtam a manualon kívül egy egész részletes leírást a műveletről http://forum.alfa145.com/index.php?showtopic=20790
A legnagyobb kérdésem az hogy most le kell-e eresztetni a klímát/szét kell-e szedni a klímakört? A manual szerint igen, a leírás szerint nem, illetve nem említi a szétszerelést, Én meg nem bánnám ha az utóbbi is működne.
Előbb behajoltam a kulplung pedálhoz, sajna ott is látok nedvesedést (éppen csak), nem olyan látványosat mint a munkahengernél, de úgy néz ki majd ez is foglalkozós lesz. Még gondolkozok azon hogy ezzel mi legyen, a hétvégén úgyis akarok szerelgetni rajta.
Úgy érzem eddig, hogy ilyen kis odafigyeléssel egyre élhetőbbé válik, amikor elhoztam akkor kb vezethetetlen volt a megszorult váltó bowdenekkel.
127_sud2018-10-02 22:11:05 // 141600
Érdekes mert pont felül megy jól az autó, 4000 vagy 4500 fölött indul meg rendesen. Alul olyan használható de 2500-nél azért nem húz igazán. Lehet csak el van lustulva vagy valami nem teljesen kerek nálad. Az enyém 7000-nél szabályoz le, a múltkor véletlenül forgattam addig mert 6500 fölé nem szoktam.
Kuplung munkahengerből mindegyik elég jó, én olyat vennék amiben a dugattyúnál van biztosító gyűrű. Az LPR-ben nincs és szétszedéskor ki is jöhet a dugattyú. A főhenger csere állítólag nagy meló, amíg nincs baja én nem állnék neki annak.
Reméljük megszereted az autót és sok örömteli és balesetmentes km-ed lesz. Ezt hirdették régen Dombóváron 130000km-el, egy ismerősöm nézte akkor.
Kuplung munkahengerből mindegyik elég jó, én olyat vennék amiben a dugattyúnál van biztosító gyűrű. Az LPR-ben nincs és szétszedéskor ki is jöhet a dugattyú. A főhenger csere állítólag nagy meló, amíg nincs baja én nem állnék neki annak.
Reméljük megszereted az autót és sok örömteli és balesetmentes km-ed lesz. Ezt hirdették régen Dombóváron 130000km-el, egy ismerősöm nézte akkor.
Kazes☻2018-10-02 14:15:41 // 141599
Ja, oké... akkor az enyém már nem fér bele! :D
Semmi ilyesmit nem kell várni tőle... ami elkopott, az elkopott. Amit okoz, hogy talán kissé finomabban jár és csendesebb a fincsi olajtól és kész, ennyi. :)
Semmi ilyesmit nem kell várni tőle... ami elkopott, az elkopott. Amit okoz, hogy talán kissé finomabban jár és csendesebb a fincsi olajtól és kész, ennyi. :)
Gergely2018-10-02 11:23:56 // 141598
Üdv köztünk!
Gratula hozzá, nagyon kemény vagy, hogy bevállaltad a boxit :) Remélem sok örömed lesz benne :)
Nekem is nagyon tetszett, remélem egyszer majd összefutunk valahol hogy megszemlélhessem közelebbről is a vasat. :)
Gratula hozzá, nagyon kemény vagy, hogy bevállaltad a boxit :) Remélem sok örömed lesz benne :)
Nekem is nagyon tetszett, remélem egyszer majd összefutunk valahol hogy megszemlélhessem közelebbről is a vasat. :)
Gergely2018-10-02 11:20:00 // 141597
Végül sikerült szerezni ismerős festőt, de majd csak novemberben ér rá. Viszont az a srác is jónak tűnt, akit itt ajánlott a kolléga. De az ismerős kb a feléből megcsinálja majd a munkát és a spórolt pénzen már vehetnék egy közepes állapotú TD-t :D
Viszont az olajcsere hatását nem igazán érzem. Valami feltűnőre számítottam, mondjuk hogy hideg időben sem fog recsegni a kettes... de semmi :-(
Viszont az olajcsere hatását nem igazán érzem. Valami feltűnőre számítottam, mondjuk hogy hideg időben sem fog recsegni a kettes... de semmi :-(
Kazes☻2018-10-02 07:52:34 // 141596
Ciao! Grat! Sajna a boxerosok kikopóban, de azért még van egy-két cartárs... talán még segítenek is. pl.
:)
:)
foxx2018-10-01 23:37:32 // 141595
Sziasztok új vagyok itt, csak beköszönök. (hosszú lesz) Hozzám került az az 1.7-es 146-os ami a Hahu-n volt fenn még aug vége felé. Ismerkedek vele, az ilyenkor elvárható karbantartással szórakozok...
A leírt kerékcsapágyas búgás inkább a 15(!) :D éves gumik számlájára írhatók (egyébként a szőrök rajta vannak, meg még a gyártáskori színes csík)
Azóta kicseréltem a lambda szondát, mert teljesen be volt lassulva, azóta nem büdös, nem rángat, nem világít az injektor ikon, látványosan kevesebbet fogyaszt
Fékfolyadék cserénél (nagyon ráfért) tűnt fel hogy a kuplung munkahenger is ereszt. Milyen márkát ajánlotok? vagy inkább felújító szettel próbálkozzak? Célszerű-e cserélni főhengerrel együtt?
Voltam alatta, tényleg nagyon szép, sehol semmi rozsda, lehet valami konzerválást kellene rajta csináltatni. Egyedül az utolsó kipufogó dob hővédőlemeze kezdi feladni a harcot.
Nem volt még ilyen boxerral tapasztalatom, érzés szerint úgy 2500-3500 között húz a legjobban, de felette mint ha kedvetlenné válna. Amilyen görbéket láttam erről, a nyomaték csúcs valahol 5000 körül kellene lennie, a csúcsteljesítménynek meg 6500-nál. Sajnos nem tudom megítélni mennyire jó ez így, lehet hogy még itt is felderítendő dolgok rejtőznek
A leírt kerékcsapágyas búgás inkább a 15(!) :D éves gumik számlájára írhatók (egyébként a szőrök rajta vannak, meg még a gyártáskori színes csík)
Azóta kicseréltem a lambda szondát, mert teljesen be volt lassulva, azóta nem büdös, nem rángat, nem világít az injektor ikon, látványosan kevesebbet fogyaszt
Fékfolyadék cserénél (nagyon ráfért) tűnt fel hogy a kuplung munkahenger is ereszt. Milyen márkát ajánlotok? vagy inkább felújító szettel próbálkozzak? Célszerű-e cserélni főhengerrel együtt?
Voltam alatta, tényleg nagyon szép, sehol semmi rozsda, lehet valami konzerválást kellene rajta csináltatni. Egyedül az utolsó kipufogó dob hővédőlemeze kezdi feladni a harcot.
Nem volt még ilyen boxerral tapasztalatom, érzés szerint úgy 2500-3500 között húz a legjobban, de felette mint ha kedvetlenné válna. Amilyen görbéket láttam erről, a nyomaték csúcs valahol 5000 körül kellene lennie, a csúcsteljesítménynek meg 6500-nál. Sajnos nem tudom megítélni mennyire jó ez így, lehet hogy még itt is felderítendő dolgok rejtőznek
Kazes☻2018-10-01 22:34:45 // 141594
Azért írtam, mert neked is inkább le kellene szedni, mert úgy könnyebb... tudod forgatni a kezedben a darabot akár a karmantyú cseréhez, akár a kipucoláshoz stb. A nyerget hátulról két csavar tartja + a fékcső... hátsó féknél a kézifék bowden is. De ahogy jól esik! :)
emil2018-10-01 22:18:26 // 141593
Persze. Csak az érdekelt volna, h elvileg pl célszerszámmal lehetséges-e. Gondolom rendes műhelyben hozzáértők (nem én :-)) inkább leszedik.
Kazes☻2018-10-01 15:53:27 // 141592
Érdekes felvetés... próbáld ki! Minden bizonnyal úgy azért nehezített pálya. :)
emil2018-10-01 15:36:40 // 141591
Sziasztok!
145-ös féknyereg karmantyúzást meg lehet csinálni úgy, hogy nem szedem le a féknyerget a helyéről? Úgy értem persze, hogy tárcsát és betéteket igen.
145-ös féknyereg karmantyúzást meg lehet csinálni úgy, hogy nem szedem le a féknyerget a helyéről? Úgy értem persze, hogy tárcsát és betéteket igen.
Kazes☻2018-10-01 08:38:23 // 141590
Most, hogy írod... igen, nekem is kb. annyi fért bele. :-)
Végül akkor nem jött festő?! ;-)
Végül akkor nem jött festő?! ;-)
Kazes☻2018-10-01 08:15:49 // 141589
Ügyes vagy, ügyes... meg vagy dicsérve! :-D
Gergely2018-09-30 23:01:55 // 141588
Köszi, a drukkolás elérte a célját :)
Ma sikerült mindent megcsinálni,amit akartam. A szűrőleszedőbe flexszeltem hegyes körmöket, így már bele tudott kapaszkodni a szűrő palástjába. Váltó is feltöltődött olajjal, kb 1,8 liter ment bele. végre a légszűrő házát is kicseréltem arra, ami február óta itt kallódik már, várva,hogy eljöjjön az ő ideje. És mellette még meszeltem is... :D
Ma sikerült mindent megcsinálni,amit akartam. A szűrőleszedőbe flexszeltem hegyes körmöket, így már bele tudott kapaszkodni a szűrő palástjába. Váltó is feltöltődött olajjal, kb 1,8 liter ment bele. végre a légszűrő házát is kicseréltem arra, ami február óta itt kallódik már, várva,hogy eljöjjön az ő ideje. És mellette még meszeltem is... :D
Shadin2018-09-30 10:52:40 // 141587
Egy másodpercig se okold magad, ez van. Én rendeltem egy erősítettet, majd meglátjuk.
Kazes☻2018-09-29 23:06:49 // 141586
Drukkolok... hajrá Gergely! :)
Gergely2018-09-29 22:55:24 // 141585
Hát krvra nem, sajnos... mert délelőtt vettem olyan gumicsövet az olaj betöltéséhez, de mire sor került volna rá sikerült úgy eltüntetni, hogy égen földön nem találom azóta sem... Hogy szétb@szott az ideg, az enyhe kifejezés.
Ráadásul a motorolajcsere sem ment simán, mert közben a másik szomszéd bácsi ott ugrabugrált körülöttem, mert jött meszelni, nekem meg 3 helyen kellett volna lennem egyszerre. Végül friss motorolajjal úgy mentem el váltómelegítő körre, hogy nem tettem vissza a sapkát a betöltőre...Szerencsére csak kicsit csapta tele olajjal a környéket és a sapka sem esett ki a motorháztető és a hűtőtartó híd közül...
Szóval nem volt egy sikeres nap, és most ott áll olaj nélkül a gép,de majd holnap megoldom slaggal, vagy valahogy.
Ráadásul a motorolajcsere sem ment simán, mert közben a másik szomszéd bácsi ott ugrabugrált körülöttem, mert jött meszelni, nekem meg 3 helyen kellett volna lennem egyszerre. Végül friss motorolajjal úgy mentem el váltómelegítő körre, hogy nem tettem vissza a sapkát a betöltőre...Szerencsére csak kicsit csapta tele olajjal a környéket és a sapka sem esett ki a motorháztető és a hűtőtartó híd közül...
Szóval nem volt egy sikeres nap, és most ott áll olaj nélkül a gép,de majd holnap megoldom slaggal, vagy valahogy.
Kazes☻2018-09-29 22:47:49 // 141584
Esetleg még a szomszédbácsi...! :D
Kazes☻2018-09-29 22:47:11 // 141583
A helyén nem biztos... nem szégyen komplett kiszerelni és satuban nekilátni...! :)
Gergely2018-09-29 22:46:20 // 141582
A gázolajszűrőt mivel szoktátok leszedni a TD-ről? Semmi értelmessel nem lehet hozzáférni. Amúltkor vettem már egy erősnek tűnő láncos leszedőt, az meg b@szik megkapaszkodni benne...
Kazes☻2018-09-29 22:42:45 // 141581
Akkor jó, hogy van egy ilyen szomszédbácsid...! :D
De azért meg lett és minden rendben ment, ugye? :)
De azért meg lett és minden rendben ment, ugye? :)
Gergely2018-09-29 22:39:39 // 141580
Készítettem volna, ha lett volna miből, de nekem nincs ekkora imbuszom, mert eddig minden ilyesmit megoldottam dugókulccsal. Ugyanez kell pl. a motorlaj leengedő csavarhoz is, de ott lazán elfér a cro-va. Még szerencse, hogy a szomszéd bácsinál volt miből flexelni :)
Kazes☻2018-09-29 22:38:52 // 141579
Megesik az ilyen! :)))
Kazes☻2018-09-29 22:38:19 // 141578
Azért még ne add fel, hátha...! :)
HaNGyA2018-09-29 22:37:44 // 141577
Kau Mester!
Ne szabadkozz, sajnos sok az ilyen "jellemgróf"...
Ne szabadkozz, sajnos sok az ilyen "jellemgróf"...
Piritu - 1.000.0002018-09-29 22:04:52 // 141576
Össze se tudom számolni hogy hány hiányos készletem van az ilyen "készítések" miatt :-)
Kau2018-09-29 21:50:52 // 141575
Sikerült. De nagyon utálom az ilyet.
Kb 1 hete kérdeztem rá, hogy mi van a lámpaállítókkal. Egy helyen dolgozok ezzel az emberkével. Mondta, hogy jó, hogy szóltam, mert elfelejtette. Hívjam fel másnap, beszél az ismerősével, aki a mintákat is csinálta. 2 napig nem értem el telefonon. Ma reggel találkoztunk a melóhelyen. Azt mondta délután átmegy a sráchoz és beszél vele a részletekről, hogy mennyiért és mennyit csinálna. Természetesen ma sem értem el telefonon (nem veszi fel).
Csak így én csinálok magamból hülyét, aki bezsongat másokat is a semmire!
Sajnos rajtam kívül álló okok miatt nem tudok én se többet mondani. Sorry.
Kb 1 hete kérdeztem rá, hogy mi van a lámpaállítókkal. Egy helyen dolgozok ezzel az emberkével. Mondta, hogy jó, hogy szóltam, mert elfelejtette. Hívjam fel másnap, beszél az ismerősével, aki a mintákat is csinálta. 2 napig nem értem el telefonon. Ma reggel találkoztunk a melóhelyen. Azt mondta délután átmegy a sráchoz és beszél vele a részletekről, hogy mennyiért és mennyit csinálna. Természetesen ma sem értem el telefonon (nem veszi fel).
Csak így én csinálok magamból hülyét, aki bezsongat másokat is a semmire!
Sajnos rajtam kívül álló okok miatt nem tudok én se többet mondani. Sorry.
Kazes☻2018-09-29 21:49:25 // 141574
Ha egyszer máshogy nem megy, az ember készít magának célszerszámot! :)
Piritu - 1.000.0002018-09-29 21:40:08 // 141573
Így van, amíg flex van a háznál nincs hosszú imbuszkulcs :-)
Kazes☻2018-09-29 21:38:16 // 141572
Pardon... igazad van. Én az enyémből levágtam megfelelő méretűre. :)
Gergely2018-09-29 21:00:10 // 141571
Hát azért aazt elfelejtetted említeni,hogy biza' akármilyen szerszámmal nem lehet hozzáférni.... :-) Rövidfejű 12-es imbusz meg viszonylag ritkán fordul elő egy átlagos háztartásban :D
Kazes☻2018-09-28 15:09:19 // 141570
Az első képen láthatod, hogy mindegyik csavar imbusz. A méretét sajna nem írtam fel, de talán 12-es. A cső talán fél colos, de lehet, hogy kisebb. És nekem nem fért bele a két liter, pedig előtte alaposan, kicsit megdöntve csorgattam ki... azaz kicsit megemelve az egyik oldalát és ott hagytam, hadd csorogjon, vagy egy-két órát. (motorolajcserénél is hasonlóan szoktam). Aztán mehet bele az új. Fent szépen lassan kell tölcsérezni, mert nem is folyik le olyan gyorsan és, főleg a második flakonnál, ha már a fele bent van... :)
Gergely2018-09-28 14:28:41 // 141569
Köszi!
Csak pár kérdés:
Milyen átmérőjű volt a cső? Milyen fejű leengedő csavarokat keressek? A betöltőcsaavr milyen fejű? Pontosan 2l olaj megy bele? (nem akarom, hogy kiömöljön lent, miközben tölcsérezek fent :))
Csak pár kérdés:
Milyen átmérőjű volt a cső? Milyen fejű leengedő csavarokat keressek? A betöltőcsaavr milyen fejű? Pontosan 2l olaj megy bele? (nem akarom, hogy kiömöljön lent, miközben tölcsérezek fent :))
Kazes☻2018-09-28 14:17:55 // 141568
Simaliba... :)
Gergely2018-09-28 14:04:51 // 141566
Sziasztok!
TD-ben van valami trükkje a váltóolaj cseréjének? Vagy sima liba? Kienged/betölt?
TD-ben van valami trükkje a váltóolaj cseréjének? Vagy sima liba? Kienged/betölt?
Gergely2018-09-28 14:03:31 // 141565
Nekem is így van. Leginkább bringaszállítás miatt raktam fel anno, vontatásra 1x használtam eddig. Általában leszedem biztos ami bitos alapon, de most már hónapok óta fent van.
Szerintem rendőrfüggő a dolog. Ha olyat fogsz ki, akinek rosszabb napja van és b@szakodni akar, akkor az bele fog kötni. De azt nem hinném, hogy csak ezért utánad mennének, a közúti ellenőrzések meg elég ritkák.
Összegezve a véleményem, hogy van benne némi kockázat, de minimális.
Szerintem rendőrfüggő a dolog. Ha olyat fogsz ki, akinek rosszabb napja van és b@szakodni akar, akkor az bele fog kötni. De azt nem hinném, hogy csak ezért utánad mennének, a közúti ellenőrzések meg elég ritkák.
Összegezve a véleményem, hogy van benne némi kockázat, de minimális.
V.Tomi.145-146 🍀2018-09-27 13:01:51 // 141564
Én úgy tudom hogy ha nem húzol utánfutót akkor le kell venni a végét, de ha meg fent hagyod akkor kisebb koccanásnál véd.
Nekünk fent van mind a hármon és ugyan úgy bele lóg, de sosem volt belőle gond.
Nekünk fent van mind a hármon és ugyan úgy bele lóg, de sosem volt belőle gond.
Kazes☻2018-09-27 12:17:15 // 141563
Mivel vizsgán is megfelelt, papíros, akkor minden ok. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-27 12:09:05 // 141562
Tudni kéne, hogy a motor rángat, vagy a hajtás rázkódik. Nem tudom hány méternl jársz, de a kuplungnak 200e-t ki kell bírnia elvileg. Nálam egy csere volt, tudom milyen a kopott kuplung (sőt törött szerkezet!), de nem rángatott tőle az autó.
szeruuu2018-09-27 12:06:40 // 141561
Sziasztok! Van vonóhorog a kocsimon (így vettem), és beletakar kicsit a rendszámomba... MDE és ha olyan távolságból nézi az ember, akkor lehet MDF-nek látni... Van róla műbizonylat a kesztyűtartóba, meg most műszakizott áprilisban, de nem szóltak érte. A rend éber őrei ha megállítanak, akkor szerintetek jár érte valami megrovás? (Elvileg le tudom szedni magát a vonó részt, mert két csavar fogja. Próbáljam meg inkább levenni? ) Előre is köszönöm! :)
Shadin2018-09-27 11:49:25 // 141560
Lassan sötétben megyünk-jövünk és a gyerek viszi a kocsit, így eléggé lefelé világít annak ellenére, hogy "kitámasztottam".
Shadin2018-09-27 11:48:20 // 141559
Esetleg sikerült beszélni az emberrel?
DennisBeru2018-09-26 22:37:36 // 141558
Szép lett, grat ;)
Coyote2018-09-26 20:28:51 // 141557
Kéne egy kis megerősítés. Mostanában ha mondjuk elindulok lassan egyesben kicsi gázzal akkor el kezd dadogni mint ha lefulladna. Én a kuplungra gyanakszom. Esetleg valami más? Nem mindíg van ez a jeenség csak ugy hébe hóba.
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-26 19:41:17 // 141556
Tényleg komolynak tűnik képekről, nem semmi. A link viszont nem működik :-)
Szép kormány!
Szép kormány!