Fórum >> Típusok >> 145-146

foxx2018-10-10 18:15:27 // 141625
Sziasztok!

Hülye és figyelmetlen voltam, lecsuktam a motorháztetőt úgy hogy a motortérben nyitóról le volt húzva a bowden.... no comment. Van bármiféle ráolvasás amivel ki lehet nyitni?
Kazes☻2018-10-10 16:58:34 // 141624
Hajrá! :)
Gergely2018-10-10 15:54:40 // 141623
Köszi! Ezeken jól látható, hogy aluhoz készült. Akkor ilyet szerzek :)
Kazes☻2018-10-10 14:39:07 // 141622
De ez is volt már benne...
Kazes☻2018-10-10 14:37:22 // 141621
Ilyet szoktam pl.
Gergely2018-10-10 14:28:06 // 141620
ok, de pontosan mit kell keresnem a kannán? Rá kell legyen írva kiemelve, hogy aluhoz való? vagy manapság már csak ilyet lehet kapni? Vagy a szín az egyértelmű árulkodó jel?
Kazes☻2018-10-10 14:23:05 // 141619
Akkor alu-ba valót! :P Én szép rózsaszínt szoktam. :)
Gergely2018-10-10 13:31:09 // 141618
legények!
Milyen fagyállót vegyek a TD-be? Már aluból van a hűtő rajta.
Alfaboooy2018-10-08 22:54:55 // 141617
Köszi! Hát így az úti költség felnyomta az árát, de nem volt miből válogatni, meg vittem légzsákos SE üléseket.
Azt nem tudom hogy az övé volt ez valaha vagy egy másik. Akitől hoztam úgy tudom kB 1 éve van meg az autó, csak beleuntak és így próbálnak az árán nem veszíteni.
Amit vittem üléseket is szépen mutatnak benne, úgy hogy nem mondanám hogy kevesebbet ér az autó tőle, ártól függetlenül.
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-08 17:07:58 // 141616
Na legalább Te meg is csináltad a bőrösítést :-) Én terveztem, aztán terv maradt. Gratula, szép szettet sikerült és elég jó árban szerezned. Ez ugye nem Lipi72 ex autója? Már az oldalán sincs fent, de neki volt egy ilyen színű bőrős 1.6TS-e.
Kazes☻2018-10-08 17:06:52 // 141615
Jó neked, hogy ilyenektől megnyugszol! :D
Gergely2018-10-08 17:02:05 // 141614
szerelő megnyugatott, hogy ha szét kell kapni az adagolót, akkor az 40+ezer pénz..Most pont hiányzott már valami, amire elkölthetek egy kis pénzt. :D
Gergely2018-10-08 16:38:04 // 141613
Szerintem inkább nem állok én neki ezeknek a tételeknek, ha találok valakit, aki hajlandó foglalkozni vele... :)
Kazes☻2018-10-08 16:22:15 // 141612
Lehet kinyomócsapágy?
Biztos elfáradt a tömítés? (passz)
Igen. Sőt lehet, hogy az egészet ki kell venni és akkor már körbe ellenőrizni és akár a belsőket is cserélni, nehogy rövid időn belül azok miatt újra kelljen matatni. De ha kellően régiek és kicsit lógnak, talán csuklóstól kellene cserélni, de ezt majd te látod/döntöd el.
:)
Gergely2018-10-08 16:10:26 // 141611
Srácok!
A nagy olajcsere projekt közben és az azt követő hétvégi 800km-es tesztkör alatt több hibát is felfedeztem a gépen:
- búg a váltó (üresben gurulva megszűnik a hang)
- csöpög a gázolaj az adagoló környékéről
- repedezettek a féltengely végi gumiharangok.

Az első kettő olajcsere előtt nem volt tapasztalható, mi lehet a gond? Mennyire lehet vészes?
A harangokat mennyire necces kicserélni? Gondolom ki kéne húzni a féltengelyeket az agyból, satöbbi.... ?
Kazes☻2018-10-08 13:42:47 // 141610
Alexandro cartársnak akadhat. :)
Szilárd2018-10-08 13:30:37 // 141609
Sziasztok!
Vezérműtengelyeket keresek egy 1.4 90LE AR33501 motorkódú Alfa145-höz Budapesten vagy környékén!
Köszönöm szépen a válaszokat!
marci912018-10-08 13:11:35 // 141608
Üdv közöttünk! :)
Ritka gép került hozzád, vigyázz rá nagyon ;) Eleve 146-ból már nem sok van és azoknak a java TD/JTD/TS motorosok.
Ha szeretnéd konzerválni, fújd ki az üregeket gépolajjal, illetve ecseteld le a lemezösszeillesztéseket olaj+zsír keverékével évente 2x, ha nincs kapacitás aknából drótkorongozásra.
Alfaboooy2018-10-06 23:27:42 // 141607
Ismeri valaki?
Kazes☻2018-10-06 23:17:59 // 141606
Klassz lett, grat! :)
Alfaboooy2018-10-06 22:48:14 // 141605
Mai nagy túra. 800km oda vissza, de meg lett.
Ebből szereltem ki és vittem bele helyette SE üléseket. ± 60.000,-

Tudom nem volt olcsó, na meg a bőrt sokan nem szeretik de hát meg kell fogni az alkalmakat. Kicsit foglalkozós de szép. + kap idővel majd ülés fűtést. Legyen ez a kétéves szülinapja nálam a kis TSnek :)
Shadin2018-10-04 09:06:57 // 141604
Ezúton is üdvözlöm a cartárst, ha esetleg olvassa!
Shadin2018-10-04 09:06:09 // 141603
Azért ez büszkeséggel tölti el az embert :-)
foxx2018-10-02 23:23:40 // 141602
Köszi a megerősítést, akkor tényleg valami nem az igazi még.

Nagyon szemezek azzal, hogy ránézzek a vezérlésre, nincs-e véletlen elrakva vagy ilyesmi, illetve lehet le kéne cserélni vezérműszíjakat, bár az a 3 szíj ami látható, azok jól néznek ki, lehet nem rég járt erre valaki.
Találtam a manualon kívül egy egész részletes leírást a műveletről http://forum.alfa145.com/index.php?showtopic=20790
A legnagyobb kérdésem az hogy most le kell-e eresztetni a klímát/szét kell-e szedni a klímakört? A manual szerint igen, a leírás szerint nem, illetve nem említi a szétszerelést, Én meg nem bánnám ha az utóbbi is működne.

Előbb behajoltam a kulplung pedálhoz, sajna ott is látok nedvesedést (éppen csak), nem olyan látványosat mint a munkahengernél, de úgy néz ki majd ez is foglalkozós lesz. Még gondolkozok azon hogy ezzel mi legyen, a hétvégén úgyis akarok szerelgetni rajta.

Úgy érzem eddig, hogy ilyen kis odafigyeléssel egyre élhetőbbé válik, amikor elhoztam akkor kb vezethetetlen volt a megszorult váltó bowdenekkel.
127_sud2018-10-02 22:11:05 // 141601
Érdekes mert pont felül megy jól az autó, 4000 vagy 4500 fölött indul meg rendesen. Alul olyan használható de 2500-nél azért nem húz igazán. Lehet csak el van lustulva vagy valami nem teljesen kerek nálad. Az enyém 7000-nél szabályoz le, a múltkor véletlenül forgattam addig mert 6500 fölé nem szoktam.
Kuplung munkahengerből mindegyik elég jó, én olyat vennék amiben a dugattyúnál van biztosító gyűrű. Az LPR-ben nincs és szétszedéskor ki is jöhet a dugattyú. A főhenger csere állítólag nagy meló, amíg nincs baja én nem állnék neki annak.
Reméljük megszereted az autót és sok örömteli és balesetmentes km-ed lesz. Ezt hirdették régen Dombóváron 130000km-el, egy ismerősöm nézte akkor.
Kazes☻2018-10-02 14:15:41 // 141600
Ja, oké... akkor az enyém már nem fér bele! :D




Semmi ilyesmit nem kell várni tőle... ami elkopott, az elkopott. Amit okoz, hogy talán kissé finomabban jár és csendesebb a fincsi olajtól és kész, ennyi. :)
Gergely2018-10-02 11:23:56 // 141599
Üdv köztünk!
Gratula hozzá, nagyon kemény vagy, hogy bevállaltad a boxit :) Remélem sok örömed lesz benne :)
Nekem is nagyon tetszett, remélem egyszer majd összefutunk valahol hogy megszemlélhessem közelebbről is a vasat. :)
Gergely2018-10-02 11:20:00 // 141598
Végül sikerült szerezni ismerős festőt, de majd csak novemberben ér rá. Viszont az a srác is jónak tűnt, akit itt ajánlott a kolléga. De az ismerős kb a feléből megcsinálja majd a munkát és a spórolt pénzen már vehetnék egy közepes állapotú TD-t :D

Viszont az olajcsere hatását nem igazán érzem. Valami feltűnőre számítottam, mondjuk hogy hideg időben sem fog recsegni a kettes... de semmi :-(
Kazes☻2018-10-02 07:52:34 // 141597
Ciao! Grat! Sajna a boxerosok kikopóban, de azért még van egy-két cartárs... talán még segítenek is. pl.
:)
foxx2018-10-01 23:37:32 // 141596
Sziasztok új vagyok itt, csak beköszönök. (hosszú lesz) Hozzám került az az 1.7-es 146-os ami a Hahu-n volt fenn még aug vége felé. Ismerkedek vele, az ilyenkor elvárható karbantartással szórakozok...
A leírt kerékcsapágyas búgás inkább a 15(!) :D éves gumik számlájára írhatók (egyébként a szőrök rajta vannak, meg még a gyártáskori színes csík)
Azóta kicseréltem a lambda szondát, mert teljesen be volt lassulva, azóta nem büdös, nem rángat, nem világít az injektor ikon, látványosan kevesebbet fogyaszt
Fékfolyadék cserénél (nagyon ráfért) tűnt fel hogy a kuplung munkahenger is ereszt. Milyen márkát ajánlotok? vagy inkább felújító szettel próbálkozzak? Célszerű-e cserélni főhengerrel együtt?
Voltam alatta, tényleg nagyon szép, sehol semmi rozsda, lehet valami konzerválást kellene rajta csináltatni. Egyedül az utolsó kipufogó dob hővédőlemeze kezdi feladni a harcot.
Nem volt még ilyen boxerral tapasztalatom, érzés szerint úgy 2500-3500 között húz a legjobban, de felette mint ha kedvetlenné válna. Amilyen görbéket láttam erről, a nyomaték csúcs valahol 5000 körül kellene lennie, a csúcsteljesítménynek meg 6500-nál. Sajnos nem tudom megítélni mennyire jó ez így, lehet hogy még itt is felderítendő dolgok rejtőznek
Kazes☻2018-10-01 22:34:45 // 141595
Azért írtam, mert neked is inkább le kellene szedni, mert úgy könnyebb... tudod forgatni a kezedben a darabot akár a karmantyú cseréhez, akár a kipucoláshoz stb. A nyerget hátulról két csavar tartja + a fékcső... hátsó féknél a kézifék bowden is. De ahogy jól esik! :)
emil2018-10-01 22:18:26 // 141594
Persze. Csak az érdekelt volna, h elvileg pl célszerszámmal lehetséges-e. Gondolom rendes műhelyben hozzáértők (nem én :-)) inkább leszedik.
Kazes☻2018-10-01 15:53:27 // 141593
Érdekes felvetés... próbáld ki! Minden bizonnyal úgy azért nehezített pálya. :)
emil2018-10-01 15:36:40 // 141592
Sziasztok!
145-ös féknyereg karmantyúzást meg lehet csinálni úgy, hogy nem szedem le a féknyerget a helyéről? Úgy értem persze, hogy tárcsát és betéteket igen.
Kazes☻2018-10-01 08:38:23 // 141591
Most, hogy írod... igen, nekem is kb. annyi fért bele. :-)




Végül akkor nem jött festő?! ;-)
Kazes☻2018-10-01 08:15:49 // 141590
Ügyes vagy, ügyes... meg vagy dicsérve! :-D
Gergely2018-09-30 23:01:55 // 141589
Köszi, a drukkolás elérte a célját :)
Ma sikerült mindent megcsinálni,amit akartam. A szűrőleszedőbe flexszeltem hegyes körmöket, így már bele tudott kapaszkodni a szűrő palástjába. Váltó is feltöltődött olajjal, kb 1,8 liter ment bele. végre a légszűrő házát is kicseréltem arra, ami február óta itt kallódik már, várva,hogy eljöjjön az ő ideje. És mellette még meszeltem is... :D
Shadin2018-09-30 10:52:40 // 141588
Egy másodpercig se okold magad, ez van. Én rendeltem egy erősítettet, majd meglátjuk.
Kazes☻2018-09-29 23:06:49 // 141587
Drukkolok... hajrá Gergely! :)
Gergely2018-09-29 22:55:24 // 141586
Hát krvra nem, sajnos... mert délelőtt vettem olyan gumicsövet az olaj betöltéséhez, de mire sor került volna rá sikerült úgy eltüntetni, hogy égen földön nem találom azóta sem... Hogy szétb@szott az ideg, az enyhe kifejezés.
Ráadásul a motorolajcsere sem ment simán, mert közben a másik szomszéd bácsi ott ugrabugrált körülöttem, mert jött meszelni, nekem meg 3 helyen kellett volna lennem egyszerre. Végül friss motorolajjal úgy mentem el váltómelegítő körre, hogy nem tettem vissza a sapkát a betöltőre...Szerencsére csak kicsit csapta tele olajjal a környéket és a sapka sem esett ki a motorháztető és a hűtőtartó híd közül...
Szóval nem volt egy sikeres nap, és most ott áll olaj nélkül a gép,de majd holnap megoldom slaggal, vagy valahogy.
Kazes☻2018-09-29 22:47:49 // 141585
Esetleg még a szomszédbácsi...! :D
Kazes☻2018-09-29 22:47:11 // 141584
A helyén nem biztos... nem szégyen komplett kiszerelni és satuban nekilátni...! :)
Gergely2018-09-29 22:46:20 // 141583
A gázolajszűrőt mivel szoktátok leszedni a TD-ről? Semmi értelmessel nem lehet hozzáférni. Amúltkor vettem már egy erősnek tűnő láncos leszedőt, az meg b@szik megkapaszkodni benne...
Kazes☻2018-09-29 22:42:45 // 141582
Akkor jó, hogy van egy ilyen szomszédbácsid...! :D

De azért meg lett és minden rendben ment, ugye? :)
Gergely2018-09-29 22:39:39 // 141581
Készítettem volna, ha lett volna miből, de nekem nincs ekkora imbuszom, mert eddig minden ilyesmit megoldottam dugókulccsal. Ugyanez kell pl. a motorlaj leengedő csavarhoz is, de ott lazán elfér a cro-va. Még szerencse, hogy a szomszéd bácsinál volt miből flexelni :)
Kazes☻2018-09-29 22:38:52 // 141580
Megesik az ilyen! :)))
Kazes☻2018-09-29 22:38:19 // 141579
Azért még ne add fel, hátha...! :)
HaNGyA2018-09-29 22:37:44 // 141578
Kau Mester!

Ne szabadkozz, sajnos sok az ilyen "jellemgróf"...
Piritu2018-09-29 22:04:52 // 141577
Össze se tudom számolni hogy hány hiányos készletem van az ilyen "készítések" miatt :-)
Kau2018-09-29 21:50:52 // 141576
Sikerült. De nagyon utálom az ilyet.
Kb 1 hete kérdeztem rá, hogy mi van a lámpaállítókkal. Egy helyen dolgozok ezzel az emberkével. Mondta, hogy jó, hogy szóltam, mert elfelejtette. Hívjam fel másnap, beszél az ismerősével, aki a mintákat is csinálta. 2 napig nem értem el telefonon. Ma reggel találkoztunk a melóhelyen. Azt mondta délután átmegy a sráchoz és beszél vele a részletekről, hogy mennyiért és mennyit csinálna. Természetesen ma sem értem el telefonon (nem veszi fel).
Csak így én csinálok magamból hülyét, aki bezsongat másokat is a semmire!
Sajnos rajtam kívül álló okok miatt nem tudok én se többet mondani. Sorry.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak