Fórum >> Típusok >> 159

András bácsi2009-12-07 22:09:41 // 6190
Csak el vagy varázsolva most még a 159-től. :))))
Kompressz úr2009-12-07 22:07:57 // 6189
Az első matricarendszám nem igazán szabályos...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-12-07 22:06:31 // 6188
szar mi? az utolsóban alig volt méter nem mondom hogy rossz a váltója csak nem olyan pontos meg hosszú volt :P
Kompressz úr2009-12-07 22:01:55 // 6187
A mi 156unk váltója lekvárkavarás volt az 159eséhez képest, de az igaz, hogy a 159 egyben nehezebb is váltóügyileg.
András bácsi2009-12-07 22:00:25 // 6186
Az nem egy túl jó hírű hely, bár nem tudom most ki csinálja. Ha 159-est nézel itt, akkor inkább a GaPe Vértesszőlősön.
András bácsi2009-12-07 21:58:21 // 6185
Mert szar 56-osaid voltak. :) Vagy nekem szar 59-es. :)) A 2.4-es 56-osé mondjuk nem tetszik annyira, de az 1.9-es szerintem nagyon jó volt. Az 59-nek sem az áttétele, sem a kapcsolási útja nem tetszett. Mondjuk még mindig jobb, mint a merciké. :)))
1372009-12-07 21:56:21 // 6184
Goldcar97 a kereskedés neve, ha jól emlékszem. Táncsics u. 2.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-12-07 21:55:06 // 6183
az 56-é pontosabb? nekem kettő is volt de egyik sem volt olyan pontos és rövid mint az 59-é...
András bácsi2009-12-07 21:52:09 // 6182
Ezt nem ismerem.
A remegés más, mint a 156-ban: nincs felső kitámasztó, hanem középen lóg a motor. A váltó nekem nem tetszett annak idején, bár az nem 1.9 volt, de az 56-osé pontosabb, és könnyebb.
Melyik kereskedés ez?
GTPeti2009-12-07 21:41:35 // 6181
(SZVSZ egy újrafújt hátsóajtó még nem világvége. A Check Engine viszont Examinerrel+tapasztalattal rendelkező szakértő után kiált.)
1372009-12-07 21:28:05 // 6180
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_1.9_jtd_16v_distinctive_0-tol-3424925

Ez.

Még gondolkozom, mert egyébként nem tűnt rossznak. Ha valóban csak LMM hiba, akkor belefér.Kértem, hogy vigyék be átvizsgálásra, amint láttam, van Fiat Tatabányán, remélem ott kiderül mi van vele.

Kettős tömegű volt rossz a 156-on is, de az másfajta rángás volt. Maga az alapjárat volt különösen fura, morgós, és nem szoktam meg, hogy a fékpedálon érezzem a rezgést. Sajnos viszonyítási alapom nincs, ez volt az első 159es, amit próbáltam.

A váltónál az normális, hogy ennyivel emberesebb dolog kezelni, mint a 156ban? Pontosabb, de határozottabban kell kezelni.
András bácsi2009-12-07 19:56:37 // 6179
Melyik autó ez?
Erhard 242 (Pure Energy)2009-12-07 19:54:28 // 6178
jah a gyári fényezés 80-150 között van ...nem normális a remegés lehet kettőstömegű vagy szar LMM-ő vagy rossz porlasztó bár az nem rezegteti be a kasznit ...
1372009-12-07 19:40:38 // 6177
Sziasztok!

Megnéztem ma egy 3 éves 1.9 16V mjtd 159-est Tatabányán. Hátsó ajtó törve volt (rétegvastagság 600), az átlag vastagság egyébként 180, ez normál?
Továbbá indításnál have engine checked felirat, valamint amikor először indult el, akkor pár másodpercig remegett a kasztni is, annyira szar volt az alapjárat. Az alapjárat melegen is furcsa volt. Amikor a féken volt a lában, lehetett érezni a pedálon át az alapjárat remegését. Ugye ez nem normális? 156-ban ilyen nincs. Check engine lámpa végig égett a műszerfalon.
DrB2009-12-06 18:04:05 // 6176
A kettőnk történetének végkimenetelén valamennyire majd lemérhetjük, van-e különbség az Alfa Romeo ill. Fiat kelet és nyugat-európai piacpolitikájában?

Remélem, neked és nekem is hamarosan rendeződik a dolog.
DrB2009-12-06 17:59:51 // 6175
Már pedig meg fog jönni és kész lesz a vas még a karácsonyi hazutazásom előtt, s jobb lesz, mint új korában! :)))
GTPeti2009-12-05 14:13:30 // 6174
Nekem elvileg (óra szerint...) 124e-nél még a gyári volt benne. Szivárgott is kicsit. Most Marelli van bent (by Erhard).
Buksi2009-12-05 13:31:16 // 6173
Jó lenne, ha nem csak rajz lenne! ;-))
Tom122009-12-05 13:29:01 // 6172
...nem ártana...;-))
Buksi2009-12-05 13:27:23 // 6171
Corn2009-12-03 09:43:05 // 6170
Újabb adalék: kb. ugyanebben a cipőben járok, az én 20v hengerfejemhez is várunk néhány alkatrészt. Kb. két hete rendelték meg, a mai napig nincs itt, és nem tudják megmondani, mikor jön meg. Igaz, ez Románia és Bukarest, nem Németország, nekik a motor szétdöntése után két héttel sikerült leadniuk a rendelést.
Mondjuk azt nehezen hiszem el, hogy egy jelenleg is gyártás alatt levő modellhez (amiből heti néhány százat biztosan gyártanak) nem lehet a gyártótól alkatrészt szerezni...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-12-03 07:16:54 // 6169
nem akarlak elkeseríteni de ha nem jön meg dec 15-ig akkor idén már nem is fog :((( újabb ékes bizonyítéka hogy lassan semmi sincs polcon mindent le kell gyártatni....
DrB2009-12-02 13:16:58 // 6168
Na, de még Jürgenlandban is? :))
Tibe2009-12-02 12:29:47 // 6167
A digók ilyenek :) Lusták és lassúak :)
DrB2009-12-02 10:50:10 // 6166
Adalék a németországi viszonyokhoz. Múlt hét kedden vagy szerdán rendelték meg a hengerfejet. E hét közepére ígérték, hogy kész lesz a vas. Most hívtam őket. A hengerfej még meg sem érkezett, s a kiszállítás várható idejét sem tudta meg mondani az Alfa Romeo a márkaszervíznek. Remélik, jövő hétre azért elkészül az autó... :(
DrB2009-11-29 19:21:30 // 6165
Még egy érdekes adalék, amit elfelejtettem megírni. Mikor az ADAC bevontatta a vasat a szervízbe múlt szombaton, beszélgettem a szakival. Kérdeztem, milyen gyakran hívják őket Alfákhoz? Azt mondta, nem sűrűbben, mint pl. BMW-khez. Kérdeztem, melyik típusok állnak a hiba lista élén ill. melyek a legmegbízhatóbbak. Az utóbbiakra a Toyotát és a Hondát hozta, míg a legproblémásabbakra elsőként a VW-t említette, hogy mostanság elég sok gond van velük, s még a Fordot és Opelt. Modellekbe, motorokba nem mentünk bele, így általánosságban értette a fenti márkákat.

Tény, hogy elég kevés Alfát látok itt Szászországban, nem tudom, máshol Németországban mennyi van belőlük, de az biztos, hogy lényegesen kevesebb, mint BMW-ből, s főleg VW-ből, Opelből. Szóval, ez mindenképp torzíthatja ezt az ad hoc statisztikát, de érdekes, amit mondott...
DrB2009-11-28 17:21:33 // 6164
Én sem gondoltam, hogy jutányosan csinálják, ezért is írtam ide, had szörnyülködjetek. :) De nem nyúlhatok a vashoz, ha akarnék sem, mert fut rajta a 2 év használtautó gari. Csak hivatalos Alfa szervíz teheti rá a kezét. Evvan...
Buksi2009-11-28 17:09:40 // 6163
Engem vegyél fel, ne valami török vendégmunkást! :-DDDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-28 17:06:56 // 6162
50 eur??? megyek ki EGR szelep pucoló szervizt nyitni napi 10db az 8 óra, napi 500 euró az 1 hónapban 10e, felveszek egy török vendégmunkást annak fizetek 1200-at, a hely bérlete 1500/ hónap, féktisztító 200db, némi adózás akkor is marad havi 5e :DDD gazdagság :DDDDDDDDDDDD
DrB2009-11-28 17:01:48 // 6161
Akkor a következő cserét 80e km múlva ütemezem. Ha már úgyis szerelőnél van a vas, ahogy korábban javasoltátok, kértem egy EGR pucolást is (50 Eur). Remélem, a korábban említett bedadogás is elmúlik.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-28 16:43:33 // 6160
bár én teflonos szíjat vettem meg mind a két görgő fém hogy bírják...elméletileg 150e-et kéne bírniuk....
GEORGE2009-11-28 16:18:03 // 6159
Szerintem ha 80-ként cseréled gond nem lehet....
DrB2009-11-28 16:11:25 // 6157
OK! :)

Te a vezérléscsere után hány ezer km múlva fogsz megint vezérlést cserélni a 159 2.4-ben?
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-28 14:19:42 // 6156
nem tudok mit tanácsolni mert ez a "ne menj ki az utcára mert a fejedre esik a tégla" tipikus esete...én pl nem is hallom ha elmászik a vezérlés mert 11-12-őn hallgatom a zenét :P
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-28 14:15:51 // 6155
titok :D
nem kell ránézetni mert ha nincs szerencséd akkor beáll ha szerencsés vagy akkor nem...ez a beállós dolog nagyon ritka eddig csak "gyáriról" hallottam, olyan statisztikát tudok adni hogy pl 100 dolz vízpumpából 2 folyatott, ruville vagy pexből meg egy sem ...de mondjuk vízpumpák között olyan nagy különbség nincs max a csapágy meg a lapát között van különbség...
DrB2009-11-28 12:36:50 // 6154
No, és titok? :)

Ha nem is mondhatod meg, mégis mit tanácsolsz, most, hogy a komplett vezérlésem ki lesz cserélve, hány ezer km után nézessek rá, különösen a vízpumpára?
GEORGE2009-11-28 12:31:27 // 6153
Nekem Magnetti van bent most. ( megkérdeztem )
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-28 12:11:15 // 6152
a 156 vízpumpája ua mint a 159-é :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-28 12:10:19 // 6151
az összes JTD-be ugyan az a vízpumpa kell és az összes Mjet-be is ugyan az a vízpumpa kell...sokan nem gyártanak hozzá, Ruville, Magnetti, Dolz, Skil, Hepu, Skf, Graf...ezek közül választ a gyár ami a gyári lesz :) én tudom melyik....
GEORGE2009-11-28 11:32:15 // 6150
Igaz 156 nem 159. de 2,4 Mjet 20v a gyári vízpumpa 120-nál cserélve.
Utána nem gyári került be, sajna most nem jut eszembe a neve, 80 ezer után cseréltem. Végül is baja nem volt, de mivel cseréltem mindent újból így azt is kidobtam....

A most bent lévőt Ofitól vettem.
A számlán csak ezt látom: 46804051/Vízpumpa....
DrB2009-11-28 10:48:48 // 6149
Itt meg Selmak cartárs a 146 1.9 JTD-jéről írja, hogy "az utángyártott vízmpumpa kb 50 ezer után beállt mint az U-szeg"...

Érdekelne itt az Amorén egy felmérés, kinek meddig bírta a vízpumpája? Típusonként, motoronként lebontva. A saját és más cartárs tapasztalatából kiindulva, ezek után én tuti még 50e km előtt ránézetek.

Tapasztalat híjján megköszönném azt is, ha tanácsot adnátok abban, miket ellenőriztessek, cseréltessek a gyári ajánlással ellentétben korábban?
GTPeti2009-11-27 21:49:44 // 6148
Más gyártók ilyenkor visszahívási akciót hírdetnek... (De ha azt nem is, legalább a következő menetrendszerinti csere alkalmával betehetnének egy javított kivitelű pumpát.)
DrB2009-11-27 21:44:40 // 6147
Alulról a harmadik kép szövege:

"Next remove the water pump and replace that, this is important as nearly every time we have had a cam belt fail it has been due to a defective water pump"

Jó lesz figyelni a vízpumpára...
DrB2009-11-26 12:30:57 // 6146
Kösz a tanácsot! Utánanéztem, hogy mondják ezeket németül (Umlenkrolle és Spannrolle), s még egyszer rákérdeztem ezekre konkrétan, mert a nevük eddig nem hangzott el. A műhelyvezető a telefonban felvilágosított, hogy igaz, nem mondta, de természetesen ezek is benne vannak a vezérműszíj cseréjében.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-26 10:16:04 // 6145
Mindenféle kép cseréltesd ki a vezető és feszítőgörgőt is!!! Kösd az ebet a karóhoz :)
DrB2009-11-26 09:57:21 // 6144
Ma újra felhívtam a márkazservízt, még egyszer rákérdeztem, akkor pontosan mit is cserélnek? A következőket:

vízpumpa
vezérműszíj
hengerfej a szelepekkel együtt

Kérdeztem, mi a helyzet a görgőkkel és az ékszíjjal? Szerintük azok még rendben vannak. Nem az az ésszerű, hogy ilyenkor kompletten cseréli az ember a vezérlést??? Mondtam nekik, azért azokat is cseréljék ki szépen. Azt hiszem, ha kész a vas jobb szervíz után nézek.

A németországi castársak segítségét kérném megint. Tudtok ajánlani olyan itteni alfás online közösséget, ahol rá tudok kérdezni, a lakóhelyem közelében hol van megbízható Alfa szervíz?

Ja, és ráadásként lecseréltetem velük az első megkopott emblémát is, meg a téli gumik is felkerülnek végre.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-26 09:29:40 // 6143
én elmentem már 60e utángyártottal...
isa1562009-11-26 07:02:07 // 6142
Akkor az már tiszta, hogy a gyári pumpa olyan amilyen. De kinek van tapasztalata arról, hogy a nem gyári többet fog elfutni? Ment már valaki 50 e km-t más gyártmánnyal? És ha még annyit sem?
DrB2009-11-26 06:41:57 // 6141
Ich bin Ihnen, Herr Habics, sehr dankbar! ;)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak