Piritu - 1.000.0002011-05-08 20:24:30 // 13990
Akkor nincs mese, meg kell szerveznetek újra Dunaújvárosban a talit :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-08 20:24:15 // 13989
a 210 lovasban más a turbó, a porlasztó meg a magas nyomású is...no meg a program is
imi1562011-05-08 20:21:28 // 13988
Aha,értem.
.............és akkor ezzel azt is meg lehet nézni,mikor tisztított a dpf.
Egyébként én már sokszor észre vettem,mikor tisztított.
Épp a minap is,mikor kb egy hét városi közlekedés után megkínáltam kicsit országúton.Mihelyt elérte az üzemi hőmérsékletet,tisztított.Ilyenkor szoktam figyelni a pillnatnyi fogyasztást.Mutatott 25-27 litert.
Amin még észre lehet venni,hogy tisztít az,hogy kicsit magasabb alapjáraton jár a motor és a turbónyomás-mérő mutatója is az első osztáson áll alapjáraton is.
Ilyenkor nem állítom meg a gépet,inkább még megyek vele viszonylag magas motorfordulaton,hogy be tudja fejezni a tisztítást.
.............és akkor ezzel azt is meg lehet nézni,mikor tisztított a dpf.
Egyébként én már sokszor észre vettem,mikor tisztított.
Épp a minap is,mikor kb egy hét városi közlekedés után megkínáltam kicsit országúton.Mihelyt elérte az üzemi hőmérsékletet,tisztított.Ilyenkor szoktam figyelni a pillnatnyi fogyasztást.Mutatott 25-27 litert.
Amin még észre lehet venni,hogy tisztít az,hogy kicsit magasabb alapjáraton jár a motor és a turbónyomás-mérő mutatója is az első osztáson áll alapjáraton is.
Ilyenkor nem állítom meg a gépet,inkább még megyek vele viszonylag magas motorfordulaton,hogy be tudja fejezni a tisztítást.
'''''2011-05-08 20:19:37 // 13987
Ja,Alfinak más írta.Nekem és ErHardnak ugyan az a srác csinálta,csak neki az egr-t is kiírta és még több lovat is kapott mint én.Persze ezt rövidesen orvoslom! :-)
Piritu - 1.000.0002011-05-08 20:19:22 // 13986
A dolog nem arról szól, hogy nem megy, hanem arról, hogy hogyan indul meg. A jelenség leginkább 1-2-ben feltűnő. Nekem se tűnne fel, ha nem ülnék át néha a jó öreg euro II-es motoros Spiderbe. Ott ha csak gázadásra gondolok már megemeli az orrát.
ALFI1562011-05-08 20:16:56 // 13985
Kihagyom.
ALFI1562011-05-08 20:16:18 // 13984
Így van!Megy is nincs vele gond.Mi az indulásról beszélünk.Nem egy startolós autó.Az 1.9 m-jet 156 elveri.De ahogy mondod menetközbe az 530D vagy a 3.0 A6 nem tud ellépni.Sőőőt!
'''''2011-05-08 20:14:48 // 13983
Szarakodik a netem,de megjöttem.Szóval,a programot automatikusan nem frissítik,nekem sem tették soha.Véletlen tudtam meg,hogy van másik,de az csak kicsivel jobb,bár érezhető!A dpf-em a csak rövid távú városi használattól dugult el,nem volt köze a tuningnak hozzá,az utána lett ráírva.Most az autóm lejjebbről húz(1700),de utána nehéz az útra vinni az erejét.A gázreakció is módosítva lett,közvetlenebb.Mivel se dpf,se kipuffdob,ezért jobban füstöl,de még messze az elviselhető tartományban.Indításkor lő ki egy kis füstpamacsot de lehet a rossz izzítógyertya miatt.Minden cuccot úgy vettem ki,hogy bármikor visszaszerelhetők.
Tehát: -ha te pályán is sűrűn használod,akkor nem hiszem,hogy a program módosításával gond lesz a dpf-el.
-ha kint csak vizsgáztatásnál nézik,bármikor ideiglenesen vissza rakható és írható minden.
Tehát: -ha te pályán is sűrűn használod,akkor nem hiszem,hogy a program módosításával gond lesz a dpf-el.
-ha kint csak vizsgáztatásnál nézik,bármikor ideiglenesen vissza rakható és írható minden.
Piritu - 1.000.0002011-05-08 20:13:32 // 13982
joe752011-05-08 20:11:04 // 13981
Csodálkozva olvasom a 2,4-es 159 tulajok lomhaságról szóló kommentjeit, főleg indulást követően. Igaz hogy az enyém 2009-es un. facelift, és némi súlyfaragást szenvedett el, az első generációhoz képest, de nekem a tapasztalatom menetdinamika terén hihetetlen pozitív. Akár városban, akár országúton, vagy pályán, mindig minden forgalmi helyzetben előjön a vadállat a gépből, és kétséget nem tűrően lódul meg. Épp péntek este ecseteltem Larini barátomnak, hogy mennyire durván megy a gép, hogy BMW 530d-k Audi A6, 3.0 D-k nem képesek lépést tartani , vagy ha én megyek utánuk, nem képesek ellépni, és pár 100 m után, udvariasan húzódnak le előlem.............
Szóval fura.....
Szóval fura.....
imi1562011-05-08 20:08:31 // 13980
Szia:)!
Megkérdezhetem,hogy mi ez az "ODB"?
Erről még nem hallottam.
Megkérdezhetem,hogy mi ez az "ODB"?
Erről még nem hallottam.
Piritu - 1.000.0002011-05-08 20:08:10 // 13979
Komárom?
ALFI1562011-05-08 20:04:15 // 13978
Majd ha lessz valami találkozó vagy találka hozd el.Rányomjuk az enyémre is.Kiváncsi vagyok rá.Én se vettem eddig semmit észre de nem is tudom mit kellett volna.Bár nem is nagyon érdekel.Gondolom teszi a dolgát rendessen.
Piritu - 1.000.0002011-05-08 19:48:04 // 13977
Fogtam az ODB csatit és rádugtam a Párducra.
Nos, tisztitja a DPF-et rendesen. Az előző 5 között átlag 959 km-t ment. Az utolsó 5 összesen 629 mp-ig tartott. Utoljára 295 km-el ezelőtt tette.
Soha semmit sem vettem észre...
Nos, tisztitja a DPF-et rendesen. Az előző 5 között átlag 959 km-t ment. Az utolsó 5 összesen 629 mp-ig tartott. Utoljára 295 km-el ezelőtt tette.
Soha semmit sem vettem észre...
1372011-05-08 19:43:54 // 13976
Annak idején, a vásárlás után kb. 2 hónappal én is elvittem remapra az autót, itt is beszámoltam róla. Aztán vissza is írattam. Nagyjából annyit hozott, hogy a már addig is használt tartományon belül erősebb lett, viszont a gázreakció ugyanolyan szar maradt, 2000 alatt ugyanolyan halott volt. Viszont gondolom az erősebb kormolás miatt gyakrabban tömődött el a DPF, úgyhogy vissza is írattam.
2008 óta van egyébként új program, a 210-esekben más a turbó is. Állítólag újabb fejlesztés. Próbáltam azóta ilyen verziót is, ugyanolyan fostalicska 1-2 ben.
2008 óta van egyébként új program, a 210-esekben más a turbó is. Állítólag újabb fejlesztés. Próbáltam azóta ilyen verziót is, ugyanolyan fostalicska 1-2 ben.
ALFI1562011-05-08 19:42:54 // 13975
Gyorsan megváltozott.De ő tudja.
Piritu - 1.000.0002011-05-08 15:53:04 // 13974
Nem, elkapta a vírus, csak a családi helyzet teszi szükségessé.
DrB2011-05-08 15:40:48 // 13973
Bocs, erre már válaszoltál. :)
DrB2011-05-08 15:40:02 // 13972
És neked miben változott ill miben nem a menetdinamika?
ALFI1562011-05-08 15:07:17 // 13971
Ilyen hamar ráunt?
ALFI1562011-05-08 15:05:53 // 13970
Nem ugyan ott lett írva.Nekem semmi kormolás nincs.De nekem minden bent van.
Piritu - 1.000.0002011-05-08 14:31:05 // 13969
Valószínű, hogy az eu5 miatt is.
Mondjuk a 156 után észre lehet venni, hogy maga a turbó is nagyobb. Nehezebben pörög fel, de nagy fordulaton se fullad ki. Kis fordulaton meg nincs elég kipufogógáz megpörgetni.
Mondjuk a 156 után észre lehet venni, hogy maga a turbó is nagyobb. Nehezebben pörög fel, de nagy fordulaton se fullad ki. Kis fordulaton meg nincs elég kipufogógáz megpörgetni.
DrB2011-05-08 13:50:24 // 13968
Hát ez meggyőző, de mindezt idekint, hogy lehetne akár csak részben, de a hivatalos utat betartva... Na, majd beleásom magam a német alfás fórumokba, mi itt a módi. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-08 13:19:36 // 13967
Beszámoló: mikor minden a gyári volt volt a szenvedésem a rángatással ami kb heti 1x jelentkezett 5-6-ban olyan 2200-es fordulatnál végül voltam vele x helyen és mindenki mást mondott az autó hibát nem jelzett ezért kicseréltem az EGR-t, a LMM-őt, ki lett pucolva a szívósor de semmi sem változott max 1-2 hére...ahogy jött a hidegebb idő úgy maradt el a pár perces rángatózás, 5 fok alatt meg teljesen abba maradt, sokkal jobban ment az autó harapott ahogy kellett, az új LMM-vel jobban is gyorsult. Adatokban az autó olyan 2000-es fordulattól kezdett el húzni az átlag fogyi meg olyan 8,5-9L között volt.
Jött a tavasz ismét előjött a rángatás akkor lett elegem ebből a játékból Alfa 159-es tagunk segített végül is az Ő útjára léptem. Kiírták a DPF-et meg az EGR-t a szívósort meg leakasztottam hogy mindig fullon kapja a levegőt (először nem kötöttem le csak leakasztottam de ahogy szív a blokk majdnem teljesen elzárta a lapátkákat 3000-es fordulat felett nem húzott ezért kell lekötni vagy kiszedni a lapátokat ), kiszedték a programból az euró 4-es hülyeségeket (késleltetett gázpedál reakció, hullámzó befecskendezés) 2%-ot emelt a töltőnyomáson....mikor elkészült az autó a próbaút alatt még jobban rángatott még az nap Banán segítségével lekaptuk a DPF-et és nemes egyszerűséggel átfúrtuk, azóta nem rángatott egyszer sem no meg 1700-tól húz leszabályzásig egyből, a fogyasztás 7,6L lett kormolni természetesen kormol mivel nincs benne szűrő sima katalizátorral ezt is lehet orvosolni.
Ég és föld lett az autó viselkedése, menet teljesítménye, fogyasztása ...ismét cuore sportivo nekem meg fülig ér a szám :P
Jött a tavasz ismét előjött a rángatás akkor lett elegem ebből a játékból Alfa 159-es tagunk segített végül is az Ő útjára léptem. Kiírták a DPF-et meg az EGR-t a szívósort meg leakasztottam hogy mindig fullon kapja a levegőt (először nem kötöttem le csak leakasztottam de ahogy szív a blokk majdnem teljesen elzárta a lapátkákat 3000-es fordulat felett nem húzott ezért kell lekötni vagy kiszedni a lapátokat ), kiszedték a programból az euró 4-es hülyeségeket (késleltetett gázpedál reakció, hullámzó befecskendezés) 2%-ot emelt a töltőnyomáson....mikor elkészült az autó a próbaút alatt még jobban rángatott még az nap Banán segítségével lekaptuk a DPF-et és nemes egyszerűséggel átfúrtuk, azóta nem rángatott egyszer sem no meg 1700-tól húz leszabályzásig egyből, a fogyasztás 7,6L lett kormolni természetesen kormol mivel nincs benne szűrő sima katalizátorral ezt is lehet orvosolni.
Ég és föld lett az autó viselkedése, menet teljesítménye, fogyasztása ...ismét cuore sportivo nekem meg fülig ér a szám :P
DrB2011-05-08 13:04:29 // 13966
Miértet tudod? Az Euro 5 norma miatt?
vm2011-05-08 13:02:12 // 13965
Ja, kapáska ;-)
Piritu - 1.000.0002011-05-08 12:44:14 // 13964
Nem az önsúly. A turbónyomást láthatóan lassan hagyja felépülni a comp.
Norby2011-05-08 12:26:55 // 13962
Eladó a régi autód?
Piritu - 1.000.0002011-05-08 12:13:02 // 13961
A síalagút felé inkább a védelem miatt fordítanám a hangszórót.
DrB2011-05-08 11:55:06 // 13960
Simán csak a nagy önsúly lenne az oka? Korábban beszéltük itt, hogy lomha a gázpedál reakció, s hogy mindez a környezetvédelmi előírások teljesítése végett van így. Na, meg ahogy 159 és Erhard élménybeszámolóiból kivesezm, az általuk használt új program ebben is segített.
DrB2011-05-08 11:52:56 // 13959
Ugyanott írattátok 159 cartárssal a programot? Miben javított nálad? Kormolás?
vm2011-05-08 11:49:15 // 13958
Piritu - 1.000.0002011-05-08 11:41:27 // 13957
Van előtte két vaspálca, a nagyobb csomagok ellen elég. Ha meg sok kicsi van, ami veszélyt jelentene, akkor elfektetem és felfelé van a membrán.
Tervben van egy új szélesebb és vékonyabb láda, amiben a membrán előre néz a háttámlával párhuzamosan lévő ferde oldalon, a síalagút felé és abba szól.
Tervben van egy új szélesebb és vékonyabb láda, amiben a membrán előre néz a háttámlával párhuzamosan lévő ferde oldalon, a síalagút felé és abba szól.
Piritu - 1.000.0002011-05-08 11:33:32 // 13956
Sőt nekem se, pedig tuti hogy a legújabb progi van rajta :-)
Hidegen még keservesebb elindulni vele, van hogy a gáz és a megindulás között 3 mp is eltellik :-((
Hidegen még keservesebb elindulni vele, van hogy a gáz és a megindulás között 3 mp is eltellik :-((
Piritu - 1.000.0002011-05-08 11:27:56 // 13955
Nem, golyóálló, kevlárból van :-)
ALFI1562011-05-08 11:21:58 // 13954
Nekem a DPF bent van.Meg a kat. meg minden.A program át van írva.Ugyan úgy megy a kocsi mint ALFA159-é.Állóhelyzetből a 156 1.9m-jet 1-2 autóval megy el.Menetközbe keményen megy.
DrB2011-05-08 11:18:57 // 13953
Szóval, elindulásnál neked sem lő ki, mint egy ágyugolyó. :)
DrB2011-05-08 11:18:05 // 13952
2009-ben vettem a 159-et használtan (2006 végi forgalombahelyezésű), még akkor megkérdeztem a szervizben, hogy a legfrisebb software van-e rajta, igen volt a válasz. Azóta átesett a vas a 60 ezres és a 90 ezres szervizen is. Gondolom, ha időközben kihoznak új gyári software-t, akkor azt automatikusan rárakják. Van a 2006-os soft verziónál újabb, hivatalos gyári soft?
Írhatnátok Erharddal egy részletesebb beszámolót, hogyan változott meg a vasatok az új programmal. Alacsony és magasabb fokozatokban? Hogyan indul meg álló helyzetből? Kormol-e?
Ki kell-e mindenképp vetetni a DPF-et, hogy a program átírás érdemi változást hozzon, stb.
Többször írtam már, ha otthon élnék, könnyebben bele mernék vágni...
Írhatnátok Erharddal egy részletesebb beszámolót, hogyan változott meg a vasatok az új programmal. Alacsony és magasabb fokozatokban? Hogyan indul meg álló helyzetből? Kormol-e?
Ki kell-e mindenképp vetetni a DPF-et, hogy a program átírás érdemi változást hozzon, stb.
Többször írtam már, ha otthon élnék, könnyebben bele mernék vágni...
vm2011-05-08 10:15:24 // 13951
Nemrosssz... ;-)
Régóta foglalkoztat a kérdés, hogy akinek így van a láda betéve, nem fél hogy valami egyszer csak bekopogtat a membránba?
Régóta foglalkoztat a kérdés, hogy akinek így van a láda betéve, nem fél hogy valami egyszer csak bekopogtat a membránba?
ALFI1562011-05-08 10:11:36 // 13950
Ga már mozgásba van akkor ok.De indulásnál azért nehezen lendití be a nagy vasat.Úgy az 1.9 is elmegy.Nem kicsit.De nem is erre van hanem hosszútávra.De DrB is így mondta,hogy indulásnál gyötrelem de utánna már nincs gond.
'''''2011-05-08 07:21:26 // 13949
2006-óta van már frissített gyári program.Nekem egyszer azt is rátették a szervízben.Már azzal sokkal jobban ment.Azt neked is ráírhatnák.Fél óra alatt megvolt.
DrB2011-05-07 22:57:17 // 13948
de alapból egyesben és kettesben mindig is szar volt a gázpedálreakció, főleg egyesben, de ezt is kitárgyaltuk már sokszor, miért van... :(
DrB2011-05-07 22:53:13 // 13947
mondasz valamit, nagy melegben a hangja sem olyan szép...
DrB2011-05-07 22:52:06 // 13946
Na, de a program átiratáson kívül ti kiszedettétek a DPF-et is, meg még mi mindent, nem? Itt a deutschoknál óvatosabb duhaj vagyok ilyen szempontból...
Piritu - 1.000.0002011-05-07 22:25:46 // 13945
Piritu - 1.000.0002011-05-07 21:57:23 // 13944
Ha már fogyi: sikerült reprodukálnom a gyár által megadott országúti fogyasztás adatot 23 km átlagában! Igaz, ehhez olyan 23 km-t kellett mennem lájtosan, ami összesen 450 métert lejtett lefelé :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-07 20:05:23 // 13943
szerintem nálad is kapufa a DPF...fogadjunk hogy télen vagy hidegebb napokon sokkal jobban húz az autód, ahogy közeleg a nyár mint ha egyre csigább lenne
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-07 20:04:06 // 13942
helyes, helyes :DDD
'''''2011-05-07 19:54:44 // 13941
Írasd át a programot.50.000Ft-ért szinte egy másik autót kapsz.Nálam olyan gond nincs,hogy utolérjen valaki.ErHard,helyeselj! :-)