Fórum >> Típusok >> 159

droberto2012-07-07 21:05:58 // 22309
"Azt is gondolom, hogy a jövőbeni esetleges 159 tulajok számára világossá kell tenni, hogy mik a típushibák, mire mennyit kell költeni. Ez ugyanis egyáltalán nem általános tudás, nem mindenki nyálazza végig a fórumokat, mielőtt autót venne."
Pont ezért vannak a blogok!
"Az viszont igaz, hogy elégedetlen 159 tulaj voltam. Ennek pedig csak részben volt oka az a pénz, amit nekem, és mindenkinek rá kellett locsolni erre az autóra. A többi ok lényegében a menetteljesítmények, a vezetési élmény hiánya volt. Én a 156-omat sokkal-sokkal jobban kedveltem."
Vezetési élmény hiánya? Hmmm... Arra gondolsz, nem csörög, zizeg, nyöszög és nyikorog a kanyarban és az úthibákon. Lehet, hogy nehéz az 59 és többet forog a kormánya végállástól végállásig, de így is az élvezetesen vezethető típusok közé tartozik. Futóműve kategóriaelső! Karosszériája torziós merevsége egyedül álló, az NCAP 5 csillagról ne is beszéljünk. Ide sorolhatnám még a karosszéria korrózióvédelmét és a csomagtér méretét. Azért valljuk be, ez 8 fejlesztési év Aresé-ben sem telt el nyomtalanul és eredménytelenül!
Lehet fikázni a környezetvédelmet is, de egyszer nehogy kitiltsák az E4 alatti DPF nélküli vasakat nagyvárosok belvárosaiból...
Neked milyen 159-ed volt? Anno is kérdezték itt, hogy miért nincsen ott a profilodban...
Csosznorbert2012-07-07 20:50:24 // 22308
ne para.... én 6000 HUF-ért vettem 4 gumit, esőben életveszély, jelenleg nem volt másra keret, és most sincs, aztán 300k körül hozok haza. irja minden inditásnál hogy vorglühanlage nicht verfügbar..... de nem akarok Erhardnak irni hogy küldjön 4-et, mert nincs rá keret, pedig talán nincs 25k HUF a 4 darab



Tipushibái minden autónak vannak, ahogy a 159-nek is. A te eseted picit egyedinek tünik, de ki tudja biztosra az autója előéletét? Hogy használták, hogy tartották rendben meg ilyenek.

Nálam már lassan 194k km lesz benne,de lekopogom (kop-kop) még gyári a kettőstömegü benne, sőt, az LMM is,és benn a DPF, mostanában már nem sztrádázok, inkább néha hergelem a helyi yardot... :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-07 20:10:37 // 22307
egyébként ha nem akarsz meglepetéseket zsíroztasd meg a féltengely csuklókat mind a 4-et meg a kormánymű fogaslécet és akkor azok sokáig jók maradnak, a szívósor lapátokat kössed le, a DPF megóvása érdekében csak is 5w30-as olajat használj ami tudja a C3-at, ha recseg a bal hátsó ablak akkor készülhetsz egy mechanika cserére és ennyi, a többit már cserélet :D
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-07 20:06:45 // 22306
no para én is használt gumikat vettem mondjuk utólag ha kiszámolom egy fax voltam csak ugye minden évben ott lebegett az eladjam vagy ne az autót mivel gyerekkel meg ezzel a böszme testtel ami nekem van nem igazán nagy az autó :(
Dömpi (il dottore)2012-07-07 19:30:42 // 22305
Köszi és remélem nem haragszol!
Igyekszem beilleszkedni...a műszaki problémák és a szerelési költségeket tekintve egész jó úton haladok :)
Dömpi (il dottore)2012-07-07 19:22:40 // 22304
Kazes! Stukker! És mindenki más, köszi a támogató véleményeiteket és az együttérző sorokat!
Nagyon jól esett!
Remélem lassan túl leszek az egészen és lesz egy tök jó Alfám!
Egyébként ma vettem gumikat. Azok kedvéért, akik mindig minden körülmények között mindenből csak újat vesznek, kiemelem, hogy jelen körülmények között HASZNÁLT GUMIT vettem. Tettem mindezt nem jókedvből, hanem kényszerből. Viszont nagyon jó állapotúak, kb. 80%-osak, 2008 38.heti gyártásúak és nagyon szépen futnak. Márcsak egy futóműállítás hétfőn, és ez is megvan. Márcsak a klímajavítás van hátra szerdán...ha nem jön elő valami újabb (?).
GTPeti2012-07-07 16:05:17 // 22303
Nem lehet mondani... te (is) mindent megteszel a kisember kellemes gyermekkoráért. :))
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-07 15:51:08 // 22301
egyébként meg bárki bármit mond a következő autóm (nem a családi) Brera lesz most már tudom merre hány óra így meg nem egy pénztemető sőt....
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-07 15:49:12 // 22300
plusz a szívósornak sem volt semmi baja csak le lett kötve hogy ne is legyen :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-07 15:46:49 // 22299
kormányműnek semmi baja meg a csavaroknak sem és a leömlőnek sem
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-07 15:45:59 // 22298
igen a LMM-ő meg az EGR egy felesleges csere volt azért nem is írtam be mert az nem az autó hibája volt ha nem a hozzá nemértő szerelőké az egr-t kipróbálásra kaptam a LMM megvettem...
szívósor lekötését azért nem írtam be mert mennyi egy gyorskötöző? 2ft? :)
1372012-07-07 15:32:47 // 22297
A blogodban azért ennél több van:

+szívósortisztás és lapátok lekötése
+LMM
+EGR csere


Kormánymű és hengerfejtőcsavar-törés nem volt?
1372012-07-07 15:27:36 // 22296
Nem volt semmilyen átlag feletti gondom az autóval. Csak a típushibák jöttek elő. Pont annyi gondom volt vele, mint mindenkinek. Bár, ahogy olvasom itt a dolgokat, még kevesebb is.

Az viszont igaz, hogy elégedetlen 159 tulaj voltam. Ennek pedig csak részben volt oka az a pénz, amit nekem, és mindenkinek rá kellett locsolni erre az autóra. A többi ok lényegében a menetteljesítmények, a vezetési élmény hiánya volt. Én a 156-omat sokkal-sokkal jobban kedveltem.

Azt is gondolom, hogy a jövőbeni esetleges 159 tulajok számára világossá kell tenni, hogy mik a típushibák, mire mennyit kell költeni. Ez ugyanis egyáltalán nem általános tudás, nem mindenki nyálazza végig a fórumokat, mielőtt autót venne. Ha valaki ezek után úgy dönt, hogy ilyet vesz, akkor az szerintem rendben van. Ha viszont valaki ezen tudás nélkül vesz 159-et, az szinte biztosan csalódni fog. Arról nem is beszélve, hogy esetleg a családi tartalékot költi el számára váratlanul az Alfára, és mondjuk a gyerekétől kell elvennie ezt a pénzt.

Ez az én személyes véleményem, ezt indokoltam is. Biztos vagyok benne, hogy sokan vannak, akik elégedettek, ez azonban az Ő véleményük. Nekik ez engedtessem meg, nekem meg az enyém.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-07 15:24:01 // 22295
ennél szebbet nem :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-07 15:21:28 // 22294
azért elmondanám hogy nem költöttem többet az 59-re 3 év alatt mint a 156-ra sőt kevesebbet ott az összes lengőkart kellett cserélnem itt eddig egyet sem ...de meg is tudom mondani mit vettem ide meg oda:
156
80e km-rel vettem 140e-nél adtam el
-lengőkar komplett első stabrúd, pálcák, hátulra csak a kereszt
- termosztát
- vízhűtő
- kézifékbowden
- fékek
- vezérlés, hosszbordás
- felső turbócső
159
80e vettem most van benne lassan 160e
- vezérlés
- DPF kiiktatása
- jobb hátsó ablakemelő mechanika
- fékek
- xenon izzók
.......................2012-07-07 15:20:30 // 22293
bevallom,meeeeg :)
GTPeti2012-07-07 15:12:23 // 22292
Megszereted e cseh remeket. :))
.......................2012-07-07 14:58:07 // 22291
..tudjátok mire nem kell sokat költeni
Skoda Favorit,
olcsó az alkatrész,könnyen szerelhetö,egyszerü karburátoros,
no kat,no elektronika..
(25 éve van egy a családban)
(még mindíg megy)

Csak,papir ,és ha találkozol a Stohl bucival szombat este frontálisan,garantálom ,hogy nem maradsz életben
GEORGE2012-07-07 14:23:43 // 22290
Nem tudom hány golf IV-V-öd volt,de pont az 1,6 benzin motornál előforduló hiba, hogy néha eltörik a vezérmű kerék.....a 320D-nél pedig egy turbócsere egy kisebb használtautó ára. Unoka öcsém 530D turbó halála után 1,5M javítási árajánlatot adott a BMW szerviz.
Aki azt hiszi, hogy a konkurencia autóira nem kell költeni az téved!

Olvasgattam a 159-es topicot, neked valóban átlag feletti gondjaid voltak, de több ismerősöm használ 159-ből 2,4-et és nincs vele gondjuk.
.......................2012-07-07 14:02:28 // 22289
..én megfogadtam,SOHA nem veszek kereskedötöl használt autót!
átver mind,akármilyen dörzsölt vagy
Bgabor2012-07-07 14:00:21 // 22288
Ez így van !! Eddig az összes autóm jobb állapotban volt amikor eladtam, mint ahogy megvettem. De azt sem értem hogy megvesz valaki 3milláért egy 159-et de kettős tömegűre nincs 2 kilója .Ha nincs pénzem nem veszek autót ! Szomorú de ez benne van a pakliban.
A kollégának meg kitartás a kocsihoz ! A kereskedők meg csak a hasznot nézik ,ha megcsinálnak egy kocsit már nem eladható megfelelő haszonnal .
Roll19832012-07-07 13:51:43 // 22287
Szebb kocsit nem találtál? :)
.......................2012-07-07 13:48:44 // 22286
Mi a Mito t újan vettük ,semmi koolyabb baja,
a Brerát használtan,annk sincs komoly ,de azért kellett vele foglalkozni

biztos vagyok benne ha a 159 újonnan kerül hozzám ,azzal sem lett volna gond
´
a kocsikat a gazda teszi tönkre ,általában
Bgabor2012-07-07 13:44:17 // 22285
Persze ennek egy része a fejlődésre írható,minél finomabb ,biztonságosabb ,halkabb ,környezetkímélőbb legyen egy autó, de a túl sok kütyü előbb utóbb beadja a derekát és minél újabb a kocsi annál drágább az alkatrész is. És kell is hozzájuk,mindegy milyen gyártmány. Ez benne van a vásárlásban ,mindig van olyan autó ami a "szombati " műszakban készül valaki megveszi lehet a gatyáját is rákölti ,de a többi usernél meg semmi baja.
Bgabor2012-07-07 13:32:46 // 22284
Azért az tényleg elég durva ,hogy egy régebbi 156sw árát gyorsan rá lehet csapni egy 159-re .Talán szebb is újabb is a 159-es de milyen áron ,gondolkoztam én is a cserén de inkább a két autó közti árkülönbözetet elutazgatom. Az autó az mindig bukta csak nem mindegy hogy mekkora.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-07 12:52:07 // 22283
ne vegyél, vegyél mást azzal is szopni fogsz :)
doby2012-07-07 12:14:52 // 22282
beleolvasgatva, hááát nem hoztátok meg a kedvem, pedig nagyon közel voltam, hogy vegyek egyet.
.......................2012-07-07 10:42:22 // 22281
OFF
..egyszer volt egy mazda 626 om,mert mindenki a japánt ajánlotta,
utáltam,mert zabálta az olajat,sose hagyott ott ,de nagyon útáltam..

a 159 nem eszi az olajat,egyik sem
ezt is kell ám nézni
GTPeti2012-07-07 10:15:04 // 22280
"nagy köbcenti kevés lóerő jó párosítás...."
Downsizing én "így" szeretlek. :)
GTPeti2012-07-07 10:13:39 // 22279
Dömpi, nyugi! Nem kituálunk, csak próbálunk megérteni. Amiben az utolsó hsz-od segít is egy kicsit.

"20 év feletti Astrák, olfok pöpecül futnak dögivel ma is az utakon, még nem kéne kiutálni!"
Pontosan erre írtam, azt az autógyártásról 2012-ben, amit a 6-os pontban említesz.

"úgy látom körülöttem mindenki milliomos, csak én vagyok csóró. Úgy látom, it mindenki (tisztelet a kivételnek) egyik napról a másikra kivág a zsebéből fél millát a kocsijára és még ki sem akad rajta."
Nem jól látod. Mindannyian csak azt próbáltuk hangsúlyozni, hogy azok amik nálad elromlottak, sajnos ismert dolgok. Ez azt is jelenti, hogy számolunk a tönkremenetelükkel. :(

"gondolom érthető, hogy a lelkiállapotom enyhén szólva is ingadozó..."
Érthető. Az én mosolyom sem volt őszinte, mikor a német szervíz benyújtotta a kupluncsere számláját... (Hülye voltam, mert halogattam a dolgot.)

"ha már úgy csinálnak meg valamit, hogy ne bírja túl sokáig, akkor legalább mi, emberek miért csesszük át egymást?"
Az átverésekre én csak annyit szoktam (szomorúan) írni: Mo., 2012
(Nyugatabbra is előfordul ilyen, de nem ennek a nagyobb az esélye. Talán majd egyszer rájönnek az emberek, hogy a mindenkori "vezetés" bénázását nem tudják egymás átverésével kompenzálni.)

"Csakhogy ezen az úton azért eléggé fogcsikorgatva megy végig az ember.
Mi ám nem azt írtuk, hogy nem értjük meg az anyagi oldalát. Csak azt, hogy ezt jelenti egy modern autó 2012-ben. Nem csak a 159. (Erre a cartársak bőven írtak példákat.) :(((

Valahogy olyan ez, amikor megkérdik: mit érdekel téged, hogy elvették Trianonban az ország nagyrészét, úgysem lehet visszacsinálni. Erre szoktam én mondani, hogy tudom, de legalább engedtessék meg, hogy fájjon!"
Nekem a 48-as szabadságharc vége is fáj. OFF Csak azzal nem lehet olyan jól tömegeket oltani. :( ON

"megmagyarázom amit nem értesz: ha túl leszek a műszaki gondok nagyrészén, és lesz egy jó autóm, és félrerakok egy kis pénzt, akkor majd akarom fejleszteni a kocsit...step by step...mert SZERETEM!"

A nemrég leírtak alapján ez annyira nem jött át. De most már értjük és örülünk. ;)

Kitartás!
'''''2012-07-07 09:20:36 // 22278
Dömpi,sajnálom a kálváriád,végig jártam én is csak sajnos a szerelők tudatlansága miatt.Örülj,hogy "csak" alfád van.Faterom új mercijében hat számjegyű egy olajcsere is,ráadásul méri az eltelt időt is cserék között.Hetes bömösünkben szintén hat számjegyű volt a fékbetét csere és nem egyessel kezdődtek.
'''''2012-07-07 08:57:30 // 22277
Nekünk céges a Phedra.140lóval tökéletes.80.000km-nél járunk és eddig csak a két első futóművel volt kisebb gond.Plusz egy üléssorral is marad elég hely a csomiban.Persze a 159 nem billeg úgy kanyarban.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-07 07:38:24 // 22276
a kiakadás lényege az hogy nem tudom sokan mit hisznek hogy egy közel 10 millás autóra fillérekért lesz alkatrész? csak én vagyok olyan hülye hogy amit kinéztem most Phedra-t előre nézem mennyi hozzá a lendkerék, porlasztó stb, stb és e szerint kalkulálok mi fér bele a költségvetésbe?
stukker19872012-07-07 07:20:50 // 22275
Egyébként én nem értem mi volt ez a nagy felzúdulás a bontott alkatrészeid körül!

1: NEmrég adtál ki nagyobb összeget autóra,így nyilván a kereted nagyrésze elment
2: Elvileg alig használt cuccot kaptál jóval új ár alatt
3: Hirtelen kiadásokra kell hogy maradjon tartalék

Szerintem adott helyzetben teljesen logikus döntést hoztál,én is ezt tenném.


Akkora hülye érv hogy "aki megengedhet magának ilyen autót az vegyen is meg mindent újan!"
Csosznorbert2012-07-07 00:50:38 // 22274
megmondta a szhelyi bótos bácsi hogy ez prémium kategória......drága igy is úgyis, de Mi 159-esek ezért szeretjük :)
Kazes☻2012-07-07 00:08:50 // 22273
Na, ha ezt nem vágja a cartárs, akkor semmit! :)
Dömpi (il dottore)2012-07-06 23:55:28 // 22272
ad 1) nem adom el a "szarolaszt" !!! az olasz nem szar! eddig is olasz autóm volt! Csak azért, mert le mertem írni azt a tényt, hogy 20 év feletti Astrák, olfok pöpecül futnak dögivel ma is az utakon, még nem kéne kiutálni! A nagybátyámnak 3 Ducato-ja van, a munkásai kitapossák a lelküket, mégis mennek gond nélkül!

ad 2) igen naív voltam! Az első kocsim (a 159 előtt) egy Fiat Marea sx 1,6 16V volt. Másfél évesen vettem 72ezer km-el (!) és 11 év használat után 198ezerrel adtam el. Egy vezérléscserén és 5 éves korától az évi futóműjavításon (vagy stabirúd vagy szilent) továbbá az éves olajcserén kívül semmi költenivalóm nem volt rá. Mivel az Alfa is Fiat csoportos és olasz, valami hasonlóra számítottam. Igen, naív voltam!

ad 3) úgy látom körülöttem mindenki milliomos, csak én vagyok csóró. Úgy látom, it mindenki (tisztelet a kivételnek) egyik napról a másikra kivág a zsebéből fél millát a kocsijára és még ki sem akad rajta. Nos nekem - bár nem megoldhatatlan jelleggel - de igenis okozott némi problémát.

ad 4) úgy látom nem jött le, hogy igazából a kiakadásom tárgya az volt, hogy két héten keresztül, mire egyik nap valamit megjavítottunk, addig másnapra elromlott valami más. Szerintem ez minden épeszű embert kiborítana.

ad 5) gondolom érthető, hogy a lelkiállapotom enyhén szólva is ingadozó...amolyan szeretm-gyűlölöm szindróma. Szeretm, mert ... mit tudom én miért, egyszerűen csak szeretem és kész, úgy ahogy van, és azért ami! Viszont, amikor 35 fokban bele kell ülnöm és ömlik rólam a víz, mert már harmadszorra illan el a klímából a gáz, és immár a harmadik klímásnál csak a jövő hétre van időpontom, akkor igenis tudom utálni!

ad 6) igen, fogyasztói társadalomban élünk. Értem, tudom, és gyűlölöm is! De kérdem én: ha már úgy csinálnak meg valamit, hogy ne bírja túl sokáig, akkor legalább mi, emberek miért csesszük át egymást? Miért ver át minket az ÖSSZES kereskedő? an ÖSSZES szerelő? az ÖSSZES gumis? stb. Értitek ugye? nem az a baj, hogy van néhány, hanem az, hogy az összes! Oké, nem az Alfa hibája, hogy elromlik, mert elromlik a másik is éppúgy. De legalább normálisan megcsinálnák! Ez tényleg nem a kocsi hibája.

ad 7) valóban nincs más út számomra és a hasonló cipőben járó chartársak számára csak előre. Ha a 4-éves kocsi már szar, és megvesszük, és jönnek a hibák, akkor meg kell csinálni, ki kell cserélni a dolgokat, és idővel a nehezén túl leszünk, és akkor lesz egy jó autónk. Csakhogy ezen az úton azért eléggé fogcsikorgatva megy végig az ember. Valahogy olyan ez, amikor megkérdik: mit érdekel téged, hogy elvették Trianonban az ország nagyrészét, úgysem lehet visszacsinálni. Erre szoktam én mondani, hogy tudom, de legalább engedtessék meg, hogy fájjon!

ad 8) megmagyarázom amit nem értesz: ha túl leszek a műszaki gondok nagyrészén, és lesz egy jó autóm, és félrerakok egy kis pénzt, akkor majd akarom fejleszteni a kocsit...step by step...mert SZERETEM! (csak épp most nem annyira)

vágod?

>
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-06 22:33:42 // 22271
az 5-ös prémium márka és jól sikerült minőségileg az 525 az 530 kisebb turbóval más befecskendezővel stb, nagy köbcenti kevés lóerő jó párosítás....persze van erre ellenpélda is 5 henger sok ló és még is bírja :DDD
Roll19832012-07-06 22:19:29 // 22269
Erhard melyik autóra sütnéd a legmegbízhatóbb címkét, persze nem Suzuki kategóriában? Kíváncsi vagyok.
GTPeti2012-07-06 22:08:26 // 22268
Bocs, én nem általánosságban kérdeztem. Hanem konkrétan ARRÓL a hathengeres BMW blokkról, amit az imént szidtak (535d) ÉS dícsértek (525d) a cartársak.
Általánosságban egyértelmű a helyzet... B)
stukker19872012-07-06 22:05:29 // 22267
Bár nem engem kérdeztél,de azért én is elmondom a véleményem:)

Szerintem nem kérdés,hogy minél kisebb igénybevételnek van kitéve annál tartósabb. Tehát nagyobb lökettérfogat kisebb teljesítménnyel=hosszabb élettartam.

Azt hiszem Erhard kolléga példája erre a kamionok tartóssága...


Akkor viszont egy dologra leszek kiváncsi: Hogyan bírják majd az 1.4-es 140-150Le-s turbos vadállatok. Ráadásul nagyrésze városban van használatban....
GTPeti2012-07-06 21:45:40 // 22266
Te is arra tippelsz, hogy ez a megbízhatóság valószínüleg abból ered, hogy 184LE-re van lefojtva az a háromezres motor?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-06 21:37:38 // 22265
ezt csak megerősíteni tudom
.......................2012-07-06 21:25:55 // 22264
..hát ,el kell szomorítsalak de a BMW 525d nagyon sok ismerősömnél simán SEMMI baja 200ezrerkm es futásteljsítménynél,
nem egyet hallottam,mint az új ,úgy ketyeg a motorja
százötvenkilenc2012-07-06 21:21:40 // 22263
Meg az mellett nem is élvezem,Ki sem birnék benne 150 000 ret Jellegtelen sváb szar.
Inkább az L200-asom.Az legalább munkagépsárjáróhobbiautó és miegymás egyben.
Júlia2012-07-06 21:14:45 // 22262
Tudna nekem ajánlani valaki tetőcsomagtartót 159 sedanra?Az előző autómra olyan "gagyit"sikerült vennem hogy a kocsi tetejéről leszedte a festéket pedig csak nyaralások alkalmával tettem fel.Most szeretném ezt elkerülni.
százötvenkilenc2012-07-06 21:13:06 // 22261
Pedig DE!
Eltömődik minden Főleg az uj CR disel VW,meg a d4d cat,És persze a legújabb Lexusok is szintén d4d.
De az A4 Tfsi is tud csapágyas lenni 244000 kmnél már másodszor,Rengeteg pdtdi turbója kapja fel az olajat a Tdcikkel eggyütt és zsugoritja a hajtókarokat Hdi olvasztja a dugókat 1.9 dci töri a főtengelyt,2.0 pdtdi olajszivattyuhiba miatt egy pillanat alatt megöli a turbót és a balance tengelypárt/1misiért minden előjel nélkül.1.3 suzukiból ma szedtem ki 2 törött dugattyut A saját pajeróm a télen törte össze a 4-di dugót,de a héten cseréltünk motort 1.4 benz 307 be.
Sorolhatnám még de hidd el egyik nagyobb kalap szar mint a másik
Egyébként ha cr diesel motoros autót akarsz hidd el hogy olyanok mint az androidos telefonok.A külsejükről érdemes beszélni de belül mind szinte ugyanaz.Sokszor még a beszállitók is.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-06 21:01:43 // 22260
persze hogy eldugul a gyári ajánlott 5w40-es olajtól ne is várjál csodát Skull autóját 5w30 castrollal használták érdekes nála jó a DPF ...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak