Egy kis videó a "citromról". Érdemes megérteni a dologhoz, hogy hogy működik a nyomaték átadása.
Amikor a féken állsz, a motort felpörgeted, a motor felőli "impeller" nagy erővel pumpálja a folyadékot. A féken állsz, tehát a kihajtás oldalon a turbina és a stator állnak. A bemenő nyomatékot ez többszörözi, és nagyon gyorsan, nagyon sok hő fejlődik, miközben a rendszert feszíti a ráküldött nyomaték. Az lyen terhelés hamar túlmelegíti és meghígítja az ATF folyadékot is. A mechanikai terhelés is hatalmas, hiszen pont álló helyben a legnagyobb a nyomaték sokszorozó hatás. Az eleve nem kevés 400Nm felkonvertálva kitudja mennyire, feszíti a mechanikát. Túl gyakran nem játszanám vele.
A 159 Aisin váltónál hiába 450Nm a méretezési nyomatéka, az egy pici váltó, mechanikailag is gyengébb mint egy ZF8. Plusz extrémen érzékeny a meghíguló váltófoladékra, ez a típushibája. Azzal nem merném eröltetni, pláne nem pl. egy chipes 2.4-gyel aminek sokszorozás nélkül is nagyobb a nyomatéka, mint a váltó méretezési limitja (450Nm).
Giuliánál is a dízelnél lennék ezzel nagyon nagyon óvatos, ez a ZF váltó 500Nm-re méretezett darab (a Q pedig 750Nm). Egy 200 lovas Super jóval nehezebben nyírja ki, mint egy 450Nm-t rászabadító 2.2.
WarbiRunner (Gyuri)2022-03-08 15:07:36 // 24977
Morfiusz Cédula2022-03-08 13:43:37 // 24976
A bemelegítés nálam alap. A dízelben még a fűtést is kikapcsoltam, amíg valami értelmes hőfokot el nem ért a víz. :-/
Ettől függetlenül nem nagyon fogom az így indulást erőltetni, végül is elég jól rajtol enélkül is. Valamenyik éjszaka egy Prius taxis állt be mellém erőlködni, minden piros után csikorgó kerekekkel indult. Nem értettem, hogy mire gondolt igazából?
Ettől függetlenül nem nagyon fogom az így indulást erőltetni, végül is elég jól rajtol enélkül is. Valamenyik éjszaka egy Prius taxis állt be mellém erőlködni, minden piros után csikorgó kerekekkel indult. Nem értettem, hogy mire gondolt igazából?
RomeoOne2022-03-08 13:24:52 // 24975
Sok minden múlik a szerviz jóindulatán. Én biztos, hogy már bemelegített autóval csinálnám, ha ezt akarnám. Meg azért nem túl gyakran. De az újságírós autók is folyton ezt kapják, aztán csak nem hullanak szét azok sem. Vagy ki tudja...
Morfiusz Cédula2022-03-08 13:21:34 // 24974
Ja, ilyesmire gondolok én is.
Csak bennem még az volt, hogy a 159 Aisin váltójával kapcsolatban írták, hogy ilyet szigorúan tilos csinálni. Azzal nem is próbáltam egyszer sem.
Egy haverom csinálgatta ezt a V6 A6-osával, azt mondta, hogy bírnia kell, de aztán kinyíródott valami a hajgásláncban. Sajnos a részleteket nem tudom, meg azt sem, hogy emiatt volt-e, a márkaszervízben mindenesetre azt mondták neki, hogy túlzott igénybevételnek volt kitéve az autó és mindenféle méltányossági javítástól elzárkóztak.
Csak bennem még az volt, hogy a 159 Aisin váltójával kapcsolatban írták, hogy ilyet szigorúan tilos csinálni. Azzal nem is próbáltam egyszer sem.
Egy haverom csinálgatta ezt a V6 A6-osával, azt mondta, hogy bírnia kell, de aztán kinyíródott valami a hajgásláncban. Sajnos a részleteket nem tudom, meg azt sem, hogy emiatt volt-e, a márkaszervízben mindenesetre azt mondták neki, hogy túlzott igénybevételnek volt kitéve az autó és mindenféle méltányossági javítástól elzárkóztak.
Morfiusz Cédula2022-03-08 13:16:53 // 24973
Néztem én is, bejön a gép! Manapság számomra van egy kis trollkodás érzete a hibrid rendszert villanyturbó hajtására használni (vagy a villanyturbós rendszert hibridnek nevezni)! Imádom! :)
RomeoOne2022-03-08 13:16:12 // 24972
Nyilván van benne védelem. Egy automata autóban szerintem már nem nagyon tudsz kárt tenni pedálokkal, meg váltással. Ki van ez találva. Ha lefelé váltanál magas fordulaton, akkor sem vált el, nehogy túlforgassa a motort. Nem fog széthullani a kocsi, ha néha í]y indítod meg, de nagyobb igénybevétel lesz neki.
Morfiusz Cédula2022-03-08 13:06:11 // 24971
A Giuliában 3000 fölé nem hagyja tekerni, ebből godnoltam, hogy valami ezzel kapcsolatos funkcionalitást csak beleheggesztettek.
Morfiusz Cédula2022-03-08 12:59:27 // 24970
Aha, azt olvastam is valahol, hogy a Giuliette gépkönyvében benne van, de a Giuliáéba vajon miért nem írták le, hogy ezt lehet? Igen, nyilván az sem tesz jót, ha nagyon dinamikusan vezetsz, ahhoz képest, mikor országúton, állandó és kényelmes tempóban közlekedsz hosszú meneteket, de a kérdés az, hogy kifejezetten rosszat tesz-e? Beleolvastam külföldi fórumokba is, de ott sem volt teljes egyetértés, hogy akkor most ezt lehet-e.
leopop32022-03-08 12:56:02 // 24969
Motul nekem is segített jts-nél sokkal halkabb lett a motor és finomabban jár.
Örültem is hogy megfogadtam szegény Isten nyugasztalja Berci tanácsát hogy motul menjen bele. Szerintem váltó olajból is azt kap majd ha van belőle Motul.
Örültem is hogy megfogadtam szegény Isten nyugasztalja Berci tanácsát hogy motul menjen bele. Szerintem váltó olajból is azt kap majd ha van belőle Motul.
WarbiRunner (Gyuri)2022-03-08 11:33:12 // 24968
A dödöle az nálunk hadada vagy hebrákolás (ami mára mást jelent).. a Ladás időkből XD
WarbiRunner (Gyuri)2022-03-08 11:32:14 // 24967
Szerintem se állítsd le, semmiképp nem tesz jót neki. Hadd járja körbe az olaj rendesen, akkor lesz hosszú életű. A következő szerviz alkalmával viszont mindenképp jelezném a dolgot, azért az, hogy lefullad biztosan nem normális. Egy egy kihagyás még retros feeling is, de ne fulladjon már le.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-08 10:28:54 // 24966
mondjuk az nem sok, nálam ez talán a 45 és a 60e-es olajcsere előtt kezdte de már hibakódot is dobott ami újra indítás után elmúlt ...
RomeoOne2022-03-08 10:26:58 // 24965
Egy bő hónap alatt mentél vele 6ezret? Nem semmi :D
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-08 10:26:54 // 24964
Motul... lassan olajcsere, majd leírom mi a tapasztalat, egyenlőre pl nem fogy, nincs dödöle...
Zselé2022-03-08 10:16:11 // 24963
Milyen olajra váltottál?
Zselé2022-03-08 10:07:30 // 24962
6020 km-el az órájába…
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-08 09:59:27 // 24961
nekem is így hümmögött ... aztán olaj váltás, azóta nem hümmög :P
pettinke2022-03-08 09:35:39 // 24960
2021-es az autó, talán még csak nem hümmedt meg a MultiAir :-)
de a MultiAir nélküli 1750 TBi is ilyen, a Giulietta QV is kényes az indítás utáni első 1-2 percre.
de a MultiAir nélküli 1750 TBi is ilyen, a Giulietta QV is kényes az indítás utáni első 1-2 percre.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-08 08:51:52 // 24959
multiair modul csinál hidegen ilyen dadorászást ...
Zselé2022-03-08 08:42:47 // 24958
Pedig már kerestem a bowdent hol lehetne visszatolni :D Igen, valóban emeli a fordulatot és nyomja neki a kraftot.
Marad az, hogy járva hagyom míg becsukom a kaput - csak a gyerekek reklamáltak a bimm-bamm miatt, mert a kulcs persze a zsebemben… dehát így jártak :)
Marad az, hogy járva hagyom míg becsukom a kaput - csak a gyerekek reklamáltak a bimm-bamm miatt, mert a kulcs persze a zsebemben… dehát így jártak :)
Piritu - 1.000.0002022-03-08 08:24:10 // 24957
Sőt, inditas után még plusz üzemanyagot is nyom be hogy a koromszüröt felfütse. A hangja is morgósabb olyankor.
pettinke2022-03-08 08:21:52 // 24956
igen, nagyon dús ilyenkor még a keverék, és lehet, hogy beköpte valamelyik gyertyát.
ne állítsd le 1 perc múlva :-)
((("automata szivató", na olyan nincs már rég. van az ECU, amelyik vezérli a befecskendezést mindenféle paraméterek mint pl. bejövő léghőmérséklet alapján)))
ne állítsd le 1 perc múlva :-)
((("automata szivató", na olyan nincs már rég. van az ECU, amelyik vezérli a befecskendezést mindenféle paraméterek mint pl. bejövő léghőmérséklet alapján)))
SanyiJTD2022-03-08 08:19:33 // 24955
Zselé2022-03-08 08:07:44 // 24954
Sziasztok, ma harmadszorra jön elő egy kis anomália: ha hidegen beindítom, majd kb fél-1 percen belül leállítom (pl. kiállok az utcára reggel), akkor a következő indításnál hajlamos “dadogni”. Ma ez odáig fajult, hogy emelkedős rézsün féloldalasan állva megpróbáltam elindulni, erre lefulladt. Túlszívja magát az automata szivató, vagy mi? :D
RomeoOne2022-03-07 22:27:37 // 24953
Nana, nem kell itt többet látni a dolgokba, mint a valóság. A kárpit nem lesz testnedvekkel beszennyezve, ezt világossá tettem. Habár kaptam már felajánlást a kocsi "felavatására" :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-07 22:03:08 // 24952
Nézd, mindennek a vége a b@szás csak nem mindegy, hogy meg vagy rá 😎🤣🤣
Kócosw2022-03-07 21:47:11 // 24951
nem hat mert megtudta kik ültek eddig a jobb egyen és nem hozott plédet magával az ülésre 🤣
Kócosw2022-03-07 21:46:22 // 24950
micsoda vulgaris vagy hallod e.Probalok itt polkorrekt nyilatkozni erre jössz te oszt hazavágod az igyekezetem. 🤣
De legközelebb majd elkezdem írni és csak annyit irok hogy a többit majd Erhard megirja 🤣🤣 Polkorrekten... 😎
De legközelebb majd elkezdem írni és csak annyit irok hogy a többit majd Erhard megirja 🤣🤣 Polkorrekten... 😎
Liquid2022-03-07 20:27:07 // 24949
bakker :D
RomeoOne2022-03-07 20:15:41 // 24948
Ennek most nem volt ilyen vetülete. Öcsémmel mentünk egy kört. Meg is fogadta, ha egy mód van rá, ő mellém nem ül be többet. Hát, nem a hegyes autózas lesz a csaladi kohéziós erő :D
leopop32022-03-07 20:09:06 // 24947
Óriási 😅🤣🤣
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-07 18:25:42 // 24946
jaja valami szőke ATM (AssToMouth) és megzavarta a rendszert :DDD
Kócosw2022-03-07 16:55:36 // 24945
ne csodalkozz rajta,biztos jutott megint a jobb egyre neki valami "atomfizikus" aztan azzal volt elfoglalva 🤓😁
RomeoOne2022-03-07 15:39:09 // 24944
Pedig végigolvastam még a kézikönyvet meg az infotainmentet is, de ez valahogy kimaradt... A lényeges dolgokat tudom hol vannak: gázpedál a jobb lábnál, kormány előttem, váltófülek a kormány mögött :D
Amúgy átrendeztem a widgeteket középen, a technical gauges-t raktam elölre és azt kinagyítottam 2 widget-nyi helyre. De ha újraindítom az autót, akkor megint csak 1 széles lesz ráadásul nem is mutatja, hanem a második widget lesz első helyen. Vagyis az előbbi marad elöl, ahogy odaraktam, csak egyet balra kell hozzá lapozni. Nem tudja valaki ,hogy miért ilyen, és hogy lehet megcsinálni, hogy az amradjon elöl és 2 helyen, amit beállítottam?
Még ugyanez a kérdés mehet a középső kijelzőre is. Ha beállítom egy módban, hogy mit mutasson (jobb oldali bajuszkapcsoló legszélső gombjával), nem lehet úgy csinálni, hogy ott is maradjon később is?
Amúgy átrendeztem a widgeteket középen, a technical gauges-t raktam elölre és azt kinagyítottam 2 widget-nyi helyre. De ha újraindítom az autót, akkor megint csak 1 széles lesz ráadásul nem is mutatja, hanem a második widget lesz első helyen. Vagyis az előbbi marad elöl, ahogy odaraktam, csak egyet balra kell hozzá lapozni. Nem tudja valaki ,hogy miért ilyen, és hogy lehet megcsinálni, hogy az amradjon elöl és 2 helyen, amit beállítottam?
Még ugyanez a kérdés mehet a középső kijelzőre is. Ha beállítom egy módban, hogy mit mutasson (jobb oldali bajuszkapcsoló legszélső gombjával), nem lehet úgy csinálni, hogy ott is maradjon később is?
denil12022-03-07 14:56:52 // 24943
Nem ártana megismerned az autódat :DD
Én autópályán szoktam használni, nem rossz dolog, bár bőven lehet élni nélküle.
Én autópályán szoktam használni, nem rossz dolog, bár bőven lehet élni nélküle.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-07 09:33:43 // 24942
biztos lányos kapkodásodban az index kar végén lévő gombbal aktiváltad :DDD
RomeoOne2022-03-07 09:24:15 // 24941
Tegnap kipróbáltam az autót Pécs felé a 6-oson. Még mindig parádés, amit a hegyi utakon tud. Ráadásul így hidegben, nem tapadó gumikkal lehet vele a határon autózni. Szépen csúszkál, kontrollálható. Nem olyan, mnit nyáron, hogy ha nagyobb sebességgel megy bele a kanyarba, az csak annyit jelent, hogy gyorsabban ér át rajta. Lehet jól gázpedállal kormányozni a hátulját.
Aztán egy előzés után azt vettem észre, hogy valami furcsa. Egy új piktogram jelent meg az óracsoport kijelzőjén, ahol az adaptív tempomat piktogramja szokott lenni. Két összetartó vonal. Ahogy a sáv széléhez közeledetem, elkezdett sípolni is. Mi a fene. Ez a sávelhagyás figyelmeztető. Ez most hogy jelent meg? Tudtommal nincs is ilyen a kocsiban :O
Nyomkodtam minden gombot, még csak tippem sem volt, hogy mivel lehet ezt kapcsolni. Talán a menüben a központi képernyőn? Áh, de akkor hogy kapcsolt csak így be magától menet közben? Lehet érzékeli a vadabb vezetést és bekapcsol jelzésképpen? Nem hiszem...
Már visszafelé jöttem Pécsről, mikor rájöttem végre, hogy a baloldali bajuszkapcsoló végén van a gombja. Biztos indexelés közben nyomtam be...
Utólag megnézve az árlistát, látom, hogy ez full alap minden Giuliában, nem a driver assistance extra csomag része (először azt hittem). Szerencsére ez még a kormányba nem nyúlkált bele. Most már ezt is tudom... Ha nagyon fáradok vezetés közben, akár még hasznos is lehet egyszer.
Ui: Ahogy mondtam is, ezzel az autóval nem lehet elbújni. Leparkoltam a Pécs plázánál, mondtam is öcsémnek, hogy figyeld meg, mire itt végzünk, a kocsi fent lesz fb-n. Még nagyban a film közepén jártam a moziban, már többen küldték is messengeren, hogy tényleg így lett :)
Aztán egy előzés után azt vettem észre, hogy valami furcsa. Egy új piktogram jelent meg az óracsoport kijelzőjén, ahol az adaptív tempomat piktogramja szokott lenni. Két összetartó vonal. Ahogy a sáv széléhez közeledetem, elkezdett sípolni is. Mi a fene. Ez a sávelhagyás figyelmeztető. Ez most hogy jelent meg? Tudtommal nincs is ilyen a kocsiban :O
Nyomkodtam minden gombot, még csak tippem sem volt, hogy mivel lehet ezt kapcsolni. Talán a menüben a központi képernyőn? Áh, de akkor hogy kapcsolt csak így be magától menet közben? Lehet érzékeli a vadabb vezetést és bekapcsol jelzésképpen? Nem hiszem...
Már visszafelé jöttem Pécsről, mikor rájöttem végre, hogy a baloldali bajuszkapcsoló végén van a gombja. Biztos indexelés közben nyomtam be...
Utólag megnézve az árlistát, látom, hogy ez full alap minden Giuliában, nem a driver assistance extra csomag része (először azt hittem). Szerencsére ez még a kormányba nem nyúlkált bele. Most már ezt is tudom... Ha nagyon fáradok vezetés közben, akár még hasznos is lehet egyszer.
Ui: Ahogy mondtam is, ezzel az autóval nem lehet elbújni. Leparkoltam a Pécs plázánál, mondtam is öcsémnek, hogy figyeld meg, mire itt végzünk, a kocsi fent lesz fb-n. Még nagyban a film közepén jártam a moziban, már többen küldték is messengeren, hogy tényleg így lett :)
pettinke2022-03-06 23:48:11 // 24940
Senkinek sem tesz jót, hogy a nyomaték maximum közelében lévő felpörgetett motort hirtelen rádobod az álló hajtásláncra ... erősen tiltakozik a kuplung, a váltó, a diffi, a féltengelycsukló :-)
A Giulietta QV TCT esetében nem is működik a launch control fullosan - azaz nem hagyja 2700 helyett 4000 fölé tekerni állóban a fordulatot pont emiatt.
A Giulietta QV TCT esetében nem is működik a launch control fullosan - azaz nem hagyja 2700 helyett 4000 fölé tekerni állóban a fordulatot pont emiatt.
leopop32022-03-06 22:38:47 // 24939
Ez pontosan így van!
denil12022-03-06 21:59:02 // 24938
https://youtu.be/g4UA98dBzrs
Az uj Maserati. Giulia motorral :)
Az uj Maserati. Giulia motorral :)
Piritu - 1.000.0002022-03-06 20:44:50 // 24937
Akkor te vagy az "egyesek" :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-06 20:27:08 // 24936
A váltónak nem tesz jót...
Piritu - 1.000.0002022-03-06 20:25:49 // 24935
A módszer működik (a TCT-s Giulietta könyve írta is, én is azért próbáltam ki), tudtam is így a gyári 0-100-at reprodukálni. Egyesek szerint nem tesz túl jót a rendszernek.
Morfiusz Cédula2022-03-06 19:14:06 // 24934
Cartársak!
Több youtube-os tesztben láttam, hogy gyorsulás mérését úgy végzik, hogy tapossák a féket meg a gázt egyszerre, majd felengedik a féket. Különösen a QV-nál, de nem csak. Végigböngésztem az autó manuáját, de semmi launch control-ra utalót nem találtam benne. Ugyanakkor én is kipróbáltam a fentit és úgy tűnik, valami mechanizmus azért csak van, mert pl a gázt akármennyire is nyomja az ember, a fordulat nem megy 3000 fölé álló helyzetben. A kérdésem az, hogy vajon a fenti indulási mószer kerülendő, vagy úgy van kitalálva, hogy ez belefér? Nem mintha így akarnék indulni rendszeresen a piros lámpáknál, de egyszer-egyszer elbírja-e az rendszer?
Több youtube-os tesztben láttam, hogy gyorsulás mérését úgy végzik, hogy tapossák a féket meg a gázt egyszerre, majd felengedik a féket. Különösen a QV-nál, de nem csak. Végigböngésztem az autó manuáját, de semmi launch control-ra utalót nem találtam benne. Ugyanakkor én is kipróbáltam a fentit és úgy tűnik, valami mechanizmus azért csak van, mert pl a gázt akármennyire is nyomja az ember, a fordulat nem megy 3000 fölé álló helyzetben. A kérdésem az, hogy vajon a fenti indulási mószer kerülendő, vagy úgy van kitalálva, hogy ez belefér? Nem mintha így akarnék indulni rendszeresen a piros lámpáknál, de egyszer-egyszer elbírja-e az rendszer?
Kócosw2022-03-06 18:00:03 // 24933
anno neztem en is, de mondom motorral szerelt verzio nincs csak önindítóval adják?
Giuntini2022-03-06 17:18:31 // 24932
Nemcsak a Giulia! Ma megnéztem a Használtautót, hogy megvan a kis Hógolyó, nem néztem a felhozatalt. Több hasonló MiTo-t elvittek, és ami még benne volt a piros vétele előtt a tarsolyban, emeltek rajta 150 ezret, nemhogy levitték az árát. Iszonyú árak vannak, a Giulia ára folyamatosan emelkedik. Nagyot változott a világ! Mikor én vettem a 159-et 6 évesen, a 2,4 automata ára 3 millió környékén, meg valamivel alatta volt. Ma egy Giulia 2,2 dízel, 5 évesen 200 ezer km-t meghaladó futásteljesítménnyel alsó hangon 6 millió! A jobbak meg jóval felette. Értéktelenedik a pénz, Giulia jól tartja az árát, plusz hozzájárul, hogy nincs új autó gyártás, a jó használtakra meg lecsapnak.
Giuntini2022-03-06 17:08:34 // 24931
Ilyen fogyaaztásról a 2,4-nél nem is álmodhatok. Viszont a kis MiTo-m városban baromi jól fogyaszt!😊
gecsa2022-03-06 16:02:45 // 24930
Abban a szituációban ez volt a legjobb megoldás. Rossz vételnek sem lehet mondani, csak gyenge, mint a 💩.
Kócosw2022-03-06 13:34:31 // 24929
Arra kell figyelni nehogy megint fiatot vegyél 🤣🤣🤣
Kócosw2022-03-06 13:33:27 // 24928
Olyat csak a Romeo csinal 😁 Monnyuk az mx5 ben egyenesen ülve ülve nem volt ajto becsukas ...Nemtom azt kikre szabták.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.
Online tag
0
Vendég0
538