Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

ÁdidiGaga (il hempescattore)2004-12-06 23:12:38 // 763
Robi! ja,te ki is tudod cserélni? na akkor nem is okoskodok! egyébként mostmár tiszta,milyen rugókról beszéltél! túl könnyű kinyomást nem éreztem,de majd figyelem! (biztos fel fog tűnni,mert amúgy betonkemény :-) árban kábé ennyire gondoltam,de "nekem ráérne" tavasszal is! :-) szerintem addig kibírja! szerintem! :-D
Robi2004-12-06 23:00:12 // 762
Biztos. A Madzag és a 90-es is ugyanilyen. Van egy rugó (pontosabban sok kis rugalmas fül), ami rányomja a kupplungtárcsát a lendkerékre. Ez ellen a rugó ellen dolgozik a munkahenger. Ha elfárad a rugó, akkor könnyebben meg tud csúszni a tárcsa. Ezt általában érezni a pedálon is, ilyenkor túl könnyű kinyomni a kupplungot, és kicsit furcsa is. Nemrég cseréltem egy off Scorpio-n tárcsát, kinyomószerkezetet, és kinyomócsapágyat. A Sachs szett ára 30000 Ft körül volt, viszont nagyon pöpec lett.
granturismo2004-12-06 23:00:09 // 761
És azt is észreveszed, hogy megcsúszik a kuplung?
ÁdidiGaga (il hempescattore)2004-12-06 22:54:46 // 760
Robi! köszi,de.... a 33ban biztos van rugó? merhogy a pedál egy hidraulikus-főhengert nyomkod,az egy munkahengert és onnan tovább nemtom.. :-(
Robi2004-12-06 22:54:03 // 759
Csak tipp. Biztosíték is lehetne elvileg, de miért menne ki, ha x éven keresztül nem tette? De a biztosítékot könnyű ellenőrizni.
wwwSentinelwww2004-12-06 22:48:09 // 758
Hmm gondolod hogy relé dolog lesz? biztosíték esetleg ? Akkor mondjuk jelezne a Check panel? Tehát relé, gyanakszom akkor erre. Megnézem a Manualt. Thx
Robi2004-12-06 22:39:50 // 757
Arra a relére gyanakodnék a helyedben, aminek kattognia kellene.
Robi2004-12-06 22:37:46 // 756
Ha magasan fog a kupplungod, akkor valószínűleg kopott a tárcsa. De az is lehet, hogy elfáradt már a nyomórugó a kinyomószerkezetben. Ha óvatosan mászkálsz vele, akkor még sokáig húzhatja. Megint csak az off Madzaggal tudok példálózni: 370 ezer km-rel vettem, és már kicsit kivolt a kupplungtárcsa. 420 ezer km-rel adtam el, és még mindig húzta, túlélt 3 hengerfejet. :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2004-12-06 22:28:08 // 755
Sziasztok! mostanában arra lettem figyelmes,hogy intenzívebb gyorsításokat (pl.kettesben 4000ig szépen felpörög,aztán ráadom a "nagynyomást", 3-4 -5 csak amennyire városban - 100-120ig - lehet ) követően kicsit "büdi van" az utastérben. Sajna elég "kupplungszagú" a dolog.... :-( Tényleg az lehet? Meddig húzza kb,mondjuk ha lemondok a fenti sentimentóról? (normál közlekedésnél nincs szaga!) Köszi mindent és előre!
wwwSentinelwww2004-12-06 19:32:56 // 754
Egy egyszerű kérdésem lenne. Remélem tudtok segíteni, 155 ben, digit klíma van, namármost bekapcsolom a fűtést és amikor Econ gombot nyomok nem hallok kattansát, sőt amikor automatára van állítva, nem fúj hideget sem. Nem működik. Még kattanni sem kattog. régebben csinálta. A check panel nem jelez vissza hogy baja lenne. Nincs valami jó ötletetek hol kezdjem keresni a problémát? Thx előre is.
Azmo2004-12-06 13:34:42 // 753
olyan emberekkel próbálkozunk, akik értik a témát, de olyanhoz ők sem nyúlnak, amitől félnek.....másrészt, meg nincs nekem pénzem most szakikra! Baráti segítséggel próbálom megoldani!
..2004-12-06 13:08:10 // 752
A 164 Q4 ben elektronika kapcsolgatja a hajtás, attól függően,hogy kell-e.Szóval az nem permanent... Azmo, nem kéne inkább vmi szakembernek szerelnie a P4-et?Azért akárhogy nézem egy összkerék hajtásos autó szerelgetése,nem hobbi szerelőknek van kitalálva..Persze nem tudom,mennyire vagy otthon a témában, mindenesetre én nem mernék hozzányúlni.
Azmo2004-12-06 12:19:36 // 751
honestly, nemtom:(
granturismo2004-12-06 12:00:28 // 750
Azmo Nem lehetne a kábel másik végén mérni? Akkor nem kell szétszedni a váltót.
TtK2004-12-06 10:47:53 // 749
Valami ilyesmire gondoltam én is.
Azmo2004-12-06 10:43:38 // 748
najó, de pl. megy egy kábel a váltóba bele, szét kő kapni a váltót, hogy meglessük....nemtom na, kéne az a rajza!
Cho Simba (TomQ4)2004-12-06 10:42:30 // 747
Sztem elöbb a kábeleket mérjétek le, azt bontás nélkül is lehet, és nem olyan sok idő. Hátha.
Azmo2004-12-06 10:37:40 // 746
ha esetleg tudnánk hogy merre van az az elektromágnes és rá tudnánk jönni, hogy mi a baja, még ha valamilyen méréssel is, mert lehet hogy nem is kap naftát, hogy bekapcsolhasson, akkor juthatnék valamire azzal, ha megpróbálok beszerezni egy új elektromágnest! Nemtom, próbálkozik az ember....
Robi2004-12-06 10:37:35 // 745
Mindent a szépségért! Ilyen disznóság más gyártóknál is van, csak ott minden hiába, egy Ford Scorpio soha nem lesz szép. :)
Cho Simba (TomQ4)2004-12-06 10:34:45 // 744
Az okés is, de próbáld meg lecserélni a lapátokat rajta....
norbee2004-12-06 10:34:21 // 743
Azmo Semmi baj, vágom én, azért tettem a smileykat a végére.
Robi2004-12-06 10:33:41 // 742
Miért? Olyan szép kultúráltan elbújik a szélvédő alján, félig a gépháztető alatt.
Cho Simba (TomQ4)2004-12-06 10:32:10 // 741
Kézzel nem kapcsolható. Csak lábbal :) Alapesetben elsőkerekes, és elektronika szabályozza hogy mikor rúgjon hátba. Nyilván figyel keréspörgést, meg mittoménmit.
Azmo2004-12-06 10:31:02 // 740
Norbee ne haragudj, csak ideges vagyok kicsit!
Cho Simba (TomQ4)2004-12-06 10:30:48 // 739
Nekem is hiányzik, nemtom miért nem lehet hátra is tenni. Bár sztem a 164-en az elsőt is csak utólag tették rá :)
Azmo2004-12-06 10:30:38 // 738
a 164es Q4-e nem permanens? kapcsolható? vagy mi?
Robi2004-12-06 10:28:51 // 737
Ne is mondd! Tudod, mennyire hiányzik a hátsó ablaktörlő? Ménem tesznek olyat lépcsőshátúra? (Azonkívül, hogy idétlenül nézne ki.)
Cho Simba (TomQ4)2004-12-06 10:27:29 // 735
És lenne hátsó ablaktörlőm is :)
norbee2004-12-06 10:27:14 // 734
Na baszkikám, erre voltam kiváncsi, tudjam mit keressek. Ne kötekedj, mert felpofozom magam! :)
Robi2004-12-06 10:26:46 // 733
Ráadásul összkerék-kormányzású! A dupla-klímáról nem is beszélve...
Cho Simba (TomQ4)2004-12-06 10:26:25 // 732
Az én Q4-em nem permanens.
Cho Simba (TomQ4)2004-12-06 10:25:58 // 731
Bár azt a csinos fenekét nem szivesen cserélném le :)
Azmo2004-12-06 10:25:55 // 730
Q4? melyik kapcsolható összekerekes Alfának volt ez a jelzése? tudtommal ami Q4 az permanens 4wd.... Permanent 4 33-asom van! Állandó!
Robi2004-12-06 10:25:45 // 729
Állandó, de mégse annyira állandó, mert az ABS ki tudja kapcsolni.
Cho Simba (TomQ4)2004-12-06 10:25:29 // 728
Végülis, és akkor lesz egy 6.0 Dual-V6 164 Q4-em :DDDDD
Robi2004-12-06 10:24:50 // 727
Azmonak P4-e van!
Robi2004-12-06 10:24:17 // 726
No és a heggesztős megoldás? Csak venni kell még egy 164-et. Még Q4 se kell legyen. :)
norbee2004-12-06 10:24:07 // 725
TE MOST NEM ÁLLANDÓ ÖSSZKEREKES, HANEM KAPCSOLHATÓ ÖSSZKEREKES VAGY? Ezt kérdeztem :)))
Azmo2004-12-06 10:22:34 // 724
mi a kérdés?
Cho Simba (TomQ4)2004-12-06 10:20:35 // 723
Igazad van, könnyen javítható, mert semmit sem lehet szétbontani, csak a gyári van mindenből ami 4x4 :) Az árakat inkább nem írom le.
Robi2004-12-06 10:17:27 // 722
De könnyen javítható. Láttam egyszer egy olyat, hogy két Wartburgot kettévágtak, és a két első részt összeheggesztették. Lett belőle jókis Permanent 4. :)
norbee2004-12-06 10:15:59 // 721
Te ideges, te most nem P4 hanem Q4 vagy?
Cho Simba (TomQ4)2004-12-06 10:15:46 // 720
Eszemben sincs. Még egy ilyen ótvar rendszer nincs mint ami az enyémben van :)
Robi2004-12-06 10:15:46 // 719
Majd tolatva közlekedsz. :)
Azmo2004-12-06 10:14:25 // 718
ne is idegesíts....
Cho Simba (TomQ4)2004-12-06 10:13:03 // 717
A végén még úgy jársz mint én. Télen a hóban sosem megy a 4x4. :)))
Azmo2004-12-06 10:09:02 // 716
látta Szamosi is, nem merült bele annyira, hogy most akkor végülis tudja mivan.... ICvek amire jutottunk, az annyi, hogy a computer jó, a kábelek kívülről jók, az elektromágnes nem kattan, talán szét kéne kapni a váltót, de ahhoz kéne egy pontos kapcsolási rajz, hogy tudjuk mit keressünk!
Cho Simba (TomQ4)2004-12-06 10:07:22 // 715
Mit mondtak rá ? Szerelő már látta ?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak