Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

granturismo2004-11-29 12:08:10 // 613
Jaja hát nem látom át ezeket a régi masinákat, hogy miaz, hogy a generátor kapcsain, mert ugye az újabb generátorok házába be van építve a fesszabályozó itt a generátor kapcsai azt jelenti hogy a diódasor amely a visszáram folyását gátolja még ezután következik, tehát ilyen esetben nem gond ha itt feszültséget mérünk ha a generátor nem pörög, viszont ha a fesszabályzó külön van és ez a mérési pont a szabályozó után van akkor azt jelenti hogy a dióda(ák) zárlatosak ami már gáz.
norbee2004-11-29 12:02:07 // 612
granturismo Nem röhög, vagy mehet a kacsáshoz! :DDD Azért írok parázslást, mert nem úgy szokott világítani, mint mikor indítózás van, hanem csak haloványan! :)
granturismo2004-11-29 11:58:10 // 611
ingegnere mikor indítás előtt ráadod a gyújtást a töltéslámpa akkor sem világít? Vagyis parázslik, ahogy norbi mondja:-)))
norbee2004-11-29 11:57:04 // 610
Hát valszeg azért is írja, hogy ha 15 V fölött van akkor qrva gyorsan check a regulátort! :))))
norbee2004-11-29 11:52:57 // 609
Ingegnere Ha álló motornál a generátor kapcsain mérsz feszt, az tudtommal elég rossz ómen, mert akkor az valami biszbaszon visszafolyik. Jól tudom?
granturismo2004-11-29 11:52:51 // 608
Nahát először is ha 10.5V alatt van az akksi kapcsain akkor sürgősen töltsd fel, mert az már a mélykisülési tartomány=örök vadászmezők. Ha a töltéslámpa nem világít az éppen azt jelenti, hogy elméletileg VAN töltés. A kis fekete doboz a generátor hátulján az a fesszabályozó lenne jól gondolom? Az ilyen régi gépeknél bizony előfordul, hogy a cseredarab is ugyanolyan beteg vagy még betegebb mint az eredeti. Tutibiztos hogy itt is erről van szó.
norbee2004-11-29 11:49:26 // 607
gran Felírtam mindent, itt van Akksi pénteken töltés előtt: 12.64, 4 óra töltés után 12.88 Vasárnap méricske délután, első körben az akksi 12.68, motor bemelegít, a terheletlen generátor, alapjáraton 13.25, pörgősebben 13.99, tompított felkapcsolása után 12.8 illetve 13.6 Akksi vasárnap este 10-kor, leállás után 12.76 A parázslás vasárnap este volt észlelhető, érdekes módon 2500-ig, fölötte elmúlt. Eddig pont fordítva volt, ki érti ezt... :)
granturismo2004-11-29 11:42:08 // 606
Hát nem tudom 2.4V cellafeszültség (14.4Vakkufesz) fölött már megindul a gázképződés egy 15V os töltőfesz az egyenesen halálos az akkura nézve.
ingegnere2004-11-29 11:42:03 // 605
Na Urak! Most a ti, azaz az OKOSOK segítségére lenne szükségem, ugyanis villanyporblémával állok szemben (és ez nekem magas): Jelenség a következő: nincs töltés. Töltéslámpa sem világít! A teljes elektromos rendszeren az akksi kapocsfeszültsége mérhető (10-11V) Alanyunk egy GTV6. Generátorja 20k-val ezelőtt felújított darab, hibbátlan, vállmentes kommutátorral, zsiráfnyaknyi szénkefékkel, látszólag problémamentes elemekkel. Amit kipróbáltam: - fesszab csere - az a kis fekete doboz a generáto hátulján csere - generátor csere - generátorok és cseélhető elemek összes kombinációja - relék, biztosítók cseréje Eredmény: SEMMI. A GTV-ben az akksi hátul van, előre jön egy bazi tápelosztóba és onnan szóródik szerteszét. Más generátorral, más akksival, és az összes fenti kombóval 10-11V mérhető az - akksin - a tápelosztón - a generátor kapcsain (!) Ami még felmerül, mint hiba: - egy elosztóblokk csatiját nem néztem még meg (a többi sziklaszilárd) - gyújtáskapcsoló? - a cseregenerátor rossz lenne? Mi lehet a baj? Kérem szíves segítségeteket, mert ebben ti sokkal jártasabbak vagyok és meg a villanytól orvosilag is el vagyok tiltva.
Robi2004-11-29 11:32:45 // 604
Aha... Akkor mérd úgy, hogy a műszer pozitívját nem az akksira teszed, hanem a generátor kimenetére. Így ki tudod zárni a nemkontaktot. :) Sőt! Mondok jobbat. A műszer egyik drótját tedd az akksi pluszra, a másikat meg a generátor kivezetésére. Így azt fogja megmutatni, hogy mennyi esik a kábelezésen. Ha arra jutsz, hogy nincs csatlakozási hiba, akkor sajnos goto generátoros.
granturismo2004-11-29 11:27:19 // 603
Ez igaz. Csak azt nem értem hogyan lehet magasabb a töltési feszültség az akksi feszültségénél 2 nap múlva? Mert ha azt írta volna a Norbi, hogy levette a töltőről az akksit, beszerelte az autóba és akkor világít a töltéslámpa akkor tiszta sor, az akksitültő jobban feltöltötte az akksit és magasabb rajta a feszültség mint a generátor szabályozott feszültsége. Azaz a töltőfeszültség alacsony, de így eléggé érthetetlen a dolog.
norbee2004-11-29 11:24:30 // 602
Márpedig ha a lámpást felgyújtom, meg a fűtőmotort, máris leeshet 1-2V, a 13-ból, és akkor azt már jelzi. Stimmt?
norbee2004-11-29 11:22:33 // 601
No problemo... :) Megtaláltam a manuálban a töltéstesztet, jól rémlett nekem az érték Charge test 1. Set instrument selector switch to VOLT. 2. Start the engine and let it idle until the needle settles to its reading. 3. The reading should be between 13.6 and 15V. 4. If the reading is outside (above or below) these limits, check the alternator for defects, especially the voltage regulator.
Robi2004-11-29 11:14:38 // 600
Hát arról nem. Viszont ha a feszszab alacsonyabbra szabályoz, mint az akksi feszültsége, akkor nincs töltés, és azt jelzi.
granturismo2004-11-29 11:12:37 // 599
A töltésjelző sosem a kimeneten van hanem a gerjesztőkörben. Azaz a kimeneti oldalról tulajdonképpen nem nyújt információt
Robi2004-11-29 11:11:14 // 598
Bocs, ha annak vetted... :) Velem is történt már ilyesmi. Megemeltem a kocsi bal elejét, és amikor nem tudtam lelazítani az anyákat, mert elforgott a kerék, betettem sebességbe. :) Először megdöbbentem, aztán rámjött a röhögőgörcs. :)
norbee2004-11-29 11:05:37 // 597
LOL! :) Köszönöm a hülyének nézést! :DDD
Robi2004-11-29 11:01:29 // 596
Egész konkrétan arra gondoltam, hogy laza a gererátoron a vastag drótot rögzítő anya. Találkoztam már olyan esettel. Kicsit hasonlít arra, amikor azzal keresnek meg, hogy nem emel ki rendesen a kupplung. Már kétszer is történt ilyen. Minkét esetben kihúztam a szőnyeget a pedál alól. :)
norbee2004-11-29 10:56:03 // 595
Tuti, még a címke is rajta van, címmel telefonszámmal. :) A csatlakozási hibára (figyeled Paco, nem kontakt! :) ) gondoltam, mert olvastam egy autóvillamossági könyvben, hogy átmeneti ellenállás képződhet a vezetékben, ami rontja a generátor teljesítményét. A sarukat, meg a az akksi csúcsait megtisztítottam, a generátor madzagaihoz nem akaródzott nagyon hozzányúlni, hozzáértés hiányában, de lehet hogy még megpróbálom.
granturismo2004-11-29 10:52:47 // 594
Valamiért meg tudlak érteni. Én a stabilizátorba törtem bele egy csavart még a nyáron. Azóta finomodott a berohadtcsavarkibuherálási technológiám.:-) Petróleumos ecsetelés félfordulat kicsavarés negyed vissza és így tovább. De a törött csavar majd csak a tavaszi nagygenerálkor cserélődik.
Robi2004-11-29 10:46:54 // 593
"...már volt egy generátor felújításon az előző tulajnál a kertész utcában..." Ez tuti? Mármint ismerősöd az előző tulaj, vagy számlád van? Mert ha tényleg járt a Kertész utcában, akkor nem valószínű, hogy generátor probléma. :)
Robi2004-11-29 10:43:49 // 592
Ugrál? Érdekes. Minden elektromos csatlakozás fasza? Ha szemmel követhetően ugrál a feszültség, akkor valami kontakthiba lehet. Szerintem.
norbee2004-11-29 10:40:21 // 591
Robi Néztem, akkor alapjáraton 12.8-13.0 illetve 13.4-13.6 között ugrál.
norbee2004-11-29 10:38:35 // 590
granturismo Köszi a biztatást :) Legjobb tudomásom szerint menet közben a feszültségjelző lámpa izzószála akkor kezd parázslani, ha a generátor kimeneti feszültsége az akkumulátor feszültsége alá esik. Vagyis ahelyett hogy töltene rendesen, inkább az akksiról szív lefele. Ha abból indulunk ki, hogy a szénkeféket 300000 km-enként kell cserélni, és az autóban még összesen ennyi sincs, de már volt egy generátor felújításon az előző tulajnál a kertész utcában, plussz a tarcsi alkatrészek között van egy cserélt fesszab... akkor bízom a kélgyóban. :)
Robi2004-11-29 10:31:16 // 589
Nem, csak az egyik. Kösz az infot, azért előbb megpróbálok sörért szerezni egyet, hátha... Szerintem ez nem az az alkatrész, amit feltétlenül vadiújonnan szeretnék megvenni. :) Szerintem. :)
Robi2004-11-29 10:28:28 // 588
Szerintem az tök normális. Úgy tudom, hogy az alfák feszszabályzólja 13,8-ra szabályoz. A japánok szoktak 14,4-re. Az, hogy alapjáraton alacsonyabb, az normális. Ha sokat araszolsz dugóban, rápakolt fogyasztókkal, akkor emelni kell az alapjáraton, ha lehet. Vagy tegyél kisebb ékszíjtárcsát a generátorra. :D Mérted terheléssel is? Pl tedd fel a hátsóablakfűtést, meg a tompítottat, és úgy is méregesd meg a fordulat függvényében.
granturismo2004-11-29 10:24:12 // 587
Akár 3 napos akksi is tropára mehet. Nem biztatásképpen mondom:-)
granturismo2004-11-29 10:22:16 // 586
Hát ez még nem igazán egyértelmű.
szutyok2004-11-29 10:10:38 // 585
Ezért irigyellek téged! Pedig a tél csak most kezdődött!
norbee2004-11-29 10:08:56 // 584
szuty Na eztet mondom én is, hogy nekem is két telet bírt a régi akksi, azt kaput. Ez a mostani tartja azért a 12.8-at.
szutyok2004-11-29 10:00:35 // 583
Az akksi kb fél éves! Eddig bírta volna? Az előzővel ment vagy 5 évig!
norbee2004-11-29 09:58:50 // 582
szutyok Mit? :))) Én egy hónapja. Az előző akksi töltés után is csak 12.3V mutatott.
szutyok2004-11-29 09:55:11 // 581
Kb fél éve vettem! Igaz a Tecsóban!
norbee2004-11-29 09:52:02 // 580
szutyok És akksi gondok?
szutyok2004-11-29 09:50:00 // 579
alpjáraton 13.2V, kis gázadásnál 13.9V. Vadonat új fesz-szab.al és teljesen átkábelezve az egész!
norbee2004-11-29 09:46:37 // 578
Ugye, ugye? :))) Akkó mégis fesszab? Mer' pénteken idegbeteg lettem, rácsaptam az akksit töltőre, 4 órát forraltam, aztán visszatettem, egész hétvégén full lámpával, fűtéssel, rádióval közlekedtem, és csak vasárnap este kezdett el parázslani a töltésjelző. Vagyis akkor nem tud tölteni eleget. Jó gondolós vagyok?
granturismo2004-11-29 09:41:34 // 577
Én 13.6 és 14.4 között tudom.
norbee2004-11-29 09:37:59 // 576
Mennyi ennyi? :)
szutyok2004-11-29 09:36:29 // 575
Az enyém is ennyi, es a szerelőm azt mondta, hogy ez jó! Vagy ne hidjek neki?
granturismo2004-11-29 09:35:48 // 574
Alfa alkatrészboltban lehet venni. 60521326 a cikkszáma 2ezeregynéhányszáz ft, de az csak a villaalakú rész. Viszont ahogy látom a gumiszilentek is eléggé zsibbadt állapotban vannak, de olyan bármelyik autósboltban kapsz. Mind a 2 eltört?
norbee2004-11-29 09:32:57 // 573
Paco Megmértem a generátorom, alpjáraton 13.2V, kis gázadásnál 13.9V. Tipp, hogy mennyinek kéne lennie, mer' rémlik hogy 13.5 és 14.5 a helyes érték?
Robi2004-11-29 09:14:29 // 572
Ez az izé kötné össze a de-dion hidat a stabrúddal, ha nem lenne eltörve. Letekertem az anyát róla, de sajnos a menetes szárral együtt.
Wickey2004-11-29 08:55:55 // 571
Alapvetően kábé annyira, mint egy sima féltengelycseréhez. Egy óra meló volt 164esnél tegnap. Nagyjából: kerék leszedés, 36os CroVa beletörés a kerékagyba, kurvaanyázás, stabilizátor, kormányrúd szétkötés, gólyaláb kiszedés, fék szétszedés, gólyaláb balra el dobás, kutya "vau vau vau" utána rohanás, féltengely kiszedés, stopper 45 percnél megállítás. (Folyton garázsba rohangálás levés, idő elrepülés, mivel valami mindig bennfelejtés.) Rácsodálkozás féltengely állapotára, csavarok váltónál kicsavarás, szitkozódás, mert szar helyen levés, navégrekinnvanoszmondás, MÉHbe szánt hulladékok közé továbbítás, kutyát seggberúgás, amiért lehugyozás gólyalábat, ránksötétedés, utcán tovább nem szerelés.
lausz2004-11-29 06:58:20 // 570
javítok féltengely gumiharang.bocs.
lausz2004-11-29 06:56:45 // 569
Kérdésem köv.:ki tudja hogyan kell levenni 156-os válto gombot? köv.:gumiharang cserekor mennyi mindent kell szétbányászni?(156 2.4jtd)
Wickey2004-11-28 23:18:07 // 568
mármint, hogy mi is volt ez megboldogult lánykorában.
Wickey2004-11-28 23:17:41 // 567
Ilyen? Nincs. Minden hulladékvas a MÉHben kötött ki. De ha elárulod, mi a túró ez, megpróbálok szerezNYI :-DD
Robi2004-11-28 22:03:57 // 566
Itt is próbálkozom. Nincs valakinek ilyen?

Robi2004-11-28 21:46:26 // 565
Ennyiért szinte ajándék, akármilyen gyártmány.
Wickey2004-11-28 21:29:08 // 564
Hegyaljánál 12000 forint a gázos hátsó lengéscsillapító darabja. Ugyanennyi az olajos. A gázos aszongyák jobbabb.

ezekhez jó szerintük:
ALFA ROMEO 164 2.0 TURBO 87-92
ALFA ROMEO 164 2.0 TWIN SPARK 87-92
ALFA ROMEO 164 2.0 TWIN SPARK 92-
ALFA ROMEO 164 2.0 V6 TURBO 87-92
ALFA ROMEO 164 2.5 TD 87-92
ALFA ROMEO 164 2.5 TD 92-
ALFA ROMEO 164 3.0 V6 87-92
ALFA ROMEO 164 3.0 V6 92-
ALFA ROMEO 164 SUPER 2.0 TWIN SPARK92-
ALFA ROMEO 164 SUPER 2.5 TD 92-
ALFA ROMEO 164 SUPER 3.0 V6 92-

Ehunn kép:
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak