Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Ricoe1562008-02-05 10:36:54 // 19283
Skacok mennyit ér egy bontott elakadásjelzőt müködtető relé?
Firemanus2008-02-05 08:48:45 // 19282
Ez lemaradt.....(166-ra.
norbee2008-02-05 08:44:16 // 19281
Blokkolnám, blokkolnám. Van belőle utángyártott, csak faragni kell rajta. Az ominózus kedves barátom, akinek a 155-ében szétpukkant a szivárgó fűtéscsap és ráfolyt a lé a lábára kiterjedt égési sérüléseket okozva, szóval neki is a második utángyártott darab lett jó, azóta a fűtés rendben van.
Firemanus2008-02-05 08:39:04 // 19280
Üdv mindenkinek.Ha tud valaki kedvező áron lengéscsillapítót,írja már meg.Előre is köszönöm.
Bianco2008-02-03 21:49:41 // 19279
Előre is köszönöm !
Elfogadnám az ajánlatod, ha megvan még az alkatrész.
Dzsozy2008-02-03 20:51:24 // 19278
Ha tényleg a fűtés csap ment szét, akkor vagy csak gyárit kapsz, abból nincs utángyártott, vagy bontó. Fröccsöntött műanyag, ebből sajna nincs és nem is volt utángyártott. Anno én is csak a (mivel helybeli) Alfa Rieglerben tudtam venni, 2 éve asszem kb. 12.000-15.000 mozgott.

De ha tudsz várni holnapig, akkor a garázsban az Alfás szekrénybe megnézem, hátha meg van még. Említettem, hogy egyszer vettem egyet, de oszt mégse kellett. Ha megvan, akkor a póstaköltségért a tied. :)
Bianco2008-02-03 14:47:48 // 19277
Köszönöm az ötleteket !!
Jövőhéten szétrobbantom Hófehérkét.... :-))))
Nehogy már a kiccsalád megfaggyon!!!!!
Bianco2008-02-03 14:45:59 // 19276
Köszi,most nagyon megnyugodtam....
Mennyibe fog ez fájni nekem?? kb?
norbee2008-02-03 14:39:59 // 19275
Ha B1, akkor fűtéscsap. Cseréld mielőtt eldurran, és ráfolyik a lábára a forróvíz.
Dzsozy2008-02-03 14:36:00 // 19274
Valszeg a fűtés csap! Anno én is szenvedtem vele! Még a gyárival is mivel nem volt teljesen sík a felülete! Túl erősen sem szabad meghúzni mert deformálódik. Talán még meg is van, amit utoljára vettem a 155-be.

MÁS: Meg van valakinek az AUTOFIT szerelő progi? Bc-ről nagyon nehezen jön le, vaterán meg csak egy valakinek van meg, s neki meg csak egy eladása volt és így számomra megbízhatatlan. Teljes szerelői tanácsadás,robbantott rajzokkal. Nincs a neten, mivel csak szakszervizek használják.
Ferke2008-02-03 13:00:36 // 19273
Vagy az, vagy a fűtéscsap. Más nem lehet.:)
Bianco2008-02-03 12:44:55 // 19272
Ciao Tutti !
Lenne egy kis gondom.
Anya kocsijában /155 1.8 Ts/ a B1 ülés előtt, a szőnyeg alatt fagyállót találtam és a fűtés se a legjobb. Én a fűtőradiátorra gondoltam..
Szerintetek ???
Előre is köszi!
Ciao!
Selmak2008-02-02 21:50:15 // 19271
A kötöttelektrolitost hívják helytelenül zselésnek. Üveggyapotba laminálják be az elektródákat és szeparátorokat és ez szívja fel az elektrolitot. Előnye hogy nem tud szétperegni, rázkódásálló, nem lesz cellazárlatos, nagyobb indítóáram érhető el stb.
zentaierika2008-02-02 20:19:10 // 19270
Nagyon szőkének tartasz ha megkérdezem mi az a kötött elektrolitos?
Selmak2008-02-02 20:08:18 // 19269
Hagyományos. Zselés meg nincs autóban, max kötött elektrolitos mint pl a Exide Optima, de az egy picit húzós árkategória.
zentaierika2008-02-02 20:05:30 // 19268
Sziasztok! Egy kis segítséget kérek: milyen akku van a 166-ban zselés, vagy hagyományos és hol érdemes beszerezni? Előre is köszi!
Bea...2008-02-02 12:30:06 // 19267
Hello. Egy kis szakmai help kéne írástudóktol! :) Szóval az lenne a probléma, hogy elkezdett olyat csinálni a kocsi (1.6 Boxer), hogy olyan 2500-3500 között mintha erölködne és rezonál az egész hallani a kárpitokon és érezni az autón meg mindenen és ha feljebb pörög, utánna elhagyja olyan mintha valamiböl keveset vagy sokat kapna és megfojtaná és ha felpörög 4 fölé mintha a dugót kihúznák és menne ujra rendesen. Mi okozhat iylet? Előre is kössz aki segít.
Kazes☻2008-02-01 15:18:59 // 19266
Vagy a fékrásegítőbe. Nekem pl. volt olyan.
Youri2008-02-01 15:12:57 // 19265
A 146-ban a lábára folyna,ha döglődne.Vszínü a "külső" enged neki.Gyors csere,és hurrá:-)))
Ferke2008-02-01 14:49:47 // 19264
Ha a kuplung felső munkahenger döglődik, az általában befelé, az utastér felé folyik.
Ferke2008-02-01 14:48:47 // 19263
Igen, ott is csöpöghet. Főképp a fenti munkahengernél szokott meghalni, de akár lent is csöpöghet...
uaz146ti (kispali kisebbik fia)2008-02-01 14:38:25 // 19262
Mégegyszer megkérdezem mert nem volt rá válasz: a fékfolyadék csak a fékrendszernél csöpöghet? Ha jól tudom a kuplung hidraulika is onnan működik...?
Vagy hogy is van ez?
Robi2008-02-01 13:16:00 // 19261
Nem kell feltétlenül, de egyszerűbb, mint párszáz km alatt betanítani.
süsnye2008-02-01 09:27:14 // 19260
én meg hittem egy szakinak, amikor aszonta, h lambda szonda beépítés után nem kell resetelni az ECU-t...
Mulder2008-02-01 09:13:20 // 19259
Akkor beiktatok még egy tisztítást valamikor+ jöhet a "nagy reset" :)
Hidegen nem volt az igazi, néha ledadogott egy pillanatra. Miután kipucoltam, sokkal jobb lett, de még mindig nem 100-as.
FRC2008-02-01 09:03:24 // 19258
tisztitottam már én is de akkor valszeg nem volt olyan koszos és nem vettem észre a tisztitás utáni külömbséget - hibákat.


Egyébként haver 145 16V TS énél meg elkezdett alapjáraton kinlódni tisztitás után, mintha 3 hengerezne meg le / föl dobálta az alapjáratot nálla is az áramszünet oldotta meg a hibát :-)))))))
FRC2008-02-01 09:00:03 // 19257
fogyasztás a Vákumok öszekeverése miatt volt.
Mulder2008-02-01 08:59:47 // 19256
Szia
Én is tisztitottam, de nem tudtam, hogy eltárolja a rossz adatokat. Légközelebb én is így járok el. Amúgy lehet kapni kimondottan "Air Sensor Cleanert" én azzal szoktam puceválni..................
FRC2008-02-01 08:58:59 // 19255
ha nem RESETEL az ECU akkor kb 1000km kell, hogy beáljon a rendesre, addig viszont ismét koszolódik és ront az értékeken....
süsnye2008-02-01 08:50:10 // 19254
hmmm... ezt jó tudni. :) én is tisztítottam már párszor mind2-t, de nem okozott jelentős változást.
csocsi2008-02-01 08:45:01 // 19253
Ez okozta a múltkori nagy fogyidat?
FRC2008-02-01 08:22:50 // 19252
LMM tisztitása: 8V TS motor

Beleestem egy olyan hibába, hogy a LMM tisztitása után nem reseteltem ki az ECU-t....

Wurth nek a féktisztitó sprajével kifujtam a LMM és az alapjárati motort is. Majd amikor jól kiszáradtak az alkatrészek összeszereltem.
Alapjáraton nem vettem észre semmi feltünőt. Viszont pörgetésnél nem volt ereje és egyenletes haladásnál rángatott, mintha valami lefojtaná egy pillanatra a motort. Már úgy voltam vele, hogy szétverem az egészet, ismerve magam.....
Na szóval olvastam valamelyik külföldi fórumon hogy az ECU regisztrálja az értékeket és tisztitás után is a rosz azaz koszos paramétereknek megfelelően adagolja a levegőt.
Az aksirol le kell húzni a csatlakozókaz "min 30perc" (esetemben egész éjjel). :-) Leirások szerint az ECU 30 perc áramszünet után áll visza a gyári értékre.
A motort kisütés után kötelezően helyben kell bemelegiteni és csak ez után indulhatunk kedvencünkkel!

Most szépen duruzsol a machina és húz is rendessen.

Sok szerencsét!
koz2008-01-31 23:20:55 // 19251
Örülök, hogy ettől a kiszámolgatástól megmenekültem. :) Egyben el is dőlt a kérdés, és inkább majd egyszer autóval együtt cserélem a váltót. :)
Köszi !
Tom122008-01-31 23:18:16 // 19250
Ja, még valami! Most már tényleg nem értem ezt a kupplung ügyet... 2 napja 50 km-en keresztül elég sportosan nyomtam neki /140 - 200/, lesz, ami lesz alapon és SEMMI, végig kifogástalanul működött, sőt, azóta is.
A kimerítő válaszok mennyiségéből ítélve, látom, más is tanácstalan az esettel kapcsolatban./19178 h.sz./ Meggyógyult és kész...
Tom122008-01-31 23:11:36 // 19249
Szerintem szervizt kéne /kellett volna/ váltanod... :-/
Wickey2008-01-31 22:35:44 // 19248
1. hosszabb, 4. rövidebb.
Minden más megegyezik. Plusz van egy hatos.

Ezen felül a végáttétele teljesen más, és ha kiszámolgatod, kiderül, hogy a hatodikja a 166TS-nek pont ugyanolyan hosszú mint az ötödikje a 145TS-nek :-)
uaz146ti (kispali kisebbik fia)2008-01-31 21:57:15 // 19247
Srácok ha találtam egy kis tócsát az autó alatt és kivillant a kéziféklámpa az a fékcsöveken kívül lehet még valami?
Volt már ilyen egyszer de akkor csak fel-fel villant gyorsításoknál aztán abbahagyta...
Robi2008-01-31 21:06:41 // 19246
Szerintem jelölgetéssel sem kellene elbaszni. A saját jelét ne ismerné meg?
knapet2008-01-31 17:39:53 // 19245
Urak urak urak!

Segítség kellene. Szükségem lenne olyan csapatra akik bukócsövet készítenek építenek be. Lehetőleg pesten vagy szűk környezetében. Már így is túl sokat hurcoltam a kicsit ide oda. Rendszám híjján kezd kényelmetlen lenni a dolog. Március első hetére kellene elkészüljön az erősítés és a csövezés. Az autó egy üres kasztni, szóval az előkészületek már tulajdonképpen készen vannak. 84-es Nissan Silvia.

Köszi a segítő infókat előre is!!!!

üdv
knapet
Dzsozy2008-01-31 16:18:16 // 19244
Maradunjunk a sörnél! :) Meglaláltam az olasz nyelvü leírását a rádiónak, ott meg TI a beállításoknál. Álmomban sem gondoltam volna. Gyors felhívtam a mamát, oszt jól kiröhögött. :))
Liquid2008-01-31 15:19:31 // 19243
pl. úgy lehet elrakni, hogy nem sablonnal, hanem jelölgetéssel próbálják
GabCsi2008-01-31 15:05:54 // 19242
Örülök, hogy segíthettem, áfás vagy sima blokk?:D
Robi2008-01-31 14:52:52 // 19241
"100% hisz mi mástól menne sokkal rosszabbul mint előtte!
Pirihez hordják sorban az elrakott vezérlésű gépeket!! :-("

Nem teljesen értem, hogy mit lehet elkúrni a vezérlésen. Felrakod a vezműtengely sablonokat, jelre állítod a főtengelyt, felrakod a szíjat, lehúzod a vezműtengelyek kerekének csavarjait, oszt csók.

Nem lehet, hogy valahol hamislevegőt szív, vagy a gyújtásnál csesztek el valamit?
Mondjuk én a hamislevegőre gyanakodnék, ha állandóan a légtömegmérőt akarják kicserélni.
Dzsozy2008-01-31 13:03:56 // 19240
Tudja a rák! :) Mér a szekér még azt is tudja? Beszarok. Fel sem tűnt, hogy mikor útinformot mondanak akkor jelenek meg. Apám!? Örök hála és köszönet, na vazze, most jól leégtem. :D
GabCsi2008-01-31 12:38:11 // 19239
Az nem a rádiónak a útinform "TA" funkciója ? :D
koz2008-01-31 12:27:48 // 19238
Üdv szakik! Elég lötyögős a váltóm, és a kettes is egyre nehezebben kapcsolható, és elkezdtem spekulálni azon, hogy hogyan lehetne megoldani egy hatodik sebességet. Van a 2.0TS a 166-ban, aminek szimpatikusnak tűnik a kiosztása. Ezek az áttételek:
...........................145 1.6 TS.........166 2.0 TS

1st gear...............3,909...................3,500.........(!!!!!!)
2nd gear..............2,238...................2,235
3rd gear...............1,520...................1,520
4th gear...............1,156....................1,161
5th gear...............0,971....................0,971
6th gear...............--------....................0,861
diff. final...............3,562....................4,062.........(???)
Nem értek hozzá, de úgy tűnik, az alsó fokozatok kicsit rövidebbek lehetnének, a végén meg lenne a hatodik. Az a kérdésem, hogy beszerelhető-e? A féltengelyek stimmelnének pl.? Meg egyáltalán, mekkora szopás egy ilyen művelet? Mennyiért lehet hozzájutni egy ilyen váltóhoz? stb.
Dzsozy2008-01-31 12:05:56 // 19237
Szép napot Mkinek! A napokban valami üzi jelent meg a fedcompon. Sajna nem tom mit jelent, még annak ellenére sem, hogy akkor próbáltam megjegyezni (úton voltam), és utánna lefordítani. Valami ilyesmi volt : TRAFFIC ACCOUNAMET vagy ANNOUCAMENT. Anno én úgy fordítottam, hogy "forgalmi jelentés", bár lehet,hogy szerény angol tudásom erre nem megfelelő, meg hát értelme sincs. Mit jelent ez? Már kétszer kiírta a vas, de hibajelzésem nem volt. Autodata cd-n nincs ilyen hibajelzés.
RoliQ42008-01-27 23:05:53 // 19236
alá kell rakni ezt azt... :D jó lenne ha lenne garázs.... de mivel nincs! ez van !
Ferke2008-01-27 22:38:23 // 19235
Látod, épp ezért kell az akna!.:)
147Smz2008-01-27 22:08:20 // 19234
Nekem van garázsom, de ott aztán semmit nem tudsz szerelni, annyira szűk a hely :-)
Egyébként meg sima kerékcseréhez való emelő alatt én nem mernék szerelni, minimum az akna.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak