Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Kazes☻2018-02-19 08:56:35 // 53536
Lehet, hogy kezd megdögleni a vezérműtengely jeladó, vagy a főtengely jeladó.
marci912018-02-19 08:10:02 // 53535
Sziasztok!
A 1.6 TS motoros járgányom elkezdte azt játszani, hogy melegen az alapjárat néha leesik 700-as fordulatra, de rögtön visszaszabályoz 1000-re majd beáll 900-asra. És szépen ismételgeti ezt. Elég bosszantó, mert amikor leesik az alapjárat, majdnem leáll. A légtömegmérő és a szonda cserélve volt, illetve átnéztem a gumicsövet és kipucoltam a folytószelep házat. Hibakód nincsen. Esetleg valami ötlet valakinek?
Köszönöm!
A 1.6 TS motoros járgányom elkezdte azt játszani, hogy melegen az alapjárat néha leesik 700-as fordulatra, de rögtön visszaszabályoz 1000-re majd beáll 900-asra. És szépen ismételgeti ezt. Elég bosszantó, mert amikor leesik az alapjárat, majdnem leáll. A légtömegmérő és a szonda cserélve volt, illetve átnéztem a gumicsövet és kipucoltam a folytószelep házat. Hibakód nincsen. Esetleg valami ötlet valakinek?
Köszönöm!
Piritu - 1.000.0002018-02-16 12:24:55 // 53534
mgeri762018-02-16 11:57:54 // 53533
okés. Még arra lennék kiváncsi, hogy az oxigénszonda milyen elven müködik ?
159SW2018-02-16 11:42:19 // 53532
Sziasztok!
Az alany egy 159 SW 1.9 JTDm 150LE. (2007)
Van egy olyan problémám,hogy csak is 4. Sebesség fokozatban nem tudom használni az autót, ahogy berakom 4.-be rángat, fullad,leáll a motor. Rá lett dugva gépre is,de semmi hibakódot nem tárolt el,és nem is jelzett.
Valaki járt már így? Esetleg valami megoldás?
Köszi előre is a választ, szép napot! :)
Az alany egy 159 SW 1.9 JTDm 150LE. (2007)
Van egy olyan problémám,hogy csak is 4. Sebesség fokozatban nem tudom használni az autót, ahogy berakom 4.-be rángat, fullad,leáll a motor. Rá lett dugva gépre is,de semmi hibakódot nem tárolt el,és nem is jelzett.
Valaki járt már így? Esetleg valami megoldás?
Köszi előre is a választ, szép napot! :)
frusciante2018-02-16 09:50:58 // 53531
Valaki tud ajánlani jó karosszéria lakatost Pest megyében? A kocsi alján keledző rozsda eltávolítása lenne a cél azokon a helyeken, ahol már helyzet van... Tavasszal szeretném megküldeni alvázvédővel de elötte szeretném teljesen rozsdamentesíteni... Köszönöm előre is.
TIbor2018-02-15 14:13:19 // 53530
Igen, valami olyasmi módon. Én nem rongyot alkalmaztam, hanem több réteg hullámkartont, nem szorítottam be a satuba a bütyköket, csak annyira, hogy ne tudjon elfordulni, egyszerre mindkét össze tartozó bütyköt támaszd meg, illetve a vezmódhoz legközelebb esőket fogd be a satuba. Ezen kívül egy jó markos legény (szigorúan szingli) még foghatja is plusszban a tengelyt. Le kell jönnie.
marci912018-02-13 15:08:25 // 53529
Köszönöm az infókat! Én arra a szimeringre gondoltam, ami a módosító háza és a hengerfej között van. Pusztán csak azért gondoltam rá, mert ennyi idő alatt már lehet elöregedett, de ha a tapasztalatok nem ezt mutatják, lehet én sem fogom bántani.
Hogyan célszerű tehát a módosítót akkor letekerni a tengelyről? Láttam olyan fotót, hogy a tengelyt betekerték ruhával és úgy fogták a satuba be. Nem tudom ez mennyire jó megoldás.
Hogyan célszerű tehát a módosítót akkor letekerni a tengelyről? Láttam olyan fotót, hogy a tengelyt betekerték ruhával és úgy fogták a satuba be. Nem tudom ez mennyire jó megoldás.
Bundi19732018-02-13 15:00:25 // 53528
Sziasztok ! Van valakinek karosszériás tippje , hogy hova vihetem szeretett GT-met . A két oldalsó ajtó alatti lemez rozsdásodik meg volt egy patkázás ki kellene kicsit húzni . Ha van valakinek tippje nagyon megköszönöm. Szép napot!
Kazes☻2018-02-13 14:41:17 // 53527
Egyetértek Tibor cartársal, de ha ki akarod cserélni a szimeringet, akkor a vez.módhoz a Külső átmérő (mm) 68, Belső átmérő (mm) 55, Vastagság (mm) 8, pl. ELRING (477.010) 2.942 Ft a Bárdinál. A másik Külső átmérő (mm) 42, Belső átmérő (mm) 30, Vastagság (mm) 7, pl. ELRING (505.838) 1.044 Ft, ugyanott.
TIbor2018-02-13 13:02:50 // 53526
Szia !
Nem akarok vitát gerjeszteni ezért az alábbi válaszok az én véleményemet és tapasztalatomat tükrözik.
1. A vezmód szimeringjét még soha nem kellett cserélnem egy TS-en sem, ott nem szokott gond lenni.
2. A vezmódot letekerni a veztengely kiszerelése nélkül szerintem nem szerencsés, sőőőt
3 A szettben gondolom azért van 2 pár idom, mert külön van az 1.4-1.6 és az 1.8-2.0 motorokhoz
Nem akarok vitát gerjeszteni ezért az alábbi válaszok az én véleményemet és tapasztalatomat tükrözik.
1. A vezmód szimeringjét még soha nem kellett cserélnem egy TS-en sem, ott nem szokott gond lenni.
2. A vezmódot letekerni a veztengely kiszerelése nélkül szerintem nem szerencsés, sőőőt
3 A szettben gondolom azért van 2 pár idom, mert külön van az 1.4-1.6 és az 1.8-2.0 motorokhoz
marci912018-02-13 08:20:10 // 53525
Tudnátok a TS vezérlés cserében segíteni? Szeretném magam megcsinálni, már rendeltem vezérműtengely rögzítőket. Elég sokat kutattam leírások után, de pár dolog nem volt egyértelmű:
1. A vezérlésmódosítónál milyen méretű szimering van (tudtommal nem adják hozzá)?
2. A vezérlésmódosítót ki lehet tekerni azzal az egyedi szerszámmal úgy, hogy nem szerelem ki a vezérműtengelyt?
3. A szetthez miért adnak 4 rögzítőprofilt, miközben mindenhol csak kettőt használnak belőle?
Köszönöm!
1. A vezérlésmódosítónál milyen méretű szimering van (tudtommal nem adják hozzá)?
2. A vezérlésmódosítót ki lehet tekerni azzal az egyedi szerszámmal úgy, hogy nem szerelem ki a vezérműtengelyt?
3. A szetthez miért adnak 4 rögzítőprofilt, miközben mindenhol csak kettőt használnak belőle?
Köszönöm!
127_sud2018-02-12 12:14:42 // 53524
Szerintem nem nagyon lesz 50 alatt sehol.
Piritu - 1.000.0002018-02-12 12:06:25 // 53523
Mondjuk az adok-veszek első hirdetőjétől. Erhard242 név alatt bújkál...
marci912018-02-12 11:36:02 // 53522
Szeretnék beszerezni Twin Spark vezérlésmódosítót. Honnan tudok jó áron beszerezni? Az 50E Ft-os árat azért tulzásnak tartom. A nagy autósboltokban állítólag nem kapható.
Piritu - 1.000.0002018-02-12 07:12:41 // 53521
Két dolgot kell/lehet nullázni. Az egyik a szerviz km számláló, a másik az olajcsere számláló. Emlékeim szerint az egyik a "motor", a másik a "szerviz" menüpont jobb oldali fülén lehetséges.
frusciante2018-02-11 23:09:59 // 53520
Az olajcsere óta megtett kmet le tudom én nullázni messel? Vagy azt magának kéne? Gondolom biztos nem... Köszi a segítséget.
frusciante2018-02-11 23:00:35 // 53519
Novemberben cseréltem benne olajat, de akkor a selénia 5w40es olajat raktam bele ami ugye b3as tehát nem jó a dpfhez de használtam aztán 6.000 km után olajcsere figyelmeztetés(azt hittem, h azért szól mert maxra töltöttem és a dpf esetleg még adott neki gázolajat, igaz mindig rendesen tudott regenerálni szóval elvileg oda nem juthatott de megijedtem) és egyből lecserélem xadora ami c3as... A szerelőnél meg kiderült h szervíz üzenet volt ami elvileg ha jól tudom 30.000ként feljön... Ezt kiütöttük, (neki mem mes van hanem valami autodiag v vmi ilyesmi...a kocsi most nem jelzi a change oil témát és ugye 30.000 után újra emlékeztet, de a 24.000et nem értem, mertt kB. 900 km van az új olajban max 1.200..
Piritu - 1.000.0002018-02-11 21:38:21 // 53518
Mondjuk a lenti olajcsere óta megtett 24.147,6 km és a következőig még megtehető 28800 km is érdekes. Mindezt 95,999%-os olajjal (ami % a nulla felé megy).
Piritu - 1.000.0002018-02-11 21:35:28 // 53517
A csere (vagyis a nullázása) óta eltelt km-t mutatja.
frusciante2018-02-11 21:21:48 // 53516
pettinke2018-02-10 10:21:01 // 53515
De hiába próbálsz a 47 problémájára következtetni a 75-ből, ha egyszer semmi közük egymáshoz, alapjaiban teljesen más konstrukciók.
Bontottan nem kapsz a 75-höz nemszart, mert öreg hozzá minden, amit bontottak...
Bontottan nem kapsz a 75-höz nemszart, mert öreg hozzá minden, amit bontottak...
frusciante2018-02-10 08:52:33 // 53514
Én egy szóval sem írtam, h van bennük közös, csupán leírtam amit én tapasztaltam, az a 75 egy barátomé volt kiment külföldre dolgozni és odaadta addig ( eladni nem akarta 2-300ért viszont azt sem akarta, h ott rohadjon rólam meg tudta, h imádom) h ha van kedvem hátulkaparóssal játszani néha hajtsam meg. Ugyanúgy zúgott mint ahogy a Cartárs leírta (lenyomott kuplunggal megszünt) gondoltam megírom... Bontottan meg nem szart kell venni és kész, jó helyről Trencsik, Petiék érd kell venni és nem szart kapsz nem tudom mennyi lehet egy váltófelujjítás, de gyanús h a 75 ára rámenne mégegyszer.... A szerelőm csupán gazdasági szempontból néz egy autót megéri rákölteni az adott pénzt vagy nem... Nyílván ha vki autóbuzi és azt mondja neki, h te én akkor is ezt akarom megcsinálja, csupán jószándékból mondja el a saját véleményét és nem lustaságból.... szerintem nem ismered, Így meg nem kéne róla véleményt mondani... Én lassan 10 éve hordok hozzá egy ts-t ami 18éves közeledik a 400hoz és még mindig megy hibátlan nincs se motorikus se váltó gondja 3 dl eszik 10.000 ként olajból. És ezt annak a pénznek,
És figyelemnek köszönhetem amit ráfordítottam illetve a szerelőmnek...
És figyelemnek köszönhetem amit ráfordítottam illetve a szerelőmnek...
VKG231!!! (156+75)2018-02-09 09:48:17 // 53513
Eztetmondtam én is :)))
A 75 váltó ugyanolyan rossz lesz ha bontott és nincs rendben :)
A 75 váltó ugyanolyan rossz lesz ha bontott és nincs rendben :)
pettinke2018-02-09 09:17:23 // 53512
égegyadta világon semmi közös bennük :-)))
a 75 váltót meg fel kell újítani, nem bontottat betenni, ami ugyanígy kopott. ha lusta a szerelőd, válassz másikat.
a 75 váltót meg fel kell újítani, nem bontottat betenni, ami ugyanígy kopott. ha lusta a szerelőd, válassz másikat.
VKG231!!! (156+75)2018-02-09 08:31:45 // 53511
Jajjjjjj... a 75 váltóját ne hasonlítsd már a 147-eséhez. Légyszi.
Ott kb még 50 dolog zúghat zöröghet rezonálhat, őszintén kétlem, hogy akár közös csavar lenne a kettőben, de hogy a 147 kardáncsapágya nem zörög, meg a hardyk sem, az tutibiztos.
Ez eléggé fájt.
Ott kb még 50 dolog zúghat zöröghet rezonálhat, őszintén kétlem, hogy akár közös csavar lenne a kettőben, de hogy a 147 kardáncsapágya nem zörög, meg a hardyk sem, az tutibiztos.
Ez eléggé fájt.
marci912018-02-09 08:05:42 // 53510
Szerintem is az az egészséges, ha 40E km után azért leengedjük azt a minimális 2 liter olajat. Amikor hozzámkerült az autó, bizony fekete olaj volt benne. Nem hiszem, hogy annyira egészséges dolog lett volna benne hagyni. Egyenlőre marad így a gép tavaszig, lehet majd megpróbálkozok egy drágább váltóolajjal. De azért ha valaki szedett szét TS váltót, ossza meg a tapasztalatait bátra ;)
TDI752018-02-09 06:09:01 // 53509
Sziasztok!
Én most néztem meg a 33 manuálját. Aztat mondja (egyébként nagyon sokan így baxtak ki a 33 váltójával) olajcsere a váltóban minden 40 ezredik km után, olajcsere a motorban minden 20 ezredik után.
Szerintem ameddig garis volt a gép megkapta az olajcseréit, de utána nem hiszem hogy túl sokat foglalkoztak a váltóvak.
Én most néztem meg a 33 manuálját. Aztat mondja (egyébként nagyon sokan így baxtak ki a 33 váltójával) olajcsere a váltóban minden 40 ezredik km után, olajcsere a motorban minden 20 ezredik után.
Szerintem ameddig garis volt a gép megkapta az olajcseréit, de utána nem hiszem hogy túl sokat foglalkoztak a váltóvak.
Liquid2018-02-08 21:46:47 // 53508
na ebben nem hiszek :) 50-80e-renként célszerű cserélni.
Tudom ezt mondja a nagykönyv, de nincs olyan kenőanyag ami tetszőleges sokáig bírja...
Tudom ezt mondja a nagykönyv, de nincs olyan kenőanyag ami tetszőleges sokáig bírja...
AlfaGT2018-02-08 21:13:42 // 53507
A gyári utasítás szerint nem kell cserélni, csak 80 ezer kilométerenként az olajszintet ellenőrizni.
Csabo222018-02-08 16:52:04 // 53506
Ha nem volt hangja, akkor minek cseréltél benne olajat? jó lett vna még az pár100ezer km-t... :D
Hogy nem jó túl sűrűn váltóolajat cserélni, az nekem pont annyira újdonság, mint hogy az öreg oljaban levő fémrészecskék tömitenek.
Nem vagyok olajszaki, de mondjuk 100-150e km után mennyi kenése lehet annak az olajnak?
Ha nem bánjátok, akkor én akár 50e után is kicserélem az adalékolt váltóolajamat ;)
Hogy nem jó túl sűrűn váltóolajat cserélni, az nekem pont annyira újdonság, mint hogy az öreg oljaban levő fémrészecskék tömitenek.
Nem vagyok olajszaki, de mondjuk 100-150e km után mennyi kenése lehet annak az olajnak?
Ha nem bánjátok, akkor én akár 50e után is kicserélem az adalékolt váltóolajamat ;)
marci912018-02-08 12:07:38 // 53505
Szerintem egyszerűbb amúgy a történet. A használt olajban sok fémrészecske van, emiatt sűrűbb is az olaj viszkozitása. A kopásokat pont ezek tömítik, csak aztán a friss olajból ezek már hiányoznak és a kopások jobban előtűnnek. Valószínűleg nem fogom bántani addig, amíg SOS-ért nem fog kiáltani a hangja, de azért csak jó tudni, hogy a jövőben mire számítson az ember.
frusciante2018-02-08 11:54:43 // 53504
Én a tsében most cseréltem először váltóolajat. Óra szerint 330.nál. Leengedésnél látszott is rajta sajnos.... Én gyári tutelát raktam bele. Szerelőm mondta h sok váltó pont olajcsere után kezd el megszólalni, szerinte nem nagyon van olyan minőségű az az olaj amit te boltba megveszel mint amit a gyárban bele raknak hiába ugyanaz a márka... Egy ideig egyik barátom 75ösét hajtottam annak is zúgott a váltója 2.0 ts kuplung ki nyomása után megszünt illetve a váltó rezgett a kulisszába de ha megfogtad elhallgatott. Szerelőm szerint az a vég kezdete valamit magyarázott a ts váltók típusbetegségéről ezzel a zúgással kapcsolatban, h azt már nem éri meg felújjítani inkább bontottat belerakni mondás ami a 75 el volt előbb utóbb a 147el is elkezdődik... Nos ehhez képest én most cseréltem váltóolajat óra szerint 120nál vettel szerelőm szerint akkor volt benne 240 most óra szerint van benne 330.... És még nem zúg.... Csak el ne kiabáljam szerinte nem jó sűrűn cserélni a váltóolajat.... Egyébként nemrég tudtam meg én is itt írták Cartársak h 100.000 ként kéne...
marci912018-02-08 08:25:28 // 53503
Mennyire szokott gond lenni amúgy a Twin Spark váltókkal? Elkezdett most a hidegekben kissé zörgő hangja lenni (kinyomott kuplunggal megszűnik). Bemelegedésre elmúlik, de azért aggasztó, ráadásul az 1-est és a hátramenetet is nehezen veszi (az 1-es előtt tolok általában egy 2-est és úgy vissza 1-be, másképp ritkán sikerül). Pedig mióta nálam van, cseréltem többször is benne már olajat 75W80-ra és próbálok vigyázni rá, finoman kapcsolok. Kinek mi volt ezügyben a tapasztalata?
AlfaGT2018-02-06 22:03:04 // 53502
frusciante2018-02-06 20:41:41 // 53501
A Mes oldala szerint egyik vasnál se(147;156;spider) lehetne olvasni a légzsákot elm327el... Mindnél kkl vagy vagcomot ír
frusciante2018-02-06 20:32:11 // 53500
Istenverte szótár siker:spider
frusciante2018-02-06 20:30:37 // 53499
A nem Gtpeti blogját úgy értettem h meg Gtpeti blogját.... Ő írta, h nem mindegyik elmet kell forrasztani, illetve h a 156nál ugyanúgy nem olvassa a légzsákot.. Lehet h ezek a típusok ( 147;156;siker)ezekkel az évjáratokkal(kB. Facelift előttiek,de lehet azután is hétvégén megnézem a dieselt..) csak kkl vagy vagcomos kábellel barátkoznak vagy a mókolt elm327el... Mintha ő is ezért forrasztgatta volna át a sajátját...
frusciante2018-02-06 20:22:23 // 53498
Ha hazajöttünk szlovákból a hétvégén megnézem a service intervallum részt, h tudom e olvasni illetve nullázni. Köszönöm a segítséget neked is és Piritu Cartársnak is!
frusciante2018-02-06 20:18:22 // 53497
Ha a módosításon a forrasztásra gondolsz akkor azt nem csináltam meg, mert azt hittem ha van kábelszett pluszba azt nem kell, meg olvastam pár blogot nem Gtpeti blogját, h csak az olcsó kínai elmeknél kell átforrasztani.... A progit jól tettem fel mindent tudok olvasni megfigyelni csak a légzsákokhoz nem enged hozzá... A dieselnél a dpf dolgait is láttam, bár az gondolom a amúgy is látnám ezzel a piros kábel kéne ugye a légzsákokhoz, de hiába dugom rá ezt a hibát dobja...
Piritu - 1.000.0002018-02-06 19:54:10 // 53496
Az a furcsa, hogy miért Vag/Com kábelt hiányol a progija ha addig ELM-el csatlakozott.
A 2002-es Spidernél is minden megy ELM-el, aztán az ABS-nél hasonló üzenetet dob a MES. KKL kábelt rádugva rácsatlakozik.
A 2002-es Spidernél is minden megy ELM-el, aztán az ABS-nél hasonló üzenetet dob a MES. KKL kábelt rádugva rácsatlakozik.
Csabo222018-02-06 19:46:05 // 53495
Ha a motorvezérlőn kivül tudod olvasni pl a service interval resetet, akkor más baj van.
Alap elm kábellel ugyanis legtöbbször csak motor ecu-t enged olvasni, módositás után viszont engedi az egyéb can hálós egységeket (dashboard, body...) is.
Alap elm kábellel ugyanis legtöbbször csak motor ecu-t enged olvasni, módositás után viszont engedi az egyéb can hálós egységeket (dashboard, body...) is.
Csabo222018-02-06 19:39:08 // 53494
Fölösleges. Elm327 + megfelelő adapterrel tudni kell olvasni a légzsákot is. nekem inkább az a gyanum, h nem módositottad megfelelően az elm interfészedet. sztem csak akkor fogja elfogadni az adapter kábeleket. olvass utána.
frusciante2018-02-06 18:17:25 // 53493
Szomorú 😢. Köszi a segítséget! Akkor beszerzek egy ilyet is.
Piritu - 1.000.0002018-02-06 13:07:35 // 53492
Ott írja az első képernyőn a kérdésedre a választ! Vag/Com interfész kell, nem ELM327. Nálam a Spidernél ugyan ez a helyzet.
frusciante2018-02-06 10:16:20 // 53491
Másfél hete megjött az elm 327 és a kábelszett hozzá leszedtem a mes ingyenes verzióját azóta rá vagyok zombulva. . Mindent kiolvasok megfigyelek, viszont van egy légzsák hibám az 1,6 tsen amit nem tudok kiolvasni nem enged csatlakozni a légzsákokhoz... Pedig vettem kábelszett is és a piros kábelt kérte rá is raktam... Egyébként minden mást meg tudtam nézni... Valakinek van ötlete
Ramiz2018-02-05 13:06:33 // 53490
Üdv! Sopron környékén tud valaki megbízható szerelőt aki ért is az alfákhoz? Úgy vélem a vízpumpám (vagy ott valami) adta meg magát mert elfolyt a magzatvíz.... félre is álltam egyből de nem kockáztatnék vele hosszú távot.... :(
BZoltan2018-02-04 20:05:17 // 53489
Sziasztok!
Kölcsön tudna adni valaki egy CTEK MXS 5.0, vagy hasonló kaliberű akku töltőt?
Köszönöm,
Zoil
Kölcsön tudna adni valaki egy CTEK MXS 5.0, vagy hasonló kaliberű akku töltőt?
Köszönöm,
Zoil
Jani72122018-02-04 19:31:38 // 53488
Az utasoldali lègzsàk csatlakozòja volt kontakthibàs
Jani72122018-02-04 10:10:28 // 53487
sziasztok, tudnátok segteni légzsák hibával kapcsolatban? 09-es hibakód. Utasoldali légzsákra utal, van ennek valami trükkje, vagy esetleg merre van a csatlakozója lehet-e az is kontakt hiba. 156 2004-es modell. Köszönöm a válaszokat!