Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

frusciante2018-04-11 09:47:18 // 53786
Igen itt a pont...
pettinke2018-04-11 09:45:00 // 53785
tank szintjelző: ha magad nem jöttél rá, hogyan lehet kimérni, akkor vidd el autóvillamossági szerelőhöz, és ő kitalálja neked.

váltógomb: emlékeim szerint húzni kell fölfelé, de nagyon.
Föckös2018-04-11 09:35:50 // 53784
Üdv srácok, 2001es 2,4es 10 szelepes 140 lovas 166osba milyen hosszú hosszbordás szíj fog kelleni?
minden oldal1740et ajánl, amit levettem az 1760as.
köszi előre is!
oj1562018-04-11 09:21:51 // 53783
Sziasztok! Segítsetek kérlek!! Írtam már ide 3x de semmi válasz 156 sw-n össze vissza mutat a tank szintjelzője és nem tudom mikor mennyi gázolaj van benne. Valamint a váltógombot sem tudom leszedni ami csere érett.
Kérlek segítsetek.
Piritu - 1.000.0002018-04-11 07:15:19 // 53782
" a kiskutya ubijáért nem vágnak alá egy komolyabb alvázvédelmet" - egyszerű az ok, ő nem gondolkodik 20 évben. Megveszi, hajtja, majd az első problémakor eladja.
frusciante2018-04-11 05:51:00 // 53781
Ha már szóba került a küszöb csere, gondolkozok a kocsi körbe fóliázásán. Van itt valaki akinek annak ilyennel tapasztalata? Meddig bírja?
frusciante2018-04-11 05:45:06 // 53780
Nem védem az osztrákokat, mert igazából nem értem, h ha már vesznek egy új autót és tudják, h "pétisózzák" az utakat a kiskutya ubijáért nem vágnak alá egy komolyabb alvázvédelmet, (belülről ez is jó állapotú) de igazából az első dolog amire azért költök a kocsira mert osztrák az a két küszöb csere lesz... A szívósort akkor is megnéztem volna ha német ha svájci vagy ha magyar kocsit veszek, mint utóbb kiderült feleslegesen mert lapátkák már nem voltak a tengelyeket este kiszedtem azok sehogy nem tudnak beesni, max azért volt értelme mert így nem fúj ki sehol a rendszer.... Minden országból kifoghatsz jót, szart... Vannak nemzeti velejárók, mint h osztrákból rozsdamentest, olaszból törés és lakkhiba mentest nem nagyon fog venni az ember, de még mindig jobb vételnek tartom, a küszöbcserés osztrákot mint a tekertórás, vagy rommátört feltámaszott társait, akik közül itthon válogathatttam...
frusciante2018-04-11 05:00:19 // 53779
:) jövő hónapban a selénia Rally utánra van időpontom küszöbcserére... :)
Csabo222018-04-10 20:07:55 // 53778
Még mindig jó vétel az osztrák gép? és majd nemsokára folytathatod a küszöb cserével is. az sem 5ezer ft-os tétel lesz.
Volt szerencsém elbontani osztrák és német kocsit is. az osztrákot le se köptem vna, a németen meg sem látszott h használták ugyanannyi km-rel...
frusciante2018-04-10 17:53:50 // 53777
Öszterrájhise wundersájsze árbájt... Lapátkák leölve tengelyek benthagyva.... jövő hétre megcsinálom ! Tengelyek mínusz és ledugózás! Ha valakit érdekel majd esetleg írjon rám kicsi pénzért odaadom! Ilyen szívósor van néhány 47Ben, Gtbe, és 159Ben. Amelyikben műanyag van abban ilyen van, tudok írni cikkszámot is.
pettinke2018-04-09 20:53:48 // 53776
Azt nem tudjuk, hogy van-e valamilyen hangjelenség is mellé. De ha csend van, a szénkefe is jó tipp
Levee156SW2018-04-09 20:42:03 // 53775
Szia, A leirtakbol kopott szenkefe a legvaloszinubb-esetleg vmi egyeb kontakthiba,ami a toltoaramkor atmeneti megszakadasat okozza. A motor meg felporog a hirtelen lecsokkent terhelestol.
pettinke2018-04-09 20:14:21 // 53774
Hát, pl szalajt az ékszíj, vagy szétment a generátor szíjtárcsa.
pettinke2018-04-09 20:12:53 // 53773
- Túl kevés olaj
- Túl vékony olaj
- Kopott olajszivattyú
- Hibás olajgomba
Úgy nagyjából ezek vannak.
Az első három kinyírja a motort.
Skodra2018-04-09 20:02:06 // 53772
Sziasztok! Szertném kérdezni hogy 2.4 JTD 20 V motornál hol található az olajnyomás jeladó,mert alapjáraton egyre gyakrabban beadja az olajnyomás hibát! Vagy szerintetek mi lehet az oka? Fordulat emelkedésre megszünik a hibajelzés. köszi!
deportivo2018-04-09 19:43:12 // 53771
Sziasztok. Azt szeretném megkérdezni, hogy ha kigyullad az akkumulátor ikon és abban a pillanatban felmegy az alapjárat fordulatszáma, mi lehet? Akkumulátor, generátor, vagy ne talán szénkefe? Tapasztalt már valaki hasonlót?
Szoszo™2018-04-09 18:20:52 // 53770
Kb nekem is ilyen értékeken dolgozik,de ne csak alapjáraton nézd mert nekem például sokkal nagyobb eltéréseket ír gyorsításkor.Láttam padlógáznál pillanatra 5s értéket is :D
Igaz van füst is,meg át is van írva az agya.
frusciante2018-04-09 16:31:30 // 53769
Ma reggel nekiláttunk a szívósor leszedésnek.... Úgy látszik, hogy sógoréknál is féltek a lapátkáktól, vagy bemászott nekik esetleg egy.... Mindenesetre a lapátkák le voltak szedve, viszont pancser módon a lapátkák tengelyeit bennehagyták és 2 tengely mellett ki is fújt a szívósor.... Betesszük amit vettem ez profi módon van lefalazva, ebből a tengelyek sem eshetnek be.... Holnapra leszünk kész, majd teszek fel képet a leszedett szívósorról, illetve le fogom falazni azt is ugyanúgy mint ahogy az van amit berakunk és lesz egy eladó befalazott szívósorom is... Mindenesetre jó hír, h nem lesz se gyengébb a kocsi és nem fog enni se többet, sőt szerintem mivel ez a szívósor nem fúj ki lehet kicsit jobb is lesz a helyzet... Így viszont nem szedem ki a dpfet és lehet az egr-t sem...
Piritu - 1.000.0002018-04-08 17:45:29 // 53767
Az álmoskönyv szerint 2 felett érdemes foglalkozni velük.
frusciante2018-04-08 16:02:21 // 53766
Köszi szépen! Mikortól számít rossznak?
Haddel2018-04-08 15:53:00 // 53765
Ezek teljesen jó értékek.
frusciante2018-04-08 15:44:33 // 53764
Sziasztok.
Az injektorok korrekciós adatai meddig számítanak jónak? Mikortól számít rossznak? 3 injektorom -0.5,+0,5 közt van alapjáraton egy viszont -1nél.. Gáz adásra mind közelít a 0hoz... Valahol azt olvastam h 2nél már rossz... köszi előre is a válaszokat!
earbash2018-04-07 14:14:32 // 53763
Sziasztok!

Kedves cartársak, lenne egy hatalmas problémám. 1 éve lett felújítva az első futóművem, akkor beállítva nem lett, majd ősszel szomorúan tapasztaltam hogy a két első gumi belső felét szépen megette az autó. Tegnap szerettem volna beállíttatni a futóművet, de a szerelő közölte hogy kerék-dőlés állítási lehetőség NINCS. Ez valóban így van? Mit lehet ilyenkor tenni?
Levee156SW2018-04-07 09:01:17 // 53762
Ha minden kereknel csinalja,es melegedesre romlik a dolog,fekfolyadek lesz legvaloszinubben.
Erdemes MES-el (vagy hasonloval) cserelni,hogy az ABS vezerlot is atmossa. Meg persze ha mar ott van az ember,betet-nyereg kapcsolatok es vezetocsapok zsirzasa-de ugy latom,az mar megvolt.
Zsolt1552018-04-07 08:31:35 // 53761
Sok szervizben ott sem (csak) németek dolgoznak már.
Sztingo2018-04-07 08:27:13 // 53760
Igen azokat ujracseréltem mert nagyon rosszul néztek ki. Mindent amit kell megzsiroztam megtisztitottam, rézpasztáztam ...
Még a gumicsöveket is cseréltem de nem lett jobb .
Megyek ránézek MEs-el hátha okosabb leszek.
Kazes☻2018-04-06 23:25:25 // 53759
0,18 ha jól emlékszem... de ha kikapod, nagy valószínűséggel látszik rajta, hogy ha kuka. :)
Piritu - 1.000.0002018-04-06 23:23:36 // 53758
1 ohm alatt, talán 0,2-0,4?
Sityu2018-04-06 22:39:02 // 53757
Azt sem néztem. Milyen érték?
Sityu2018-04-06 22:36:57 // 53756
Köszi, holnap vizslatom!
Egyértelmű katalizátor halálra mi utal? Másra már nem tudok gondolni. Minden rendben van egyébként, szépen, halkan jön megy az autó, egy fordulatra indul, ereje is van, de kb 90 fölött elfogy és misfire kódokat kapok. Majdnem minden új (motor is épp h bejáratódott, 12 bar mindenhol)(de tényleg, lambdák, légtömegmérő, gyertyák, trafók, gyújtáskábelek,), a szívó oldalt a hétvégén bombáztam szét, ott tuti nincs méretlen levegő, megvan az összes cső, rezonátordoboz, minden...
Kazes☻2018-04-06 22:36:30 // 53755
Előtét-ellenállás jó?
Piritu - 1.000.0002018-04-06 22:09:10 // 53754
A 11 ohm soknak tűnik. Ha ODB-vel kapcsolod és rajta a 12V, akkor a ventilátor lesz a ludas. A végső döntést a direktbe kötés adtahja.
Sityu2018-04-06 21:56:50 // 53753
Ma egy hosszabb alapjáraton ücsörgésnél feltűnt, hogy megy fölfelé a vízhőfok. Néztem, nem megy a ventillátor. OBD-ről kapcsolva eljut a 12V a csatlakozó végéig, a venti kb 11 ohm-ot mutat, de meg se moccan. Direktbe nem kötöttem be még. Mit nézzek még?
156 1.6....
Zolibácsi2018-04-06 21:48:08 // 53752
amúgy minimálisan/látszólag a betét mindig hozzá ér a tárcsához, kérdés az hogy mennyire fog? cserénél a munkahengernél vagy hol a betét alatt vannak ilyen fém csúszkák, azok hajlamosak berohadni, kivettétek, megpucoltátok?
frusciante2018-04-06 21:44:15 // 53751
Ha mind a négy fog akkor nem lehet kézifék.. Munkahenger inkább, fékolaj milyen? Mikor cseréltéd utoljára? 47en a hátsók szoktak berohadni... Van blogom felújításról ha ugyanolyan az 56é is nézd meg hátha segít...
Sztingo2018-04-06 21:05:20 // 53750
Holnap megnézem a munkahengert bár nem tudom hogy lehet kiszürni hogy megfelelően működik vagy sem
Köszönöm az ötleteket
Sztingo2018-04-06 21:02:07 // 53749
Nekem is ez volt az első ötletem de nem jött be
Zolibácsi2018-04-06 20:44:22 // 53748
Ha most cserélted akkor nézd meg a kézifék allitojat és lazíts rajta, csak egy ötlet
Coyote2018-04-06 20:37:01 // 53747
Van pár lehetőség. Lehet munkahenger, féknyereg csúszka, dugattyú. Mivel mind a négy keréknél van én a munkahengerre gyanakodnék hogy nem engedi vissza az olajat. Körbe kéne nézni mi a helyzet a munkahengernél.
Sztingo2018-04-06 20:13:33 // 53746
Sziasztok.
Mind a négy keréknél ráfog a fékbetét a tárcsára. A két hátsó betétet ma cseréltem mert már fütyült menet közben, most csend van de pár kilométer után forró mind a négy tárcsa.
Mi lehet a gond ?

156 2002 1.9jtd 115lo
Levee156SW2018-04-05 22:11:56 // 53744
Koszi - akkor itt ki is szallnek a temabol. :)
axel2018-04-05 19:23:57 // 53743
Szia. Ha gázadásra jobban előjön akkor féltengely csillag lesz. Lehet szétverte magát a házba az egyik csapágy vagy szétesett. Forgasd ki a kereket, markold meg a féltengelyt és próbáld megmozgatni mintha forogna a kerék. Pici holtjátéka lehet ha nagyon mozog "fel és le" akkor az a baj. Hasonlítsd össze a két oldalon esetleg.
pettinke2018-04-05 18:36:48 // 53742
A 159-ben hidraulikus kormányszervó van.
Levee156SW2018-04-05 16:56:08 // 53741
Inkabb villanyszervo hibanak tunik,amit irsz, de majd tipust jobban ismerok kifejtik.
alfa159d2018-04-05 05:56:59 // 53740
Sziasztok!

159 2,4 jtdm. (automata) kapcsolatban lenne kérdésem.
Menet közben egyszer csak gondol egyet az autó és el kezd rázni a kormány, az út tartása nem változik, tökéletesen kormányozható, de maga a kormánykerék rángat. Valaki esetleg korábban járt már ilyen cipőben?
Illetve ha volt már valakinek féltengely problémája az milyen tünetekkel járt?
Előre is köszi az infókat.
Jani72122018-04-04 21:37:54 // 53739
sorry, a 159-es típusokra gondoltam, nem figyeltem, hogy nem az a téma :)
frusciante2018-04-04 21:22:15 // 53738
Most látom ezt a hozzászólásodat. Köszi az infót! Akkor holnap ránézek a motorszámra... Csak azért vettem meg ezt az osztrák jószágot, mert nem volt rommá törve végig gyári rétegvastagság, illetve nem tekert órás leinformálható minden szervize és km állása... Hahun ilyet sajna nem nagyon találtam.... Belül is olyan volt mint ami 170et futott... Szamosiék is ajánlották... Azóta szét olvastam az agyát és minden nagyon tetszik... Nagyon nem bántam meg. Persze a küszöbökön látszik h sógorgép de ennyi belefér... Májusban viszem küszöbcserére kap egy profi alvázvédelmet és jócakát.
frusciante2018-04-04 21:11:02 // 53737
Igen az 937a5000 motorkódom van és műanyag... Korábban azt olvastam itt, h a 2007 elöttiek a műanyagosak.... Ehhez képest a szívósoros srácnál akitől vettem egy ledugózottat, csak 2007 utáni ilyenek voltak... 2007,2008,2010... Az enyém meg ugye 2006/10 havi... Nem tudod, h hol tudnám megnézni a motorszámot a motoron? Úgy elküldeném a márkaszervíznek, h ennyit a szakértelmükről... Egyébként most hívott a szívósoros srác, h talált ilyen szívósort egy angol lapon és fuvdijjal eggyütt megáll 110Ben holnap elküldi a linket, h ha szeretnék gyári újat onnan megvehetem... Nagyon korrekt srác... Mindezt úgy tette h nem kértem rá ráadásul ma délelőtt elhoztam tőle egy ilyen szívósort amit ledugózott nekem, azt mondja szóljak ha végül megveszem az angolt visszaviszem neki amit vettem tőle és visszaadja a pénzt... Van ilyen hozzáállás meg van olyan mint a márkaszervízben... Mikor le akartam kérni a kocsi szervízmúltját azt mondja nekem h nincs értelme nem lesz benne semmi... Mondom neki ne haragudjon majd én eldönteném h szerintem van e ennek értelme... Szívósor mondom nézze már meg, h melyiket hozza illetve adja máreg a cikkszámát, aszonygya ő azt dehogy adja meg
... Mikor mondtam neki h az enyémben a műanyag van nem a fém erre meg, h akkor biztos motort cseréltek a kocsimban.... Hát mondom köszönöm
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak