Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

bandi752006-10-11 10:21:19 // 12973
tisztelt urak! barátom 145 QV-ja elkezdett rendetlenkedni. alapjáraton hidegen és melegen egyaránt finoman remeg-rázkódik a motor. kérdésem az lenne, hogy lehetséges-e a gyertyák elhasználódása mint ok? mert kb. most lenne csereérett a dolog...
granturismo2006-10-11 07:59:21 // 12972
Nem egyszerű eset. Benediczkiéket hívd fel Kecelen és nekik mondd el a problémádat. Hátha tudnak segíteni. 0678422423
Barni1472006-10-10 22:30:41 // 12971
Hát ha már hegesztett akkor már látja hogy nem gyári, de lehet hogy embléma vagy sorozatszám alapján megmondja. De már mondtam nem tudom mit ír elő a "törvény" , mibe jöthet bele egy kukacoskodó ellenőr.
Karakot2006-10-10 22:20:22 // 12970
Így már érthető. :) Az biztos, hogy én Téged többet ezzel nem foglak dühíteni, megígérem. :)))
NCi2006-10-10 21:12:32 // 12969
Kedves Cartartasak! Ha valakinek van vmi 5lete, hogy a MultiJet motor nagynyomású pumpáját hol tudnám megjavítattni, mert szivárog, azt nagyon megköszönnem. NCi
Paco2006-10-10 20:46:28 // 12968
Talán azért szúrja a szemem mert egyrészt a pillangószelep miatt ez fordul leggyakrabban elő, másrészt éppen ezt javítottuk százezerszer mégis valaki mindig belesik :( A legtöbb helyesírási hibán én is inkább átsiklok, (nem akarok a topik lektora lenni :) ), de ezt olyan mennyiségben látom, hogy már zavaró. Főleg mivel utoljára épp pár órája volt róla szó :)
Karakot2006-10-10 19:38:28 // 12967
Nem gondolom, hogy ez az egyetlen helyesírási hiba, amivel következetesen találkozol itt a fórumon. Emiatt ne szomorkodj. :)
Paco2006-10-10 18:06:13 // 12966
hogy miért ír mindenki folyt -ot a fojt helyett? :(
BenGa2006-10-10 17:39:42 // 12965
Helló ilyet már mondott valaki, csak gőzöm sincs mit jelent a fék megégetése:) A felület megég? ezeknek nem kellene. Elég drága votl ahhoz. Vagy valami speciális hatás kell hozzá? Lángszóró? ::DDD Szóval lehet megégettem, csak nem tudom az mit jelent:D Ezt elmagyaráthatná valaki. És mitlehet csinélni vele Köszi, Gábor
Karakot2006-10-10 17:34:39 // 12964
Mellesleg szerintem nem az kellene, hogy érdekelje a KPM-et, hogy gyári-e, vagy utángyártott, hanem hogy teljesíti-e a kocsi az előírt károsanyag kibocsátási feltételeket. Nem?
Karakot2006-10-10 17:32:00 // 12963
156-on van egy középdob, amiben belül van a katalizátor. A cseréhez flexel fel kell vágni, kivenni a régit, visszatenni az újat és visszahegeszteni a nyílást. (legalábbis ezt mondta a szerelő) Ezután nem tudom, hogy hogyan tudná egy KPM-es megítélni, hogy gyári, vagy utángyártott van-e bent?
Barni1472006-10-10 16:57:47 // 12962
Ez csak azert irtam hogy nehogy " kiheréld" . egyrészt nembiztos hogy jót tesz a mocinak, másrészt van rá egy kis esély hogy eg yközúti ellenörzésen megbuksz vele. Az univerzális ugyen nem feltétlenül azonos folytást jelent a gyárival , mindenesetre közelít hozzá. Nekem járt úgy ismerősöm műszaki vizsgán, hogy a vizsgáztató alulról megnézte és rábökött ez nem gyári. A jogszabályt nem tudom mit ír erről, mindenesetre papírom van róla hogy belevaló.
Liquid2006-10-10 13:25:26 // 12961
NEHOGY márkaszervízbe menj! Nekem most lesz cserések az első tárcsák. Kb. 60 lesz a 2 tárcsa + betét (Zimmermann + Ate) + valamennyi munkadíj. Ja és 156 2.0TS.
Karakot2006-10-10 11:32:50 // 12960
"A kipuffanó rendszerek alap "hangolását" a motorhoz az elsó dob adja meg ez esetünkben a katalizátor" Pont ezért kérdeztem rá, hogy egy univerzális nem hangolja el? Pár szót még írnál arról, hogy miért kötnek bele az univerzálisba, ha az is tökéletesen működik? Egyáltalán honnan tudják, hogy mi van bent?
Ferke2006-10-10 10:53:57 // 12959
Szerintem ne alfa szervízben vedd meg a tárcsákat, azért ettől jóval olcsóbban is kapsz. Pl Peti16V, vagy gt-től. Sima (nem hűtött-mart) tárcsát én is tudok, ha kell, kedvezménnyel, hegyaljából.
Tommaso 1592006-10-10 10:48:18 // 12958
Csövi! Lehet full sötétben tapogatózok,de nem égetted meg a féket???
Nasty2006-10-10 10:34:41 // 12957
Valaki meg tudja mondani a 156 olajleeresztő csavar méreteit. Ha jól emléxem 16-os, de a menetemelkedés is kellne.
beco2006-10-10 08:51:34 // 12956
Köszi a segítséget, csekkolom a dolgokat.
granturismo2006-10-10 08:12:36 // 12955
Először a vezérlőjelet kellene ellenőrizni. A Te autódban nincsen hűtőgomba, a befecskendezés vezérlőszámítógépe indítja a ventit. Ha állandó indítójel van akkor a hűtőfolyadék hőmérsékelt érzékelőt, annak kábeleit, csatlakozását kell bemérni. Ha nincs indítójel akkor kicsit egyszerűbb a helyzet akkor pár méréssel be kell htárolni hogyan kerül a test a ventillátor kapcsára.
Barni1472006-10-10 03:30:04 // 12954
Ha szétement , akkor cserés. Ha már szét van égve, akkor szerencsétlen esetben el is tömítheti a rendszert. Az univerzális teljesen megfelel, csak kérjél róla bizonylatot, mert esetleg műszakin beleköthetnek. Az enyémen is univerzális van csak kaptam róla papírt, hogy ez bizony erre az autóra való. :-) A lambda szonda a katalizátor előtt van az méri azoxigént, ha " kiheréled" a rendszert hamisan mérhet. A kipuffanó rendszerek alap "hangolását" a motorhoz az elsó dob adja meg ez esetünkben a katalizátor, az utána lévő dolgok csak a hangot tompítják.
Karakot2006-10-09 23:09:38 // 12953
Nem kidobni akarom, de a középdobban egy ideje zörög valami, szerelő meghallgatta és azt mondta, hogy vagy csak egy kis darab letört a katalizátor kerámia foglalatából (ha jól értettem), ekkor esetleg még javítható, vagy teljesen szétment, akkor pedig csere. Ezért kérdeztem rá, hogy csere esetén jó lesz-e a sokkal olcsóbb univerzális is, vagy szigorúan csak gyárit szabad berakni. Azért köszi a választ.
Hari2006-10-09 22:56:15 // 12952
hmmm...okosat? Az nehéz lesz.:-))) Innen max csak találgatni tudok, ahoz hallanom kéne azt a hangot. Na de most megyek pancsizni mert nagyon fáradt vagyok.( Egyébként csak bátran zaklasatok kérdéseitekkel, amire tudok- vagy találkoztam már hasonlóval - válaszolok!)
Hari2006-10-09 22:45:14 // 12951
Na, akkor csak szép sorjában. - Először is olyan, hogy gyári (?) /- egyik autógyár sem, gyárt egy csavart sem! Ez tuti. Az összes autógyár csak összeszerelő üzem- tehát-> az alkatrészeket valahol,valakik gyártják, de nem az autógyárban .- az "urángyártott" nem biztos, hogy nem ugyanolyan mint a "gyári" / - Másodszor pedig egyeltalán nem biztos, hogy mindet ki kell cserélni, de feltétlenül párban! Az árra pedig, ha gondolod, meg tudom mondani az eredeti "gyári" árát is (de attól dobsz egy hátast) és esetleg egy jó minőségű "urángyártott" árát is. (alvázszám 8 utolsókaraktere kell!)
BenGa2006-10-09 22:12:00 // 12950
Heló! Jó hogy fel lett hozva a fékprobléma. Én majdnem 1 éve szívok vele. Kb. pont egy éve volt hogy elkezdett morogni fékezéskor. Már villogott a kopás visszajelző is. A telet áthúztam vele. Február végén kidobtam a tárcsát meg a betétet is. Azóta ugyan úgy morog kisebb-nagyobb mértékben, bár a csere utáni kezdeti nagymértékű rengatás 100 fölött közben megszünt, csak morog. Tárcsa: Brembo BMAX, betétek: TEXTAR Első lehetőség az volt h. a tárcsa üt. Ez előfordulhat újnál is. Csakhogy tesztpadon nem volt olyan szintű eltérés h. gariba vissza lehetett volna küldeni a tárcsákat. Van még egy olyan lehtőség is hogy a trácsa igy vislekedik a ezzel betéttel. Második, hogy a talpas van kimenve. Nos ez igaz is volt, ki is cserételm gyárira mind a 2 lengőkart, de utánna is csak igen kis mértékben javult a helyzet.Másik probléma a fékkel, hogy ha kicsit agresszívabbanközelekedek, azaz sokat meg erőteljesebben fékezgetek, akkor néhány fékezés után elmegy a fékerő. A végén eléggé erősen kell nyomni, hogy megálljon. 5letek? Ha a kerék csapágy picpt kopott már az nem erősítheti fel a fékmorajt? thx, Gábor
Thomacski2006-10-09 22:11:53 // 12949
Hari elozo kerdesemre nem tudnal valami okosat mondani nekem?Par sorral visszab olvashatod.
Thomacski2006-10-09 22:10:12 // 12948
Koszonom Hari!Egy Alfa szervizben mennyi lenne a negy tarcsa korulbelul?Szerelessel persze mert nem akarok mar olyan helyre menni ahol csak ezt a szar utangyartottat raknak bele.Ja es gondolod hogy mind a negyet cserelni kell majd?
Kau2006-10-09 22:09:57 // 12947
Én közel két évig jártam katalizátor nélkül. Több, mért idővel alátámasztom, hogy nem érdemes kiszedni, annyira nem fojt semmit. Viszont e nélkül volt egy olyan "ladás" rezonancia a kipufogóban 3-4000 fordulatnál. Rossz volt hallgatni. Több közép ill. sportközépdob variációt próbáltam, de a rezonancia csak a katalizátor visszarakása után szűnt meg. Most már fél éve benne van.
Hari2006-10-09 22:00:49 // 12946
...ha a kormány művel lenne gond, okkor általában akadozik, vagy a szívagyú visít. Mivel a hiba a fékezés következménye ez tuti a tárcsa kontójára írandó, a betét akármilyen "szar" az nem tud ilyen trükköket.(Egyébként én is nagyon sűrűn találkozok ezzel a jelenséggel, ezért válogatom meg, hogy mivel dolgozom, mert nagyon kellemetlen, amikor 10-20 ezer km után visszahozzák. Erre csak annyit - garancia!)
Hari2006-10-09 21:41:48 // 12945
A problémát a féktárcsa okozza. Sajna ezt CSAK cserével tudod orvosolni. (A szabályzásnak semmi értelme, csak elvesztegetett idő és pénz.)
Karakot2006-10-09 21:09:19 // 12944
Köszönöm a választ. A korrekció pedig jogos. :)
-=Tuske=-2006-10-09 19:43:23 // 12943
Én is centiroztattam az új gumigarnitúrám felrakásánál...és a probléma még fönn áll továbbra is.. :( Nézd a fékbetétel lehetnek amolyanok is (utángyártottra célzok) amik aztán javíttathatod és szarok lesznek továbbra is...Szal ez az én véleményem lehet hogy nekem is azzal van baj.. :( De én leginkább kormány körűli hibákra gyanakszom...... Néha olyan furán kormányozható a kocsi de csak néha........ Nem tudom mi lesz ebből de ha nagyon gázz akkor sajnos Kaposújlaki tali ejtve lesz amit nem szeretnék :(
nyesi2006-10-09 19:39:13 // 12942
Szevasztok Alfások. Van egy ojan problémám,hogy a váltomnál,a box résznél,a műanyag kulissza kikopott.Valoszinü hogy csere.Mi pénzbe kerülhet?Valakinek már vólt ijen gondja?Gyakori ez az alfáknál?
Thomacski2006-10-09 19:37:38 // 12941
En kigorgoztettem a felniimet is es nem az volt a gond.Csak az a bibi hogyha fektarcsa es betet csere akkor az nagyon gaz mivel nekem zsir ujak vannak fent nincsen bennuk osszesen csak talan 20000km.Nem szivesen vennek uj tarcsakat megint amikor 80 ezret fizettem a komplett fek felujitasert
-=Tuske=-2006-10-09 19:31:59 // 12940
Thomacski!!! Persze természetesen megmondom mia z ábra amint megtudom.... Nekem is 16 os alufelnim van eléggé megvan padkázva én is erre gondoltam de azt mondják a fiúk hogy féktárcsa ill fékbetét csere és probléma megoldva!!! Jó mi?!!!
Thomacski2006-10-09 19:24:27 // 12939
Sziasztok egy kis segitsegre lenne szuksegem SOS. Olajat csereltem a gepemben es most valami zummogo hang jon a motorterbol.Talan olyan ez a hang mint amikor mondjuk motorfeken lassulsz es azt a jellegzetes hangot adja csak ez folyamatos most alapjaraton is es akkor is mikozben nyomom a gazt ugy hangosodik de megsem olyan hangos mint amikor motorfeket hasznalsz. Talan ugy hallottam hogy a motor mellett van az a fekete muanyag takaro talan az alol jon de ez nem biztos.Esetleg van valami ketyere ami ilyen hangot produkal ott a motor kornyeken?Kerlek segitsetek!Ja ez egy 145 1.6ts!Es hozza kell tegyem hogy az auto valamiert nem tudom miert de jobban megy miota ez a hang van!Eleg erdekes.
-=Tuske=-2006-10-09 19:21:15 // 12938
Sziasztok. Lenne egy fura problémám a segítségetek kérném... Fékezéskor rángat a kormányom olyan mintha kiakarna szakadni a helyéről :( Ha lassan megyek mondjuk 40-ennel akkorcsak kicsit érezhető de ha 120 sazl megyek nagyon rossz.... Nem tudom mitővé legyek...Tudtok vmi megoldást esetleg vmi tippet... Gondoltam elviszem futóműveshez hátha azok tudnak vmit kezdeni vele. A válaszokat a topicomban várom.Előre is Thx
Paco2006-10-09 18:57:52 // 12937
Katalizátort cserélhetsz bármilyenre ami a megfelelő méretű motorhoz van. Nem fogja jobban lefojtani mint a gyári.
Karakot2006-10-09 18:32:30 // 12936
Valószínű, hogy a hőérzékelő gomba ment tönkre.
beco2006-10-09 16:26:35 // 12935
Sziasztok! Abban kérném a segítségeteket, illetve ötleteket, hogy az a fránya hűtőventillátorom állandóan megy. Oszt így a fogyasztás sem az igazi, na meg a moci sem tud igazán üzemi hőfokra melegedni. Az aksi előtti reléket megnéztem nincsenek összeégve. Itt sajna megállt a tudományom. Előre is köszi az ötleteket
Tommaso 1592006-10-09 15:25:21 // 12934
Az én régebbi,elektronikailag sokkal szegényebb autómnál kivettem a katalizátort,és semmi baja nem lett!Ezt nagyonnsokan megcsinálják,csak ha zöldkárgyát csináltatsz,és nem rakod vissza akkor lehet cumi,vagy egy olyan kpm ellenőrzésbe,mint amibe anno én is belefutottam:-(Tehát ha ebből indulunk ki ,akkor szerintem nem lehet nagy baj!
Karakot2006-10-09 12:30:56 // 12933
Tud valaki felvilágosítást adni arról, hogy katalizátorok esetében csak a gyári a jó, vagy tökéletesen megfelelnek az univ. utángyártottak is. Köbcentire vannak megadva, tehát elvileg tudok az enyémhez megfelelőt is találni köztük, de nem tudom, hogy tényleg jól végzik-e a dolgukat. Illetve mennyire változtatja meg egy ilyen univerzális katalizátor a gyárilag behangolt folytását a kipufogórendszernek (nem folyt-e jobban, vagy éppen ellenkezőleg, nem könnyíti-e fel a rendszert, hogy aztán a szelepek besüljenek)?
Ferke2006-10-09 10:33:57 // 12932
ok, köszi!:)
granturismo2006-10-09 10:33:35 // 12931
Csörögj rájuk, van ott minden mint a mesében.
Ferke2006-10-09 10:29:39 // 12930
Mert a honlapjukon csak kipuff végeket találok.
Ferke2006-10-09 10:25:00 // 12929
gt, itt csak kipufogóvégek vannak, cagy vannak "sima" csövek is?
Ferke2006-10-09 10:20:32 // 12928
Majdnem. A turbo feljövő csövét akarom cserélni, ez az akksi felett jön át a motorhoz, és szétrepedt a felső résznél a gyári cső. Azt tervezem, hogy a gumicső épségben maradt tészét az akksiig meghagyom, és onnan megtoldanám egy krómcsővel.
granturismo2006-10-08 12:21:37 // 12927
Prc Kiskunlacháza.
granturismo2006-10-08 12:17:45 // 12926
Hát igen. Sajnos az alkatrész áruházak és az utángyártók katalógusai nem pontosak. Inkább csak irányadó információ de csakis arra támaszkodni nem lehet.
Don Gombóc2006-10-08 09:25:59 // 12925
Vagy az útszéléről de az is sebesség korlátozó tábla legyen. :))
Hari2006-10-08 09:13:44 // 12924
Annak nagyon tuti az alucső. /(közlekedési tábla csöve:-)))-KPM,MÉH,
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak