ChrisVaughn - főkép
>> SzervizAlfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2014-01-26

Elérkeztünk a második olaj és szűrő cseréhez, kicsit későbbre terveztem, de úgy döntöttem megejtem. Gyári szűrők (Ufi) és gyári olaj (Selénia Racing 10W60) került bele. Az szettet Albáéktól rendeltem.

Előző olajcsere: 138.000km
Jelenlegi olajcsere: 147.346km
Megtett út: 9.346km

Ez bőven az előírt 20e km alatt van. A jövőben próbálom tartani a 12-14e km-es csereperiódust.

Költségek:
Selenia Racing 10W60 5L: 16990.-
Selenia Racing 10W60 2x1L (tartaléknak, utántöltéshez): 7780.-
Levegőszűrő: 2990.-
Pollenszűrő: 2990.-
Olajszűrő: 1990.-

Összesen: 32.740.-

Mindent magamnak cseréltem, így nem volt szervizdíj.

>> AutóápolásAlfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2014-01-25

Tegnap megjöttek a rendelt alkatrészeim. Sikerült vásárolni h-arcos cartárstól egy bal hátsó lámpát és faceliftes multikormány kapcsolókat / konzolokat (ezúton is köszönöm neki!). A kapcsolókra majd egy másik postban térek ki, tavasszal.
Lámpa cserére azért volt szükség, mert egy kis helyen megpattant a plexi és folyamatosan párásodott. Így vettem, gondolom a hülye olasz kívülről akarta lefeszíteni a burát, izzócserénél. Javíthattam volna, de ilyen téren maximalista vagyok. :) Nem nagy ördöngösség a cseréje, kb. félórát vett el az életemből, még úgy is, hogy tegnap este elkezdtem melóban, de szerszám híján félbe kellett hagynom. Ma reggel fejeztem be, itthon, szakadó hóesésben (csodás volt).

A csomagtartóban az oldalsó műanyagrekeszből ki kell szedni a csavarokat és olyannyira elválik a kárpittól, hogy nem is kell tovább bontani, simán ki lehet csavarni az izzókat és a lámpát rögzítő 3db csavart. Összeszerelésnél ugyanez csak visszafelé. Kicsit aggódtam, hogy nem lesz majd egyforma, de ugyanolyan mint a másik. Pedig szokták mondani, hogy lámpát párban kell venni, hát egy nagy túrót... :)
Képeken a régi burától, a kiszedésen át, az új berakásáig.

A lámpa 10.000Ft-omba került.

>> EseményAlfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2014-01-19

Ma elvitték a 17-es felniket, Pest környékéről jöttek érte, és egy GTV-re vitték. Azt sem tudom hogy fent van-e amoren a vásárló, elfelejtettem megkérdezni. Mivel egy forintot nem alkudott, bevittem a felniket Egerbe, ott történt az átadás. 89.000-ért kelt el (mínusz az út), így bőven maradt az új felni fényezésére is... :)

Mellesleg megvan az első 10.000km a vásárlás óta, 137100km vásárláskor, 147270km jelenleg. Lassan olajcsere...

>> SzervizAlfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2013-12-31

Az autóm gondoskodik a boldog, új, évről. Reggeltől így viselkedik, olajszint kb. 90%-on, hidegen-melegen, alacsony-magas fordulaton is produkálja. Nem tűnik el. Nem csörög, nem csattog, nem füstöl, a reggeli tesztkörön is sikeresen átment, így valószínűsíthető, hogy olajgomba.
Leraktam a kocsit, amíg ki nem nyitnak a műhelyek addig off. Egy olajnyomást azért nézetek mielőtt megrendelem a gombát...

2014.01.02. - Update1.:

Elvittem az autót a Korrekt 2000 Kft.-hez, olajnyomás mérésre, ott azt tanácsolta a szerelő, hogy fektessek be inkább egy olajgombára, és hagyjuk a nyomásmérést, ha csak ennyi a hiba. "Ennyi" alatt azt értem, hogy nem kopog, nem füstöl, megy szépen mint azelőtt. Azt is mondta, ha komolyabb baj lenne, már a műhelyig sem értem volna le. Így a Unixban megvettem a gombát, kőkemény 1740Ft-ot fizettem érte. Már csak keresnem kell valakit aki kicserélni...

2014.01.04. - Update2.:

Olajgomba cserélve, a hiba nem szűnt meg. Mégis csak olajnyomás mérés lesz hétfőn...

2014.01.06. - Update3.:


8-kor hívtam is a Korrekt 2000-et, hogy adjanak időpontot nyomásmérésre, azt mondták vigyem le és megcsinálják azonnal. Meg is lett, kb. 45percig tartott a mérő bekötése, olyan sz*r, hozzáférhetetlen helyen van. A nyomás rendben van, 3bar-t mutatott a műszer. Valami elektronikai dolog lesz, majd Gulyás Laci remélhetőleg megmondja.
Nagyon korrekt áron dolgoztak, 2500Ft-ot fizettem a mérésért.


2014.01.09. - Update4.:


Laci megtalálta a hibát, csatlakozó gond volt, vagy beázott vagy túl sok kosz került bele. Délelőtt 10-től, délután 4-ig bajlódott vele, de csak sikerült.
Újabb 5k-ba került ez a mutatvány, de most már legalább rendben van az autó.

Össz. 9240Ft-ba került az "olajnyomás alacsony" mutatvány.

>> AutóápolásAlfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2013-12-29

Valahogy sejtettem, hogy nem fogom kibírni a nyári garnitúra cserét 2014-ig. El sem hiszem, hogy Apródon találtam, gyári, Toora által gyártott (tehát nem replika) 18"-os GT felniket. Használtan elég nehéz beszerezni, az csak hab a tortán, hogy 2008 és 2010 gyártású 4-5mm profilmélységű 225/45-ös gumikkal van szerelve. 1 felnin minimális padkanyom, 2 hibátlan, a negyedik pereme kicsit meg van pattanva, de nem sokból tart kijavítani. Az már biztos, hogy újra lesz fényezve, grafit szürkére vagy gunmetalra. A felniközép újszerű, hibátlan. Ózdról hoztam el őket, oda-vissza 75km-t utaztam.

75.000Ft-ot fizettem a szettért, ennyiért szerintem igen csak megérte. :)
Már csak a 17-est kell eladni.

>> EseményAlfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2013-12-19

Tavaszi nagy projekt előreláthatólag a következőkből fog állni:

-Raceline (WRC) első toldat felszerelése (már megvan, csak Bányai Sanyira várok, hogy elkészüljön a fényezéssel.)
-Novitec küszöb toldatok.
-Hátsó törött búra cseréje (rendelve, már csak azt várom, hogy megérkezzen.)
-Üvegek fóliázása B oszloptól hátrafelé.
-Féktárcsák, betétek cseréje.
-Apróbb fényezési hibák kijavítása
-Olajcsere, beleértve a szervót, váltót, fékolajat.
-Felni méretváltás 17"-ról 18"-ra (ha nem jön össze, újrafényeztetem)
-Izzók cseréje valami brutálabbra
-Gyári "szárny" vagy légterelő a hátsó szélvédő fölé

Nem kevésbe lesz, de a végeredmény brutál. Majd meglátjuk mennyi fog belőle megvalósulni. :)

 
>> AutóápolásAlfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2013-12-16

Tegnap lekerült a lámpafólia. Ennek az oka a tél, és hogy sok a "vérprofi" az utakon. Baleset esetén kizárt, hogy ki tudnám magyarázni a fóliát, hiába lennék én a vétlen.

Bal hátsó búra kis helyen meg van pattanva, ezért folyamatosan párásodik, cseréje folyamatban....

>> SzervizAlfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2013-12-12

Bal oldali ködlámpám már megint nem világított hetek óta, nem testelt rendesen, így tegnap Gulyás Lacinál kötött ki megint az autó. Megcsinálta, most jó, remélem ezzel már nem lesz több gond. De ha már vinni kellett hozzá, átolajoztattam a jobb oldali ablakemelő szerkezetet is, kicsit szorult. A bal oldalit még októberben megcsinálta. Most jó minden, és fillérekbe került. :)

>> SzervizAlfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2013-12-08

A régi aksi feladta a harcot. 4 teljes napnyi töltés is kevés volt már neki, a hideg 3-4 nap alatt ennyire leszívta. Bosch Silver S3 70AH 640A került a helyére, ezzel már minden OK.
A régi egy Berga Power Block volt, amit még az autóval vettem, így nem tudni mennyi idős volt. Reméljük egy pár évig nem lesz akkumulátor gondom.

>> AutóápolásAlfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2013-12-03

Az idei télre még nem akartam venni téli gumikat, de még mindig olcsóbb mint a karosszériáztatás, szóval beruháztam egy garnitúrára. Apródon pepegino cartárs árult 15" lemezfelniket, gumival, és mivel 30km-es körzetben volt, így nem volt kérdés kitől vegyem. Nem mai gyártmány, de egy telet kibír, jövőre már csak 4db új gumit kell venni. Mivel elég jó áron adta, így nem mérlegeltem hogyan fog vele kinézni az autó. Jelentem: randa. Ennek a típusnak nem állnak jól az acélfelnik, még annak ellenére sem, hogy vásárlás után egyből kezelésbe vettem, és a kicsit rozsdás felniket felcsiszoltam, rozsdamaróztam, majd matt feketére lefújtam, így olyan mint az új. De télen amúgy se divatolunk. :)

Anyagiakat tekintve:

Felni, gumi: 20.000.-
Matt fekete spray 400ml: 1200.-