Karácsony előtt egy nappal, a szerelőm megállapította, hogy a kormányművemből folyik a szervó olajam. Az elmúlt 2 hétbe másfél liter szervóolajat öntöttem a tartályba a cseréig.
A tatabányai bontóból rendeltem a kormányművet, nagyon jó állapotban volt szerencsémre :).
A gömbfejeim jók voltak, azok mentek a bontóból beszerzett kormányműre. A bal oldali axiál maradt, a jobb oldalit viszont átraktuk a régebbiből.
Az olajhűtőnél is volt olajszivárgás, ott a csöveknél az O gyűrűket kellett cserélni.
A futómű be lett állítva.
Érezhetően jobb lett a kormányzása az autónak. :)
A költségem anyag, munkadíj és futóműállítással értendő.
Fotók most nem készültek, mert nem voltam jelen a cserénél.
Km állás: 229800 km
Ma délelőtt a munkahelyemen feltettem a téli szetett. 9329 km ment a nyári garnitúrába.
Azért a 17-es Ti felnik hiányozni fognak tavaszig :(.
A km óra állása: 228516 km



Eltelt újabb egy év és közel 14 ezer km, így ejtettünk egy olajcserét.
Selenia 5w40
Bosch olajszűrő
Mann Filter levegőszűrő
A kocsi mostantól garázsban lesz tartva :D






Másfél hete szombaton Győrből hazafele tartva kaptam egy jobb első defektet, a gumi belső pereme szétnyílt.
Mankókerék fel, irány haza, majd következő héten gumi rendelés és felrakás.
Bal első gumi is cserés lett, mert ugyan ilyen Marangoni gumit már nem találtam.
Hirtelen jött kiadás volt, olcsóbb kategóriájú gumi ment rá LingLong Greenmax márka, 2015 decemberi gyártás.
Mióta fent van 300 km-ert mentem vele, első tapasztalatok jók, halkabb , mint a V mintázatú Marangoni volt.
Km óra állás: 225100 km





Múlt hét szombaton esküvőre mentünk oda vissza 320 km volt az út. Mire odaértünk fura hang jött hátulról, elkezdett sípolni a fék, hazafele már teljesen befogott, mire hazaértünk a bal hátsó tárcsám felégett a betét vasig kopott, hosszú hétvége, a kocsi kell persze, szerdán jutottam el szerelőhöz vele, addigra a jobb hátsó fékem is kuka lett.
A féknyereg felső csuszkája berohadt és beragadt mindkét oldalon.
A csúszkák kaptak egy felújító szettet.
Brembo Max sport tárcsa került bele, illetve TRW betét, a szerelőm egy óra alatt megcsinálta nagy örömömre.
Így most elöl hátul Brembo Max sport tárcsák vannak az autón.
Km óra állása: 221000 km






Végre jó idő és az időm is engedte,hogy felkerüljenek a nyári TI gurulók:).
Idén nagy örömömre nem kellett egy felnit se görgőzni.
A féknyergek újra lettek festve, 2 év után ideje volt.
Km állasa: 219187






Januárban csináltattam gyári méretpontos plüss szőnyegeket, amik a mai nap egy nagytakarítás után kerültek az autóba.
Anyaga Plüss
156 TI felirat van hímezve mindegyik szőnyegbe :)



A váltógombot, míg szerelőnél volt a gép elvittem újrabőröztetni Gyirmótra.
A kormányomat is itt csinálták és hozzá illő piros cérnát kapott illetve az oldala perforált bőrt:)


Eibach ültetőrugók kerültek a kocsi alá, 4 cm-vel lett így megültetve a gép.
A rugókat a jófogáson találtam egész jó áron, egy évet használt rugók.
Az első lengéscsillapítókat cserélni kellett, Magneti Marelli lett bele, első hátsó lengéscsillapító porvédők és ütközők is cserélve Sachsra.
A nem teljesen két éve cserélt jobb első kerékcsapágyat újból cserélni kellett, most SNR-t kapott, ennek tovább kell bírnia, mint a Starline-nak.
Az autó így sportosabb kinézetű lett és még jobban fekszik az utat :). Az ültetőrugóktól a komfortérzet nem változott :).
A költségem munkadíjjal együtt értendő.
Az első kép ültetés előtt-után :D
Km óra állása: 219000 km







A motorvezérlő elektronikám beadta az unalmast nagy örömömre. Sajnos nem indult az autó, vagy ha indult is az ecu pár másodperc után leállította a motort, a motor kontroll lámpa pedig kigyulladt. Az ABS hibát illetve a kormányszögjeladó hibát is jelezte.
Számítógéppel nem kommunikált, a szerelőm az ecu cseréjével oldotta meg a problémát. A motorvezérlőt a tatai bontóból sikerült beszerezni. Immoval együtt lett betanítva az autóhoz, a kulcsom maradt a régi.
Remélem többet ilyen problémám nem lesz az autóval.
Km állása: 219000 km