Klíma a klímahűtő csere után feltöltve.
500 gramm gáz megy a rendszerbe.
20 éves autó, jéghideg klíma. Már csak a jó idő hiányzik!



Ezt a beavatkozást a tavalyi alfacity után már elhatároztam, hogy az idei nyár előtt el lesz végezve az autón.
Mivel idén 20 éves lesz az autó és a hűtők gyáriak voltak még, ezért nagy melegbe ha dugóba keveredtem nem hűtöttek rendesen, ez a tavalyi alfacitys dugóban kellemetlen tudott lenni.
A lamellák több helyen voltak sérülve és közéjük ragadt a sok sok kosz.
20 éves gyári hűtők nem eresztettek, nem szivárogtak csak megjegyzem a szarolasz formáját.
A klímahűtőnél a csatlakozónál új tömítések kerültek bele, így szivárgás sem lesz a klímánál.
2 évente szoktunk 150-200 gramm gázt rátölteni a rendszerre, mivel ott volt szivárgás, mint kiderült, a nyomáspróbán átment, tölteni a héten fogja kollégám.
Km óra állása: 316367 km





A vezető és a feszítőgörgő nálam, most lett cserélve először, ezek nem szóltak, de mivel már 10 éve nálam van az autó célszerűnek tartottam a cseréjét. Kapott új hosszbordás szíjat is ha már le volt véve.
A generátor szabadonfutója már nagyon beállt az utóbbi hónapokban, ezért cserélve lett.
Csendesebb azóta a motortér, illetve a hidegekbe a cicergés is megszűnt.
Km óra állása: 316367 km


Hidegekbe mikor nem garázsból indultam villogott az izzítás hibajelző.
10. éve van nálam az autó, még nem volt benne cserélve izzítógyertya.
Vettem 4 db Bosch izzítógyertyát, cserélve lett mind a 4.
Egyébként az első kettő hengerben lévő gyertyák voltak a rosszak.
20 éves autó létére a gyertyák úgy jöttek ki, mint egy új autóból.
Km óra állása: 315284 km



A felső turbócsőn lett egy 5 cm-es lyuk, így szívó dízel lett pár napra az autóm.
Rendeltem rá egy saválló csövet, amit 156-os 1,9 jtd-re terveztek.
Még szilveszter előtt kicseréltem.
Már tervben volt egy ilyen cső beszerzése, most a lyuk miatt ez is meglett.
Km óra állása: 314320 km




Felkerültek a téli kerekek.
Az alufelniket a szezon előtt a Bányai Sanyi újávarázsolta.
Ezüst színt kaptak a kezei által.
Km óra állása: 311931 km
A nyári gumikba szűk 10 ezer km került







Tél előtt kapott az autó egy fusso waxot.






Egy éve volt olajcsere, megejtettük a szokásos esedékes olajcserét.
Most nem a km volt a mérvadó, mert az elmúlt 1 évben nem került bele egész 10 ezer km.
A képen látható gyári olajszűrő nem volt jó hozzá, rossz volt a menete, úgyhogy a szokásos Bosch szűrő került rá.
Olaj a szokásos Selenia WR diesel 5W40.
Ha már meg volt emelve az autó átnéztük, minden rendben volt vele.
A hátsó kipufogó gumiszerelékeket cseréltük még, mivel nagyon repedezettek voltak.
Km óra állása: 308375 km




Balatonról hazafele a 8-ason egyik pillanatról a másikra elment az erő, a tükörben pedig egy nagy fekete füstfelhő látszódott.
Hibajelzés nem volt, hallani lehetett, hogy az egyik turbócső megadta magát.
Másnap munkahelyemen megnéztük az alsó turbócső szakadt szét, illetve a levegőszűrő ház aljából kijövő cső lett lyukas.
Alsó turbócsőből Gates márkájú került fel az autóra, a másik csövet az alfadepotól tudtam beszerezni.
Már csak egy alapos takarítás vár remélem az autóra, és jövő hétvégén irány Alfacity.
Utóirat, egy alfa az emelőn is jól néz ki!
Km óra állása: 306246 km









Ahogy bejön a nyár, minden évben szoktam egy alaposabb takarítást végezni az autón.
A végeredményről rakok fel pár képet.







