Tavalyi küszöbcserénél a sárvédőívek az akkori lakatos szerint nem voltak cserések, pedig ráfért volna!
1 év után újra elkezdett hólyagosodni az ívek mentén.
Kerestem másik lakatost, korrekten, szépen cserélte az ívet, az autó hátulja ki lett lakatolva. A belső ívek újra lettek peremezve, kezelve lettek.
Jelenleg fényezőnél van az autó, jövő hétvégére készül el.
A 2 sárvédőív Klokkerholm márka.







Egy kicsit ferdén állt a kormány, a kollegám beállitotta a futóművet, volt benne valamennyi eltérés.
A futóművet előtte átnézte, rendben volt vele minden, de amúgy kopogás sem volt hallható.


Felkerültek a nyári kerekek.
Km óra állása: 268769 km
A Taurus téli gumik jól vizsgáztak. 5180 km-ert gurultak.
A féknyergek kaptak egy kis piros féknyereg festéket, mert az elmúlt 4 évben megkoptak.









A bal első fényszóróm megrepedt, úgyhogy tovább nem halogattam a fényszórók párban történő cseréjét.
Így pontot tettem, a gyakori fényszóró polirozásnak, amik már nem sokat segítettek, a régi fényszóróknak.
Fényszóróállítás a csere után megtörtént.
Képek előtte-utána.
Km óra állása: 268150 km







Olajos volt már az intercooler egy része, cserélni kellett.
Az alsó turbócső szintén cserélve lett.
Km óra állása: 268150 Km

Körforgalomból való kigyorsításnál, 4. fokozattól elmentek a lovak az autóból, olyan lett, mint egy szívó diesel.
Volt, hogy ment, volt, hogy nem.
Első körben a Map szenzort tisztitottuk meg, de nem oldotta meg a problémat, egyébkent ráfert, mert nagyon kokszos volt.
Jöhetett a diagnosztika, ami jelezte a légtömegmérő szakadást.
Pierburg légtömegmérőt vettem bele.
Csere után egy hibatörlés, és a lovak újból visszatértek.



Mivel ki volt szakadva a felső motortartó bak, cserélve lett (Birth).
Tavaly kaptam egy toronymerevítőt az autóhoz, most ez felszerelésre került.




2014 májusában volt féktárcsa és fékbetét csere az autón legutóbb, azóta kb 75 ezer km ment bele.
A féktárcsa még egy betétet simán elbír, úgyhogy a Brembo betéteket TRW-re cseréltettem.
A betétek egyenletesen voltak kopva, még pár ezer km-ert kibírt volna, de a csere mellett döntöttem.
Végre megszabadultam a sipoló Brembo betétektől így végre.
Amúgy tartós és jól fogó a Brembo, viszont melegbe, visít és sipol.
Hátul is TRW betét van Brembo max sport tárcsákkal, ott bevált, most elöl is ez a páros van már.

Most fél év alatt sikerült beletennem közel 10000 km-ert a nyári olajcsere óta, úgyhogy kapott ismét egy olajcserét az autó. Levegőszűrő is cserélve (Valeo).
Selenia 5w40 WR diesel, csak a szokásos.
Km óra állása: 266910 km


Ma sikeres műszaki vizsgán esett át az autó.
Múlt héten néztük át, egy izzót kellett cserélni a tolatólámpában, illetve egy távolsági izzót. (Osram Cool Blue Intens)
Idén sokba volt a kocsi, műszakilag jelenleg költségmentes.
Műszaki érvényessége: 2021.11.08.
Km óra állása: 264123



3
361
Fórum
Friss topicok
- A Stellantis menedzsmen...
- Giulia
- Zenebutik
- Filmek
- AlfaCity 2025 - július ...
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- 164-166
- Ugyanaz kicsiben
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV