Megadta magát az akkumulátor, ami előtt már felsorolta az összes hibát a konzol...ABS-től kezdve víz van a szűrőben, bla, bla, bla...aranyos volt. Csere után eltűnt minden.
Téligumi még nincs feldobva, ez a következő lépés hétfőn....de még vacillálok a 156on, hogy kell-e vissza vagy sem...elég jó áron van most...és nem gondoltam volna, hogy valaki jobban, többet foglalkozik ezzel az autóval, mint én...
Sajnos az autót áron alul eladtam. Keveset használtam a másik érkezésekor. Heti egyszer beindítottam, de akkor is annyira várta, hogy menjen egy kört, hogy még a kulcsot el se fordítottam már röffent. Az a hang istenem...nem is írnék többet, mert ez több hónapja volt és azóta is a sírás keringet...az új tulaj jól járt...elég sok minden cserélve lett az eladás előtt 3000 kilométerrel. Olaj, vezérlés...ááááááááááá hülye fejem!
Nem is akarok többet ideírni, mert 10 év emlék van bennem. Azt tervezem, hogy a legolcsóbb 56ot megveszem a használtautóról és szórok bele kis pénzt....elég gyönyörűek vannak. :P pffffff
Ma átvettem a matrica rendszámot! Pár hete a hölgy azt ígérte, hogy SMS-ben értesít, de nem tette meg. Ma bent jártam, mert az eladott 156 papírjait intéztem (ezt majd a 156 blogjában folytatom). Még nincs felragasztva. Kép hamarosan. Lapátot leadtam...
Képen még a rendszám az szélvédő mögött...kis tesó kettővel mellette...
Ha már este gurulgattam vele, beálltam ide is. Hétvégén majd kézzel gyönyörűen befejezem.
Megérkeztek a feliratok az első sárvédőre. Bal elől a fele hiányzott jobb elől, pedig egyáltalán nem volt. Hamarosan felhajigálom őket.
Gondoltam reggel a 156-al megyek és leemeltem a kulcsát a szekrényből. :-o Szinte el se fordítottam a kulcsot már be is röffent. Wroooooooooooooooooooooowrooooo :-) A szám megkerülte a fejem. Az úton végig nagy vigyorral vezettem. Beszaladtam a boltba pici energiáért a testemnek, addig az autót le sem állítottam, melegedjen picit. :-D Áh az az élmény, amit ez a 17 éves 1.6 "csak" 120 lovas autó ad....leírhatatlan. Sírni tudnék, hogy már nem használom ki és megcsalom egy másikkal. Mindenki nézett az úton, de gondolom, azért, mert ici-picit hangos :D hehehe.
Jövőhéten kevesebb melóm lesz (úgy gondolom) és rendbe rakom a belsejét. Zene, kábelek, stb. Amióta nem használom, azóta többet takarítom. :-) Mindjárt bőgök, na jól van, várom, hogy vége legyen a mai napnak, hogy tekerjek bele pár km-rt. :D Wroooom istenem az a hang. brrrrrrrrrr
Több kört kellett futnom, mert az autót Magyarországon vásárolták és két éve vonták ki átmenetileg a forgalomból, mivel Szlovákiában helyezték forgalomba.
Ez olyan érdekes volt mindenki számára, hogy senki nem tudott semmi jó információval szolgálni. Mindenhol követelték, hogy fizessem be a regisztrációs adót. Nem tudom egy szaros eredetvizsgásnak mi köze van ehhez. Neki nem kell jelentenem erről. Mivel magyar volt ezért nincs reg.adó. Az eljárás viszont ugyanaz, mint egy külföldről behozott autónál. Hiába "csak" átmenetileg lett kivonva a forgalomból, mivel a szomszéd országban forgalomba helyezték.
1. Szóval első körben kell egy biztosítás. Itt ez is érdekes, mert nincs magyar rendszám, forgalmi.
2. Időpont az NKH-nál és a sor kivárása. Ha van érvényes külföldi okmány, akkor elég a honosítás. Az adatokat a külföldi forgalmiból átvezetik majd a magyarba (adatlapra)
szükséges az adás-vételi és a biztosítási ajánlat és a külföldi papírok. Itt körbefotózzák az autót. Kívül, belül. Alvázszám, stb...videó készül a műszerfalról, hogy valami visszajelez-e.
3. Eredetvizsga. Vinni kell a műszaki adatlapot, adás-vételit.
4. Okmányiroda. Ami kell eredetvizsga, biztosítási ajánlat, adás-vételi (itt már a kétnyelvűt kérnek a többi helyen elég volt csak a magyar, két fajtát készítettünk. Mivel külföldi az autó így minden esetben két nyelvű adás-vételi kell), műszaki adatlap. Természetesen mindenhova személyi, lakcímkártya alap, hogy nálunk legyen. Itt már le kellett adni a külföldi rendszámot és az autó összes külföldi papírját. Plusz a befizetések nem maradhatnak el. Itt nagyon aranyosak voltak a hölgyek. Az NKH-ban is, de a vizsgabiztos elég mogorva volt. :D
Visszaolvasva nem tűnik nehéznek, csak az a fejetlenség...
Gyorsan pár jegyzet az összegekről, mert el fogom felejteni.
Szóval.
NKH honosítás 8.000 HUF
Eredetvizsga: 20.000 HUF
Matrica a rendszámra: 585 HUF
Forgalmi, törzskönv: 12.000 HUF
Rendszámtáblák: 8.500 HUF
Vagyonszerzési illeték: 95.550 HUF
D típusú rendszám: 12.300 HUF (mivel nem volt legyártva ezért duplán fizetem ki)
Srácnak, aki "segített" az NKH-nál...nem vettem észre: 5.000 HUF
Még a biztosítás és a teljesítményadó hátra van. Ma (2015.04.21) megkaptam a magyar papírokat. Szlovákok leadva.
Egy kis frissítés: :-)
A folyamat úgy lett volna helyes, hogy kimegyek Szlovákiába és ott kivonatjuk kéz a kézben a volt tulajjal a kocsit és hazajövök próbarendszámmal vagy ahogy akarok...nem így tettük és a kocsi abban az országban még mindig a volt tulaj nevén van. Elvileg hivatalból Magyarországról megküldik az okmányokat Szlovákiába, hogy a kocsi legyen kivonva a forgalomból, de ez eddig még nem történt meg. :-) Érdekes dolgok ezek. :-P
228916 km
Nem most történt, hanem még a tél vége körül.
Szereltem be az ülésfűtést, pár hét teszt üzem után, amikor úgy láttam minden rendben, akkor összeraktam a belsejét, aham, de az utolsó csavar betekerése után jöttek a gondok...semmi nem működött.
Irányjelző, konzol, tükrök, szellőztetés, ablaktörlők...szétszedtem az egész konzolt, hogy mi a rák okozhatja a hibát...relék, stb, stb. Nagy biztik a motortérben, de semmi...elkezdtem kiszedni az összes biztosítékot a kormány alatt és találtam egy szaros 7.5 A-es jelöletlen biztit, ami miatt semmi nem működött a kocsiban. Ez jól megszívatott. Vicc volt az egész.