Tagok >> Abarai >> 156 2.5 V6 24V >> Blog
- Típus:156 2.5 V6 24V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Nero 601
Elmentem wellnessezni egyet Miskolctapolcára. Mármint az elmenetel volt a wellness. Gyöngyös - Mátraháza - Parád - Sirok - Eger - Felsőtárkány - Lillafüred, majd másnap ugyanez vissza. Az út felváltva tükörsima és tankcsapdás rettenet. A Pilot Sport meg tényleg jó. :)
Amiért blogbejegyzést érdemel a dolog, az a kötelező műszaki hiba: az odaúton kiégett a bal tompított. Kapott új izzót a kesztyűtartóból.
TS860 le, Pilot Sport 3 fel. A szerelés a Marsónál történt, ha már a nyárigumikra ők vigyáztak. A télik ott maradtak nyaralni, és ha már dőzsöltünk, nitrogénnel fújattam fel a nyáriakat. Csodát nem várok tőle, de ilyen még nem volt, szóval miért ne.
A téligumik kőkemény 3000 km-t futottak. Nem lesz ez így jó...
Kilométeróra állása: 189 340
A tököm tele az akksis sztorival.
A megrendelt töltő nem érkezett meg. Adtam neki még 1-2 napot, de semmi. Végül visszamondtam a rendelést, és vettem egyet a Praktikerben. Aztán beröffent a V6. Volt nagy boldogság és egy 40 kilométeres karika, aztán visszaálltam a mélygarázsba. Másnapra annyi töltés maradt, hogy kinyitni még sikerült a távirányítóval, visszazárni már nem...
Természetesen új akku is csak rendelésre volt, arra is várnom kellett. A kiszállítás árában viszont a beszerelés is bennevolt. Bár ne lett volna. Ennyi anyázást 5 percben még Mucsi Zoltántól se hallottam, ráadásul az istenbarma először fordítva tette be az akksit, és amikor rájött, hogy elk...rontotta, még cifrábban kezdte savazni az olasz mérnököket. Nyilván az is az ő hibájuk. Legközelebb csak szállítást kérek...
Lényeg a lényeg, akksi van (Banner, ráadásul 175 mm magas, ami nem feszíti a levegőcsövet), töltés van, akkor indul a gép, amikor akarom. Micsoda luxus, anyám!
Napra pontosan egy hónappal a mosós baleset után kézhez kaptam az új rendszámot. Két hetet vártam az okmányirodára, két hetet a rendelés után a rendszámra. Megjött a regisztrációs matrica is, csak még nem sikerült elég lelkierőt gyűjtenem, hogy lekaparjam a régit a szélvédőről.
Miután feltettem a táblát autóra, el akartam menni gurulni egyet. Nem nyert. Egy nyekkenést se bírtam kicsiholni az autóból: lemerült az akksi. Töltőm persze nincs, szóval pár napig úgy is marad. Rendeltem egyet, de a hosszú hétvége miatt arra is várnom kell.
Az előző blogposztom napján kértem időpontot a rendszám pótlásához. Február 27-re kaptam. Alig több mint két hét, mi az nekem?
Aznap délután megjelentem, ahogy illik (előtte kaja, hogy ne haljak éhen és vittem könyvet is...), majd annak rendje s módja szerint le is pattantam az okmányirodáról. Kipakoltam a gyűrött és kicsipkézett rendszámot az asztalra. Az ügyintéző nézegeti, aztán elkezdi verni a billentyűzetet. Mondja, mennyi pénz. Mondom, oké. Mondja, hogy kell a forgalmi. Mondom, oké. Eddig éppen úgy zajlott, ahogy a kormanyablak.hu írta. Akkor kezdtem kicsit tikkelni, amikor a banyesz elkezdett cöccögni, és forgatta még egy kicsit a forgalmit. Aztán a rendszámot. Aztán a forgalmit...
- De hát ez egy EU-s rendszám.
- Valóban. (Jó megfigyelőnek tetszik lenni.)
- Akkor ezt így nem lehet.
- De...
- Kell hozzá a regisztrációs matrica száma is.
- Gyalog jöttem, 10 perc séta.
- Akkor jöjjön vissza holnap, jó? Elég lefényképezni.
- De a kormanyablak.hu azt írja...
- Igen, tudjuk, de az nem úgy van.
Másnap visszamentem, a banyesz rögtön fogadott, és pikkpakk feladta az igénylést. Ha már ott voltam, kértem új regisztrációs matricát is, mert finoman szólva megviselte a régit a két korábbi szélvédőcsere.
Mivel Magyarországon élünk, két hét átfutást ígért a rendszámra és a matricára is. Biztos kódexfestők csinálják őket mikronos ecsettel. De legalább papírom van róla, hogy pótlódnak, szóval a közeg már nem zaklathat érte.
12300 forint a rendszám pótlása, 1550 a matrica.
Ja, két hét alatt azt is ki kéne nyomoznom, hogy mivel lehet nyom nélkül eltűntetni a régi matricát a szélvédőről. Egyelőre úgy tűnik, egészben nem jön le...
A szélvédőjavítást összekötöttem egy autómosással. Gondoltam, gépi mosóba megyek, mert a fényezésnek már úgyis mindegy, de legalább leszedi a sót az Alfa aljáról. Nemcsak azt szedte le. Lepattant az első rendszámkeret, az utánam érkező autó meg szépen átment rajta. A keret apró darabokra tört, a rendszám meg kissé összegyűrődött.
Csak annyi értelme volt visszamenni érte, hogy elveszett rendszám helyett sérültet kell pótolni az okmányirodában. "Imádok" sorbanállni és ügyintézni... hiányzott, mint mókusnak az erdőtűz.
Lassan kopó-fogyó alkatrésznek számít a szélvédő. Amióta megvan az autó, a harmadikba sikerült krátert ütni. Mivel most nem volt se túl nagy, se túl rossz helyen, csere helyett a javítást választottam. Háromnegyed óra alatt megvolt, annak is az UV fény alatt történő száradás volt a nagyobbik része. Nem tűnt el nyomtalanul a kráter, de a repedés megállt és a szembejövők fényeit se szórja szét. Szódával elmegy.
Három és fél év alatt jutottam el az "új" Alfával Vancellóhoz. Na jó, ez nem teljesen igaz, mert látta már és ült is benne ezelőtt, csak próbaútra nem sikerült időt szakítani. Most belefért az is. Nem panaszkodott. :)
Várpalotán jártam.
Odafelé M7, mert szorított az idő. Ott a Csöriéktől megszokott magas színvonal plusz egy finom kávé. Hazafelé meg szólt a VRUÁMMM a Vértesben. A friss olaj mellé kerültek új szűrők is. Meg egy olajleeresztő csavar, mert a régi elég viharvert volt.
Kilométeróra állása: 187 160